Test bezdušových plášťov: Panaracer Fire XC Pro UST
Nedávno sa mi do rúk dostali plášte „Made in Japan“, konkrétne model Panaracer Fire XC Pro vo verzii UST. UST čiže „Universal System for Tubeless“ je bezdušový systém patentovaný francúzskou spoločnosťou Mavic, ktorý používam už 6. sezónu a tieto mnou testované japonské plášte prinášajú výhody tohto systému.
Špecifikácia
Použitie: plášť na zadné a aj predné kolesoPätka: aramid (kevlar)
TPI: 66
Hmotnosť: 797/758 g (skutočná)
Šírka plášťa bez dezénu: 50 mm (19 mm ráfik a 2 atm)
Výška dezénu v strede behúňa: 4 mm
Prvý dojem po rozbalení balíka bol ten, že ide o poctivý kus gumy. Bočnice plášťa sú hrubé, pevné a teda odolné voči poškodeniu. Dezén je mohutný a dostatok gumy na behúni zabezpečí vysokú životnosť. Skôr ako sa plášte dostali na bicykel, putovali ešte na váhu, aby som si overil do akej miery sa približuje hmotnosť udávaná výrobcom skutočnosti. Skutočná hmotnosť oboch plášťov bola vyššia ako údaj daný výrobcom, ktorý je 730 g. Pri jednom plášti váha ukázala 797 g a pri druhom 758 g.
Obúvanie
Inštalácia plášťov prebehla úplne bez problémov. Plášte sa dali nahodiť úplne ľahko s použitím montpák a pri troške úsilia by určite išli nahodiť aj bez nich. Jeden plášť som nahadzoval na originál UST koleso Fulcrum. Plášť skočil do pätiek hladko už pri necelých 3 baroch a nebolo potrebné ani ráfik ani pätky plášťa namydliť. Druhý plášť som nahodil na klasický ráfik WTB Trail. Diery po niploch som prelepil páskou. Ráfik aj pätky plášťa som jemne namydlil a plášť opäť ľahko zaskočil na svoje miesto. Po roztočení kolies som zistil, že plášte sú rovné a nedochádza k hádzaniu pneumatiky. Pre istotu som do plášťov nalial ešte tmel na prevenciu proti defektom a kolesá boli pripravené na jazdu.S plášťami do terénu
Dezén plášťa je dosť agresívny s riedko umiestnenými mohutnými štupľami štvorcového tvaru. Už prvé metre jazdy po asfalte dali jasne najavo, že na tomto povrchu plášť nie je vo svojom živle. Valivý odpor je citeľne veľký a tento fakt podčiarkuje aj zvuková kulisa podobná roju včiel, ktorá jazdu sprevádza. Jemný hendicap z asfaltu, ale tento „Japonec“ plne vykompenzoval v teréne. V mokrom blatistom teréne mi poskytoval dostatok istoty pri jazde a zatáčaní. Výborné vlastnosti ukázal pri brzdení, v zábere a rovnako na dobrej úrovni je aj bočné vedenie. Solídne vlastnosti plášť ukázal aj na suchom hlinenom, prípadne šotolinovom povrchu. Tu treba ale opäť počítať s vyšším valivým odporom v porovnaní s plášťami s jemnejším dezénom. Dobré vlastnosti v teréne jemne zvýrazňuje aj fakt, že bezdušové prevedenie dovolí jazdiť nižšie tlaky v pneumatikách, ako je to pri klasických dušových plášťoch.Plusy
- výborné vlastnosti v náročných podmienkach
- odolnosť
- UST bezdušový systém
- výdrž
Mínusy
- vyššia hmotnosť
- väčší valivý odpor na tvrdom povrchu
Cena
PANARACER FIRE XC PRO 26" UST: Bezdučová verzia. Cena cca €40 / ks. (E-shop)PANARACER FIRE XC PRO 26" KEVLAR: Verzia pre dušu. Cena cca €36 / ks. (E-shop)
PANARACER FIRE XC PRO 26" ST.: Verzia s oceľovou pätkou. Cena cca €23 / ks. (E-shop)
Viac informácií o plášťoch Panaracer sa môžete dozvedieť na http://www.panaracer.sloger.sk/.
Komentáre Zobraziť komentáre (9)