Test: Canyon Nerve AL 9.9 SL - Skvelý trail-bike s luxusnou výbavou
Po obdržaní balíka od kuriéra som bike začal skladať a treba uznať, že Canyon to má vychytané, stačilo nahodiť predné koleso, sedlovku a bike bol pripravený na jazdenie. V balíku sa taktiež nachádzalo potrebné náradie, ako momentový kľúč, či dokonca pumpička na tlmič a vidlicu. Prvý dojem bol skvelý, pekný dizajn rámu v klasickom čierno-bielom prevedení s komponentami vyššej triedy.
Rám
Canyon Nerve AL 9.9 SL je postavený na ráme pre 29" kolesá s jednoduchou konštrukciou, využívajúcu štvorčapový systém odpruženia, ktorý Canyon pomenoval Anti-Squat-Kinematics. Tento systém odpruženia minimalizuje pohupávanie od pedálov, pritom zadný trojuholník funguje citlivo, bez straty výkonu a trakcie. Zaujímavosťou sú trubky na ráme. Horná rámová trubka je z jedného kusu, čo zabezpečuje nižšiu hmotnosť a menší počet zvarov. Rám je osadený zadným tlmičom stavbou od Foxu, konkrétne Fox Float CTD Adjust Factory BV s chodom 110 mm. Veľkým plusom je, že tlmič má vyvedený lock-out až na riadítka, takže ak šliapete po asfaltovej ceste, tlmič si vypnete, a máte z toho pevňák.Krásny dizajn
Po dizajnovej stránke na mňa bike pôsobil veľmi pekne. Tvarovanie rámu je príjemné, žiadne ťavie hrby alebo príliš skrútené trubky rámu sa tu nenachádzajú. Canyon tiež vsadil na klasickú farebnú kombináciu čierno-biela a to v matnej farbe, pre mňa jedna z najkrajších kombinácií. Pri vyťahovaní z krabice sa dostavil „wau“ efekt. Na čistom vzhľade rámu tiež prispieva vnútorné vedenie kabeláže radenia.
Výbava
Canyon Nerve AL 9.9 SL je druhým najvyšším modelom v tejto rade a tomu odpovedá aj výbava. Radenie, pohon a brzdenie si vzala na starosti značka SRAM s výbornými komponentami. O pohon sa postarala rada Sram X0, a to karbónové kľuky X0, šalter X0 10-speed, predná prehadzovačka X0 a dva prevodníky s 36 a 22 zubami. Radiť s takýmito komponentami je radosť, všetko fungovalo bezproblémovo, po prvej testovacej jazde bolo treba trošku doladiť zadnú prehadzovačku, ale to bola len taká maličkosť.Brzdenie zabezpečovali nové štvorpiestkové brzdy Sram Guide RS, ktoré poskytovali až nadmerný brzdný účinok.
Špecifikácia
Geometria
Odpruženie je v réžii značky Fox, predná vidlica Fox 32 Float 29 CTD s povrchovou úpravou Kashima. Kokpit zabezpečila firma Canyon vlastnými komponentami, predstavcom Canyon V14, riadítkami Canyon H12 Al Flatbar. Podľa mňa najväčšou peckou na biku sú 29" kolesá, jedná sa o Mavic Crossmax SL, ktoré boli ľahké, rýchlé, tuhé. Cena týchto kolies sa pohybuje okolo €1000. Plášte od Continentalu, konktrétne vpredu plášť Continental Mountain King II 2.2 a vzadu Continental X-King 2,2" RaceSport.
Záverom ešte cenovka, bike stojí 2999€ a hmotnosť, ktorú udáva výrobca je 12,1 kg.
Jazda
Canyon Nerve AL 9.9 som mal možnosť podrobne otestovať počas dvoch týždňov. Zažili sme spolu toho dosť, bahno na poliach aj v lesoch, asfaltové cesty a poriadne výjazdy. Meriam 193cm, testovaný bike bol vo veľkosti L a mne, ako aj kamarátovi, ktorý meria o 13cm menej sadol bike úplne výborne.Na videu ako aj fotografiách nie je tester, ale jeho kamarát, pretože autor testu je zároveň aj foto/video nadšenec a pri tvorbe videa a fotografií bol za objektívom .
Prvú jazdu som bike prehnal našimi domácimi trailami v okolí Holíča. Bike sa choval skvelo, maximálne mi sadla geometria rámu a na biku som sa cítil, ako by som sa na ňom vozil už pár rokov. Obavy som mal z 29“ palcových kolies a to ako sa bike bude chovať v zatáčkach na trailoch. Tieto obavy boli však neopodstatnené, na 29“ kolesá som si zvykol snáď po hodine jazdy, bike nepôsobil v klopenkách a zatáčkach neomalene, takže na výbornú. O tento pocit sa určite sčasti zaslúžili kolesá Mavic, ktoré boli extrémne tuhé a vďaka ktorým bike akceleroval pri každom zašliapnutí.
Ďalším poriadnym testom bike prešiel pri bikovaní v Skalických horách, kde 70 % ciest tvorí asfalt, tu sa uplatnili lock-outy na vidlici a tlmiči a bike sa choval ako závodný pevňák. Na rad prišli aj riadne výšlapy, tu sa osvedčil dvojprevodníkový systém, vďaka čomu som mohol posediačky vyšliapnuť aj ten najstrmší kopec, komponenty od Sramu zvládli svoju prácu na jednotku.
Fungovanie zadného odpruženia som si mohol vyskúšať dole kopcom technickými trailami a fungovalo skvele, korene a aj väčšie nerovnosti mu problém nerobia. Bike nie je určite žiadny leňoch, obratnosti pomáha kratší rázvor a optimálne umiestnené ťažisko a celková nízka hmotnosť. Musím tiež pochváliť voľbu plášťov od Continentalu, ktoré si hravo poradili ako s blatom na trailoch, tak držali grip v prudkých stúpaniach. Oceňujem, že pri jazde mestom nevydávali rušivý zvuk.
Aby som iba nechválil, pre mňa negatívom bol posed. Sedlo Fizik Tundra 2 mi moc nesadlo, pri dlhších výletoch začalo tlačiť. Ďalším mínusom pre mňa bola absencia teleskopickej sedlovky, ktorú by som hlavne privítal na technických trailoch, kde sa striedajú zjazdy a výšlapy.
Záver
Nerve AL je vyváženým strojom, ktorý je ľahký, stabilný, komfortný a jazdí naozaj rýchlo. Najdôležitejšia je vyvážená geometria, vďaka ktorej bike úplne sadne a jazdí dobre v akýchkoľvek podmienkach. Hmotnosť akú Canyon dosiahol pri tomto modeli by mohla konkurovať oveľa drahším karbónovým modelom od konkurencie. Celkovo tento bike odporúčam jazdcovi, ktorý si chce vychutnať paľbu dole aj hore kopcom.Plusy
- kvalitná výbava
- geometria rámu
- doplnky k montáži a k nastaveniam biku
- extra ľahké a tuhé kolesá od Mavicu
- spoľahlivé brzdy
- hmotnosť
Mínusy
- pre mňa nevhodné sedlo
- chýbajúca teleskopická sedlovka
- pre niekoho cena (2999 €)
Komentáre Zobraziť komentáre (75)