Test: GHOST RIOT LT 6 LC - Hravý bike s výbornými jazdnými vlastnosťami

Test: GHOST RIOT LT 6 LC - Hravý bike s výbornými jazdnými vlastnosťami

Na viac ako dva týždne sa mi naskytla možnosť jazdiť tento výnimočný stroj s kolesami 27,5“, ktorý v sebe spája výnimočný dizajn s rovnako výnimočnými jazdnými vlastnosťami. All-mountain bike s cenovkou tesne nad €4000, so zdvihmi 150/130, hmotnosťou okolo 12,5 kg. Počas testu dostal pekne zabrať a najazdili sme spolu viac ako 300 km. Niekedy bolo riadne prašno, ale RIOT okúsil aj slušné blato, keď sa počasie otočilo.

Výbava a geometria - tabuľka rozmerov jednotlivých parametrov rámu a jeho vybavenie






Rám – výnimočný dizajn pre výnimočné jazdenie


Podobný bike v našich lesoch len tak nestretnete na každom rohu. Výnimočný dizajn rámových trubiek ocenený aj celosvetovým prestížnym ocenením Red Dot Award (MTBIKER článok: Dizajnérsky kúsok GHOST RIOT Lector 9 s prestížnym ocenením Red Dot Award, rok 2014).





Vnútorné vedenie vedení prešmyku a zadnej prehadzovačky (prípadne aj teleskopickej sedlovky) je už takpovediac štandard. RIOT však má vnútorné vedenie aj zadnej brzdy vďaka čomu je dizajn biku ešte čistejší a uhladenejší, čo oceníte aj pri umývaní, ktoré pôjde jednoduchšie.

Rám je vyrobený samozrejme z karbónu a to konkrétne typu ULTRA LIGHTWEIGHT CARBON.

Radenie 2x10 a spoľahlivé Shimano


Výbava je postavená na komponentoch značky Shimano. Radenie Deore SL s ukazovateľmi zaradených prevodov, prešmykovač SLX a zadná prehadzovačka XT Plus 10 Speed. Aj keď to nie je komplet XT osadenie, to vôbec nevadilo a radenie prevodov išlo aj tak výborne. Prevody sú typu 2x10, so zubami 38-24 vpredu a 11-36 vzadu, čo sa dá považovať za klasiku, na ktorej vytiahnete aj riadny výšlap.





Brzdy


Hydraulické brzdy Shimano Deore Disc majú kotúče 180mm a páčky sú taktiež Deore. Idú ľahko a aj pri dlhších zjazdoch si vystačíte pri brzdení s jedným prstom. Veľké kotúče dávajú priestor pre ich využitie aj pri dlhých a náročných zjazdoch.



Pruženie RIOT-Link


Stránka GHOST uvádza: „VIAC ZDVIHU. VIAC RIOT! Expect more RIOT! Nový model Riot LT kombinuje dokonalú neutrálnosť pohonu s bočnou tuhosťou a trakciou pri jazde do kopca, ktorú zaručuje patentovaný systém RIOT-Link. Garantuje tak maximálnu stabilitu a kontrolu aj v najnáročnejšom teréne. 150mm zdvih vpredu a 130mm vzadu poskytuje vďaka kombinácii vidice Fox 34 Talas, novému tlmiču Cane Creek a systému RIOT-Link výrazne väčšiu odozvu. Ak hľadáte bike, ktorý zvládne všetko čo od neho očakávate, a ešte niečo naviac, s modelom RIOT LT neurobíte chybu.“ Zo samotného jazdenia tohto typu pruženia môžem povedať, že marketingové oddelenie GHOST spracovalo uvedený text podľa „skutočnosti“, aj keď sa mi zdá ten text až príliš vyšperkovaný .



Tlmič – Cane Creek Double Barrel Inline 130 mm






Predná vidlica - Fox 34 Talas O/C Evolution CTD 150/120 mm 15 mm thru-axle







Kolesá: 27,5“ zlatá stredná cesta, ktorou určite nič nepokazíte


Plášte Schwalbe Hans Dampf majú hrubší profil a šírku 2.25 palca, ale lenivé nie su. Išlo sa mi s nimi dobre, zaberali aj v ťažšom teréne a v meste veľmi nehučali. Občas však vyhadzovali kamienky, čo je ale daň za hrubší a redší profil. Vpredu klasická pevná os 15 mm a v zadu 12 mm, taktiež s rýchlľoupinákom, ktoré zvyšujú celovú tuhosť biku.



Ako sa s ním jazdí?


Ak by som sa nemal rozpisovať a mal zhrnúť dojem z jazdenia do jedného slova, bolo by to slovo „výborne“. Dobrá váha, vyborná vzajomná súhra vidlice aj tlmiča spolu s ostatnými komponentami dobre ladia a zo svojho sedla budete pri jazde vysadať iba výnimočne. Jednak odpruženie vyžehlí nerovnosti a pri zjazde pomôže teleskopická sedlovka nastaviť si v každej situácii ideálny posed.

Výhodou väčšieho predného pruženia 150 mm je, parádne pohlcovanie väčších prekážok alebo stlmenie vbehnutia do vodou vymletého jarku. Potenciál určite zúžitkujú aj vyznávači skokov a dlhých dopadov.

Naopak pri stúpaniach alebo v jazde cez mesto, kedy netreba používať odpruženie, sa dá vidlica aj tlmič uzamknúť a celá vami vynaložená energia, tak pôjde na pohyb vpred.



Riadítka aj keď nie sú z kategórie najširších, sú dobré a bike sa mi s nimi ovládal fajn. Ich šírka je 740 mm a majú miernu lastovičku. Predstavec má minimalistickú dĺžku, ale nakoľko mám 171 cm a veľkosť testovacieho biku bola M (480 mm sedlová rámová trubka), posed mi vyhovoval.



Veľmi individuálne sa vníma sedlo (Selle Royal Seta). Z hľadiska dizajnu sa k biku hodí, ale túto vecičku už má snáď vychytanú každá lepšia značka – hlavne v prípade drahších modelov ako je tomu u RIOT-a. Na pocit sedlo nie je mega tvrdé a jazdiť sa na ňom dá pohodlne aj bez cyklonohavíc.



Maličkosti, ktoré stoja za povšimnutie


Teleskopická sedlovka poteší a trend jej uplatnenia sa posúva už aj do XC oblasti, takže pri náročnejších a ostrejších zjazdoch sa určite zíde. Taktiež pri trailoch ju viete využiť pomerne často. Hlavne v segmente All-mountain, pre ktorý je RIOT primárne určený, je teleskopická sedlovka štandard. Jej ovládanie je samozrejme na riadítkach a pracuje dobre. Jedná nevýhoda však spočíva v prípade blata, kedy sa špiní sedlovka a časom nebude chodiť mechanizmus dobre. Na toto treba dávať pri jej pouzívaní pozor a nezanedbávať bežnú údržbu, resp. čistenie. To je však všeobecný problém všetkých teleskopických sedloviet a treba na to myslieť pri jazdení.

Potešilo by ma viac, keby má bike možnosť uzamykania vidlice a tlmiča z riadítok. Síce majú obe pruženia jednoducho ovládané nastavovanie, pohodlnosť a zvyk na jednoduchšie riešenie cez ovládanie na riadítkach mi miestami chýbali.



Ukazovatele zaradených prevodov na radení je na drahších modeloch skôr výnimka. Osobne som si z potreby vidieť zaradené prevody úplne odvykol, ale nakoľko je momentálne v móde retro, môže sa to aj takto brať .



Ceny: Riot LT od €4079 a klasický RIOT začína s cenou od €3799.

Plus


  • Výbava
  • Jazdné vlastnosti
  • Populárny rozmer kolies 27,5"
  • Vidlica + tlmič
  • Výnimočný dizajn

Mínus


  • Výbava (za tú cenu by to chcelo komplet XT radu)

Záver


Žiaľ z tohto kúsku sa na Slovensku nestane bestseller, pretože pre väčšinu bikerov je jeho cena z kategórie vysnívaných bikov. Ak však našporíte €4 079 (testovaný GHOST RIOT LT 6 LC), získate krásny bike s výbornými jazdnými vlastnosťami, ktorý vás nesklame, ale naopak podrží a bude vás hnať dopredu. Nakoľko hlavná predajná sezóna kolekcie 2015 pomaly končí, máte šancu získať u predajcu aj zľavu, ktorá v tomto prípade môže predstavovať naozaj zaujímavú sumu v rádoch stoviek eur.

Viac informácií si môžete pozrieť na stránkach výrobcu http://www.ghost-bikes.com/en/bikes-2012/bike-detail/riot-lt-6-lc/

Ďalšie testy bikov GHOST 2015




Čoskoro prinesieme redakčný test dostupnejšieho celoodpruženého biku GHOST Kato FS s cenou od €1019 a hardtail GHOST HTX s cenou HTX cena od €1319.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up5thumb_down comments 7 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Ghost SLAMR 4.9 - odolný pracant do ťažkého lesného terénu

Test: Ghost SLAMR 4.9 - odolný pracant do ťažkého lesného terénu

Chuť jazdiť v náročnom teréne nás nabáda k výberu stroja, ktorý znesie všetko, na čo si len pomyslíme alebo kam nás lesná cesta zavedie. „Duch“ SLAMR prichádza s cieľom do bodky splniť tieto, ale aj náročnejšie požiadavky.
Test: Ghost ASX 160  Base - dvojkolesový tank na baterky

Test: Ghost ASX 160 Base - dvojkolesový tank na baterky

Prelom februára a marca zvyčajne jazdeniu v lese veľmi nepraje. Zima, mokro, blato, sneh a napadané konáre nie sú zrovna ideálne podmienky...
Test: CTM Skaut 3.0 – poctivý trailový bicykel s prívetivou cenovkou

Test: CTM Skaut 3.0 – poctivý trailový bicykel s prívetivou cenovkou

CTM Skaut je úplne nový model bicykla pre rok 2021. Prekvapilo ma to najmä vtedy, keď som sa dozvedel, že budem tento model testovať a nikdy predtým som o ňom nepočul.
keyboard_arrow_up