Mestský zjazd v Bratislave prerušili výtržníci, spodná časť trate bola zničená, a nieje možné pokračovať

Zdroj Denník N: 19:19 Medzi divákmi cyklopretekov, počas ktorých zaútočili maskovaní extrémisti, bol aj Ondrej. „Sledovali sme trať, zrazu sme zbadali, ako k nám idú neonacisti,“ hovorí. „Ľudia spanikárili a začali utekať smerom k hradu, deti plakali a kričali, extrémisti s kuklami na hlavách bežali ku nám. Chceli sme im ujsť ale zo strany Zámockej ulice prichádzali ďalší, takže nás obkľúčili.“ V tej chvíli dobehli policajti.

Správa SITA

Sobotňajšie podujatie na horských bicykloch Bratislava City Downhill 2015 v zjazde z hradného kopca na Rudnayovo námestie bolo prerušené po vniknutí výtržníkov na trať. Stalo sa to vo chvíli, keď bol na trati štvrtý pretekár - Brazílčan Bernardo Cruz, ktorý zrejme bude musieť svoju jazdu opakovať. Podľa RTVS výtržníci napadli jedného z kameramanov ako aj nezávislých divákov.

Poriadok musela nastoliť privolaná polícia. Zatiaľ nie je isté, či a kedy bude 13-členné finále vrátane Slováka FIlipa Polca pokračovať. Bratislavské podujatie je súčasťou štvordielneho seriálu City Downhill World Tour. Ide o tretiu zastávku seriálu, poslednou bude v druhej polovici októbra mexické Taxco.

Aktualizácia SITA správy k 21:50, 20.6.2015

Sobotňajšie preteky v mestskom zjazde horských cyklistov Bratislava City Downhill 2015 museli organizátori zrušiť pre problémy, ktoré spôsobila veľká skupina výtržníkov. Finálovú časť z hradného kopca na Rudnayovo námestie absolvovali iba traja pretekári. Keď bol na trati štvrtý finalista Brazílčan Bernardo Cruz, na trať vnikli účastníci sobotňajších bratislavských protestov. Výtržníci okrem divákov či kameramana napadli aj príslušníkov policajných zložiek počas zásahu na Židovskej ulici.

"Mali sme to pod kontrolou, všetko bolo v poriadku. Bohužiaľ, niektorí jedinci sa "utrhli" a prerušili naše preteky. Len na obrazovke som videla, že Bernardo Cruz bol na trati a zrazu mu na Zámockých schodoch vbehli do cesty výtržníci. Bernardo je v poriadku, podarilo sa mu davu vyhnúť a s bicyklom sa dostal späť na štart," prezradila po incidente hlavná organizátorka Jana Vasová a krátko pred devätnástou hodinou doplnila: "Museli sme to zrušiť, pretože priamo na trati polícia zatkla niekoľko desiatok osôb, celý incident sa vyšetruje a uvoľnenie trate je v nedohľadne. Navyše máme zničenú časť techniky, časomer a výrazné materiálne škody. Veľmi ma to mrzí, pripravovali sme to tri mesiace. Bola to tvrdá práca. Chlapci sa tešili, že si zajazdia, predvedú kvalitné výkony a potešia ľudí. Všetko sme pripravovali v najlepšej viere. A keď to narušia ľudia, ktorí chcú robiť iba zle, vtedy to mrzí najviac."

Na nádvorie Bratislavského hradu počas protestných zhromaždení vošlo približne tristo ľudí a napadli osoby, ktoré boli na cyklistických pretekoch. "Polícia okamžite prijala opatrenia k zabráneniu ďalšieho protiprávneho konania a skupinu, ktorá tam vnikla, začala vytláčať, pričom tam zadržala celkom 25 osôb," informovala agentúru SITA bratislavská policajná hovorkyňa Tatiana Kurucová.

Podľa Kurucovej ďalších dvadsaťpäť ľudí polícia zadržala na Staromestskej ulici, kde poškodili šesť policajných áut. Polícia eviduje aj útok na policajta, ktorému niekto do stehna hodil kocku z dlažby. Do 17.00 h na oddelenia polície priviedli desať osôb.

Agentúrnu správu SITA dopĺňame nasledovne:

Reakcia na Facebooku

Aktualizované k 19:00, 20.6.2015:
Podľa vyjadrenia organizátorov už bol pretek úplne zrušený: "Preteky sú zrušené. Spodná časť trate bola zničená, a nieje možné pokračovať. Filipovi je to veľmi ľúto."

Video: Bratislava 20.6 2015 - Protesty a pravdepodobne niekto z tejto skupiny, alebo ich priaznivci vyčínali aj na Bratislava City Downhill 2015

Upozornenie: Video obsahuje vulgarizmy

Video priamo z miesta incidentu si môžete pozrieť na http://www.mtbiker.sk/video/7721/video-panika-na-mestskom-zjazde-v-bratislave-ktory-prerusili-vytrznici.html
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Šesť bratislavských trailov aj pre začiatočníkov

Bratislavský lesopark, to nie je len Slalomka, TBK3, Baník či Rohatka. Na svoje si tu prídu aj začiatočníci.
Pozvánka: Nay Gran Fondo Bratislava – veľká jazda prišla aj k nám

Tento taliansky názov skúsení cyklisti určite poznajú, no zmyslom podujatia je, aby si na svoje prišli všetky výkonnostné skupiny. Čo vás bude čakať na premiérovom ročníku, ktorý sa uskutoční 7.augusta?
Simona Kuchyňková – pre 4. miesto v zjazde na MS so zlomeným zápästím

Keby bolo kedy, ale v zjazde na majstrovstvách sveta sme sa skoro mohli radovať z medaily. Hlavné je, že Slovensko má v gravity disciplínach skutočne veľký talent.