Reportáž: Odštartovala Detská tour Petra Sagana 2015

V nedeľu 19. apríla vo Svätom Jure odštartoval už II. ročník podujatia DETSKÁ TOUR PETRA SAGANA. Keďže väčšina účastníkov si registráciu nechala na deň štartu, od rána bolo na prezentácii „veselo“. Účastníci okrem pamätného štartového čísla dostali od Petra Sagana aj podpísaný diplom a kartičky, kde zbierajú „Sagan body“. Kto sa bude pravidelne zúčastňovať súťaží a zbierať pečiatky neskôr získa Cebra Bowden balík s cyklo mazaním, či cyklofľašu Peťa Sagana. Snáď motivácia, aby deti prišli na súťaž aj nabudúce .

Príjemné prekvapenie nás čakalo už pri štarte prvej kategórie baby, veď odštartovalo na odrážadlách a trojkolkách viac ako 120 chlapcov a dievčat vo veku 1 do 4 rokov! Takže obavy o budúcnosť popularity cyklistiky sú „zažehnané“. V tejto kategórií sa najviac darilo domácemu Alexovi KšinanoviLívií Šiškovej z Bratislavy. Táto kategória je nesúťažná v tom zmysle, že medaile dostávajú všetci účastníci bez ohľadu na poradie. Veď veľa z nich boli tak prekvapení povzbudzovaním divákov popri trati, že aj pozabudli pritom aj finišovať do cieľa .

Medzi školákmi v súťažnej kategórií chlapcov do 6 rokov bol najrýchlejší v cieli Marek Kubica zo Starej Bystrice a medzi dievčatami najrýchlejšie trať zvládla Štefánia Baffi z Rožňavy. Štartové pole 6-7 ročných bolo najpočetnejšie v súťažnej kategórií a zaregistrovali sme 60 súťažiacich chlapcov.

To sa už povie poriadna „mela“ A to aj bola! Po štarte sme zaregistrovali aj pády, našťastie bez následkov a všetci hneď vyskočili na bicykel a pokračovali v súťaži. Presne tak ako Peter Sagan . Tu bol najrýchlejší Jakub Javor z Dubnice nad Váhom a všetkým dievčatám chrbát ukázala Liana Dohnálková. V kategórií mini najlepšie trať, ktorá viedla po futbalovom ihrisku s technickými pasážami a miernym prevýšením zvládol Adrián Maják z Dubnice nad Váhom. A kategóriu dievčat ovládli Detskej tour už známe „dvojičky“ Tamara a Zina Polick z Trenčína. Medzi mladšími žiakmi si prvenstvo vybojoval Jakub Chromek z Brusna, ktorý taktiež minulý rok absolvoval kompletný seriál Detskej tour.

Linda Paulechová je najrýchlejšou mladšou žiačkou tohto úvodného kola vo Svätom Jure. Kategória starších žiakov a žiačok bola najmenej obsadenou kategóriou, čo bolo spôsobené aj kolíziou s termínom Slovenského pohára v horskej cyklistike, ktorú sme však nevedeli ovplyvniť. Z prvenstva sa radoval Marek Trnka z Malaciek a Norika Jenčušová zo Spišskej Novej Vsi.

Dlhodobým cieľom Detskej tour je vytvárať podmienky na víkendové celodňové podujatie pre celé rodiny, teda nie len sa sústrediť na samotnú cyklistickú súťaž. A tak zabávali deti animátori z OZ Polepetko, hralo sa bábkové divadlo, maľovalo sa na tvár a skákalo sa na nafukovacích atrakciách. Na záver svoju show „rozbalil“ aj trialový majster sveta Jano Kočiš a milou bodkou za podujatím bolo odovzdanie medzinárodného certifikátu z rúk Alexandra Pravdu otcovi Petra Sagana Ľubomírovi. Veď podľa Petra nazvali hviezdu TOURMINÁTOR, ktorá obieha medzi Marsom a Jupiterom, čo Petrovi bude pripomínať medzinárodný certifikát vydaný v Amsterdame.

2. kolo

Tešíme sa na ďalšie kolo Detskej tour, ktoré sa uskutoční už 2. mája v Zvolenskej Slatine. Prihlasovanie na podujatie nájdete na http://2kolo-detskatour-petrasagana.mtbiker.sk/registracia

1.kolo - Detská tour Petra Sagana

calendar_today 19.04.2015
format_list_numbered 1. kolo - Detská tour Petra Sagana
label Detské cyklo preteky
place Svätý Jur (Slovensko)