Na strednom Slovensku pribudne ďalší cyklobus aj cyklovlaky

Úspešný projekt Banskobystrický cyklobus sa už začiatkom júla dočká svojho pokračovania. Tým bude nielen cyklobus pre mestá Sliač a Zvolen, ale aj úplná novinka – Prázdninové cyklovlaky.

Banskobystrický cyklobus jazdí počas svojej štvrtej sezóny už od 6. júna a teší sa veľkej obľube obyvateľov Banskej Bystrice i návštevníkov. Za prvý mesiac prepravil na Malý Šturec, Donovaly a Šachtičky už takmer 500 nadšencov cyklistiky. Oblastná organizácia cestovného ruchu Stredné Slovensko v záujme sprístupnenia ďalších tratí, ktoré so svojimi partnermi značí a udržiava, verejnosti prinesie ďalší cyklobus. Cyklobus bude premávať na dvoch trasách: Sliač – Zvolen – Banská Štiavnica a späť, Sliač – Zvolen – Králiky.

„Po Banskobystrickom cyklobus a Tourbuse, ktorý jazdí taktiež z Banskej Bystrice, chceme verejnosti ponúknuť nové možnosti a rozšíriť pole pôsobnosti aj do ostatných častí nášho regiónu, ktoré sú pre návštevníkov atraktívne. Z hľadiska obtiažnosti tratí si na svoje prídu náročnejší cyklisti i rodiny s deťmi. Navyše budú pre všetkých k dispozícii aj cyklomapy,“ hovorí výkonný riaditeľ OOCR Jiří Pěč a dodáva: „Keďže ide o projekt, ktorý ešte nemá podobnú tradíciu ako v Banskej Bystrici, prepravu bude zabezpečovať mikrobus a nutnosťou bude online nahlásenie sa na webstránke http://www.cyklobus.centralslovakia.eu, kde záujemcovia nájdu aj všetky potrebné informácie.“ Cyklobus bude premávať od soboty 11. júla do konca septembra.

Ďalšou zaujímavou novinkou sú Prázdninové cyklovlaky

V rámci pilotného projektu budú vypravené dva: prvý 4. júla v ranných hodinách zo Zvolena do Hronca s turisticky atraktívnymi cieľmi Vydrovskou dolinou a Čiernohorskou železničkou a popoludňajším návratom do Zvolena a druhý, ktorý bude premávať 8. augusta na trase Zvolen – Banská Štiavnica a späť.
Viac informácií nielen o cyklobusoch a cyklovlakoch, ale aj o pripravovaných podujatiach v regióne Stredné Slovensko nájdete na http://www.centralslovakia.eu.