Robo Gavenda juniorským majstrom Európy!

Róbert Gavenda vybojoval titul majstra Európy medzi juniormi v cyklokrose

PONTCHATEAU 6. novembra (SITA) - Slovák Róbert Gavenda sa stal vo francúzskom Pontchateau juniorským majstrom Európy v cyklokrose. Po dlhých rokoch tak na vrcholnom podujatí v cyklokrose získalo Slovensko majstrovský titul. Gavenda triumfoval na okruhu, na ktorom sa v roku 1989 stal Ondrej Glajza juniorským svetovým šampiónom. Na 2. mieste v pretekoch juniorov skončil domáci Yannick Martinez, bronz si vybojoval Belgičan Dries Goovaerts. "Jazdilo sa veľmi rýchlo a chvíľu trvalo, kým som si na to zvykol. Potom to už bolo super. Rozhodovalo sa v predposlednom kole. Pred pretekmi som dúfal v medailu a napokon je to zlato," povedal pre agentúru SITA Róbert Gavenda. Sedemnásťročný talentovaný pretekár dosiahol najväčší úspech vo svojej doterajšej kariére, druhý slovenský zástupca v pretekoch juniorov Marián Šimora v úvode pretekov spadol a potom už iba doťahoval náskok vedúcej skupiny. Napokon prišiel do cieľa na 38. mieste. Nedarilo sa Slovákom v kategórii do 23 rokov. Štefan Gajdošík preteky nedokončil a Róbert Bachratý skončil po defekte hlboko v poli porazených. "Mali smolu, Gajdošík zlomil v úvode rám a ďalej už nemohol pokračovať. Teší nás však výsledok Gavendu. Chceli sme na tomto šampionáte medailu, teraz môžeme byť maximálne spokojní," uviedol reprezentačný tréner Róbert Glajza.

Výsledky:
juniori: 1. Róbert Gavenda (SR) 40:02 min, 2. Yannick Martinez (Fr.) +5 s., 3. Dries Goovaerts +8, ... 38. Marián Šimora (SR) +4:22 min
Muži do 23 rokov: 1. Albert Niels (Belg.) 49:00, 2. Jan Soetens (Belg.) +8, 3. Zdeněk Štybar (ČR) +9,... 41. Róbert Bachratý (SR) +5:53