Bike&Motion – fantastický víkend s cyklosprievodcom na Dolnom Liptove

Dostal som pozvánku otestovať čerstvý projekt Bike&Motion. Neváhal som, oznámil som mojej polovičke Janke, že nech nerobí program na víkend, pretože balíme bicykle a odchádzame do Ružomberka, kde budeme jazdiť s cyklosprievodcom. Celkom som sa na tento výlet tešil, pretože som vedel, že si konečne po dlhej dobe nemusím lámať hlavu nad cyklistickými mapami, plánovať trasu a proste všetko okolo toho. Však to poznáte. Podľa informácií na stránke projektu by o toto všetko a čosi naviac malo byť postarané. A tak aj bolo.

Pred samotným cestovaním sme si s Michalom (inak fantastický človek, ktorý to má všetko pod palcom) vymenili ešte niekoľko telefonátov a mailov. Snažil sa vysvetliť základné veci už vopred (info o balíčkoch, poistení, trasách, ubytovaní, základnej výbave každého účastníka...) a zodpovedať všetky moje otázky. Naozaj som ocenil profesionálny, ale zároveň priateľský prístup a to sme ešte ani nenastúpili na samotný pobyt.

V sobotu ráno sme dorazili do Ružomberka, priamo do rezortu apartmánov Hrabovo (z dôvodu pracovnej vyťaženosti až v sobotu, plnohodnotný víkendový balíček začína už v piatok). Na parkovisku nás čakali chalani z Bike&Motion – Michal, Milan a Boris. Zvítanie bolo srdečné, typicky bikerské. Rýchlo sme hodili pár vecí z auta do apartmánu, ktorý sme dostali v rámci cyklo pobytu a pripravili bicykle na výjazd. Mišo nám ešte na cestu pribalil nejaké energetické gély a tyčinky a po krátkych úvodných formalitách sme sa vydali za zážitkami a super jazdou.

Úvodná príprava na jazdu

Na začiatku si vás otestujú...

Na zahriatie sme si dali 10km po cyklochodníku, ktorý vedie popri hlavnom cestnom ťahu Ružomberok – Donovaly. Michal nám vysvetlil, že táto fáza je veľmi dôležitá a robia ju vždy v prvý deň pobytu. Na tomto úseku, ktorý vedie miernym stúpaním, si vedia chalani okuknúť bikerov, kto je ako kondične zdatný. Na základe toho si medzi seba vedia rozdeliť skupinku tak, aby si každý účastník užil pobyt naplno (k dispozícii majú momentálne až 7 sprievodcov).

Testovanie kondície
Základné okruhy trás sú totiž navrhnuté tak, aby sa dali v prípade potreby skrátiť, predĺžiť alebo v prípade záujmu zvoliť úplne inú alternatívnu trasu. Chalani totiž v okolí poznajú asi každý meter zvážnice, asfaltu aj cestičky, kde sa dá jazdiť na biku, takže nemajú žiadny problém ušiť výjazd presne podľa vašich prianí.

Program ušitý tak, aby ste toho zažili čo najviac...

Po úvodných kilometroch nás ohodnotili ako zdatných cyklistov, tak sme sa vydali do kopcov, smer Rakytov. Asfalt sa prehupol do lesných zvážnic. Stúpanie miestami naberalo na intenzite, ale cesta bola široká v pomerne dobrom stave, tak sme pekne naberali výškové metre. Išlo to celkom rýchlo, viedli sme rôzne diskusie o vzniku projektu a projekte všeobecne, bicyklovaní v okolí, chalani nás informovali, čo nás ešte čaká, kde sa dá odbočiť, program na večer, kde zastať kvôli výhľadom a fotkám. Výklad z geografie a názvoslovia okolitých horských útvarov bol taktiež príjemným bonusom.

Výklad z geografie
Aktívny oddych ako má byť, ktorý sme si naplno užívali. Po kvalitnom stúpaní prišla zaslúžená odmena v podobe príjemne dlhého zjazdu, kde nám asi v polovici zjazdu naši sprievodcovia ponúkli alternatívu ako sa dá pokračovať ďalej. Slnko však pálilo a teploty atakovali číslo 30, zvolili sme teda cestu menšieho odporu a pokračovali pre tentoraz len v zjazde do doliny. Po oddychovke na cyklochodníku sme sa rozhodli ešte pokračovať cez Vlkolínec na Vlkolínske lúky a ľahšou trasou sme zbehli cez bikepark späť do Hrabova.

Vlkolinec
Aby sme toho videli a zažili čo najviac, Michal nám navrhol, aby sme skočili ešte do vedľajšej Čutkovskej doliny (čo je naozaj za rohom), kde sme dali občersvenie v kolibe a krátku prechádzku nádhernou dolinou. Následne po návrate do Hrabova padli vhod wellness služby apartmánového domu Hrabovo, kde sme boli ubytovaní – skvelý relax po celodennom dni strávenom v sedle bicykla (vstup do wellness centra sme mali predplatený v pobyte). A aby toho počas jedného dňa nebolo málo (počasie nám v tých dňoch prialo), tak večer bol strávený s hrajúcou gitarkou, praskajúcim ohníkom, čapovaným osviežením a príjemnou spoločnosťou celého tímu tohto skvelého projektu.

Pitný režim musí byť hlavne pálivom slnečnom počasí
V nedeľu bol program podobný predchádzajúcemu dňu. Absolvovali sme ho opäť v príjemnej spoločnosti sprievodcov a dali sme náročnejšiu trasu na Prednú Maguru, hlavne kvôli nezabudnuteľným výhľadom. Ak sa rozhodnete pre jeden z cyklo pobytov, tak tento okruh by ste určite nemali vynechať. Je síce náročnejší, hlavne posledných pár stoviek metrov dá zabrať, ale za ten výhľad to naozaj stojí. Však posúďte.

Predná Magura a jej výhľady
Po návrate nasledovalo už len balenie a cesta späť autom domov ubiehala veľmi rýchlo, keďže v krvi kolovalo plno zážitkov.

Dojmy z celého pobytu

Pre nás fantastický oddych, skvelý servis, príjemná spoločnosť, super ubytovanie a služby s tým spojené. Výhodou takéhoto bicyklovania na neznámych miestach so sprievodcom je, že sa biker nemusí zaťažovať, kde a kedy má odbočiť, nemusí sa báť, že zablúdi, má podporu, ak nastanú technické, prípadne iné problémy (nosia so sebou náradie, lekárničku, v prípade potreby vedia zabezpečiť odvoz, náhradný bicykel, pohotovostný servis aj počas víkendov atď.). Chalani z Bike&Motion boli naozaj pripravení na všetko, trasy majú vždy alternatívu (dajú sa skrátiť, predĺžiť) a vedia sa prispôsobiť tak, aby ste si to naozaj vychutnali naplno. Keďže je to nový projekt, tak samotné okruhy ešte vylaďujú aj na základe spätnej väzby od samotných účastníkov. Od nás dostali nápad a daný okruh skúsiť otočiť (ten sobotný), pretože my si radšej užijeme zjazd v technickejšom teréne ako po asfaltovom povrchu. Bolo cítiť, že to robia naozaj z lásky k bicyklovaniu a nie preto, aby z vás vytiahli aj posledný cent. A to je na nezaplatenie.

Príjemná spoločnosť a hlavne zábava k tomuto patrí

A čo na záver?

Bike&Motion ako cyklistický projekt so sprievodcom ponúka komplexný balík služieb. Vyzdvihujeme hlavne to, že sa vedia prispôsobiť, ušiť program na mieru podľa vašich požiadaviek. Ich prístup bol profesionálny a zároveň priateľský počas celého pobytu. Ja chalanom, na čele s Michalom, držím všetky palce. U nás je to pomerne nový produkt, ale majú ho rozbehnutý veľmi dobre. Ak ste typ človeka, bikera, ktorý nemá chuť riešiť cyklomapy alebo plánovať trasy a chcete len bikovať, stavte na Bike&Motion. Nasadnite na bike, nechajte sa viesť, oddychujte v príjemnej spoločnosti a nádhernom prostredí Liptova a nič neriešte. Stačí len zobrať telefón a vytočiť číslo alebo poslať mail. Po vlastnej skúsenosti vieme, že určite neoľutujete.

Celú škálu služieb tohto projektu nájdete na webe http://bike-motion.eu/.