Ako sme boli pozrieť na TdF 14. etapu Grenoble - Risoul 177km

Mal som to štastie sa dostať na tohtoročnú tour a aj počasie nám vyšlo excelentné, tak sa podelím o zážitky. Vstávame o 7mej, nech sa stíhame v kľude najesť a pripravit bajky. Nie je isté kedy zavrú cesty, tak by sme radi boli na Izoarde pred obedom. Najdôležitejšie je nezabudnúť vlajky, transparenty a sprej .

Okolo 9tej vyrážame z kempu pod Brianconom. K začiatku stúpania to ešte máme cca 9km a 150 výškových metrov. Po príchode do Brianconu sa napájame na oficiálnu trasu TDF a ďalej už ideme po šipkách z tour. Cesty už zametajú a popri cestách začínaju vyrastať kadejaké stánky. Tuším tam boli občerstvovačky.

TdF
Okolo pol 10tej prichádzame k začiatku stúpania a hneď to začína byť cítiť. Celkovo to má byť 19km a 1100 výškových. Na kuse sa ide aj z kopca a tak priemerné stúpanie je cca 6%. Všade je kopec cyklistov, ktorí sa driapu s nami hore. Tu ešte je pustená aj premávka, tak sem tam nejaký ten karavan, alebo auto nás obehne. Prvá polka kopca je cca okolo 5%, miestami aj z kopca, ale potom druhá polka už zarezáva nad 8%.

Stúpanie

Naše stúpanie

Po cca 2km stretávam asi najznámejšieho fanúšika cyklistiky - čerta. Spravím si s ním foto a pýtam sa ho, že či ich je viac, alebo len jeho stále vidno v TV. Tvrdí že je len jeden. Na tých vidlách má popísaných víťazov TdF, asi všetky roky čo tam bol.

Pri trati
Ďalej sa zavesím za chlapíka v nórskom drese, ktorý ide cca mojím tempom a robím mu nervy . Aj zrýchľuje, ale držím sa ho ako kliešť. Naťahujeme sa až po dedinku Cervieres, ktorá je cca v polke stúpania a tu už zastavujú aj dopravu. Autá už nepúšťajú ďalej a tak to je už čisto cykloakcia. Pri jednom karavane je obrovská slovenská zástava, tak kričím na nich, či menšiu nemali. Dostávam odpoveď, že nemali , prekvapivo.

SR vlajka
Za dedinou stúpanie o pár percent pritvrdí a drží sa na cca 8.5% až na vrchol. Celý balík spomalí a je viac času fotit. Stretávam aj kopec Slovákov a Čechov. Teda rozoznávam len tých, čo maju so sebou nejakú zástavu. Daktorí idú na pešo, niektorí na krosoch, alebo horských bajkoch a niektorí už vysedavaju pri karavánoch a autách pri pive . Vačšina ľudí sa ale hore driape na cesťákoch. Okrem zástav sa začínajú objavovať aj nápisy po zemi.

Sagan
Serpentíny sú čoraz hustejšie. Stúpanie atakuje 10%. Popri ceste pribúda odstavených áut a aj fanúšikov. Evidentne sa blížime k vrcholu.

K vrcholu
Na vrchol je to už len cca 2km. Záver tvoria serpentíny bez stromov, takže všetko pekne vidno z hora. Dávam ešte vrcholovú foto, kupujem magnetku a idem o kilometer nižšie do reštiky na pivo

Keď zleziem k reštike, tak vidím ako na samom vrchu na skalách niekto montuje plagát: "SAGAN Slovakia". Chvíľu ho fotím, potom prepnem na video a čakám či nezletí dole, že by som to nafilmoval. Nezletel.

Plagát: SAGAN Slovakia
No nič, už som fakt smädný, tak idem na to pivo a dávam k nemu aj colu aby boli dake cukre.

Pivo
Vyliezam ešte raz na vrchol, lebo sme sa potratili a potom aj s chalanmi ideme nižšie a hľadáme dobrý flek, odkial by bolo všetko vidno. Zložíme sa asi v druhej serpentíne od reštiky. Vidime cca 500m úsek pod nami, takže spokojnosť. Pomaly začínajú vyliezať aj kadejakí experti

Experti na biku
Chvíľu na to sa ozýva obrovský aplauz a potleskt. Reku že čo sa deje a to nejaký dedko na retro fixnom bicykli sa driape hore. Láme to tam kadenciou hádam 20 , cez seba ma opásanú dušu a vpredu na riaditkach štýlovú kapsu. Sánka dolu šéfe.

Na biku
Transparenty a vlajky máme nachystané a čakáme na reklamné kolóny.

Transparent: Peter Sagan

Prejazd reklamnej kolóny

V čele ide "žluťák"

Žluťák
Nasledujú kadejaké značky a firmy a všetci niečo vyhadzujú. Kľúčenky, čiapky, šiltovky, prívesky, mávatka, cukríky, koláčiky... všetko možné aj nemožné.

Na Tour
Samozrejme nesmeli chýbať postrekovače ľudí, veď akurát začalo kus popŕchať, tak prečo ešte viac neschladiť fanúšikov

Reklamné kolóny prešli, a na scénu vybehli superhrdinovia.

Superhrdinovia
A niečo na štýl borata

Borat style
Chodia sprievodné autá a motorky. Už sa asi blížia pretekári. Počuť už aj vrtulníky a jedna motorka hlási ze v úniku je cca 15 členná skupina kde je Rodriguez a kde bol aj náš Sagan. Óoo super. Sme nažhavení. Ešte chvíľu ale nič nechodí, tak sa kocháme okolitými kopcami.

Kopce
Konečne prichádzajú pretekári, skupinky sa kus roztrhali a celkovo tam je cca 30 osobitných skupín. Ako prvá prichádza Rodriguezova banda

Pelotón
Potom ide pár odpadlíkov a za nimi uz Nibaliho grupa

Po chvíli už vidno aj nášho Peťa

Peter Sagan na Tour de France

Ako sme videli prejazd pelotónu

Na konci klasicky špurtéri ako Kittel a Greipel. Keď prešli pretekári a doprovodné autá, tak sa všetci pohli smerom dolu. Karavany, autá, cyklisti... všetci sa naraz rútili dole kopcom. Pekná tlačenka. Opúšťame teda Col d" Izoard a vraciame sa do Brianconu.

Na Tour
Po zlezení do mesta sme objavili hromadu ľudí, ktorí sa tlačili na malej teraske pri podniku. Išli sme teda preskúmať, že čo sa to tam deje. Zistili sme, že kukajú záver etapy . Akurat Majka finišoval do cieľa a za ním Nibali. Nič sme síce z diaľky nevideli, ale to nevadí. Z toho čo dav vykrikoval, bolo jasné kto čo

Cyklisti
Tour de France je doslova ošiaľ, v okolí trate všetko žije cyklistikou. V telke veľa vecí čo sa deje popri etape nevidno, ale stojí to za to. Ak vyjde počasie, tak ako nám, tak z toho bude mať každý, čo tam príde zážitok. Určite odporúčam

Viac informácií

Celý článok si môžete prečítať na -