Biky fóristov: Marinada a jeho Da Bomb Cherry bomb

Zdravím všetkých bikerov. Moje meno je Mário, nick Marinada a napísal som niečo málo o tom, ako som sa zaľúbil do MTB.

Keď opomeniem svoju bikerskú "kariéru", ktorá ma sprevádzala od detstva až do roku 2008, kde som sa venoval bmx freestyle a mtb street, tak som v podstate začal jazdiť mtb len nedávno.

GT Chucker 1
Píše sa rok 2011 a s plnými guľami sa vraciam k biku. Ešte stále nakazený streetovým jazdením si kupujem GT Chucker 1 a opať sa zoznamujem s pedálovaním. Veľmi rýchlo mi došlo, že tento bike mi nevyhovuje. Z vidlice RST ma po chvíli bolia ruky, brzdy vrieskajú na pol mesta a sedlovka s priemerom 27,2mm vysunutá na maximum sa podomnou ohýba.

Prvá zmena prichádza vo forme kolies a vidlice. Kúpil som novú uloženku Marzocchi Z1 Sport 2006. Hneď bolo cítiť obrovský rozdiel, ktorý ma naplnil radosťou z jazdenia. Ďalšie prišli brzdy Shimano SLX. Tie jazdím doteraz nakoľko im nemám čo vytknúť. Šestnásť palcový rám mi bol ale malý a tak som začal hľadať iný. A hľa Dartmoor Hornet 18" sa zjavil akoby na mňa čakal kedy konečne dospejem ako biker a začnú ma baviť lesy.

Dartmoor Hornet 18
Toto bola jedna krásna etapa môjho bikerského života. Začal som spoznávať miestnych riderov a brázdiť naše lesy. Na rad prišiel prešmykač, nakoľko bez neho sa u nás nedá ušliapať väčšina stúpaní. Potom ďalšie kolesá, iné plášte, väčší kotúč dopredu a platničky s chladením.

Veľký zlom prišiel keď mi Volodaj dal zajazdiť na jeho celoodpruženom biku. To som nemal ( teda resp. mal ) robiť. Okamžite som sa nakazil pocitom, mať bike, ktorý papá terén aj zadkom.

Tak som začal snoriť po nete po novom ráme. Rozpočet bol obmedzený takže karbón či drahé osvedčené značky som rovno obchádzal. Potom som zbadal Da Bomb Cherry bomb a hneď sa mi zapáčil. Problém bol, že som ho nemohol nikde u nás nájsť. Na zahraničných shopoch stál často cez tisíc eur. Napokon mi pomohol ďalší fórista a síce dhbiker123, ktorý ma naviedol na nemeckú stránku kde bol Cherry za dostupnú cenu. Tak strašne sa mi páčil biely až som si nakoniec kúpil hnedý, či skôr bronzový.

Da Bomb Cherry bomb
Rozdiel v teréne bol markantný. Všade som si to hneď púšťal omnoho rýchlejšie a dobre sa mi šlo aj do kopca. Samozrejme netrvalo dlho a spokojnosť opadala nakoľko Xfusion tlmič nielenže biedne chodil ale dokonca sa takmer hneď zničil. Tak som si od známeho kúpil Fox DHX a hneď to bolo lepšie. Samozrejme nie nadlho. Po dlhých špekuláciách som si kúpil nový Fox RC4 a to už bolo žehlenie aké som chcel. Potom prišla na rad vidlica s vyšším zdvihom, na ktorú bol rám aj stavaný. Opustil som milovanú Z1 a kúpil Rock Shox Lyrik, čo bola asi tá najhoršia výmena komponentu akú som spravil. Vzduch bol lineárny, chodilo to po dorazoch a citlivosť nič extra. Ani po tuningu to nebolo ono. Výmena za pružinu nedopadla dobre nakoľko mi predali zlú tuhosť. Pri hľadaní inej vidlice sa mi ozval ďalší známy, či od neho nekúpim jeho Fox 36 Van RC2 Kashima. No ako som asi tak mohol zareagovať. O týždeň som ju mal na biku. Keď zahrniem, že som v medzičase vymenil plášte, rajdy, pohon, sedlo a iné maličkosti tak som sa dostal k bajku, s ktorým som konečne spokojný a pomáha mi prekonávať terén našich krásnych lesov.

Napíš aj ty o svojom biku

V rámci predstavovania bikov fóristov sme už dávnejšie predstavili napríklad: Dano5 a Yeti, HELLBOY22 a jeho KGB Fidel a Turbiho Klein.

Stačí sa ozvať alebo rovno zaslať krátky článok s fotkami na redakcia@mtbiker.sk. Nemusí to byť iba drahý profi bike, ale kľudne môže mať zaujímavý design, výbavu, netradičnú značku, históriu...