Test: Bike Ghost ASX 7500 - Tajomná mašinka, ktorá príjemne prekvapí
Tajomné sivo-čierne farebné prevedenie, osadenie firmou Shimano radu XT a lišiakom FOX, trendové 27.5 palcové kolesá a hlavne fantastická ovládateľnosť na trailoch a pri zjazdoch. Toto všetko môžete očakávať od biku GHOST ASX 7500, ktorý sme mali na v našom 14 dňovom redakčnom teste.
Ghost je kvalitná nemecká značka a disponuje desiatkami bicyklov rozdelených podľa štýlu jazdenia, od hardtailov až po zjazdové špecialitky. Ani v roku 2014 Ghost nezaostáva oproti konkurencii a svoje modely začal obúvať do 27,5-palcových kolies a to ako u sepermodelu RIOT, tak aj ASX.Tajomné sivo-čierne prevedenie a výbava
Bicykel prišiel klasicky zabalený v škatuli. Zložiť ho nebol problém, 4 imbus skrutky riadítok, zasunutie sedlovky a uchytenie predného kolesa, pri ktorom ma ale prekvapil klasický rýchloupinák namiesto pevnej osky, ktorá je dnes veľmi trendy a predná vidlica by tým získala ešte väčšiu tuhosť. Kolesá sú v rozmere 27.5“, čo je fajn, pretože ich budem vedieť porovnať s mojimi 26-tkami. Testovaná verzia prišla v sivo-čiernom prevedení, ktorý dáva bicyklu tajomný nádych, ktorý sa mne osobne veľmi pozdával. Čierna je totižto moja obľúbená farba. Dostupný je však aj vo výraznejšom červeno-čiernom prevedení a čo sa týka veľkosti rámu, na výber máte 40 / 44 / 48 / 52 a 56cm.
Bližšiu špecifikáciu a geometriu si môžete pozrieť na stránkach výrobcu.
Hliníkový rám s označením ASX 650B AL DB a klasickou štvorčapovou technológiu so zdvihom 120mm je osadený sadou Shimano XT, ktorá svieti na brzdách, prešmykovači, prehadzovačke a ich páčkach, kľukách, nábojoch a rýchloupinákoch. Ostatné veci nesú prevažne privátnu značku Ghost. Naozaj kvalitnú výbavu doplňuje značka FOX, ktorá sa stará o pruženie, vpredu 130mm Fox Forx 32F a vzadu Fox Float, obe so známym systémom CTD (Climb – Trail – Descent) a možnosťou nastavenia odskoku. Skonštatovať môžeme, že výbava je naozaj excelentná.
Trend s 27.5 palcami
Nemôžeme nespomenúť novinku, ako pre mňa, tak aj pre tohtoročné modely ASX, ktorou sú 27.5“ kolesá. Veľa o tom sa už napísalo, trend tam tiež smeruje, ale môj pocit bol zmiešaný. Rozdiel medzi 26 a 29-palcami bol dosť citeľný, ale s číslom 27.5 som to moc necítil. Chovanie a ovládanie bicykla osadeného touto veľkosťou bolo porovnateľné k 26tke, ktorú osobne stále jazdím. Na trailoch a pri zjazdoch vám tento rozmer dopomôže k ľahšiemu prechodu prekážkami (korenisté, kamenisté úseky) a dodá vám o niečo väčšiu stabilitu. Kolesá totiž ostávali na vrchu terénu. Možno nezatáča tak rýchlo ako 26tka, ale môžeme zhrnúť, že rozmer 27.5 je celkom fajn kompromisom medzi ďalšími dvoma rozmermi a časom zrejme nahradí práve rozmer 26.Prvé zoznámenie, prvá jazda a pracujúci systém FOX CTD
Po základnom nastavení tlaku tlmiča a vidlice som sa s Ghost-om vydal na prvú spoznávaciu jazdu, pri ktorej som ešte doladil detaily ako odskok, sklon sedla a tlak v pneumatikách. Radenie bolo nastavené priamo od výrobcu a počas celej doby testovania pracovalo bez potreby servisného zásahu, čo svedčí o kvalite zvolenej sady Shimano XT. Prvý pocit z posedu sa mi zdal troška krátky na veľkosť rámu. Časom sa to však utriaslo a celkom sme si sadli a to aj so 700mm rajdami od Ghost-u, ktorým by som ale možno po 1cm na každú stranu ešte pridal a bolo by to priam ideálne. Prichádza prvé strmšie stúpanie lesnou šotolinou a ja sa prvý krát reálne zoznamujem so systémom CTD. Páčka na vidlici ako aj na tlmiči má 3 polohy a ich dosiahnutie mi nerobí žiadny problém.Volím teda polohu Climb. Z Ghostu sa stáva prekvapivo stroj, na ktorom sa naozaj príjemne šliape, predné koleso sa začína odlepovať od zeme naozaj len v tých najkritickejších situáciách. Asi som sa naozaj trafil do toho správneho tlaku, keďže systém CTD tu pracoval veľmi dobre. Možno za to môže už zabehnutý bicykel, ale skôr výborne doladená geometria rámu. Necítil som zbytočné pohupávanie, ktoré uberá z našetrenej energie a menšie nerovnosti boli tlmené tak akurát. Som zvyknutý na plné uzamknutie tlmiča, čo ale u CTD systému nie je možné, ale poloha Climb sa k tomu veľmi blížila. Bol som naozaj príjemne prekvapený ako stavba stuhla a zdolávať strmé kopcu k začiatkom trailom bolo úplnou lahôdkou. Čo sa týka prevodov, klasický trojprevodník s desaťpastorkovou kazetou je síce fajn, ale v kľude by tu svoju úlohu zvládol aj dvojprevodník, ktorý som mal taktiež možnosť otestovať v predošlých týždňoch. A s prvotnou obavou ma v teréne presvedčil, že aj s ním sa dajú zdolávať strmé výšľapy. Píšem to hlavne preto, lebo prešmykovač v najvzdialenejšej polohe od stredu na najväčšom prevodníku som mal možno 2x.
Stvorený pre zábavu v teréne
Na lesných chodníčkoch a single-trackoch bola s Ghost-om naozaj zábava. Vyvážená geometria rámu a posed bol výborný. Cítite, že bike máte pod sebou a že počúva a hlavne plní všetky vaše povely. K pohodliu a so stálym kontaktom so zemou sa na jednotku starajú tlmič aj vidlica. Pri traverzoch a na horských chodníčkoch som mal tlmič väčšinou v polohe Trail a prednú vidlicu som si prepínal ľahko dostupnou páčkou na korunke medzi polohami Trail a Descent podľa toho, akú citlivosť som v danom momente potreboval.Pri zjazdoch sa bike veľmi dobre ovláda aj vďaka širším riaditkám a je naozaj hravý, priam si pýta menšie skoky. 130mm vpredu nie je síce veľa na poriadny enduro pojazd, ale na druhej strane ani málo a pri troche časom získanej techniky jazdy s nimi zvládnete aj tie strmšie a korenisté úseky, pri ktorých vám pár mm zdvihu dodá práve väčší rozmer kolies. Zadná stavba v polohe Descent bola pri zjazdoch naozaj komfortná a čisto žehlila terén. Zjazd kamenistými zvážnicami neroztriasol bicykel a ako som písal vyššie, priam ma lákal k menším skokom, čiže naplno som si to užíval. Ocenil by som však v základnej výbave prítomnosť teleskopickej sedlovky a jej diaľkové ovládanie z riadítok. V tomto mi dá za pravdu asi každý biker, ktorý ak raz okúsi jej vymoženosť, nie je už proste cesty späť. Osvedčené XT brzdy so 180mm kotúčmi sú vhodnou voľbou a plne postačujú, na môj vkus však boli na testovacom bicykli až moc ostré. Za zmienku však stojí obutie Schwalbe Rocket Ron. Po prvé sa mi opticky plášte obuté na ráfikoch Ryde Taurus zdali strašne úzke (i keď s pekným bielym pruhom po obvode a šírkou 2.25), čo mi dodávalo mierny pocit neistoty v teréne a po druhé moc nepoužiteľné v mokrom počasí, čo som aj reálne v teréne okúsil nepekným pádom. Odhliadnúc od týchto zväčša maličkostí ma s Ghost-om ASX 7500 jazdenie veľmi bavilo, jeho vynikajúca ovládateľnosť ma bez zbytočných slov ťahala na každodenné trailové výjazdy, pre ktoré je stvorený.
Video: Ghost ASX 7500
Čo by som v pár bodoch na danom Ghost ASX 7500 vyzdvihol a zároveň čo by som mu vytkol?
Plusy
- výborná výbava a prijateľná hmotnosť v cene 2 049 €
- výborné ovládanie a hravosť bicykla
- zaujímavé čierno sivé prevedenie
Mínusy
- chýbajúca pevná oska aspoň vpredu, ktorá by dodala väčšiu tuhosť a odolnosť hlavne pri zjazdoch
- plášte Schwalbe Rocket Ron
- ocenil by som teleskopickú sedlovku v základnej výbave
Komentáre Zobraziť komentáre (9)