Test: ERASER 90 od KELLYS - Bike, ktorý si zamilujú vyznávači AM, Trail aj XC

Test: ERASER 90 od KELLYS - Bike, ktorý si zamilujú vyznávači AM, Trail aj XC

Na pár dňové vyskúšanie sa mi dostal vlajkový model KELLYS, ktorý v sebe spája mnohé moderné trendy. Ľahký 27,5“ bike 160/160mm, pohon 1x11, úžasne nízka hmotnosť, vydarený dizajn a pritom priaznivá cena atakujúca hranicu €3000. Papierové predpoklady sa zdajú na výbornú, ale ako sa s ním naozaj jazdí?

Dizajn




Na biku som stretol okolo 10 až 15 kamarátov či známych a každý vychválil dizajn. Môžem sa k nim iba pridať . Je decentný a pritom zaujímavý. Označenie značky KELLYS nekričí a hlavný nápis sa nachádza na spodnej rámovej trubke, ktorý aj tak nie je úplne výrazný. Taktiež treba oceniť, že všetky vedenia idú vnútrom rámu (okrem prednej brzdy . Zjednodušuje to umývanie, ale aj vzhľad je o level uhladenejší.



Brzdy SRAM Guide R






Brzdy sú veľmi spoľahlivé a žiadny problém s nimi mať isto nebudete. Vedenie zadnej brzdy je taktiež vo vnútri hlavnej hornej rámovej trubky, čo nie je úplne bežné riešenie, ale vyzerá to parádne. Pre brzdenie postačí jeden prst a ani pri dlhšom zjazde, nebudete cítiť jeho únavu. Ešte dodám, že oba kotúče sú 180-ky.

O koliesko menej alebo viac?




Zadný menič, radenie aj kľuky sú rady SRAM X1 a spolu s reťazou KMC X11 a pastorkami SRAM XG-1180 (10-42) si všetky komponenty vzájomne výborne rozumejú. Trend 1x11 je na vzostupe a jeho osadenie na ERASER 90 úplne dotvára dojem moderného biku. Prevody 1x11 poskytujú úplne dostatočný rozsah pre bežných jazdcov, ktorí pravidelne jazdia. Moja výkonnosť sa taktiež zaraďuje medzi hobby jazdcov (napr. ŠKODA Maratón Marikovskou dolinou, dlhá trať 64 km/1 520 m, čas 5:12h) a šliapalo sa mi či už po rovinke, dole aj hore kopcom bez problémov. Aj keď cez dni, kedy som jazdil bolo daždivo a podklad riadne rozmočený, bol som vyskúšať aj strmák v Považskom Inovci od Jurka po zelenej turistickej značke (zelená cyklo značka) na Trhovičnú lúku (Gajda) a vyšiel som to bez problémov. Domáci určite vedia, že je to zaberačka a víkendový hobby jazdec to väčšinou nevyšliape.



Trend 1x11 sa bude len ďalej rozširovať, ale keby niekto mal chuť osadiť na bike 2 alebo dokonca 3 pílu, je na ráme pripravený držiak na prešmyk.

Radenie jedným palcom


Prevody 1x11 spolu s kvalitnými brzdami poskytujú oveľa lepší uchop biku. Na ľavej ruke využívate iba ukazovák pre brzdenie a ďalšími prstami držíte pevno riadítka. Pravá ruka má zamestnaný ešte palec, ktorým radíte hore aj dole. Je to výborná vec a rýchlo si na ňu zvyknete. Hovorí sa, že v jednoduchosti je krása a aj toto je ten prípad. Ak máte obavy pred 1x11, určite to vyskúšajte alebo sa spýtajte kamaráta, ktorému dôverujete a s jeho prípadnou voľbou určite budete nadšený. Možno nie hneď, ale časom určite .

ERASER 160/160




Krásny dizajn ani 1x11 podľa mňa nie sú to hlavné, čo robí z tohto biku niečo výnimočné. Až spolu so sto šesťdesiatkami je to pravé orechové. Mojou doménou sú hlavne XC jazdenia na HT, ale „nepohrdnem“ ani zaujímavým zjazdom, kedy stíham kamarátom na fullách. Tento zmizík však vďaka svojej výbornej váhe okolo 12,5 kg a väčším zdvihom nabáda k tomu, aby ste príliš neriešili jazdnú stopu a nechali robiť svoju robotu vidlicu a tlmič. S ich prácou som bol nadmieru spokojný, aj keď som ich neprevetral v úplne enduro teréne, ale skôr čiastočne All Mountain a trail prostredí.



Pre úplnosť ešte presné označenie tlmiča ROCK SHOX Monarch RT3, Solo Air / Rebound / Open-Pedal-Lock (200mm) a prednej vidlice ROCK SHOX Pike RC (27.5), 160mm, Solo Air.

Uzamknutie prednej vidlice nie je na 100%, ale je dostatočne tuhé, aby neuberalo z energie pri stúpaní alebo jazde po rovine. Obdobne je to aj s tlmičom.



All Mountain, trail, singláče. Alebo prečo sa neposunúť z XC na zaujímavejšie trasy?


V predchádzajúcej časti bola reč o tom, že bike je to pravé orechové. Na tomto mieste dodám k pravému orechovému, aj veľmi ľahké so zaujímavou cenou. Táto konštelácia dáva priestor na to, aby ERASER 90 zaujal aj jazdcov mimo enduro a All Mountain. Určite je zaujímavým kúskom aj pre vyznávačov, trailov, singláčov a dokonca odvážnejších XC. Váhový rozdiel nie je veľký oproti AM bikom a preto vozenie pár deka navyše na jednoduchších pasážach úplne prebije zážitok z jazdy už pri stredne náročných zjazdoch. Ja som si ho veru na tých pár zjazdoch užil. 160 mm dávajú riadny priestor na väčšie šantenie v zjazdoch, na ktoré si postupne radi navyknete.

Pre úplnosť uvediem, že testovaný bike bol veľkosti S, jazdec výšky 171 cm a sadli sme si výborne.



Zažite ERASER 90 na vlastnej koži


Vyskúšať si ho môžete už tento víkend 29.-31.5. 2015 v Kálnici v stánku Kelly´s.

Kolesá 27,5“


Hravá geometria spolu s populárnym rozmerom kolies 27,5“ si rozumie. Obe osi majú rýchloupinák, takže sa jednoducho bike zmestí do kufra aj menšieho auta. Navyše vďaka použitiu pevných osiek aj príjemné tuhý a má rýchlu akceleráciu, keď sa opriete do pedálov. Pevné osi (ROCK SHOX Maxle Ultimate - predná 15x100mm / zadná 12x142mm) dotvárajú celkovú tuhosť a ERASER akceleruje svižne.

Plášte populárnej značky SCHWALBE idú rýchlo po meste aj v rozmočenom blatovom lese. Predný plášť Hans Dampf Performance 2.35 a vzadu Nobby Nick Performance 27.5x2.25. Aj kvôli plášťom, ktoré sú rýchle tak napovedajú, že na biku sa dajú bez problémov zvládnuť celodenné výjazdy, ktoré nebudú celé len o enduro jazdení. Budem sa opakovať, ale nízka hmotnosť a rýchle plášte nabádajú aj na dlhé AM, Trail a náročnejšie XC výjazdy. Minimálne ja by som tento bike využíval aj na tento typ výjazdov a rád .



Rajdy – pekne široké




Riadidlá sa držia dobre a majú zaujímavý vzor, ktorý spolu ladí na gripoch aj predstavci. Šírka riadidiel je 80 cm, ak sa to zdá veľa, časom sa dá na ne zvyknúť a budete tak môcť lepšie manévrovať.



Teleskopická sedlovka a sedlo


Mnohých isto poteší teleskopická sedlovka, ktorá má taktiež vedenie schované v ráme. Pre pohodu jednoduché nastavenie je k tomu ešte aj rýchloupínak pre sedlovku. Sedlo, ktoré je výsostne individuálna záležitosť nebudem hodnotiť, ale jeho dizajn pekne dotvára celkový výraz – všetko pekne zladené v dobre vyvážených farbách.

Výbava



Viac na http://www.kellysbike.com/SK/bicykle-2015/horske/celoodpruzene/enduro-27-5/eraser-90#.VWYufU-qqko

Plus


  • Pohon 1x11
  • Dobre pracujúca vidlica a tlmič 160/160 mm
  • Celkové zladenie výbavy
  • Hmotnosť
  • Pomer cena/výkon

Mínus


  • Otázne opotrebovanie vedenia pre zadnú brzdu, ale občasný servis podľa opotrebovania to vyrieši

Záver: Oplatí sa? Oplatí!


Ak pozeráte po bikoch v hladine okolo €3000, určite vyskúšajte aj tento kúsok a budete milo prekvapení, ako sa na ňom bude dobre jazdiť a pritom zmizíkovať nerovnosti terénu. Ak máte naň rozpočet a hľadáte hravý bike do terénu, je to vážny kandidát pre váš budúci stroj.

PS: Samospúšť



info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up41thumb_down comments 40 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: CTM Scroll Xpert 29” - do kopca i z neho

Test: CTM Scroll Xpert 29” - do kopca i z neho

Enduro momentálne patrí medzi veľmi populárne kategórie a slovenské CTM pripravilo pre nástrahy technického terénu model Scroll. Ako sa na ňom jazdí?
Test: Lapierre Spicy 6.9 – enduro na steroidoch, ktoré vám prinesie nielen zábavu

Test: Lapierre Spicy 6.9 – enduro na steroidoch, ktoré vám prinesie nielen zábavu

O tom, že Lapierre Spicy vyzerá najmä v červenej farbe naozaj spicy, sa myslím nemusíme baviť. Enduro bike však nemá iba dobre vyzerať, ale hlavne skvelo jazdiť. Tento model má na to všetky predpoklady.
Test: CTM Skaut 3.0 – poctivý trailový bicykel s prívetivou cenovkou

Test: CTM Skaut 3.0 – poctivý trailový bicykel s prívetivou cenovkou

CTM Skaut je úplne nový model bicykla pre rok 2021. Prekvapilo ma to najmä vtedy, keď som sa dozvedel, že budem tento model testovať a nikdy predtým som o ňom nepočul.
keyboard_arrow_up