Kliknutím prejdeš na
www.panaracer.com
Reklama
BikePark Považský Inovec - Od plánov až po realizáciu

BikePark Považský Inovec - Od plánov až po realizáciu

23 komentárov

misto 31.03.2015   Povazsko Strazovsky Pohar Bike Park Cyklotrasy

Časopis Cykloturistické novinky sa venuje hlavne značeniu cyklotrás v Považskom Inovci, kde je naplánovaných až 504 km trás, z ktorých je už vyznačených 415 km. Pozrite sa, ako vznikal tento zaujímavý projekt a ako sa postupne dostával do dnešnej podoby.

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

Podoba 31.03.2015 (18:48)

preco sa cyklotrasy oznacuju nazvom BikePark?

 
nanoslav Podoba 31.03.2015 (22:30)

Asi na to slovo chcú nalákať západniarskych zjazdárov, freeraiderov a enduristov. Tí si pod tým pod tým označením predstavujú niečo celkom iné. Nevadí, máme tu pekné baby a bryndzu. Skatepark v Petržalke už tiež nie je čo býval a s parlamentu by sme mohli spraviť ZOO. (stačilo by by navariť mreže)

 
misto Podoba 31.03.2015 (23:49)

Je z dvoch dôvodov. Prvým je, že napríklad v USA sú pod týmto názvom neni len downhillové strediská, ale i hustá sieť rozných cyklotrás na malom území. A našim cieľom je práve hustá sieť cyklotrás rôznych kategórii od ľahkých cykloturistických trás po singletracky. A druhým faktorom je samozrejme aj marketing a predanie samotného produktu.

 
zire 03.04.2015 (18:41)

Viem, že tu budem za rúhavého voľnomyšlienkára, ale moc sa mi nepáči, že tu zjavne ide kvantita na úkor kvality. Hlavne aby bola kilometráž, ktorá pomôže "predaniu samotného produktu." Takým spôsobom sa "bikepark" stáva výsledkom profesionálneho značkovania, a nie výsledkom profesionálneho trailbuildingu, čo považujem za veľmi nešťastný precedens. Najmä vtedy, keď bude nejaký budúci zakladateľ (skutočného) bikeparku či trailového centra hľadať názorné ilustrácie týchto pojmov pri komunikácii s politikmi, majiteľmi pozemkov, lesníkmi a obecne všetkými, ktorí o našom športe nič nevedia. Bude dosť komplikované ich presvedčiť, že dobrý trail nevznikne jednoduchým (a relatívne lacným) označením nejakej stávajúcej cestičky, ale naopak (relatívne dosť drahou) výstavbou a následnou celosezónnou údržbou.

Tým samozrejme nehovorím, že si nevážim vašej práce, alebo že neocením pohodlnú navigáciu v neznámej oblasti, ale popravde, turistické mapy máme po celom Slovensku väčšinou celkom obstojné a hoci je značkovanie super vec, tak ako "kritické" by som ho nenazval, tobôž aby som ho považoval za postačujúcu podmienku pre to, aby som nejaké miesto nazval bikeparkom. To je naozaj dosť závádzajúce.

Na záver jeden príklad za všetky - obľúbené Rychlebské stezky. Zopár fantastických trailov, ktoré nemajú ani potrebu sa súhrnne nazývať bikeparkom, ani riešiť, koľkože stoviek kilometrov im vlastne (NE)chýba. A pritom sa pozrite na ten ohlas. Kvalita nad kvantitu...

 
misto zire 04.04.2015 (10:57)

Dík za dobré postrehy a názor. budem sa asi opakovať, ale našou prioritou vždy bolo a momentálne stále je cykloturistické značenie. Čo sa týka budovania trailov alebo singlov, tak to podporujeme a sami sa v tejto oblasti vzdelávame, ale nie je to našou prioriotou. A jednoducho sme si to nazvali bikepark a znova sa budem opakovať, inšpirovali sme sa v zahraničí, kde si predstav sú aj bikeparky takéhoto charakteru. Našou cieľovou skupinou je skrátka široká cykloturistická verejnosť od rodín po dôchodcov a hlavným cieľom je cykloturistika spojená s poznávaním.

Budovanie trailov je z úplne iného súdka a robiť ich v takomto veľkom území je na slovensku vecou skôr scifi ako realita, nakoľko počet majiteľov pozemkov iba v tomto pohorí sa ráta na tisíce a obhospodarovateľov na desiatky. Preto sa snažíme skôr v rámci Považského Inovca vytvoriť základnú sieť značených cykloturistických trás, ktorá vytvorí pomerne hustú sieť trás rôznych kategórii a náročnosti. A budovanie trailov ponechať na lokálnej úrovni, prípadne v nejakých úsekoch. No i teraz vedie hrebeňovka po takýchto úsekoch a bolo potrebné náročné vybavovanie, nakoľko naše zákony to neumožňujú. No i v samotnej Kálnici je problémom masívnejšie budovanie trailov hlbšie do lesa, kde človek narazí na množstvo majiteľov.
A kritické? Pre nás je to kritické nakoľko ani to podľa teba relatívne lacné nevieme na Slovensku financovať. Aj to označenie existujúcej cestičky je pomerne komplikovanou a občas i drahou záležitosťou. Neporovnávaj dve úplne rozdielne činnosti. Je to aj často veľmi individuálne.

Nakoniec som si nechal Rychleby. Viem, že všetci to veľmi radi porovnávate. Treba si však uvedomiť základné fakty! Celé ich traily sú robené na štátnych pozemkoch a jednania prebehli iba s jedným majiteľom - Lesmi ČR. Tie to aj podporujú, čo však neznamená, že keď potrebujú tažiť, traily jednoducho zavrú. Druhým podstatným faktom sú aj české zákony. No a asi najdôležitejším faktorom z môjho pohľadu je samotný postoj k cyklistike v ČR a u nás. Tu už by som sa zbytočne rozpísal. Samozrejme dá sa to aj u nás, ale nie všade, ideálne je násť les s jedným majiteľom, prípadne čo najmenší počet. Jednoducho povedané niečo je lepšie u nich, niečo u nás.

 
Palo TT misto 06.04.2015 (14:52)

Tu inspiraciu v zahranici si sice uz spominal, ale pouzitie terminu bikepark sa mi veru nezda najvhodnejsie. Podla mna vacsina (nielen lokalna) si pod tymto pojmom predstavuje nieco ine.
(=letnu sezonu lyziarskych stredisk )
http://de.wikipedia.org/wiki/Bikepark
Napr. vyraz "bike region" by bol vhodnejsi a marketingovo tiez pouzitelny aj za hranicami.

 
Palo TT 31.03.2015 (15:51)

Taky kludny kut to volakedy byval

K dokonalosti chyba uz len opravit ten fatalny fail - zjazd z Prielaciny dat jednosmerne a uphill trasu lesnou cestou na Medvedicu
http://cmaps.gpsteam.eu/index_cz.html#x17.98491y48.69816z14m6

Paradoxne v tom mapovom obrazku v clanku na str. 6 je ten uphill zakresleny.

 
misto 31.03.2015 (15:59)

To všetko je v riešení plánujeme tam vyznačiť alternatívu pre tých, čo nechcú tlačiť. Ale vec značenia = financie. Nedarí sa nám zhánať toľko financíí akoby sme si predstavovali.

 
hellwings 31.03.2015 (19:25)

Naco treba peniaze pri znaceni cyklotras ?

 
freeride_is_my_life hellwings 31.03.2015 (22:21)

pretoze nikto to nebude malovat zadarmo

 
misto hellwings 31.03.2015 (23:53)

Peniaze? Ty robíš svoju prácu zadarmo? V Tescu ti predajú nákup zadarmo? Veci na bicykel si kupuješ zadarmo? Naša organizácia musí platiť mzdy, PHM, odvody, platiť za materiál a služby. Dokonca aj tá farba niečo stojí. Čudujem sa, že si ľudia v dnešnej dobe dokážu myslieť, že značenie trás sa robí zadarmo. Je to veľmi scestné a samotné značenie je len čerešničkou na torte. Predchádza tomu množstvo krokov, ale keď si prečítaš náš spravodaj, tak to tam všetko je.

 
Palo TT misto 01.04.2015 (08:04)

Myslim si, ze vacsinovo stale plati, ze znacenie sa robi "zadarmo"
v zmysle, ze turisticke trasy/cyklotrasy realizuju/obnovuju najma miestni nadsenci velakrat na ukor svojho volneho casu a prostriedky si musia sami zabezpecit. Nastastie v poslednej dobe uz zacali mesta/obce ,VUCky, nadacie a aj niektore komercne subjekty tieto aktivity podporovat.
Subjektov, pre ktore je realizacia tras zaroven aj zdroj svojej obzivy (nazvem to "komercne") urcite vela nebude. Tym samozrejme nechcem povedat, ze by na takomto pristupe bolo nieco zle, vsak aj samotne zdroje nepadaju sami z neba, ale treba ich pracne pozhanat.

 
hellwings misto 01.04.2015 (11:15)

Pracu nerobim zadarmo, ale pobrigadovat na cyklocesty pridem rad Minule som kdesi cital, ze "kurz cykloznackarov" a nie lacny. Tiez som sa pytal, ze co na tom treba "ucit" za drahe peniaze. "?" Je mi jasne, ze vsetko nieco stoji, len som chcel vediet, co vsetko treba pri cykloznaceni zaplatit okrem farieb.

 
misto hellwings 01.04.2015 (11:32)

Čo sa týka cykloturistických trás, tak najprv ich treba pripraviť, vytipovať, zmapovať a pripraviť ku každej novej trase kompletnú dokumentáciu. No a najmä povoliť, to je proces, ktorý je tažké naceniť, pretože môže trvať pár dní ale i rok. My sa tomu venujeme profesionálne, čiže naplno a musíme sa nejako živiť. Samozrejme to sa to dá robiť aj popri inej práci, nie však v rozsahu ako to robíme v SCK. Čo sa však týka už samotného značenia, tak najdrahšie položky sú cyklosmerovníky a tabuľky. Za tie roky sa vyvinula ich kvalita a materiály. Ďalej je to najmä montážny materiál na ich pripevnenie a samotná práca. My to opäť robíme ako hlavnú pracovnú činnosť a tak vieme urobiť takmer 250 km značenia za mesiac. Ale samozrejme sa to dá robiť aj vo voľnom čase, keď je počasie, keď sa ti chce a podobné faktory. Všeobecne sa i táto práca profesionalizuje, tak isto ako pešie značenie. Čo sa týka kurzu značkárov, tak je to kurz ako každý iný. Nie je to len o tom vedieť namaľovať značku. Značkár musí poznať množstvo zákonov, noriem, ovládať zásady značenia, orientovať sa v povoľovani i administratíve. Na záver školenia sa robí test. Výsledkom je človek, ktorý sa orientuje komplexne v problematike cykloznačenia. Občas prispeje na školenie značkárov štát a vtedy je pre záujemcov zadarmo. Inak si ho treba platiť.
To však neznamená, že nemôže ktokoľvek pomôcť, priložiť ruku k dielu a podobne. Aj my robíme množstvo aktivít zadarmo a pretože nás to jednoducho baví. Tak snáď ti moja stručná odpoveď dala nejaké odpovede

 
hellwings misto 01.04.2015 (12:06)

Vdaka

 
ducky1000 misto 01.04.2015 (18:26)

stat by mal na taketo veci prispievat ved je to pre ludi

 
misto ducky1000 01.04.2015 (23:37)

Štát by mal veľa vecí robiť a nerobí pre občanov. Ale to je na inú tému.

 
Palo TT 01.04.2015 (08:06)

netusim, preco sa ta koncova zatvorka zmenila na smilik

 
Palo TT 01.04.2015 (08:06)

netusim, preco sa ta koncova zatvorka zmenila na smilik

 
PETITKO 03.04.2015 (20:30)

Misto nie je v pláne vyznačiť aj nejakú cyklotrasu zo Zlatník smerom na hrebeň......možností je tam viacero

 
misto PETITKO 04.04.2015 (10:58)

Áno, chceme v tejto oblasti tento rok mapovať. Keď máš nejaké tipy, tak sem s nimi

 
PETITKO 06.04.2015 (19:57)

Mám nejaké záznamy aj s GPS ale ideálnu cestu na hrebeň som koncom minulej sezóny nestihol zaznamenať cez GPS.....spravím to teraz z jari a dám info

 
Palo TT PETITKO 06.04.2015 (20:44)

Pohodlne uplne bez tlacenia na hreben z vychodu asi len pod chatu:
http://cmaps.gpsteam.eu/index_cz.html#x18.06268y48.79370z14m6v6

Okolo jazierka pod Ostrym Vrchom je ten stupak dost na hrane,ale zase je tam jazierko.
http://cmaps.gpsteam.eu/index_cz.html#x17.99874y48.73101z14m6v6

Ja mam rad toto (trosku tlacenia):
http://cmaps.gpsteam.eu/index_cz.html#x18.03333y48.75994z14m6v6
http://trasy.gpsteam.eu/index.html?trasa=51

Strava Heatmap tiez napovie:
http://labs.strava.com/heatmap/#14/18.05813/48.76193/blue/bike

 
Pridaj komentár