Príhody a skúsenosti: Aké je to vyskúšať cestný bicykel a nabehať prvých 400 km?

Príhody a skúsenosti: Aké je to vyskúšať cestný bicykel a nabehať prvých 400 km?

60 komentárov

slavo 20.05.2015 27 fotografií   Felt Cestna Cyklistika Vyjazd Rady Trening

Časť čistokrvných MTB jazdcov začína jazdiť aj cestu a naopak. Jazdenie po cestách je však na rozdiel od MTB opradené množstvom strašidelných historiek, ale aké je to naozaj pre nováčika? Cestný bike ponúka úplne iný zážitok z jazdy a má aj mnoho predností. Počas viac ako týždňa sa mi naskytla príležitosť jazdiť na slušnom Felte F5 a podniknúť viacero výjazdov. V tomto článku predkladám osobné príhody a skúsenosti, ktoré mi utkveli v pamäti.

 

Všade samé príhody o tom, aké je to nebezpečné a šialené jazdiť na cesťáku


Už som počul desiatky rôznych viac či menej strašidelných príhod od cestných cyklistov a pri niektorých som už vážene pochyboval či im nepreskočilo, keď jazdia naďalej, ale vo všeobecnosti vždy prevládne to nadšenie pre daný pohyb a oplatí sa vyraziť opäť. S cestákmi som mal aj pred týmto jazdením menšie skúsenosti, ale až teraz som mal možnosť jazdiť viac ako 10 dní na cesťáku a nabehať dostatok kilometrov, aby sa z toho dal spracovať článok o pocitoch MTB jazdca, ktorý pozerá po cestnom biku a mal možnosť nabehať na ňom prvých pár sto kilometrov.

Bez filtra za ranného svetla


Príjemné prekvapenia na cestách


Hlavným strašiakom od cestných bikov sú naše cesty a hlavne vodiči, ktorí sa správajú k cestným cyklistom ako k votrelcom na cestách. Spravil som cca 400 km a aj keď to nie je extra veľká vzorka na vyvodenie záveru, stretol som iba ohľaduplných vodičov. Na tesno ma obiehalo iba zopár áut, ale nebolo to nič hrozného. Na svoj najdlhší výjazd okolo Považského Inovca (155 km) som však radšej išiel cez štátny sviatok, kedy kamióny nejazdia, a aj vodičov je na cestách menej. Oplatí sa však vyberať bočné cesty, kde nie je premávka silná a tam si na začiatok vyskúšať ako sa bike chová.

Rýchlosť je droga





Na rovinke 30-tkou žiadny problém, dole kopcom bez šliapania takmer 55 a prejdené kilometre na výjazde nabiehajú jedna radosť. Rýchlosť je droga a návyková . Osobne jazdím často na horskom biku bez prilby, ale na cesťáku mi príde jazda bez helmy čisté šialenstvo. Vyššia rýchlosť spolu so subjektívne väčšou šancou spadnúť, mi robili často adrenalín. Na druhú stranu nechcem navodiť negatívny dojem, ale skôr sa pozerať na jazdenie s rešpektom a pritom si užiť adrenalín a rýchlosť. Časom si určite zvyknete vnímať veci s väčším nadhľadom, ako na začiatku, ale na začiatku som radšej viac brzdil a šiel opatrnejšie.

S rýchlosťou súvisia aj prejdené kilometre a preto nemáte problém prejsť za kratší čas výrazne dlhšiu trasu. Pre tých, ktorí sa radi pozerajú na peknú krajinu ponúka cestný bike možnosť prezrieť si viac za kratší čas. Pri najdlhšom výjazde Okolo Považského Inovca bolo perfektné sledovať, ako sa neustále mení uhol na Marhát alebo neskôr na Inovec a okolité pohoria. Všetko sa to však neodohrávalo v rádoch hodín, ale doslova minúť – teda desiatkách minút .



Každú chvíľku niečo zrazené


Autom to až tak nevnímam, ale čo všetko možné som si všimol zrazené na a pri cestách bola sila. Miestami som si pripadal ako v zlom horore. Had, vrabce, ježko, líška, zajac, diviak, ... rôzne stavy v rôznom čase po exituse. Uff.

Jeden kamienok a letíte na zem


Často mi hovorili, ako vás môže jeden kamienok poslať na zem. Určite sa to stáva, ale nebude to každý kamienok alebo kameň, ktorý trafíte. Našťastie mne sa to nestalo ani raz a pritom som šiel miestami aj po dosť špinavej krajnici alebo ceste s väčším počtom kamienkov. Záleží však na rýchlosti, veľkosti a karme.

Defekt sa nechytá až tak ľahko




Bike, na ktorom som nabehal kilometre, mal klasické plášte s dušami. Samozrejme poučený z historiek som si zobral náhradnú dušu, lepenie a pumpu. Ani raz však neboli treba a to plášte veru miestami dostali zabrať či už na špinavých krajniciach alebo príšerne kamenistom 7 km dlhom stúpaní a následnom zjazde medzi Trenčianským Jastrabím na Chatou pod Inovcom. Určite sa na tej ceste chytajú defekty, ale nie je to pravidlo a tak by sa k plášťom malo aj správať. Netreba sa k nim správať akoby boli z cukru, ale určite sú oveľa háklivejšie ako MTB .

Ľahký ako pierko nie je vždy výhoda


Prvý kamión so mnou celkom výrazne zamával a neskôr som už dával veľký pozor, keď sa blížil ďalší. Potom to už bolo bez problémov, stačilo poriadne držať riadítka a pripraviť sa na "vlnu". Ďalším šokom bol bočný nárazový vietor, ktorý ma v miernom zjazde (cca 45km/h) odvial z ničoho nič o 50 až 80cm na stranu a chýbalo mi len pár centimetrov a skončil by som v jarku. Naozaj riadny adrenalín a neskôr som už zovieral riadítka pevne a občasný nárazový vietor nerobil až také veľké problémy. Ľahkosť však ponúka výbornú akceleráciu, ktorá sa s klasickým bikom nedá vôbec zrovnávať.

Spracované trasy




Okruh okolo Považského Inovca: Pohodička dlhá 150 km
http://www.mtbiker.sk/cyklotrasy/306/okolo-povazskeho-inovca

Okruh – Brezová pod Bradlom, hrad Branč, Sobotište, Prietrž – Brezová pod Bradlom
http://www.mtbiker.sk/cyklotrasy/305/bocnymi-cestickami-medzi-brezovou-pod-bradlom-a-sobotistom

Záver


Ak už máte akékoľvek predsudky voči jazde po cestách, ale v prípade že máte možnosť, skúste aspoň na pár výjazdov dať ceste šancu a možno sa zamilujete . Cesta je síce pre MTB jazdca niečo riadne exotické, ale ponúka toho naozaj mnoho, čo stojí za to zažiť.
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:
Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

johnnySVK 20.05.2015 (17:44)

To ze si nestretol sofera "debila" je len otazkou casu. Neboj..ono to pride .....Nastastie je ich menej ako tych normalnych. A ked uz sa ti "pošťastí" dakeho takeho stretnut a chvalabohu sa ti nic nestane, potom na tie chvilky s laskou spominas - ved kde inde by som mal moznost ochutnat vodu do ostrekovacov priamo z iduceho auta, citit vanok obiehajuceho auta 130km/h na okreske polmetra od teba, zapocuvat sa do tonov klaksonu, ktory ta upozornuje na to ze si od rozbitej krajnice dalej ako povoluju vesmirne zakony.Cyklistika je cool

 
slavo johnnySVK 20.05.2015 (18:39)

Zial o tych ostrekovacoch a tesnom, rychlom obiehani som pocul od viacerych cestakov. Napadlo mi, ze by som si dal na bike kameru, ale zase stoji dobra kamera dost a ci je vobec na nieco platne mat taky zaznam. Mate niekto skusenosti?

 
Bahno slavo 20.05.2015 (20:05)

O tej kamere som aj ja rozmýšlal, že by stálo zato, aby sa nato pozreli policajti.
alebo mať nejakého dobrého známeho na polícii čo má nato vpliv a aby dali cyklistovi kameru a nahravali si to a niekde dalej ich stopli a hoci len upozornili nato ako jazdia nebezpečne okolo cyklistov.

 
TheSyn Bahno 12.07.2016 (02:07)

Trepete, az to boli, navyse s chybami......

 
b0b0 johnnySVK 20.05.2015 (19:35)

Na "cistotnych ostrekovacov" seriem. Nevadi mi to. V podstate to celkom pekne vonia a aj trochu osviezi.
Daleko horsie je zazit predbiehanie auta v protismere. To su niekedy take tesnotky ze az. A ked kamion v protismere predbieha iny kamion, tak to sa preventivne odpratavam uplne na kraj asfaltu. To uz je vodic kamiona uplny k...t ak to spravi.

 
johnnySVK b0b0 21.05.2015 (09:58)

tak ked niekto predbieha vtedy, ked ide v protismere cyklista....no....musim povedat ze niekedy sa stane, ze je v tom ten vodic nevinne...Lebo predbiehaci manever moze zacat vtedy, ked este cyklistu nevidi.....Cyklista je predsa mensi, nie je tak osvetleny..Viem si predstavit, ze sa vie lahko prehliadnut...Hovorim to z vlastnej skusenosti, ked som bol vodic....Raz sa mi to stalo a odvtedy som o dost pozornejsi pri predbiehani a vyslovene hladam cyklistu pri kazdom predbiehani...

 
winter78 20.05.2015 (20:10)

Z cestnej cyklistiky sa často, hlavne medzi bikermi, robí zbytočný strašiak, čo je škoda. Občas vodiči vedia potrápiť, ale radosť a užívanie si rýchlej jazdy na cesťáku je u mňa tak obrovská že tých pár negatívnych skúseností ma v žiadnom prípade nemôže znechutiť a práve preto patrí drvivá časť mojich najazdených kilometrov práve hltaním tých cestných .

 
Laro22 20.05.2015 (17:44)

z každej strany znamenia aby som si kúpil cesťák

 
iron.hide Laro22 20.05.2015 (18:07)

tak si ho aspon niekde alebo od niekoho pozicaj a uvidis
cestak je super na to, ked si chcem oddychnut od lesa, od prudkych vyslapov, rozbitych zablatenych lesnych ciest, kamenov a tak podobne. na cestaku to leti velmi rychlo a lahko, pocas sezony ho aspon raz za tyzden vzdy zaradim do svojho programu.

 
Needyx 21.05.2015 (08:07)

Ja som prešiel z MTB na cesťak približne pred troma rokmi. (MTB som úplne nezavrhol) Na cesťaku od vtedy urobím ročne cez 3000km a neviem si to vynachváliť. Jazdím v Bratislave a okolí (Už som pokoril ale aj Donovaly) po cestách prvej aj tretej triedy. Asi mam zvláštnu auru ale na debila na aute som narazil iba v Rakúsku a nie nemal SK spz . Na SR zatiaľ najlepšie skúsenosti s autami. Netrúbia, neostrekujú ma a neohrozujú. Raz začas niekto obehne tesnešie ale na to sa dá zvyknúť. Čo sa týka ciest, tak väčšina je v pohode zjazdná na cesťaku. A on ten hrbolček raz začas k tomu aj patrí, inak by som mohol šlapať na trenažéri pred TV . Bike vydrží veľa a defekty nedostávam. Takže u mňa cesťak dostava 11bodov z 10tich

 
LukiK 21.05.2015 (08:06)

Tie Slavove pocity poznam ked som presiel z MTB na cestak. Proste zazitok. Nebolo mi ale jedno ked som par krat trafil taky vytlk, ze som myslel, ze mam utrhnute koleso (cudoval som sa, ze ani defekt som nedostal). Na co som si ale musel zvyknut bolo, ze moja brzdna draha je ovela dlhsia. Neraz som isiel smykom. Najhorsie to je cez mesto, kde vodici aut nerataju s tym, ze mozes ist tak rychlo a co je horsie ani sa nepozeraju do spetaku. Takze, cestak je super, ale opatrnosti a predvidavosti treba mat nado vsetko.

 
robobike 22.05.2015 (09:49)

Prvý bike som kúpil 1993 jazdil som iba v lese 5-6tisic ročne, 2012 som si zadovažil cestak ako doplnok kôli blatu v lese.Najskôr som jazdil 50na50 ale minulý rok to bolo 13000 cesta 900 horak cesta je super,ale na horák som nezanevrel to ticho na ceste nenájdete. Čo sa týka vodičov jazdím meter od krajnice, aby museli pribrzdiť, potom sa im uhnem.Nieje to arogancia, ale čím viac som sa uhol tým ma viac bližšie predbiehaly. To sú moje skúsenosti.

 
PeterO 20.05.2015 (19:21)

Cestak je paradna vec teraz som si na jar kupil aj casovku (robim triatlony) a to je uz len rychlost

 
chnuro 21.05.2015 (09:58)

Zauímavý článok, pridám aj svoju skúsenosť. Srdcom som stále MTB biker, ale bývam v Trnave a ak chcem jazdiť aj počas týždňa po práci, tak je cesťák skvelá voľba. Pred necelým rokom som kúpil cesťák a mám najazdené na ňom okolo 2500km, víkendy väčšinou trávim na MTB.
MTB po poliach v okolí ma ani neuspokojoval a po takmer každom výjazde bol celý od prachu, čim hrozne trpela reťaz.

Cesťák jazdím skôr po menej frekventovaných cestách. Povrchy tu bývajú dobré. Pochádzam z Kysúc a tam som mal cesťák raz a naposledy - strašné cesty. Defekt som nedostal do teraz žiadny - klop klop. Mal som najskôr plášte Michelin DYNAMIC Sport (asi len 500km), teraz vozím plášťovky TUFO C S33 PRO (najnižší model).
Kombinovaný tréning na MTB / cesta mi zlepšil výdrž v kopcoch.

Stretol som už veľa bezohľadných vodičov, ktorým som venoval rovnaké množstvo vybraných slov a občas aj zdvihnutých prostredníkov. Ale stále stretávam viac takých, ktorí ma obíjdu so smerovkou a kráľovským odstupom.
Opatrnosti nie je nikdy nazvyš - zvyknem často jazdiť so zapnutým osvetlením aj za bieleho dňa. Všimol som si, že ak vodiči vidia aj za bieleho dňa cyklistu so svetlami, tak ho obchádzajú s lepšími odstupmi, skôr použijú smerovky a neraz pribrzdia na moju rýchlosť ak je to potrebné. Kvôli večerným jazdám mám na ráfikoch kolies a ráme nalepené biele a červené kúsky reflexnej fólie - videl som tak polepeného cyklistu ako vodič, a púta to tak pozornosť, že skôr vodič narazí do niečoho iného, ako by ohrozil tak výrazného cyklistu.

V nesposlednom rade je bonusom cena údržby. Niekoľkonásobná výdrž reťaze (aj časovo, nie iba km), vyššia životnosť plášťov, minimum umývania (viac jazdenia).
Dá sa ísť von krátko po daždi a neprísť domov ako prasa.

U mňa MTB + žiletka forever.
Nemám žiadne super-drahé bicykle, to si pozrie kto chce v profile, dôležitá je chuť jazdiť.

 
Milan_eS 21.05.2015 (08:16)

Začínal som na krosovom a na cesťák som presedlal po 8 rokoch a tak skoro z neho nezleziem. Krosový, resp. MTB beriem ako doplnok v zime. Toto mi hovorili aj parťáci. Neveril som im a nakoniec som im dal za pravdu. Ale ak okolnosti dovoľujú, tiež jazdím radšej v Rakúsku ako u nás. Apropos slavo - pekné trasy.

 
slavo Milan_eS 21.05.2015 (09:13)

Dakujem

 
tritol 21.05.2015 (11:39)

super clanok, ja som tiez cestak kupil az po MTB, ako vacsina. aaa Velka spokojnost , Kedze momentalne byvam v BA, Rakusko to stale isti , zle skusenosti som zatial mal len na SVK, ale ako uz niekto pisal, treba hlavne predvidat. Byt na hlavnej ceste neznamena explicitne ze mam prednost, hlavne ked som na bajku. Alebo "Nakladak - je tam sice malo miesta, ale vojdem sa " a ja potom vedla cesty po trave, aby som neostal na privese. Najviac ma lakaju na cestaku kopce, tak hadam jedneho dna sa pojdem pozriet na Giro . Prajem vela stastnych km vsetkym

 
Strenki 20.05.2015 (19:12)

Ja som srdcom MTB biker, ale tiež som si kúpil cesťák aby bola zmena a rozšíril si obzory a aby som sa mohol zúžastňovať UTP - Utorkový tréningový pretek = https://www.facebook.com/groups/164061920382848
Vrelo odporúčam všetkým, čo majú cestný bajk a chcú jazdiť rýchlo nie len turista na hrádzi tempo.

 
b0b0 Strenki 20.05.2015 (19:37)

UTP je pre blaznov. Niektori tam jazdia v protismere do neprehladnej zakruty a podobne. Blazni.

 
iron.hide Strenki 20.05.2015 (19:50)

asi tak ako pise bobo. ja jazdim rychlo aj osamote na hradzi a v rakusku.

 
Strenki iron.hide 20.05.2015 (20:46)

Vsak praveze jazda v skupinke alebo pelotone je to caro cestnej cyklistiky.
obcas tiez chodim jazdit sam cestu, ale v skupine a hlavne ked vsetci naokolo vedia ist pekelne rychlo, to je super pocit pre mna.
Sam nikdy v zivote nepojdes tak rychlo ako v skupinke ani si nikoho nemozes doberat alebo povzbudzovat, pomoct si navzajom pri boji proti vetru.
viem si predstavit, ze niekto neskuseny alebo pomaly tam pride, ujdu mu vsetci za 1km a potom si povie ze su to blazni, lebo vsak idu moc rychlo.

 
delarosa Strenki 20.05.2015 (22:23)

ake tam dosahujete priemerky? Musi to byt parada, ja sa zo svojimi 94kilami sice nedovazim ale raz ked bude kondicka a spadne vaha tak sa skusim pridat. A zabudol som este: Ked si kupim cestak

 
Fabian delarosa 21.05.2015 (02:07)

Tento utorok som mal na trase priemerku 34,5 a dosiel som posledny Ale ked som bol prvykrat, mal som priemerku 36 a ani zdaleka som nebol posledny, lenze doslo viac ludi. Ked pride malo ludi, vacsinou su to skalni - dupaci a ti rychlo ujdu.

 
Fabian delarosa 21.05.2015 (02:08)

a mam 89 kg mimochodom

 
johnnySVK delarosa 21.05.2015 (10:05)

kila do toho netahaj...dal som BA-Jasna, ked som mal 120kg...vsetko sa da ked sa chce..

 
Strenki delarosa 21.05.2015 (10:22)

no vidis mas motivaciu. trosku zhodit, trosku na kondicke, kupit cestak
verim, že sa skor alebo neskor na UTP stretneme. vela stastia

 
delarosa Strenki 22.05.2015 (13:23)

dufam, ze hej..

 
SlavoS 20.05.2015 (20:33)

Hej, hej tiež som si kúpil cesťák, po nadšení z jazdenia na Mallorke a teraz už druhý rok naň sadá prach. Neodvážil sa medzi našich "tolerantných vodičov". Ale už som prach utrel, aj málo frekventované trasy našiel, denné svietenie zabezpečil, takže tento rok premiéra cesťák čaká. .

 
peppe 20.05.2015 (22:24)

Cestak je super, to svistanie vetriku cez prilbu, adrenalin z rychlosti na mtb nezazijeme...je potrebne si najst cesty 2tr.,nastastie okolie ziliny dostatocne stedre...

 
climber88 21.05.2015 (07:23)

ja som sa rozhodol pre inu alternativu, cestak som predal a zaobstaral si cyclocross-ku. Nemusim az tak riesit trasy a hladat menej frekventovane. zvladnem aj lahsi teren a priemerna rychlost je len o 3-4 km/h nizsia. Pripadne je mozne si zaobstarat este set koliest s hladkymi, uzsimi plastami a ste kompletne vybaveny

 
bkotrik 21.05.2015 (08:34)

Tak ja som začínal na cesťáku. V 90 rokoch horáky boli ojedinelý zjav na Slovensku, boli strašne ťažké a nemotorné. Boli sme partia 6 zhruba rovnako starých chalanov (15-16 ročných) a jazdiť v partii a balíku bola riadna sranda. Z partie som bol prvý, čo si zadovážil aj horský bike (dokonca fulla a nakoniec som prešiel výlučne iba na horák. Cesta je fajn (aj dnes hodne jazdím asfalt) ale na čisto cesťáku by som si nemohol užívať prechody z rozbitej polnej(lesnej) cesty na asfalt a späť...
Avšak zvažujem, že oprášim svoj niekdajší cesťák (alebo kúpim niečo z druhej ruky) a budem chodiť na ňom aspoň do práce a späť. Nie zato, že by môj horák bol príliš ťažký, neskladný ale kvôli tej rýchlosti. Na horáku po asfalte sa človek dosť nadrie aby sa vyrovnal cestnej stíhačke

 
dodes 21.05.2015 (16:21)

Nevazim si zivot ked idem po kraji pomerne uzkej cesty a vedla mna sa minú dve protiduce vozidla v 90km rýchlosti 20cm od mojich riaditok. Soferovi staci horsi odhad a nemusi to byt 20cm ale - 10cm a som minimalne bez ruky. Obiehat sa ma v protismere alebo pomaly

 
Kenny1 16.06.2015 (15:39)

Mam mtb zjazdak a do prace som si zaobstaral staruckeho Favorita na pologaluskach. Je to uplne o niecom inom a ma to svoje caro Hlavne sa tolko nenaslapem pretoze tie polo ziletky nemaju skoro ziadny odpor a cely cestacik vazi asi 1/4 zo zjazdaku s dvojkorunkou. Odporucam kazdemu mtbajkerovi skusit cestak

 
iron.hide 20.05.2015 (17:28)

tak prve kilometre na cestaku a hned 155 km? to si si trufol dost, lebo najprv si treba zvyknut na iny posed, a celkovo na ine ovladanie, najma brzdenie a tiez absenciu pruzenia.

 
slavo iron.hide 20.05.2015 (17:40)

Je to vazne dost zmena, ale snazil som sa ist opatrne a 155 km vyjazd bol moj predposledny. Musel som vsak jazdit co to da, aby som najazdil co najviac, pretoze vazne uvazujem o cestaku a podarilo sa mi ziskat testovacku na par dni.

 
Laro22 20.05.2015 (18:24)

no ak si ho poziciam tak už by som ho nevrátil , akurát hladám niečo schopné na začiatok...

 
slavo Laro22 20.05.2015 (18:37)

Ved to, nechcelo sa mi ho vratit, ale musel som
Buduci tyzden prinesieme clanok o zakladnych radach ako si vybrat cestny bike, ktory napisal http://donny.mtbiker.sk/clanky Mozno ti pomoze pri vybere.

 
Flacka slavo 21.05.2015 (10:08)

na ten článok sa teším

 
beetle slavo 21.05.2015 (11:06)

tak na toto sa tesim. Taky Giant Propel, Felt AR, Specialized Roubaix, Trek Emonda ... velmi ma to laka. Aj testovacku mam uz predbezne dohodnutu. Len sa obavam, ze uz nebude cesty spat

 
johnnySVK beetle 21.05.2015 (11:10)

este len potom pridu dilemy ci ist do lesa alebo na cestu

 
beetle johnnySVK 21.05.2015 (13:58)

no snad by bajky neziarlili na seba, ak by som jeden bral von a druhy nie uz aj celkovo mam predstavu, ze kde by som behal na cestaku. len sa fakt bojim toho, ze ked to zoberiem na vikend, vec bude rozhodnuta. uz teraz som si doprial po cca 10 rokoch novy bike. pokrok neskutocny, uplne iny pocit a celkovo aj jazdenie. cestak bude asi ako pri prechode z trojkolky na svoj prvy detsky bike

 
Laro22 slavo 15.07.2016 (21:43)

Tak zial cestak vyskusany a neohurilo mato vobec prave naopak a hlavne to ze okoli mame zle cesty ...na cestu skor pre mna lahucke 29mtb s carbo vidlou

 
vetterli 20.05.2015 (21:58)

Zial slovenski vodici su kapitola sama o sebe, keby sa spravali ako vacsina v Rakusku tak by bolo radost jazdit. Horsie je to pre nas cestakov, ze je coraz viac "nasich" vodicov mozeme stretnut na rakuskych cestach. Nech zije tupost, bezohladnost a bezcitna arogancia "nasich" supermanov na "super" autach.

 
janosik699 21.05.2015 (10:57)

co sa toho brzdenia tyka , treba si zvyknut sa divat viacej dopredu nie na predne koleso a naucis sa brzdeniu predchadzat ....
ked uz ti nejaky trulo vybehne z bocnej cesty rychlo a navodi stav ohrozenia vtedy to riesim prevazne prednou ktoru som si nastavil tak ze brzdi az ked je uplne zatiahnuta paka na baranoch a prudkym naklonenim zadku nad zadne kolesu, nieco na sposob zjazdovania na horaku (samozrejme za sucha !)
za mokra nejazdim vobec

 
chnuro 21.05.2015 (11:10)

Mal som možnosť porovnať brzdy Tiagra a 105. Tie 105-tky brzdia o poznanie lepšie. Predpokladám, že Ultegra by bol ďalší level.
Aby sme neodstrašili ostatných, ktorí by to možno skúsili, tak netreba mať z toho brzdenia obavu, aj tak to brzdí veľmi dobre. Mal som kedysi favorita, to sa nedá porovnať .
Len sa to nedá porovnať s hydraulickými XT / SLX brzdami na MTB, ktoré sú určené na úplne iné situácie.

 
dodes 21.05.2015 (12:10)

2001-2005 som jazdil MTB s veľa kilometrami na ceste (hladke plášte), od 2005 čisto cesta na cesťáku. plusy: Ryyychlosť, minimalna a jednoduchšia udržba, minimalne prevadzkove naklady, nezabludim lebo vsade su dopravne značky , vďaka úžším riaditkam a väčšej rychlosti tvorím menšiu prekážku v doprave ako MTBckar, o mhoho menšie klesanie hodnoty cestaku lebo sa proste X-krat menej prevadzkou opotrebuvava (MTB zodrate po dvoch rokoch aktivneho pretekania).
MTB mi nedovoluje rodinny rozpočet, ak by som ho aj mal, tak by som na nom jazdil iba preteky a na konci sezony si vychutnaval šum lístia pod kolesami na pianko vyjazdoch

 
Kaprak 21.05.2015 (14:58)

Vsetci tu nadavate na soferov,ale mna by zaujimala ina vec.Preco cestaci vzdy chodia dvaja,traja vedla seba roztahani po celej ceste?Berte to len ako otazku a nehladajte v tom hlbsi vyznam pls.

 
chnuro Kaprak 21.05.2015 (15:01)

pokial viem, tak na cestakoch sa chodi za sebou

 
Lost chnuro 22.05.2015 (15:59)

keď idú dvaja-traja, je lepšie ísť za sebou, ale pokiaľ idú napr. 10-ti, je bezpečnejšie ísť vo dvojiciach vedľa seba...

 
Kaprak 21.05.2015 (15:05)

No ja väcsinu co stretnem,chodia po celej ceste.Je mi jasne,ze nepojdu po krajnici po sutroch,ale nechapem ze sa neboja chodit po celej ceste...

 
kazko Kaprak 22.05.2015 (13:14)

Kaprakpo celej ceste sa chodi vacsinou ak su viac ako dvaja (je to taky mini peloton , inac to nema zmysel, ale na rovine ak zaberu 2 - 3 cely pruh nevidim v tom zasadny problem, predbehnut takuto skupinku je presne to iste ako predbiehat traktor, alebo bager alebo kombajn. Tieto mechanizmy predbiehaju aj samotni cyklisti.
Inac podla mna porovnavat MTB s cestakom, je dost odveci a podla mna su to 2 uplne odlisne sporty. Spolocna je asi iba retaz ktora za da pouzit rovnaka na jednom aj druhom, inac asi nic.

 
dodes 21.05.2015 (15:16)

Smutné , ze sa toto riesi na cyklistickom serveri, este tak na motoristickom by som to chapal

 
dodes 21.05.2015 (15:19)

Dvojicu vedla seba neschvalujem ale skupina v dvojrade je pre blaho vsetkych

 
Kaprak 21.05.2015 (15:36)

Co je na tom smutne?Smutne je to,ze niektori bajkeri si nevazia svoj zivot!

 
dodes 21.05.2015 (16:24)

A za hustotu premavky cyklisti nemôžu. Tu zlyhal štát, ze nezatraktivnil a nezhustil hromadnu dopravu a vzápätí nezreguloval tu najzatazujucu-individualnu motorovú

 
Kaprak 21.05.2015 (16:26)

Pisal som o niecom inom ak si nepostrehol,tak nebud utlocitny!

 
dodes 21.05.2015 (16:28)

Holt sklbana hus-motorista je pre stat vyhodnejsia ako malo prispievajuci účastník hromadnej dopravy

 
dodes 21.05.2015 (16:29)

V pohode, vymenime si nazory a zivot ide dalej

 
daniel_TRM 23.05.2015 (23:04)

Keď som mal 25-35 rokov jazdil som len na cesťáku. Teraz jazdím len MTB a viac nekomentujem. Pozrite si moje výjazdy. Ja som s nimi spokojný a nechýba mi klaksóm na ceste, ktorý ma upozorňuje, že by som mohol ísť ešte 50cm na krajnicu.

 
radovan192 20.05.2015 (20:46)

Cestak je perfektny doplnok k MTB, hlavne ked uz mas po krk blata v lese Momentalne viac jazdim cestu ako les, ale ono sa to casom znova asi preklopi. Na ceste vzdy narazis na nejakeho chuja, ako napr. ked ta popod Beckov obieha BMW X6M po okreske 150kou v ramci predvadzacej akcie, ale v globale je u nas stale viac tych slusnejsich a ohladuplnych vodicov. PS: prvy vyjazd na cestaku som dal hned 110 km / +800m a odpalil si na par dni nejaku slachu pri kolene kvoli zle nastavenemu kufru na novych cestnych tretrach

 
Pridaj komentár