Kliknutím prejdeš na
rockmachine.sk
Reklama
Načo sú dobré kotúčové brzdy na cestnom bicykli?

Načo sú dobré kotúčové brzdy na cestnom bicykli?

51 komentárov

PR článok 19.01.2015   Technika Brzdy Cestna Cyklistika Rock Machine

Túto otázku som si sám položil a počul som ju z mnohých úst. Kotúčové brzdy sa objavili u niektorých značiek už na minuloročných kolekciách. Väčšina reakcií bola, že je to haluz a výrobcovia už nemajú čo vymyslieť. Až tento rok, pri predstavovaní novej kolekcie bicyklov Rock Machine nám výhody kotúčových bŕzd na cestnom bicykli osvetlil produkt manager BFI Peter Lavička.

 

Video nemeckého výrobcu plášťov Schwalbe, ktoré ukazuje hlavné benefity použitia kotúčových bŕzd na cestných bicykloch.



Výsledky výskumu firmy Schwalbe sú zarážajúce: 70% defektov na cestných hobby maratónoch nastane vďaka prehriatiu plášťov vplyvom brzdenia!

Hlavným dôvodom, prečo sa aj v Rock Machine rozhodli pre cestné bicykle s kotúčovými brzdami je BEZPEČNOSŤ! Je to 100% záruka, že vám plášť neexploduje vďaka prehriatiu! A samozrejme lepšie brzdné vlastnosti: výkon kotúčových bŕzd je rovnaký v každom počasí (na slnku, v daždi, za tepla, v zime ...).

Čerešničkou na torte, na ktorú sú v Rock Machine skutočne hrdí, je použitie pevných osiek – túto myšlienku si požičali z MTB modelov. Benefity, ktoré pevné osky prinášajú, sú vám všetkým asi dobre známe: lepšia akcelerácia a ovládanie bicykla.

Stačí si vybrať z týchto krásavcov a vyskúšať

ROAD RACING 1200


ROAD RACING 1200

Výbava




Viac o biku - http://www.rockmachine.us/cz/kolekce/road/raceride-1200-700/road-racing-1200.html

ROAD RACING 900




Výbava




Viac o biku - http://www.rockmachine.us/cz/kolekce/road/raceride-1200-700/road-racing-900.html

Zoznam predajni s bicyklami Rock Machine nájdete na http://www.rockmachine.sk

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

kiwami 19.01.2015 (19:15)

Kupim si taketo nieco z jedineho dovodu - aby som nahodou na nejakom bike-maratone nedostal defekt kvoli prehriatiu
....to uz fakt nie je trosku sudnosti pri pisani clankov????

 
xfce4 kiwami 25.01.2015 (14:44)

a hlavne to dosiahli na stroji!!!!!!!Nikto na kole nebrzdi a zároveň ťahá !!! Normálne brzdite len svoju hmotnosť a to úplne stačí. Taká niečo by sa mohlo stat keby 150kilovy sa spusti z Alpe d"Huez ale je to nonsens lebo 150kilovy by ho nevyšiel

 
peterg xfce4 26.01.2015 (14:27)

Hahaha, vraj netaha - to za Teba pocas brzdenia robi gravitacia a/alebo zotrvacnost. Stroj musi "tahat", aby simuloval rovnake podmienky a stejny stratovy vykon! Ale fyziku na skole si asi velmi rad nemal, ze?

 
xfce4 peterg 26.01.2015 (18:38)

Tak tomuto serveru sa pokecove rusofilské narážky vyhli .Máš rýchlosť 100km/h a váhu 90kilo a brzdíš len v zákrutách totálny nezmysel aby sa ti niečo takého stalo a to je fyzika!! A hlavne ráfik chladí prúd vzduchu ktorý v horských podmienkach je chladnejší . Stojím si za tým skorej sa koleso zablokuje ako praskne a aj za tým ze Ruska moc je okupant!

 
peterg xfce4 26.01.2015 (20:58)

Si moc zahladeny do seba. Sami vyrobcovia karbonovych rafkov hovoria o prehrievani rafkov pri brzdeni
http://roadbikeaction.com/Tech-and-New-Product-News/content/71/4808/Tech-Report-The-Real-Story-Behind-Carbon-Clinchers.html
Da sa najst dost clankov na nete o prasknuti duse z prehriatia
"We had a bunch of guys go down on Levi"s Gran Fondo in Santa Rosa, CA riding on carbon rims. Levi"s specifically mention in their ride suggestions that this is no weight weenie ride: bring the rough and tough, because the roads are devilishly hard in terms of road quality. The potholes ended up not being the problem; riders overheating all kinds of rims and blowing their tires off their rims, including the new Zipp lineup specifically designed to avoid this issue, turned many a carbon wheel and bike in to the folding version of the same equipment." http://cyclingtips.com.au/2012/08/where-is-the-value-in-a-carbon-wheelset/, diskusia pod clankom.
Ak si uvedomis stavovu rovnicu plynu p.V/T = konst., tak pri konstantnom objeme (co v plasti je) zvysenie teploty 2x znamena aj zvysenie tlaku 2x. Ak si fukal na 8bar pri 25 st., tak pri zohriati na 50st bude v plasti 16bar. V citovanom claku vyssie sa hovori o teplotach rafku hodne nad 100 st. Btw, strelenie duse z prehriatia pri brzdeni V-ckami som videl nazivo u MTB, dokonca u hlinikoveho rafku, ktory sa dobre chladi. Zalezi od hmotnosti jazdca, strmosti a dlzke zjazdu (a stylu brzdenia, ale predpokladajme ten najhorsi stav).

 
Rudolf69 peterg 28.01.2015 (21:34)

Je na tom nieco pravdy.
Ale ide aj o to, ze vecsinou za slnecneho pocasia ak je 30° teplota vzduchu tak asfaltka ma cez 40°.
Pri treni plasta a sfaltu tiez vznika teplo.
Vzdycky tam bude vznikat tepelo.
Mozno by iba stacilo pouzit bezdusovy system.

 
GaliPet 19.01.2015 (20:27)

Palo TT, tu nejde o to či je to platená reklama ale o to, že táto reklama sa odvoláva na výskum firmy Schwalbe. V tomto zavádza, klame a oblbuje.
Už dlhšiu dobu sledujem, a nie len ja, že pôvodná odborná úroveň mtbikeru sa premieňa na reklamnú a komerčnú. Smutné!

 
SuperMarioCannondale 19.01.2015 (18:53)

diskové brzdy --- no neviem, ale ja by som sa spýtal slovenských cyklistov vo World Tour koľkokrát mali defekt z dôvodu prehriatia duše či galusky alebo stačí cyklistov na Slovenskom pohári cestárov.

 
pedal 19.01.2015 (19:36)

Vacsiu blbost jak defekt z prehriatia som nepocul.jasne ze v extremnom pripade by to bolo mozne za predpokladu prekrocenia maximalnych tlakov a extremneho brzdenia co je ale ina pesnicka.za chvilku budeme ohrievat caj v bidonoch zbytkovym teplom.alebo namiesto dynama bude mala termo elektráreň....osobne som to skusal na cestaku pocit dobry ale ta vaha naviac je ohromna.jedina vyhoda za mokra ale tam je zas nizsia prilnavost preunatiky.a vcul bud mudry

 
JoKo pedal 19.01.2015 (22:12)

A preto vozíme galusky... A málo brzdíme! Lebo energia premenená brzdením na teplo je najhoršie využitá energia.

 
xfce4 JoKo 25.01.2015 (14:47)

prispieva k otepľovaniu planéty.)

 
rastorb 19.01.2015 (20:03)

ja som v irsku tu si ludia nevedia nasadit obycajne koleso do klasickej brzdy , na pevnu osku a kotucovky by tu museli volat odtahovku

 
Kulo77 19.01.2015 (20:35)

Pri "kvalite" plastov Schwalbe by som tomu aj veril ( vlastna skusenost). Videotestom si opat nepolepsili (;
Kotucovky na cestnom biku, ako marketingovy tah, maju zmysel. Z funkcneho hladiska su vhodne najma pri pouziti karbonovych rafikov ( opotrebenie/zivotnost a hlavne brzdny vykon). No ma to ja svoje rizika, ako az zbytocne vysoky vykon na malu stycnu plochu plasta za sucha a este vacsi nepomer za mokra, podstatne vyssie riziko poranenia hlavne v hromadnych padoch, ... ale cas ukaze prinos, a ci ma takato verzia buducnost.

 
JoKo 19.01.2015 (22:16)

Už to vidím, ako mechanik vymieňa na pretekoch za 20 sekúnd koleso s kotúčovou brzdou, tak ako klasiku... A koľko to potrvá, keď tam bude pevná oska? To nie je dôjsť po defekte do cieľa v grupette, ale po limite!

 
N/A JoKo 20.01.2015 (03:47)

za 20 sekund ti to vymenim s prstom v nose verim tomu ze rozdiel vo vymene moze byt max 5 sekund

zase netreba z toho robit zbytocne problem

 
PaloBN N/A 20.01.2015 (09:43)

Keď budeš profíkovi meniť koleso 20 sekúnd,tak ťa s prepáčením nakope do r**i

 
rastorb N/A 20.01.2015 (15:10)

misopetrovic natocis nam video ako s prstom v nose vymienas koleso s kotucovkou ,ani to nemusi byt za 20 sekund , len by som to chcel vydiet ak bude mat bike este pevne osy budes mat umna velke plus

 
johnnySVK 20.01.2015 (16:17)

No...ked som bol v Alpach jazdit po Route des Grandes Alpes...tak pri tych prudkych zjadzoch som strasne tuzil po niecom fakt brdziacom...Lebo na cestaku pri mojich vtedajsich 110kg a tom klesani a serpentinach ma dlane ale ze brutal boleli, az sa mi plakat chcelo ..Co by som vtedy dal za kotucovky...alebo hocico co by som nemusel tak silno stlacat ako paky na mojej 105tke. Viem si predstavit, ze 70-80kg jedincom brzdny vykon v pohode staci, ale mne vtedy v tej chvili nestacil.

 
GaliPet 19.01.2015 (19:31)

Mohol by autor príspevku dať aj konkrétny odkaz na výsledky výskumu firmy Schwalbe ???
Video na https://www.youtube.com/watch?v=okLtMkE4Dac umiestnila firma Mr, Sloger, ktorá predáva bicykle Rock Machine a nie výrobca Schwalbe.
Prevzatie reklamného príspevku z http://www.blog.sloger.sk/nova-kolekcia-cestnych-bicyklov-rock-machine-raceride-aj-s-kotucovymi-brzdami/ aj s odvolávkou na neidentifikovaný test od Shwlabe neprispieva, podľa môjho názoru, k získavaniu objektívnych vedomostí čitateľov príspevku.

 
Palo TT GaliPet 19.01.2015 (19:48)

P.R. = je to take anglicke slovo (Public relations clanok), ale kludne mozes pouzit aj slovenske Platena Reklama
Ale je to oznacene a diskusia povolena, takze za mna bez problemov.

 
xfce4 Palo TT 25.01.2015 (14:46)

malo byt uvedene ze je to platená reklama a žiaden test !! Mam najazdené dosť a toto sa mi nikdy nestalo .A keby sa to profíkom stavalo určite by volali dávno po kotučovkách

 
bimjeam 21.01.2015 (08:46)

Ako nehnevajte sa, ale takáto argumentácia je hodná slohovej práce žiaka druhého stupňa základnej školy.
Keď chcete robiť reklamu, tak ju robte ako reklamu, nie ako tech. články.
Autor o tom zjavne prd vie, reálne skúsenosti nemá a dosť možné, že sa na tom ani poriadne nevozil. (nerátam parkovisko pred budovou Rock-Machine)
Samozrejme kotúčové brzdy majú niečo do seba aj na žiletkách, ale samospásne to určite nie je. A čerešničkou na torte je objav Ameriky v podobe tuhých osiek.
Rock-Machine sa len štandardne opičí po veľkých výrobcoch typu Specialized, neviem prečo sú na to takí hrdí

 
kamil.bb 23.01.2015 (14:40)

Pochybujem že UCI povolí kotúčovky, kvôli bezpečnosti..........kotúče (nie sú ničím kryté), a nedajbože ešte aj dobre rozpálené v zjazde, sú veľkým rizikom svojou ostrosťou pri hromadných pádoch, tak to aj doteraz odôvodňujú. Krk ti síce spredu priamo neprereže, ale môže inde na tele spôsobiť neuveriteľné rezné rany a lámať malé časti končatín, prsty, ktoré sa môžu zapliesť do ich otvorov, zarezávať sa do členkov, ohnutých lakťov a kolien, alebo rovno aj do tváre..........je aj tak už veľa nebezpečných detailov na cesťáku, hlavne z pohľadu bodných a tržných rán, nemajú záujem o pribúdanie ďalších............

 
peterg 26.01.2015 (14:15)

Nezatracoval by som kotucovky na cestaku, aj ked ich sam nemam. Strelenie duse z prebrzdenia som zazil/videl na vlastne oci na MTB s V-brzdami. Jazdec mal 100+ kg a zjazd bo strmy, cely cas na brzdach. Nastastie mu strelila dusa v momente, ked zastavil. Riziko prehriatia rafku je hlavne u tazsich jazdcov (nad 80kg) a karbonovych kolesach, niekto na fore publikoval, ze pri testoch karbonovych rafkov na TdF pri brzdeni zo 75 km/h do zastavenia 2 z 3 vysoko znackovych nevydrzali a deformovali sa (brzdne plochy). Tendencne vidim aj protiargumenty na tu zverejnenych anglickych linkoch: uz dnes su cestne rafky roznych sirok (hlavne karbony), od 20 do 25mm. To sa predsa ani dnes neda len tak prehodit koleso za ine koleso! Dalsi argument, priemery kotucov 140/160/180mm. Nechapem, na co by na cestaku niekto pouzil 180mm, ked aj vo videu jazdec hovori, ze vykonu je az-az, a to 180mm od pohladu nema. Naviac UCI moze predpisat jednotny priemer. Zato vsak axialne nastavenie kotucov nespomenul nikto! Mam skusenost, ze nie su vsetky naboje, kotuce (na AL unasaci) a ani brzdy stejne. Mam niekolko prednych kolies na 2 typoch nabojov a poloha kotucov sa musi axialne doladit podlozkami, aby ich slo jednoducho vymenit v rame navzajom. Dalsi argument: ostre kotuce po obvode. Aky problem pre UCI, aby boli hrany zaoblene? Argument nebezpecnosti kotuca, ktory je umiestneny v osi velkeho kolesa mi pripada ako riziko vypichnutia si oka na brzdovom spaliku alebo rychloupinaku (z oboch stran ).
Este jedna relevantna vec v prospech kotucoviek mi napada: Co sa stane pri rafkovych brzdach, ked na prednom (alebo aj zadnom) kolese s 18 - 20 spicami v zjazde 1 (2) prasknu? Ustoji to jazdec? Co som cital, tak nie...

 
Rudolf69 peterg 28.01.2015 (21:16)

A co takto pouzit bezdusovy system ?

 
LittleFox 19.01.2015 (19:46)

To som jediný čo registroval kotuče na cesťákoch už temer pred desiatimi rokmi?

 
SuperMarioCannondale LittleFox 21.01.2015 (00:10)

** kukni si CANNONDALE katalogy 2002-4 a uvidis aj na cyklokrosovom bike kotúčovky. ** choré to je.

 
xfce4 SuperMarioCannondale 25.01.2015 (14:50)

Na cyklokros myslím zmysel majú .Človek tam predsa brzdi častejšie a kotúčovky majú vyššiu účinnosť .Ale ani tam nepraskali gumy kvôli prehriatiu

 
winter78 19.01.2015 (19:59)

Ufff...toto patrí na Topky, si myslím .......

 
mathosh 19.01.2015 (22:14)

1) kotúče na cesťákoch a CX strojoch sú tu roky rokov...
2) brať ako hlavnú výhodu (ak som správne pochopil) to, že znížim riziko defektu prehriatím je kravina ako voda v košíku
3) Bezpečnosť? Troška paradox že UCI diskové brzdy zatiaľ neschválila do ProTour práve kvôli bezpečnosti...
4) 70% defektov? Nebláznite...hlavne myslím že ide o nemerateľnú hodnotu...
5) Lepšie brzdné vlastnosti sú tiež otázne – vyšší výkon s ktorým však šírka cestného plášťa len ťažko bojuje...Konštatný výkon je nepochybne výhodou. CX je kategória samotná, tam by som to chápal oveľa viac
6) Ako hlavnú a asi jednu z mála výhod by som vnímal možnosť znížiť rotačnú hmotnosť ráfikov vďaka odstráneniu brzdných plôch...
7) Pevné osy? Super vec ale pochybujem že niekedy niekto vďaka nim pocítil lepšiu akceleráciu
Tak či onak, sa mi kotúče páčia a na ďalšom cesťáku určite budú, RockMachine tiež ok – decentný design atď...

BTW. Trošku nešťastne a myslím že nie príliš pravdivo postavený PR....
BTW II. Osobne by som si odpustil slová ako „haluz“

 
N/A mathosh 20.01.2015 (03:49)

realny prinos pevnych osiek vidim hlavne v tom ze cely bajk bude este tuhsi (to iste plati aj pri MTB)
tym padom sa odstrani problem s ktorym som sa uz par krat stretol (cestak bez pevnych osiek....pri spurte sa da sposobit suchanie kotuca o platnicky a to nechces )

toto su podla mna tie dva hlavne dovody preco su tam pevne osky...

 
PaloBN 20.01.2015 (00:37)

Výsledky výskumu firmy Schwalbe sú zarážajúce: 70% defektov na cestných hobby maratónoch nastane vďaka prehriatiu plášťov SCHWALBE vplyvom brzdenia-Tak tejto verzii by som veril-a na mtb 70% Schwalbe prerezaná bočnica Ale vážne,keď som riešil cesťák,tiež som mal možnosť ísť do kotúčov,ale nakoniec som zostal pri klasike ( vôbec som neušetril) a neľutujem. Kulo77-presne si to vystihol s tým pomerom adhézie a brzd.výkonu.Na cyklokroske kotúče mám a ako čistý hobík tam zmysel vidím.

 
ivosloger 21.01.2015 (12:19)

Ahojte všetci,
v prvom rade, áno je to P.R. článok a tak je aj označený. V článku je len vysvetlené prečo Rock Machine vsadil na kotúčové brzdy na cesťákoch (áno, používa ich už väčšina svetových značiek). Nikto netvrdí, že je to jediné najlepšie riešenie. Až čas ukáže ako sa to uchytí. Pamätáte na hydraulické Magury na ráfiky? Slepá ulička. Ale o diskoch na MTB sa tiež vášnivo cyklisti hádali. My sme radi, že článok zaujal a vyvolal celkom búrlivú diskusiu
Síce v angličtine, ale zaujímavé argumenty sú aj tu : https://www.youtube.com/watch?v=xdWsSB9QGkY

 
GaliPet 21.01.2015 (12:50)

The problem with disc brakes in road racing : http://www.bikeradar.com/gear/article/the-problem-with-disc-brakes-in-road-racing-is-40867/

 
ivosloger GaliPet 21.01.2015 (13:13)

Presne ako sa tam píše, nejde o to či budú profíci jazdiť s DB, ale odkedy. Myslím, že na záver je to vyjadrené veľmi jasne :
For one thing, as Christ at BMC pointed out, RDB’s arrival will be the biggest technological advancement since electronic gearing was introduced. “All the manufacturers want it,” he said.

 
GaliPet 21.01.2015 (13:09)

Koho cestné disky zaujali, tu nájde k tomu vecný článok: http://www.bicycling.com/bikes-gear/bikes-and-gear-features/big-squeeze-road-disc-brakes

 
Dan 26.01.2015 (07:34)

Za tento článok niekto v "SCHWALBE" dostane padáka, v "ROCK MACHINE" sa môžu od hanby červenať a "MTBiker" si môže pridať ďalšiu čiernu perlu do kolekcie......

 
Rudolf69 25.01.2015 (12:15)

Kotucove brzdy su vseobecne na hovno. Su drahe, tazke a maju zlozitu udrzbu. Je smutne, ze boom po roku 2000 prevalcoval jednoduchy a kvalitny system brzdenia na rafikoch. V dnesnej dobe sa uz ani nevyrabaju poriadne ramy, vidlice a rafky pre rafkove brzdy. Existuju iba extremne zriedkave situacie, kedy je vhodne pouzit kotucove brzdy. To sa vsak drvivej vecsiny cyklistov netika a aj napriek tomu tento brzdovy osial.

 
xfce4 Rudolf69 25.01.2015 (14:55)

na MTB vpredu určite zmysel ma a na zjazdových tiež !

 
Lechu Rudolf69 25.01.2015 (16:50)

Rudolf, nemas podla mn apravdu pravdu. Narazas na:
- cenu
- vahu
- zlozitu udrzbu

Cena velmi kvalitnych brzd (maloobchodna) Shimano XT je w okoli 120 za par. Kupis horsie brzdy za polku tej ceny. Pamatujem si ze v vcasoch kedy V-brzdy boli na tope, najlepsie modeli boli podobne vycenene jesli ne drhaise.

Vaha - cely set vazi mozno 200 g viacej (pohybujem ze az tolko). Bol to jeden s dovodov preco nektori profici preskocili na kotucovky neskoro, no zretelne vyplatilo sa to. Tento argument je platny iba pre pretekarov inac.

Zlozita udrzba. Tu je remiza, odvzdusnit kotuckovky staci raz za rok a to pri sportovom jazdeni. Vecka treba bolo nastavovat podobne. Vela zavisi na modelu kotucoviek (aj veciek) su menej a viacej otravne.

Nakoniec stoi za vspomenute ze kotucovky maju vybornu progresiu brzdenia, su nezavisle na stave rafika (osmoicka etc) a pocasie nema na nich vacsi vplyv. To vsetko zas zvlast plati v sporte, pamatujem si preteky kde s dovodu zacpania lepivym blatom treba bolo V-brejkove bicykle tlacit.

Jesli zas ide o nedostupnost V-brake pripravenych ramov a samotnych brzd to az tak zle neni, mestske bicykle a lacnejsie MTB stale na nich ficia.

V pivnici mam celu kopu pouzivanych Avidov single digit 7, jesli mas zaujem si s nich neco vyskladat za cenu 1 piva, mozes sa zastavit v BA

 
Rudolf69 Lechu 28.01.2015 (20:37)

LECHU.
Vedel by si ukazat aspon jeden odkaz kde je set (kotuc, adapter, hadica, brzdova paka, drzda, kvapalina, skrutky a podlozky) s vahou 200 gramov ?
Lankovy brzdovy system V-brzd je priblizne 1/2 vahy hydraulickeho kotucoveho brzdoveho systemu.
A to je fakt.
Spominam si na tie casi ked V-brzdy XTR boli velmi drahe, ale hydraulicky kotucovy system XTR bol este drahsi takmer o 100 %.
V-brzdy boli, su a budu vzdy lacnejsie lebo ich vyroba je jednoduchsia.

V-brzda ma vecsiu plochu brzdovej gumicky ako brzdova plocha kotucovej platnicky.
Kotuce su odlahcovane otvormi na brzdovej ploche.
Ucinna brzdova plocha je preto mensia u kotucoveho systemu ako u V-brzdy.
To ma za nasledok lepsie brzdove vlastnosti V-brzdy, lebo ucinok trenia na V-brzde je vecsi a nie opak ako tvrdis.

Vlyp osmicky na brzdovy ucinok je zretelny ak ide o mimoriadne extremnu osmicku.
Ale ak mas takuto extremnu osmicku tak ti moze byt jedno ci mas V-brzdu, alebo kotucovu brzdu.
Kto v dnesnej dobe jazdi s extremnou osmickou dobrovolne ?
Teoria lepiveho bahna je argument na hovno.
95 % cyklistov jazdi za slnecneho pocasia v priaznivých podmienkach.
Drviva vecsina cyklistov nema zaujem sa zajebat od blata a bahna, premoknut a nachladnut, apotom este hodinu cistit bicykel.
To co si popisal je iba extremny pripad a tento jav sa bezne ani nevyskytuje na kazdych pretekoch.
V kazdom pripade, ak sa ti koleso obali bahnom tak mas problem s bicyklom co i len slapat po rovine a pozitok z jazdy je opet fuc.
Predpokladam, ze si mal na mysli toto :
http://www.mtbiker.sk/foto/181170.html
http://www.mtbiker.sk/foto/187186.html

Spominam si na tie casi ked boli bezne dostupne rafiky 26" v sirke 21, 23, 32 a 36 s brzdovou plochou.
Rafiky pre extremne zatazenie.
Dneska take nieco ani nenajdes maximalne tak 23, u 29" bicykloch to konci na 19, u 27,5" sa to uz ani neviraba.
A zohnat ram pre extremne zatazenie na sytem brzdenia V-brake je uz nemozne.
A to je prave smutne.
Kvalitny, lacny, lahky a jednoduchy system bol nahradeny drahsim, zlozitejsim, tazsim a menej efektivnym systemom.

 
peterg Rudolf69 28.01.2015 (22:05)

Formula R1(paka, brzda, kotuc 160mm, hadicka), 296 g, http://www.formula-italy.com/en/product/r1/76.
Jedna z najlepsich a najuznavanejsich V-brake Avid Single Digit, prevedenie SL (najlahsie), 165g LEN BRZDA (https://www.sram.com/avid/products/single-digit-sl-rim-brake), paka Avid Speed Dial SL, 75g/ks, spolu 240g + bowden s lankom kolko, 50g? A uvaz este tazsi rafik o brzdovy plochu aspon o 50g, naviac na obvodovej hmotnosti. Kde je polovica hmotnosti V-brake vs. hydraulika?

 
Rudolf69 peterg 29.01.2015 (10:53)

PeterG
Ty, ale porovnavas SKODOVKU s PORSCHE.
Porovnavas top FORMULU, ktora sa robi z hlinniku s V-Brzdov, ktora sa robi z ocele.
Pozri sa kolko vazi takyto brzdovy system V-brake systemu dostanes sa na necelych 220 gramov :
http://www.ebay.com/itm/KCNC-V6-VB6-MTB-Brake-Set-V-Brake-Arms-Brake-Levers-Red-/141120805348
A dalo by sa ist este nizsie, ale vyvoj sa nejak zastavuje.

Lanko s bovdenom nevazi 50 gramov a rafik neni tazsii o viac nez desat gramov. Staci si to pozriet v odkazoch, ktore som hodil do diskusie v predchadzajucom prispevku.

 
peterg Rudolf69 29.01.2015 (11:23)

Avid Single Digit SL su spickove V-brake, kovane z Al (ako Formula), s titanovym hardware, ziadna ocel (aspon tu namahu si si mohol dat)! A aj dobre brzdia. Spracovanim a technologiou identicke s Formulou, takze ziadna Skodovka a Porsche! KCNC je frezovany ulet, ktovie, aky tuhy pri brzdeni. To by som tiez mohol vytiahnut napr. Ashimu (http://www.ashima.com.tw/Hydraulic-Disc-Brake-Systems.html). To len ku faktom.
Ale kludne si nadalej pouzivaj V-brake vo viere ze nic lepsie neexistuje...

 
peterg peterg 29.01.2015 (11:33)

Tu je este link na hmotnosti, 197g/213g http://www.bikerumor.com/2011/05/18/review-ashima-pcb-pistonless-hydraulic-disc-brakes/ (bez kotucov, treba priratat 85g na lahke kotuce), cena ca. $169 za brzdovy set na jedno koleso, co je celkom dobre porovnatelne s KCNC V-brake, co si uviedol.

 
Lechu Rudolf69 29.01.2015 (10:36)

Rudolf
1). Napsial som ze 200g je vahovy rozdel, ne vaha. Naspisal som tiez ze je to podla mna dobra "cena". Inak o vahovych rozdeloch napisal viac Peterq, nezabudni na vahu rafka.
2). Snazis sa ma presvedcit ze V brzdy maju lepsi ucinok ako kotucovky, argumentujes o stycnyj ploche etc. Sorry su to bludy, si 1 osoba na svete od ktorej take neco pocujem, vypocitas nejake teoreticke hodnoty a mam osobne dojem ze na kotucovkach vobec nejazdis...
3). Vplyv osmicky na brzdenie je pomerne velky, zvlast na technickych zjazdoch. Tam nepotrebujes mozno ani tak silu co progresiu a cit na brzde.

 
peterg Rudolf69 26.01.2015 (13:47)

Ak sa bavime o MTB (co som vytusil), nie su ani tazke, ani drahe, ani udzba nie je velmi zlozita (ako pre koho). Rafik sa neopotrebuva, je lahsi a tuhsi bez brzdovej plochy. Netreba ich priebezne dostavovat. Modulacia neporovnatelna, rovnako tak brzdy ucinok. Ziadne skripanie/drenie pri brzdeni po prechode kolesa blatom. Asi to treba najprv zazit .

 
Rudolf69 peterg 28.01.2015 (21:08)

PETERG
V porovnani so systemom V-brake je kotucovy system drahsi, tazsi, zlozitejsi a aj brzdovy ucinok je slabsi.
Kotucove brzdy skripu aj na sucho, isiel som tichou lesnou cestickou a tu ho lala.
Ticho bolo narusene skripotom zrhuba na 100 metrov okolo jazdiacim cyklistom.
Ved mrkni sem ako mu to skripe a brzdi :
https://www.youtube.com/watch?v=rydJlxWOFwc
Kotucovy system ani dobre nebrzdi ked navlhne a to sa u V-Brake systemu nestava.
Mnohokrat som prechadzal cez potok, bystrinu, alebo brod a brzdy spolahlivo brzdili aj po zdolani brodu.
V-brzdy spolahlivo brzdia aj za blata a neskripu.
Mrkni sa na toto video 20 - 35 min :
https://www.youtube.com/watch?v=yfnKeTQ1Ep4

Rafiky nie su o moc tazke su tazsie zhruba do 10 gramov a unosnost (tuhost) je rovnaka.
Mrkni sa na provnanie :
http://www.remerx.cz/galactic-rmx-2020
http://www.remerx.cz/top-disc
To sa ale vykompenzuje a este zostava aj rezerva.
Lebo priemrny system brzdenia pomocou kotucov vazi okolo 500 gramov a u V-brake systemu je to 300 gramov.
Opotrebovanie rafika je slabsie ako u kotuca, je to spsobene aj tim, ze mas vecsi obvod.
Aj kotuc sa predsa opotrebuje.
Teoriu lepiveho bahna som vysvetli v predchadzajucom prispevku pre LECHU.
Asi najhorsie na kotucovom systeme, ze vplivom tepelnej roztaznosti kvapaliny sa meni cit brzdenia na brzdovu packu, niekedy staci brzdit jednim prstom inokedy su za potreby 2 prsty.
Vbrzdy su proste TOP a to treba zazit.

 
peterg Rudolf69 28.01.2015 (22:13)

Z V-brzd som presiel na kotuce uz davno davno a nevidim cestu spat. To proste treba skusit a zazit. Nemam viac slov.

 
peterg Rudolf69 28.01.2015 (22:20)

Rudolf69 "Ved mrkni sem ako mu to skripe a brzdi :
https://www.youtube.com/watch?v=rydJlxWOFwc";
Skripe mu to riadne, fakt mas pravdu, ved ma V-cka! ...
3 lanka na vrchnej ramovej trubke ... No comments.

 
Rudolf69 peterg 29.01.2015 (10:16)

Su tam kotucovky a dokonca aj ten kotuc je vidiet !
Ale V-brzdy su tam neni vidiet.

 
Pridaj komentár