Test: ERASER 90 od KELLYS - Bike, ktorý si zamilujú vyznávači AM, Trail aj XC

Test: ERASER 90 od KELLYS - Bike, ktorý si zamilujú vyznávači AM, Trail aj XC

4140 komentárov

slavo 28.05.2015 78 fotografií   Bicykel Test Trail Allmountain Horska Cyklistika Enduro Kellys

Na pár dňové vyskúšanie sa mi dostal vlajkový model KELLYS, ktorý v sebe spája mnohé moderné trendy. Ľahký 27,5“ bike 160/160mm, pohon 1x11, úžasne nízka hmotnosť, vydarený dizajn a pritom priaznivá cena atakujúca hranicu €3000. Papierové predpoklady sa zdajú na výbornú, ale ako sa s ním naozaj jazdí?

 

Dizajn




Na biku som stretol okolo 10 až 15 kamarátov či známych a každý vychválil dizajn. Môžem sa k nim iba pridať . Je decentný a pritom zaujímavý. Označenie značky KELLYS nekričí a hlavný nápis sa nachádza na spodnej rámovej trubke, ktorý aj tak nie je úplne výrazný. Taktiež treba oceniť, že všetky vedenia idú vnútrom rámu (okrem prednej brzdy . Zjednodušuje to umývanie, ale aj vzhľad je o level uhladenejší.



Brzdy SRAM Guide R






Brzdy sú veľmi spoľahlivé a žiadny problém s nimi mať isto nebudete. Vedenie zadnej brzdy je taktiež vo vnútri hlavnej hornej rámovej trubky, čo nie je úplne bežné riešenie, ale vyzerá to parádne. Pre brzdenie postačí jeden prst a ani pri dlhšom zjazde, nebudete cítiť jeho únavu. Ešte dodám, že oba kotúče sú 180-ky.

O koliesko menej alebo viac?




Zadný menič, radenie aj kľuky sú rady SRAM X1 a spolu s reťazou KMC X11 a pastorkami SRAM XG-1180 (10-42) si všetky komponenty vzájomne výborne rozumejú. Trend 1x11 je na vzostupe a jeho osadenie na ERASER 90 úplne dotvára dojem moderného biku. Prevody 1x11 poskytujú úplne dostatočný rozsah pre bežných jazdcov, ktorí pravidelne jazdia. Moja výkonnosť sa taktiež zaraďuje medzi hobby jazdcov (napr. ŠKODA Maratón Marikovskou dolinou, dlhá trať 64 km/1 520 m, čas 5:12h) a šliapalo sa mi či už po rovinke, dole aj hore kopcom bez problémov. Aj keď cez dni, kedy som jazdil bolo daždivo a podklad riadne rozmočený, bol som vyskúšať aj strmák v Považskom Inovci od Jurka po zelenej turistickej značke (zelená cyklo značka) na Trhovičnú lúku (Gajda) a vyšiel som to bez problémov. Domáci určite vedia, že je to zaberačka a víkendový hobby jazdec to väčšinou nevyšliape.



Trend 1x11 sa bude len ďalej rozširovať, ale keby niekto mal chuť osadiť na bike 2 alebo dokonca 3 pílu, je na ráme pripravený držiak na prešmyk.

Radenie jedným palcom


Prevody 1x11 spolu s kvalitnými brzdami poskytujú oveľa lepší uchop biku. Na ľavej ruke využívate iba ukazovák pre brzdenie a ďalšími prstami držíte pevno riadítka. Pravá ruka má zamestnaný ešte palec, ktorým radíte hore aj dole. Je to výborná vec a rýchlo si na ňu zvyknete. Hovorí sa, že v jednoduchosti je krása a aj toto je ten prípad. Ak máte obavy pred 1x11, určite to vyskúšajte alebo sa spýtajte kamaráta, ktorému dôverujete a s jeho prípadnou voľbou určite budete nadšený. Možno nie hneď, ale časom určite .

ERASER 160/160




Krásny dizajn ani 1x11 podľa mňa nie sú to hlavné, čo robí z tohto biku niečo výnimočné. Až spolu so sto šesťdesiatkami je to pravé orechové. Mojou doménou sú hlavne XC jazdenia na HT, ale „nepohrdnem“ ani zaujímavým zjazdom, kedy stíham kamarátom na fullách. Tento zmizík však vďaka svojej výbornej váhe okolo 12,5 kg a väčším zdvihom nabáda k tomu, aby ste príliš neriešili jazdnú stopu a nechali robiť svoju robotu vidlicu a tlmič. S ich prácou som bol nadmieru spokojný, aj keď som ich neprevetral v úplne enduro teréne, ale skôr čiastočne All Mountain a trail prostredí.



Pre úplnosť ešte presné označenie tlmiča ROCK SHOX Monarch RT3, Solo Air / Rebound / Open-Pedal-Lock (200mm) a prednej vidlice ROCK SHOX Pike RC (27.5), 160mm, Solo Air.

Uzamknutie prednej vidlice nie je na 100%, ale je dostatočne tuhé, aby neuberalo z energie pri stúpaní alebo jazde po rovine. Obdobne je to aj s tlmičom.



All Mountain, trail, singláče. Alebo prečo sa neposunúť z XC na zaujímavejšie trasy?


V predchádzajúcej časti bola reč o tom, že bike je to pravé orechové. Na tomto mieste dodám k pravému orechovému, aj veľmi ľahké so zaujímavou cenou. Táto konštelácia dáva priestor na to, aby ERASER 90 zaujal aj jazdcov mimo enduro a All Mountain. Určite je zaujímavým kúskom aj pre vyznávačov, trailov, singláčov a dokonca odvážnejších XC. Váhový rozdiel nie je veľký oproti AM bikom a preto vozenie pár deka navyše na jednoduchších pasážach úplne prebije zážitok z jazdy už pri stredne náročných zjazdoch. Ja som si ho veru na tých pár zjazdoch užil. 160 mm dávajú riadny priestor na väčšie šantenie v zjazdoch, na ktoré si postupne radi navyknete.

Pre úplnosť uvediem, že testovaný bike bol veľkosti S, jazdec výšky 171 cm a sadli sme si výborne.



Zažite ERASER 90 na vlastnej koži


Vyskúšať si ho môžete už tento víkend 29.-31.5. 2015 v Kálnici v stánku Kelly´s.

Kolesá 27,5“


Hravá geometria spolu s populárnym rozmerom kolies 27,5“ si rozumie. Obe osi majú rýchloupinák, takže sa jednoducho bike zmestí do kufra aj menšieho auta. Navyše vďaka použitiu pevných osiek aj príjemné tuhý a má rýchlu akceleráciu, keď sa opriete do pedálov. Pevné osi (ROCK SHOX Maxle Ultimate - predná 15x100mm / zadná 12x142mm) dotvárajú celkovú tuhosť a ERASER akceleruje svižne.

Plášte populárnej značky SCHWALBE idú rýchlo po meste aj v rozmočenom blatovom lese. Predný plášť Hans Dampf Performance 2.35 a vzadu Nobby Nick Performance 27.5x2.25. Aj kvôli plášťom, ktoré sú rýchle tak napovedajú, že na biku sa dajú bez problémov zvládnuť celodenné výjazdy, ktoré nebudú celé len o enduro jazdení. Budem sa opakovať, ale nízka hmotnosť a rýchle plášte nabádajú aj na dlhé AM, Trail a náročnejšie XC výjazdy. Minimálne ja by som tento bike využíval aj na tento typ výjazdov a rád .



Rajdy – pekne široké




Riadidlá sa držia dobre a majú zaujímavý vzor, ktorý spolu ladí na gripoch aj predstavci. Šírka riadidiel je 80 cm, ak sa to zdá veľa, časom sa dá na ne zvyknúť a budete tak môcť lepšie manévrovať.



Teleskopická sedlovka a sedlo


Mnohých isto poteší teleskopická sedlovka, ktorá má taktiež vedenie schované v ráme. Pre pohodu jednoduché nastavenie je k tomu ešte aj rýchloupínak pre sedlovku. Sedlo, ktoré je výsostne individuálna záležitosť nebudem hodnotiť, ale jeho dizajn pekne dotvára celkový výraz – všetko pekne zladené v dobre vyvážených farbách.

Výbava



Viac na http://www.kellysbike.com/SK/bicykle-2015/horske/celoodpruzene/enduro-27-5/eraser-90#.VWYufU-qqko

Plus


  • Pohon 1x11
  • Dobre pracujúca vidlica a tlmič 160/160 mm
  • Celkové zladenie výbavy
  • Hmotnosť
  • Pomer cena/výkon

Mínus


  • Otázne opotrebovanie vedenia pre zadnú brzdu, ale občasný servis podľa opotrebovania to vyrieši

Záver: Oplatí sa? Oplatí!


Ak pozeráte po bikoch v hladine okolo €3000, určite vyskúšajte aj tento kúsok a budete milo prekvapení, ako sa na ňom bude dobre jazdiť a pritom zmizíkovať nerovnosti terénu. Ak máte naň rozpočet a hľadáte hravý bike do terénu, je to vážny kandidát pre váš budúci stroj.

PS: Samospúšť



 

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

A1ex 28.05.2015 (18:24)

3


By ma zaujímalo porovnanie toto vs. CTM Point.

 
slavo A1ex 28.05.2015 (21:15)

1


Uvidime co nam daju do testu .

 
JurajTalcik 28.05.2015 (17:50)

2


Musim pochvalit ten RF kokpit, vidno ze si pri stavbe komponentov dali poradit od niekoho kto tomu rozumel a nevymyslali konzervativne sprostosti.
800 sice neni pre kazdeho (ale rozhodne to neni len pre 2m ludi ako si mnohi namyslaju, to si 10 rokov dozadu vraveli aj o 680tke) ale spili si to kazdy podla gusta. Lahsie nez kupovat nove riaditka.

Ze sa s tymito bajkami ide dobre aj XC ak maju nizku vahu ;- ) ? Hereticky nazor v tychto koncinach...

Kellys aj Merida su znacky ktore pozitivne prekvapili. Ako to dobre vyzera ked si z Taiwan katalogu znacky vyberu dobry ram a osadia ho spravne. Zrazu vedia drzat krok a nehrat tretie husle.

Cena sa dala este mierne stlacit ale zas to je kamenakova znacka.

 
Mikee 02.06.2015 (13:56)

2


Mozno by som ho charakterizoval ako take drsnejsie AMko. viac na zjazd uz naozaj 65 hlavovy uhol.. Co to dokaze som neveril pokial som neodjazdil.

 
77tomas 10.09.2015 (20:22)

2


Eraser 90 je v akcii uz za 2.600 EUR, celkom slusna cena http://bicykle.heureka.sk/kellys-eraser-90-2015/

 
quidoo 28.05.2015 (18:20)

1


1. z Blizzarda sme spravili enduro bajk a pri Erasere nepadlo slovo enduro ani raz, za to XC tu mame nako moc
2. Kellys sa uz dlho pise bez apostrofu
3. Slavo vies zistit ci ram bol vyvinuty v Kellyse alebo je z katalogu? mne sa zda ze som niekde vstrebal informaciu ze je vyvinuty u nas, ale neviem to nikde najst
4. 3,000 eur je stary cennik, aj ja som videl to cislo, aj v Bikeri to tak bolo, ale zmenili cenu na 3,200 eur medzicasom

 
slavo quidoo 28.05.2015 (21:14)

1


Dobre postrehy.

1. Blizzard sa tak chcel oznacit, aj ked je to tusim 140/140. Tester to tak aj ponal a v tomto by som az taky problem nevidel. Test nebol ponaty z pohladu endura, lebo taky teren som na nom ani nesiel a skor povazujem pojem endruro za AM (prosim nech sa nikto neurazi). Narazky na XC su tam z toho pohladu, ze ja som vacsinou taky jazdec a viem si predstavit, ze by ma takyto stroj zlakal do narocnejsieho terenu...
2.
3. Neviem co k tomu KELLYS vydaval oficialne, ale z pocutia tiez mam info, ze to je ich vyvoj. Popytam sa ich na to a ak daju jasnu odpoved, napisem to.
4. Nikde v texte nie je uvedene ze bike stoji presne €3000, vzdy pouzivam spojenia ako "cena atakujúca hranicu €3000", "okolo €3000". V teste sa nachadza aj priamo odkaz na ich web, kde je uvedena presna cena.

Ak mas este nieco k testu, rad doplnim blizsie podrobnosti.

 
A1ex 01.06.2015 (21:00)

1


No kellys je úplne niečo iné. Capra je skôr dolekop, kellys je univerzál.

 
tvojamatka 29.05.2015 (07:15)

0


este by ma zaujimalo daco o hlavovom uhle a ako to slo vo vyslapoch a zjazdoch... dik

 
slavo tvojamatka 29.05.2015 (11:58)

0


Hlavovy uhol je 67° podla tabulky v casti Vybava. Mne sa islo dobre.

Vo velmi strmom vyslape mi vobec nedvíhalo predne koleso a pri zjazde sa hodi teleskopicka sedlovka, ktoru som v zjazde pouzil, takze pohodicka.

 
Marinada slavo 29.05.2015 (11:28)

2


Tych 67 je taky univerzalny uhol. Zlaty stred.

 
FiLus 29.05.2015 (08:36)

0


za tú cenu môže byť si myslím akurát podľa iných recenzií sa ten rám pri agresívnom jazdení vraj slušne krúti...

 
slavo FiLus 29.05.2015 (09:49)

0


Mne sa zdala tuhost vyborna, ale uplne sialenstvo na biku som nedaval .

 
dymONE FiLus 17.09.2015 (19:37)

0


FiLus mozes prosim dodat linky na recenzie kde taketo chovanie opisuju? Chcel by som ho kupit a mam 100kg tak ma to zaujima. Dik

 
shamot 29.05.2015 (09:42)

0


Nemal som možnosť 1x11 odskúšať tak sa opýtam tu: ako max rýchlosťou sa dá isť pri presune na asfalte tak aby som sľapal s komfortnou kadenciou?

 
slavo shamot 29.05.2015 (09:45)

0


Da sa na tom ist to iste co na 2x10, takze skor je to o kondicii ako o obmedzeni prevodom.

 
mondzo shamot 29.05.2015 (10:03)

1


ahoj, mam 1x11 na inom bicykli a max rychlost pri komfortnej kadencii, niekde okolo 30-35-40km/h (zalezi co je u teba komfotna kadencia ), 40km by som videl maximalku, ale mozem ti to este raz premerat

 
shamot mondzo 29.05.2015 (10:12)

0


Ak po asfalte v pohodovom tempe ušlapem medzi 25-30 km/h tak to mi stačí, nič nemusíš merať Páči sa mi tá jednoduchosť 1x11.

 
mondzo shamot 29.05.2015 (13:03)

0


jojo, za seba mozem povedat, ze je to super, do strmsich kopcov, ako spomenul aj slavo, treba mat troska nasliapane, ale za mna mozem povedat, ze 20-30-stupnove stupania sa daju v terene aj s 1x11

 
Domin1k 29.05.2015 (09:52)

0


Co sa tyka ramu, som si takmer isty ze davnejsie som niekde cital ze ich HT kellys stage 90 si vyvijali sami. Takze je mozne ze aj eraser je od nich.

 
Marinada 29.05.2015 (15:29)

0


1,8kg vazi ram? To je strasne malo. Snad to nebude pukat no.

 
A1ex Marinada 29.05.2015 (16:09)

0


Ano, vraj vazi tolko. No je to karbon, snad to maju vychytane.

 
kofollo 29.05.2015 (17:05)

0


..neviem preco by ta vaha nemohla byt realna?? ja mam gianta v hline v Lku 2x10, rozhodne nie na superlahkych komponentoch, teleskopka, ziadne bezdusaky a ma 13,5...

 
MageZ 29.05.2015 (23:48)

0


Zaujimavy bike s dobrou cenou, ze sa tym ide dobre XC by som netvrdil, ale je to fajn jazdive (ale vsak chodte si vyskusat sa nejaky MTB maraton . K takej geo mozno zbytocne zdvihy, ale dobre ze taketo nieco existuje, vie to spravit radost. Sedlovky KS su fakt shit, co sa tyka vydrze a robustnosti. Celkovo ma viac ale bavil Kellys Swag.

 
quidoo 01.06.2015 (22:30)

0


skor som myslel nieco okolo 3k vybavene lepsie alebo podobne ako Eraser, ale ta Capra je samozrejme podarena hracka len co je pravda

 
dodobiker 01.06.2015 (23:23)

0


Bol som si ho trochu osahat v Kálnici lebo bike ma zaujal, nebol na pocit ťažký ani vo veľkosti L, ale na XC to nie je a na celodenné výjazdy no neviem. Chalani s Kellys mi tvrdili že primárne je tento enduro bike určený na zjazd. Spracovanie bolo pekné ale bral by som niečo podobné s menším zdvihom tak 130-140mm pre celodenné výjazdy.



 
hurmikak 29.05.2015 (14:43)

-1


12.5kg je hmotnost realna alebo katalogova (S bez pedalov a s hacknutou vahou?

Tipujem v reali v normalnej velkosti s pedalmi to bude atakovat 14kg.

 
Marinada hurmikak 29.05.2015 (15:03)

-1


Je to carbon a 1x11. Kamos ma hlinu 2x10 a bike ma presne 14kg. Cize preco nie.

 
hurmikak Marinada 29.05.2015 (15:09)

1


No, preto lebo je to 160mm stroj s teleskopickou sedlovkou a zrejme nie najlahsimi kolesami. Navyse ram je ladeny viac do pevnosti ako na nizku hmotnost.

Aj hmotnost 13,5 kg by s tymi parametrami bola ok - ale bolo by dobre vediet pravdu.

BTW, 1x11 neurobi az taku dramaticku vahovu usporu oproti 2x10.

 
A1ex hurmikak 29.05.2015 (15:17)

0


1,8 kg rám mi nepríde viac robený na pevnosť... A všade chvália jeho váhu, myslím že reál M-ko s ľahšími pedálmi (cca 300g) bude okolo 13 kg

 
Mikee A1ex 29.05.2015 (16:35)

0


Je to vaha komplet biku s pedalmi. Rozdiel medzi S a Mkom bude vahovo minimalny. Je to celokarbon, Nie hlinikova zadna stavba a vahadlo, ale celokarbon, Preto 1.8kg. Eraserom nakladali na testoch vo Finale a jedine co zrusili bol Sram tlmic ked zabudli odomknut Mna by zaujmalo preco to ma shimano kotuce a guidove brzdy. Ze by tie nove sramove rotory mali nejaku chybicku krasy?

 
A1ex Mikee 29.05.2015 (20:27)

0


Podla mna boli iba zjazdene, zadny je sram.

 
slavo hurmikak 30.05.2015 (01:38)

0


kolesa su ako pierka, doslova

 
ivo29 30.05.2015 (01:06)

-1


No ja neviem ale za 3200 by som si určite nekupil kellys ale niečo iné aj ked je to karbon. Radšej poriadny hliník ako b-čkový karbon.

 
slavo ivo29 30.05.2015 (01:14)

1


To, co pises sa mi velmi nezda. Ram nie je urcite B level vo svojej kategorii...

 
ivo29 slavo 30.05.2015 (18:53)

0


No ja som to myslel tak že je rozdiel karbon a karbon a tiež ak je to aj ich rám a nie katalogový tak ten vývoj a tak dalej no ... Proste neviem keby mám dat také peniaze za bajk tak asi kellys nie - možno som zaujatý ale proste nie. A síce obohraná pesnička ale za tie peniaze možeš mat napr. CANYON ako vymalovaný!!!

 
MageZ ivo29 30.05.2015 (19:29)

1


A Canyon ma byt akoze nejaky etalon alebo co? Karbonove Canyony vyraba mimochodom Giant...

 
ivo29 MageZ 30.05.2015 (19:35)

0


Ja viem že im to robí Giant. Nehovorím že canyon je etalon jedine pomer cena / osadenie Ale vážne ked mám dat 3000+ za bike tak tam budem rozmýšlat proste o iných značkách a hotovo. Ale každý máme iný pohlad na vec no ...

 
quidoo ivo29 30.05.2015 (23:33)

1


ivo29 skus dat nieco podobne, nad cim by si uvazoval, myslim si ze "hybridov" hore kopcom trail bike, dole kopcom endurko nie je zas tak vela v tejto cene... Chapem ze Eraser je novinka a nema ziadnu historiu ale o to je to krajsie byt na legende skor ako sa stane legendou.... jazdit napriklad na prvom reignovi ked este nebol reign
inak velo zaradilo eraser do nominacie pre bajk roka 2015, ja si myslim ze sme tu na zaciatku niecoho vacsieho, nepriamo od nemenovaneho obchodaka mam nepotvrdene info ze Eraser pre 2016 bude aj v nizsich variantoch, takze asi sa ukazuje, ze tento modelovy rad dava zmysel

 
ivo29 quidoo 01.06.2015 (17:23)

-2


tak ja by som už doplatil na toto: http://www.yt-industries.com/media/image/thumbnail/Capra_CF_Comp_1_green_2015_0254bf9accb68fa_720x600.png
poprípade o 100 je ten lacnejší model capra 2

 
Pridaj komentár