Test: Bike GHOST Kato FS 7 - Celoodpružený bike s výbornou výbavou aj hmotnosťou a cenou pod 2000 eur

Test: Bike GHOST Kato FS 7 - Celoodpružený bike s výbornou výbavou aj hmotnosťou a cenou pod 2000 eur

Aj keď tento tátoš nie je karbónový, vôbec mu to neuberá na kráse. Za cenu do €2000 získate bike od nemeckého výrobcu GHOST, ktorý v sebe spája dôraz na priaznivejšiu cenu a pritom dobrý komfort jazdy aj v náročnejšom teréne. Kolesá 27,5“, výbava Shimano XT, odpurženie FOX 130, tlmič 120 mm spolu s celkovou hmotnosťou tesne nad 13 kg dávajú tušiť, že testovacie jazdenie bola jedna veľká radosť. Ako to však presne bolo, sa dočítate na nasledujúcich riadkoch.

Výbava: GHOST Kato FS 7 (2015)







Hliníkový rám


Vďaka hliníkovému rámu, sa mohli „ušetrené“ prostriedky prejaviť na ostatnej výbave. Kto vyložene nehľadá karbónový bike, tomu za túto cenu môže Kato FS 7 pekne učarovať. Rozdiely vo vlastnostiach karbónového a hliníkového rámu určité sú, ale aj cena by sa rázom posunula o kus vyššie. Nakoľko ide o celoodpružený rám, jeho tuhosť až tak nebudete cítiť ako v prípade hardtailov. Rám sa však správa pekne vo výšlapoch aj v zjazdoch. Určitý kompromis je tu cítiť, napríklad pri porovnaní s RIOTom, ktorý som nedávno taktiež testoval (Test: GHOST RIOT LT 6 LC - Hravý bike s výbornými jazdnými vlastnosťami), ale predsa cenový rozdiel cca +100%, takže zákonite sa to musí prejaviť aj na jazdných vlastnostiach.



Zvary sú výraznejšie, ale aspoň dávajú biku drsnejší výraz. Jedným z typických znakov rámov GHOST je pomerne nízka horná rámová trubka spolu s podperou sedlovej trubky, ktorá sa mi veľmi páči. Opticky to pekne znižuje bike a vytvára to dojem kompaktosti a hravosti biku.

Rám testovačky bol veľkosti M (sedlová trubka 480 mm) a jazdilo sa mi výborne pri mojej výške 171 cm. Každopádne mám rad menšie rámy, takže pri kúpe by som volil pravdepodobne veľkosť S (440 mm).



Pruženie a tlmenie


Čísla 130/120 dávajú tušiť, že bike nie je určený iba na pohodičkové XC jazdenie, ale zvládnete s ním kľudne náročnejší trail alebo s lepšou technikou jazdy ho môžete vyvetrať aj v prostredí all-mountain. Prípadne natrénujete techniku až za jazdy v náročnejšom teréne, do ktorého sa tento GHOST bude určite pýtať.



Predná vidlica Fox 32 Float O/C Evolution CTD 130 mm má tri polohy. Pri stúpaní si ju môžete pekne uzavrieť a jej tuhosť hodnotím veľmi dobre. Druhú polohu Trail osobne takmer vôbec nevyužívam a najčastejšie volím iba polohu Climb (stúpanie, tj. uzamknutie) alebo Descent (klesanie, tj. najmäkšia). Každopádne poloha Trail bola tuhá a pritom pružila.

Plný výkon pruženia získate v polohe Descent, kedy pri správnom nafúkaní získate slušný výkon, ktorý sa správa dobre aj v ťažkom teréne, kedy dostáva vidlica dlhodobo zabrať.

Predná vidlica ani zadný tlmič nedisponujú ovládaním uzamykania na diaľku z riadítok, každopádne obe pruženia majú pohodlné ovládanie pomocou dobre hmatateľnej páčky.



Zadný tlmič Fox Float CTD XV 120 mm má taktiež tri polohy, ktoré pracujú obdobne ako som opísal pri prednej vidlici. Páčku na ovládanie jednoducho nahmatáte, takže aj pri rýchlejšej jazde v lese, nebude žiadny problém zmeniť nastavenie. Kto nejazdí neustále úplné divočiny typu AM, tak tomu bude stačiť aj týchto 120 mm, ktoré dostačujú na väčšinu slovenských cyklotrás.



Kolesá 27,5“ obuté do Schwalbe s drapákmi


Bike nie je síce tým najtuhším, čo sa dá jazdiť, ale spolu s pružením drží stopu výborne. Snáď momentálne najpopulárnejší rozmer kolies 27,5“ je obutý do Schwalbe Nobby Nic so šírkou 2,25 palca. Plášte držia pekne stopu a zvládnu aj výjazd v blatistejšom podklade. V zjazdoch, alebo pri jazde po asfaltke sa blato rýchlo vyhádže z dezénu. Aj napriek hrubšiemu vzoru na asfaltovej ceste nie sú hlučné a počas testovacieho jazdenia som nepostrehol, ze by sa vzor zmenšil čo i len o kúsoček. Pritom som čo-to najazdil aj po klasických asfaltových cestách, pretože niekedy to mám pod kopec aj 10 km.



Brzdy


Páčky aj brzdy s logom XT ma vždy, keď bolo treba bezpečne zbrzdili a či už bude prašno, blatisto, daždivo alebo zima, zvládnu to tiež. Oba kotúče sú 180-ky, čo sa dá považovať za plus.



Komponenty


Logá GHOST nájdete na viacerých komponentoch a častiach rámoch. Všetko je však vkusne spravené a nepovedal by som, že to prehnali. Začnime sedlom, ktoré má hneď 4 logá GHOST. Sedí sa však na nej pohodlne. Sedlovka má navyše ešte ďalšie dve logá. Od GHOST-u sú aj riadítka spolu s gripmi a predstavcom o čom značia taktiež umiestnená logá.



Radenie 3*10


Pre niekoho je IN 1x11, ďalší je zastáncom 2x10, ale čo tak 3x10? Pri 30-tich možných prevodoch určite nebude problém si vybrať, jedine že by ste boli príliš nerozhodní. Vpredu kľuky Shimano XT so zubmi 40-30-22 a kazeta Shimano CS-HG50 11-36 sú štandard pre prevody 3x10. V tomto prípade si určite vyberiete vhodný prevod na riadnu stenu cestou hore a aj pri skúšaní maximálky pri zjazde. Radiace páčky s ukazovateľmi sú taktiež s označením XT podobne ako zadná prehadzovačka a predný prešmýkač. Spolu idú jedna báseň a radenie je rýchle a presné.

Plus


  • Hmotnosť
  • Cena
  • Výbava resp. výkon

Mínus


  • Vonkajšie vedenie bowdwenov na spodnej rámovej trubke, vrátane zadnej brzdy. Je to síce vidieť aj na drahších bikoch a nie je to iba výmysel značky GHOST, ale z hľadiska estetiky a ochrany pred nečistotami sú lepšie riešenia.




Záver


Vyberať si celoodpružený bike v cenovej hladine do €2000 je aj o kompromisoch, ktoré v prípade €3000 či €4000 biku pochopiteľne nemusíte riešiť. Po tom, čo som na GHOST Kato FS 7 najazdil niekoľko stoviek kilometrov v rôzne náročnom teréne, môžem napísať, že s týmto kúskom zažijete radosť v XC prostredí ale aj v náročnejšom teréne. Navyše časom môžete bike vylepšiť výmenou zjazdených komponentov a posunúť výkon biku opäť o kúsok vyššie. Spoľahlivé radenie, brzdy, príjemné pruženie aj tlmenie, spolu s hmotnosťou tesne nad 13kg si určite podmania pri výjazdoch aj vás.

Podrobnosti o biku si môžete porzrieť na http://www.ghost-bikes.com/en/bikes-2012/bike-detail/kato-fs-7/
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up7thumb_down comments 15 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Ghost ASX 160  Base - dvojkolesový tank na baterky

Test: Ghost ASX 160 Base - dvojkolesový tank na baterky

Prelom februára a marca zvyčajne jazdeniu v lese veľmi nepraje. Zima, mokro, blato, sneh a napadané konáre nie sú zrovna ideálne podmienky...
Test: Ghost SLAMR 4.9 - odolný pracant do ťažkého lesného terénu

Test: Ghost SLAMR 4.9 - odolný pracant do ťažkého lesného terénu

Chuť jazdiť v náročnom teréne nás nabáda k výberu stroja, ktorý znesie všetko, na čo si len pomyslíme alebo kam nás lesná cesta zavedie. „Duch“ SLAMR prichádza s cieľom do bodky splniť tieto, ale aj náročnejšie požiadavky.
Test: Norco Fluid FS 1 – dokáže viac, ako by si človek myslel

Test: Norco Fluid FS 1 – dokáže viac, ako by si človek myslel

Norco Fluid je trailový bicykel, od ktorého som spočiatku nemal veľké očakávania. Po teste však môžem povedať, že ma milo prekvapil a dokáže naozaj viac, ako som si pôvodne myslel.
keyboard_arrow_up