Kliknutím prejdeš na
Reklama
Test: Canyon Nerve AL 9.9 SL - Skvelý trail-bike s luxusnou výbavou

Test: Canyon Nerve AL 9.9 SL - Skvelý trail-bike s luxusnou výbavou

75 komentárov

adamoliva89 23.03.2015 29 fotografií   Test Bike 29tky Canyon Sezona 2015 Horska Cyklistika

Po obdržaní balíka od kuriéra som bike začal skladať a treba uznať, že Canyon to má vychytané, stačilo nahodiť predné koleso, sedlovku a bike bol pripravený na jazdenie. V balíku sa taktiež nachádzalo potrebné náradie, ako momentový kľúč, či dokonca pumpička na tlmič a vidlicu. Prvý dojem bol skvelý, pekný dizajn rámu v klasickom čierno-bielom prevedení s komponentami vyššej triedy.

 

Rám


Canyon Nerve AL 9.9 SL je postavený na ráme pre 29" kolesá s jednoduchou konštrukciou, využívajúcu štvorčapový systém odpruženia, ktorý Canyon pomenoval Anti-Squat-Kinematics. Tento systém odpruženia minimalizuje pohupávanie od pedálov, pritom zadný trojuholník funguje citlivo, bez straty výkonu a trakcie. Zaujímavosťou sú trubky na ráme. Horná rámová trubka je z jedného kusu, čo zabezpečuje nižšiu hmotnosť a menší počet zvarov. Rám je osadený zadným tlmičom stavbou od Foxu, konkrétne Fox Float CTD Adjust Factory BV s chodom 110 mm. Veľkým plusom je, že tlmič má vyvedený lock-out až na riadítka, takže ak šliapete po asfaltovej ceste, tlmič si vypnete, a máte z toho pevňák.

Krásny dizajn





Po dizajnovej stránke na mňa bike pôsobil veľmi pekne. Tvarovanie rámu je príjemné, žiadne ťavie hrby alebo príliš skrútené trubky rámu sa tu nenachádzajú. Canyon tiež vsadil na klasickú farebnú kombináciu čierno-biela a to v matnej farbe, pre mňa jedna z najkrajších kombinácií. Pri vyťahovaní z krabice sa dostavil „wau“ efekt. Na čistom vzhľade rámu tiež prispieva vnútorné vedenie kabeláže radenia.

Výbava


Canyon Nerve AL 9.9 SL je druhým najvyšším modelom v tejto rade a tomu odpovedá aj výbava. Radenie, pohon a brzdenie si vzala na starosti značka SRAM s výbornými komponentami. O pohon sa postarala rada Sram X0, a to karbónové kľuky X0, šalter X0 10-speed, predná prehadzovačka X0 a dva prevodníky s 36 a 22 zubami. Radiť s takýmito komponentami je radosť, všetko fungovalo bezproblémovo, po prvej testovacej jazde bolo treba trošku doladiť zadnú prehadzovačku, ale to bola len taká maličkosť.



Brzdenie zabezpečovali nové štvorpiestkové brzdy Sram Guide RS, ktoré poskytovali až nadmerný brzdný účinok.

Brzda

Tlmič

Tlmič

Pastorky

Špecifikácia


Špecifikácia

Geometria




Odpruženie je v réžii značky Fox, predná vidlica Fox 32 Float 29 CTD s povrchovou úpravou Kashima. Kokpit zabezpečila firma Canyon vlastnými komponentami, predstavcom Canyon V14, riadítkami Canyon H12 Al Flatbar. Podľa mňa najväčšou peckou na biku sú 29" kolesá, jedná sa o Mavic Crossmax SL, ktoré boli ľahké, rýchlé, tuhé. Cena týchto kolies sa pohybuje okolo €1000. Plášte od Continentalu, konktrétne vpredu plášť Continental Mountain King II 2.2 a vzadu Continental X-King 2,2" RaceSport.

Záverom ešte cenovka, bike stojí 2999€ a hmotnosť, ktorú udáva výrobca je 12,1 kg.

Jazda


Canyon Nerve AL 9.9 som mal možnosť podrobne otestovať počas dvoch týždňov. Zažili sme spolu toho dosť, bahno na poliach aj v lesoch, asfaltové cesty a poriadne výjazdy. Meriam 193cm, testovaný bike bol vo veľkosti L a mne, ako aj kamarátovi, ktorý meria o 13cm menej sadol bike úplne výborne.


Na videu ako aj fotografiách nie je tester, ale jeho kamarát, pretože autor testu je zároveň aj foto/video nadšenec a pri tvorbe videa a fotografií bol za objektívom .

Prvú jazdu som bike prehnal našimi domácimi trailami v okolí Holíča. Bike sa choval skvelo, maximálne mi sadla geometria rámu a na biku som sa cítil, ako by som sa na ňom vozil už pár rokov. Obavy som mal z 29“ palcových kolies a to ako sa bike bude chovať v zatáčkach na trailoch. Tieto obavy boli však neopodstatnené, na 29“ kolesá som si zvykol snáď po hodine jazdy, bike nepôsobil v klopenkách a zatáčkach neomalene, takže na výbornú. O tento pocit sa určite sčasti zaslúžili kolesá Mavic, ktoré boli extrémne tuhé a vďaka ktorým bike akceleroval pri každom zašliapnutí.





Ďalším poriadnym testom bike prešiel pri bikovaní v Skalických horách, kde 70 % ciest tvorí asfalt, tu sa uplatnili lock-outy na vidlici a tlmiči a bike sa choval ako závodný pevňák. Na rad prišli aj riadne výšlapy, tu sa osvedčil dvojprevodníkový systém, vďaka čomu som mohol posediačky vyšliapnuť aj ten najstrmší kopec, komponenty od Sramu zvládli svoju prácu na jednotku.

Fungovanie zadného odpruženia som si mohol vyskúšať dole kopcom technickými trailami a fungovalo skvele, korene a aj väčšie nerovnosti mu problém nerobia. Bike nie je určite žiadny leňoch, obratnosti pomáha kratší rázvor a optimálne umiestnené ťažisko a celková nízka hmotnosť. Musím tiež pochváliť voľbu plášťov od Continentalu, ktoré si hravo poradili ako s blatom na trailoch, tak držali grip v prudkých stúpaniach. Oceňujem, že pri jazde mestom nevydávali rušivý zvuk.

Aby som iba nechválil, pre mňa negatívom bol posed. Sedlo Fizik Tundra 2 mi moc nesadlo, pri dlhších výletoch začalo tlačiť. Ďalším mínusom pre mňa bola absencia teleskopickej sedlovky, ktorú by som hlavne privítal na technických trailoch, kde sa striedajú zjazdy a výšlapy.





Záver


Nerve AL je vyváženým strojom, ktorý je ľahký, stabilný, komfortný a jazdí naozaj rýchlo. Najdôležitejšia je vyvážená geometria, vďaka ktorej bike úplne sadne a jazdí dobre v akýchkoľvek podmienkach. Hmotnosť akú Canyon dosiahol pri tomto modeli by mohla konkurovať oveľa drahším karbónovým modelom od konkurencie. Celkovo tento bike odporúčam jazdcovi, ktorý si chce vychutnať paľbu dole aj hore kopcom.

Plusy


  • kvalitná výbava
  • geometria rámu
  • doplnky k montáži a k nastaveniam biku
  • extra ľahké a tuhé kolesá od Mavicu
  • spoľahlivé brzdy
  • hmotnosť

Mínusy


  • pre mňa nevhodné sedlo
  • chýbajúca teleskopická sedlovka
  • pre niekoho cena (2999 €)

Viac inforácii


Bližšie info o biku a ďalších modeloch Canyon si môžete pozrieť na https://www.canyon.com/sk/mountainbikes/bike.html?b=3660
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

SlavoS 23.03.2015 (20:33)

Už mesiac si vyberám prvý full. Výberom som sa dostal ku značke Canyon (vypadli Giant, Spesl, Radon). No najdlhšie trvala dilema Nerve vs. Spectral. Volba padla na Nerve 9.0 SL. Tento článok len potvrdil moju voľbu aj keď trochu nahlodal môj výber 29 kolesami. Mám vysku 185, nohy 89.
P.S. Nechápem, prečo sa v diskusii riešia okuliare, keď je článok o biku. Mne z toho vychádza, že je to z nedostatku inej zmysluplnej činnosti. Buďte fit.

 
mondzo SlavoS 23.03.2015 (20:48)

Ahoj, myslim, ze pri Tvojej vyske nepokazis nic, ak pojdes do 29tok. Ja mam tiez rovnaku vysku, Canyon som jazdil 29 len hardtail a bolo to OK, i ked trosicka mi tie 29 na nom prekazali, zdalo sa mi to miestami nejak velke/neobratne. Momentalne vsak jazdim StumpJumper FSR 29 a tam mi geometria a 29tky sadli na moju vysku ako ... na serbel

 
SlavoS mondzo 23.03.2015 (22:10)

Veď práve to. V momente, keď som mal ukončený výber t.j. 20mm medzi Nerve a Spectral, prišiel do toho tento článok s 27,5 vs. 29.
V podstate to mám radšej horekopec, dolekopec som už opatrnejší a vsádzam skôr na bezpečnosť a tu je asi lepšia 29. V týchto dilemách potom rozhoduje subjektívny pocit z jazdy, no nemám to kde porovnať. Doteraz som jazdil HT 26, takže posun zrejme v oboch prípadoch vyvolá waw efekt. Zatiaľ zostávam u Nerve 27.5 SL a jej 11,4 kg. Ešte sa nechám chvíľu presviedčať a tak sa definitívne rozhodnem, veď to poznáte.

 
mondzo SlavoS 23.03.2015 (22:18)

Odporucam Ti, ak mas moznost, niekde pozicat 29tku na par hodin testu, pripadne niekoho z okolia, skus na tom pojazdit a na zaklade toho sa urcite rozhodnes, 29tku do kopca treba aj ukrutit, ale ak mas aspon ako taku kondiciu, tak to nebude problem a dole to je fajnovka , 27.5 zlaty stred, blizsie k 26, ale z toho co pises, tak by bol pre teba vhodnejsi 29, treba si pri nej ale ustrazit vahu, aby nebola zase zbytocne tazka

 
SlavoS mondzo 23.03.2015 (22:59)

Lámeš ma lámeš na tú 29, ale ešte ma pri 27,5 drží nižšia váha, XTR, sedlovka a rezerva na predstavci +10 mm a ráme +11mm oproti 29, ale vyskúšam. No Canyon je už istý, dúfam.

 
Podoba SlavoS 23.03.2015 (23:04)

prečo vlastne každý hneď Canyon? ved tých zaujímavých nemeckých značiek osvedčených v ich testoch je veľa, len u nás nemajú distribúciu.. a to nehovorím o konfigurátoroch ..

 
SlavoS Podoba 23.03.2015 (23:07)

Mne sa páči dizajn, výbava. No ale daj niečo na porovnanie.

 
SlavoS mondzo 23.03.2015 (22:21)

Ešte jedna vec ma pri výbere brzdí. Na HT mám vzdialenosť od osi sedlovky po stred uchopenia riadidiel na predstavci 73 cm (viac natiahnutý), čo mi max. vyhovuje. Pri Nerve sa mi to skráti na 70 cm pri 80 mm predstavci. Ked som neprezrievavo kúpil HT Cube, tak ma pri kratšom posede bolel chrbát(možno z toho trasenia na HT ) a vyriešil to až long long predstavec 140mm, ale som zasa moc vpredu, tak sa ho vzdávam v prospech syna. Pritom som čítal jeden názor, že vzpriamenejší posed zapája viac hamstringy a riťné svalstvo. Dnes najviac cítim vonkajšiu stranu kvadricepsov a lýtiek.
Tak mám toľko premenných, že final countdown sa mi vzďaľuje.

 
chezter 23.03.2015 (15:28)

na takom bajku by som necakal brzdove lanko vedene vonku spodom ramom

 
matko055 chezter 24.03.2015 (11:31)

ono tá brzdová hadica je vačšinou ťahaná kade je teraz ťahaný lock out na tlmič. tipujem že ju nedali vedľa toho, pretože sa môže stať že si kúpiš teleskopku a tá by potom nemala byť kade ťahaná.

 
LittleFox 23.03.2015 (15:36)


*** Príspevok porušil pravidlá MTBIKER a bol preto zmazaný moderátorom ***

 
Kaper 23.03.2015 (15:49)

Nepekny bicykel.Taka koza...

 
palo14 23.03.2015 (15:53)

"Nevyhody: pre niekoho cena (2999 €)"


iba pre niekoho

 
Kaper palo14 23.03.2015 (16:11)

Pre väcsinu ludi je bajk za tri litre len snom...

 
pistolero Kaper 23.03.2015 (16:23)

... na Slovensku. Takí Nemci by krútili hlavou, čo to tu trepeme

 
palo14 pistolero 24.03.2015 (13:55)

Ty si fakt myslis ze tuto diskusiu citaju nemci ?

 
pistolero palo14 24.03.2015 (14:24)

Keby ju čítali...

 
double Kaper 23.03.2015 (16:28)

pre tých co si idu za svojim snom nie

 
Polo 23.03.2015 (16:15)

Dublinboy; predbehol si ma, tiez som chcel upozornit na to ze 110mm ma chod zadna stavba nie tlmic
V clanku sa spomina ze kamaratovi tiez sadol, ale podla videa si to nemyslim, uz len tie extremne natiahnute ruky ale inak dobry clanok

 
janko2425 24.03.2015 (09:03)

U mňa sa tiež dostavil wau efekt, keď som Nerve vytiahol z krabice s preliačeným rámom...kto urobil chybu dodnes neviem, či kuriér, či Canyon. Ináč komunikácia s Canyonom katastrofálna. Niet nad kamennú predajňu.

 
Laro22 janko2425 24.03.2015 (16:29)

To ma prekvapuje,lebo mne odpíšu na každú blbosť velmi rýchlo a ochotne...

 
danny_biker janko2425 24.03.2015 (17:47)

Vždy ked od nich niečo potrebujem tak hneď odpíšu, ak nie tak najneskôr další deň, takže sú ochotný

 
Kurt 23.03.2015 (15:35)

Pekný článok Taký všeobecný prehľad o tomto stroji no stojí za prečítanie!

 
Bade 23.03.2015 (15:37)

to bude tym, ze je to hadica . ale vazne, je to kvôli lahkej vymene brzdy.

 
AdMich 23.03.2015 (15:57)

Myslím, že aj ten prvý a druhý model stoja za to....a je tam aj "priaznivejšia cena" Ale Spectral sa mi páči viac

 
Dublinboy 23.03.2015 (16:06)

Oprav si tam zdvih tlmiča, lebo to je zdvih zadnej stavby, tlmič má isto kvôli prepákovaniu tak polovicu zdvihu stavby.
Pre záujemcov o tento bajk by možno stálo doplniť prečo si si vybral práve tento bajk, ako si vyberal, čo si jazdil pred tým, a s čím porovnávaš, napr. pevné kolesá v klopenkách voči čomu, aby si to ľudia vedeli predstaviť .
Dík inak za článok !

 
slavo Dublinboy 23.03.2015 (16:45)

Vdaka za poznamku k zadnej stavbe - uz som to zmenil.
Na testy dostavame biky podla toho, ktore nam doda dovozca (zadavatel), pripadne mame niekedy aj na vyber. V tomto pripade bolo zadanie jazdit tento konkretny bike a napisat o nom.

Ohladom dalsich veci, vdaka za podnety a pri dalsich testoch sa posnazime priniest aj tieto doplnkove info, aby sa vedeli porovnania dat viac do kontextu. Mozno napsie do komentara aj sam autor testu adamoliva89.

 
adamoliva89 Dublinboy 23.03.2015 (18:38)

jazdim vetsinou freeride a enduro, moje kolesa mam vypletene na rafikoch od Dartmooeu a naboje Relic, a v klopenkach sa obcas stava ze obcas pruzia,,,ale Mavici boli dost tuhe, ziadne pruzenie sa nekonalo, takze super drzali stopu...

 
Podoba adamoliva89 23.03.2015 (18:48)

každý výplet mierne pruží, nie je to na škodu. mavic je síce tuhý, ale máloktoré iné ráfy povolia skôr než mavici, praskajú často v oblasti niplov. o cenách náhradných dielov pri komletoch mavicu vieme..

 
quidoo 23.03.2015 (16:33)

Co dal Littlefox? Zmeskal som show?

 
slavo quidoo 23.03.2015 (17:00)

Hned prvu vec z: Nebudeme tolerovať vulgárne, rasistické, extrémistické alebo inak neznášanlivé príspevky a komentáre.

 
LittleFox slavo 23.03.2015 (23:16)

Keby ste radšej moderátori skôr kontrolovali štylisticko-gramatickú úroveň článkov než ich vypustíte do sveta, ako môj príspevok.
"pri tomto modely" sa naozaj nepíše s ypsilónom. mužsky rod, stroj, lokááál

 
LittleFox LittleFox 23.03.2015 (23:31)

slová ako neomalene, zatáčka už nepotrebujú ani komentár....

 
delarosa LittleFox 24.03.2015 (08:53)

kedze mtbiker nezamestnava novinarov ani inak zurnalisticky studovanych exotov, sem tam sa stane, ze sa najde chyba.

 
nanoslav delarosa 24.03.2015 (13:36)

To by sa stávať naozaj nemalo, pokiaľ sa jedná o redakčné články.
Tu sa to deje pomerne často, je to neprofesionálne.

 
slavo LittleFox 30.03.2015 (09:51)

Ahoj, na gramatiku dam vacsi pozor, ale obcas mi nieco ubehne v rychlosti ako v tomto pripade. Vdaka za upozornenie, uz to medzicasom upravil dalsi clen redakcie.

 
double 23.03.2015 (16:34)

Osobne nerozumiem tomu trendu lyžiarskych okuliarov. V cyklistických tiez neslzia oči a mozno tak 2 x v zivote mi vletelo bahno popod ne do oka. Pri tých rýchlostiach nasimi lesmi stacia aj slnecne. Mne osobne sa cez ne lepsie pozera

 
danny_biker double 23.03.2015 (16:53)

A čo tak lepšie chránené oči ? To ti nič nehovorí ? Inak lyžiarske okuliare to určite nie sú, keby trochu vieš tak by ťa napadlo, že sú to Oakley Airbrake MX

 
LittleFox danny_biker 23.03.2015 (20:09)

"keby trochu vieš tak by ťa napadlo, že sú to Oakley Airbrake MX" jj a MX je urcite skratka pre XC čo? moj zlaty

 
Kurt LittleFox 23.03.2015 (23:45)

Tak veď ak sa ti to nepáči, nekupuj si ich len viem, že dany jazdí aj iný štýl jazdy kde tieto okuliare vyhovujú viac. Ak nemá iné a potreboval okuliare, tak aké si mal dať?

 
delarosa LittleFox 24.03.2015 (09:02)

lebo urcite maju lyze blizsie k XC ako MX, ze? Moooj zlaty...

 
LittleFox delarosa 24.03.2015 (12:05)

Toto nemôžeš myslieť vážne

 
delarosa LittleFox 24.03.2015 (12:44)

bud konkretny

 
LittleFox delarosa 24.03.2015 (12:52)

pardón, chcel som to zavesiť pod reakciu o žurnalistoch, nie sem.

 
nanoslav danny_biker 24.03.2015 (07:39)

Keďže som okuláre stále niekde zabúdal a strácal teraz nenosím žiadne. To je dosť enduro? či?

 
KLS double 23.03.2015 (16:56)

no neviem ci je to mojimi okuliarmi ale mne cez ne vletelo bahno do oka uz niekolko krat a tak isto mi v nich aj slzia oci preto uvazujem prave nad takymi okuliarmi minimalne by sa hodili v tych blatistych podmienkach

 
double KLS 23.03.2015 (17:48)

Ja mam http://www.adidas.com/Eyewear/content/en/products/10192/elevation-ClimaCool%E2%84%A2
Uz skoro 10 rokov len som musel skla vymenit lebo je tam nejaka ochranna vrstva a ta sa doskriabala. Ak by som si tam dal aj tu penovu vložku tak blato nema kade prejst.
Proste mi nejak nesedia k tomu bicyklu tie okuliare. Este by som povedal ze nejake super enduro závody v blate by mali vyuzitie.
Ked boli nejake konare predomnou tak som vzdy sklonil hlavu ale to sa stavalo zvacsa len vtedy ked ma zakruta vyniesla mimo stopu. Cize prilba poriesila tuto vec

 
KLS double 23.03.2015 (19:03)

akurat som pozeral na cenu tych okuliarov a je to trochu moc aspon na mna radsej si necham tieto co mam a dokupim za 24€ mx-kove od 100% a mam pokoj, tot moj nazor

 
Laro22 23.03.2015 (17:37)

Skvelý a krásny bike

 
opica500 23.03.2015 (18:20)

Podľa mňa Canyon má dobre prešpekulovaný marketing predaja, sú to dobré a kvalitné stroje.
Ja som na svojom dostal sedlo Stele Italia a tiež letelo..........

 
Podoba 23.03.2015 (18:31)

čo je to za architektúru na tých foto? dík za prípadnú odpoveď...

 
adamoliva89 Podoba 23.03.2015 (18:33)

to je Holíčsky zámok

 
Triskac 23.03.2015 (19:12)

Aky momentovy kluc ku nemu dodavaju?

 
adamoliva89 Triskac 23.03.2015 (19:22)

Ku každému biku davajú malú krabičku s náradím, momentový kľúč bol ako keby imbusak so stupnicou sily utiahnutia

 
Filip80 23.03.2015 (19:14)

Oprav si vetu "Rám je osadený zadnou stavbou od Foxu" lebo je to blbost. Len tlmic je Fox, zadna stavba je sucast ramu.
Kde je robena ta ciernobilea fotka? Paradny kastiel.

 
adamoliva89 Filip80 23.03.2015 (19:18)

fotka je poriadená v Holíči

 
hurmikak 23.03.2015 (22:25)

Aka je realna hmotnost? 12.1 bez pedalov za 3K je dost. Cakal som menej.

 
SlavoS hurmikak 23.03.2015 (23:00)

Pri AL 29 je 12,1 dosť?Skús si pozrieť niektoré porovnateľné karbónové 29.

 
Kurt SlavoS 23.03.2015 (23:40)

Kúp si cestný bajk keď ti to je veľa

 
adamoliva89 hurmikak 24.03.2015 (07:17)

Moje spd pedale vazia spolu cca 500g, takze vysledna hmotnost niekde okolo 12,6 kg,a bike je fakt extra lahky

 
hurmikak adamoliva89 24.03.2015 (07:49)

Asi tie velke kolesa nepustia vahu moc dole. Kulhaveho Epic ma 11.5kg, takze tych 12.5 asi naozaj nie je zla vaha. Zaujimala by ma realna vaha modelu Lux.

 
minimus80 24.03.2015 (18:09)

Pekne video aj fotky!
Bike tiez super....akurat sa mi v tom videu zda posed az moc turisticky(vzpriameny)

 
adamoliva89 minimus80 24.03.2015 (18:28)

Diky , sedlovka a cely posed bol pre mna najväčším mínusom na tomto biku, určite by som doporučoval zainvestovať do teleskopickej.

 
kubobiker 24.03.2015 (20:09)

Prevedenie toho rámu (zvary,povrchovka...) za tie peniaze je skutočne úbohé. Pravdepodobne "zliatina" 7005 za pár eur. Neviem čo na tom kto vidí. Samozrejme, je to bike postavený pre špecifickú klientelu, tak ako zn. CANYON celkovo. Podľa môjho názoru má ale pisateľ v jednom fakt pravdu, "mínus - cena". Pravda. Za ten kus fakt priveľa...

 
Laro22 kubobiker 24.03.2015 (20:19)

Tak zvary podla mňa ok ale čo sa týka povrchovej úpravy tak tá by mohla byť ozaj lepšia...

 
Ghost5900 25.03.2015 (06:43)

Super bike no tie zvary, tak to je dosť nepekne na dnešnu dobu a samozrem cena.

 
Igorson 25.03.2015 (10:00)

Fajn, len malá pripomienka/návrh - napíšte prosím článok, kde sa vysvetlia pojmy TRIAL a TRAIL. Prosím! Autor si to mýli a v poslednej dobe stretávam strašne veľa ľudí, ktorí nazývajú trail trialom. TRAIL = cestička/trať, TRIAL = disciplína (hopkanie). Vopred ďakujem

 
double Igorson 25.03.2015 (10:03)

english lesson for mountainbike riders :
akurat pred minutou mi v inej casti na fore bolo vytknute. Mozno vela mtbikerov chodí aj po sudoch

trial ? proces
? súdne konanie
? pokus
? skúška
? pojednávanie
? rokovanie
? skúšobný
? vyskúšanie
? experiment
? test
? ukážka
? vzor
? vzrast
? trápenie
? utrpenie
? zápas
? otrava
? sužovanie
? meranie síl
? meranie
? pokusný
? prevádzkový
? konanie, súdne
? skúšanie
? súd (proces)
? testovať


trail ? vliecť (sa)
? popínať sa
? stopovať
? cestička
? stopa
? chvost (kométy)
? zadok
? stopa cesty
? stopa meteoru
? stopovanie
? pruh
? pás
? čiara
? chumáč
? chuchvalec
? plazivá rastlina
? výhonok
? sprievod
? zástup
? poloha zbrane
? cesta lesom
? kvetinový pás
? lineárne meškanie
? oneskorenie
? sled
? závlek kolesa
? geometrický závlek
? vliecť sa
? sledovať
? trmácať sa

 
Igorson double 25.03.2015 (10:15)

No vidíš Inak díky aspoň som sa dopracoval k teme Bikovanie v okolí PN

 
adamoliva89 Igorson 25.03.2015 (11:00)

Ďakujem za upozornenie, významu rozumiem, občas sa stane pri písaní chyba, že íčko mi predbehne áčko , je to dosť podobne tie slová trail a trial

 
slavo Igorson 30.03.2015 (09:47)

Vdaka za upozornenie aj namet na clanok .

 
Laro22 25.03.2015 (19:27)

inak zaujímava zmena plášťov na tento rok oproti 2014, nie je ten mountain king priliš brzda?

 
adamoliva89 Laro22 25.03.2015 (21:47)

Podla mna vhodne zvolene plaste, na betone nehucia, v teren pekne drzia stopu, pocas testovania sa mi ani raz nepodsmyklo koleso

 
Laro22 adamoliva89 25.03.2015 (21:50)

Držať musia pekne, len či na asfalte ten predný nebrzdí ale ťažko asi porovnať ak nebolo s čím

 
adamoliva89 Laro22 25.03.2015 (22:32)

Na svojom biku vozim Kendy Nevegal 2,35" takze ten Mountain King sa mi zdal ze ide ako po masle

 
Pridaj komentár