Kliknutím prejdeš na
www.cannondalebikes.sk
Reklama
Test: KELLYS STAGE 90 - Pohodlný hardtail s overenou výbavou postavenou na Shimano XT

Test: KELLYS STAGE 90 - Pohodlný hardtail s overenou výbavou postavenou na Shimano XT

27 komentárov

slavo 08.08.2015 52 fotografií   Kellys Horska Cyklistika Bicykel Test 29tky Hardtail

Najlepší hardtail od KELLYS-u s cenou €1999 a ambíciami bojovať na maratónoch o popredné miesta v cieli. Dvanásť párov špíc v každom kolese dávajú biku zaujímavý šmrnc, ale aj slušnú tuhosť spolu s karbónovým rámom. Čierno-oranžová farebná kombinácia s striebornými komponentami, v ktorom sa nájdu vyznávači jednoduchšieho aj pestrejšieho dizajnu. STAGE 90 je príjemný bike na pohľad aj jazdenie.

 

Výbava a geometria




Karbónový rám


Presné označenie rámu znie: High-modulus Carbon Composite HT 29 monocoque. Takže sa jedná o karbónový rám, ktorý sa vyznačuje výbornou tuhosťou a nízkou hmotnosťou. Za vnútorné vedenie vrátane zadnej brzdy dávam KELLYS-u rozhodne palec hore. Pre niekoho možná komplikácia s prípadným servisom v budúcnosti, ale servis budete robiť maximálne raz ročne, alebo ešte zriedkavejšie. Na druhú stranu však stále budete mať chránené vedenie zadnej brzdy pred prípadným mechanickým poškodením od vystreleného kameňa alebo konára od predného kolesa. Taktiež sa bude pohodlnejšie umývať rám, pretože vedenie nebude zavadzať.

Predná časť rámu je pomerne mohutná a širšie časti sú aj v oblasti stredovného zloženia pri prešmykači. Naopak vrchná časť zadnej časti rámu má trubky úplne tenké. Rám sa počas jazdy správal parádne a tuhosť spolu s kolesami je výborná. Uhladený dojem z rámu ešte umocňuje vnútorne vedenie bowdenov a navárkový prešmykač.

Farebné čierno – oranžové prevedenie rámu s matnou povrchovou úpravou so striebornými komponentami sa mi taktiež pozdáva. Aj keď na biku prevažuje čierna farba, určite nejde o nudný alebo všedný dizajn.



Štandard rady Shimano XT v radení aj brzdení


Radenie, prehadzovačka, prešmykovač, páčky a hydraulické brzdy (oba kotúče 160mm) s logom XT. V tejto kategórii maratónskych hardtailov okolo €2000 ide o štandardnú výbavu, ktorá je overená a robí si svoju robotu na výbornú. STAGE 90 má XT-čka v striebornom prevedení a dizajnovo spolu s čierno oranžovým rámom sa mi to veľmi páči. Radenie je bez ukazovateľov, čomu treba dať tiež len palec hore. Radenia s ukazovateľmi na drahších bikoch už považujem skôr za retro, ale občas je ho ešte stále vidieť.

S KELLYS-om po stopách KELLYS Bikefest Maratónu


Kalnicu mám z Piešťan vzdialenú ani nie 20 km, tak prečo nepotestovať maratónsky kúsok po trase maratónu KELLYS-áckeho maratónu? Síce som si trasu upravil, ale bike aj ja sme dostali zabrať. Trasa by sa dala charakterizovať ako rýchle XC s množstvom krásnych výhľadov na krajinu. Na širokých lesných cestách sa kolesá 29er pekne krútili a pri upravených aj neupravených zjazdoch to bola jedna veľká radosť. Už v predchádzajúcich testoch, ktoré som písal tento rok, spomínam, že 29“ je vhodný rozmer aj pre nižších jazdcov. Sám meriam 171 cm a testovaný bike bolo M-ko. Rád by som si vyskúšal aj S, ale oba rámy sú na moju výsku podľa mňa vhodné.

Rýchly 29er


O výhodách (prípadne nevýhodách) väčších 29“ kolies sa už popísalo kade-tade toho veľa a ešte stále občas vzplanú vášnivé diskusie o tom, kde a čo je pravda, keď sa stretnú zanietení zástancovia rôznych rozmerov. S 29er od KELLYS-u sa mi jazdilo výborne a na tomto rozmere už mám najazdené túto sezónu veľa kilometrov. Jazdievam často aj na 27,5“ resp 650b a na väčších 29-tkách sa mi ide tiež výborne aj keď mám, ako píšem v každom teste 171 cm. Pokiaľ jazdíte XC, potom s týmto 29er-om nebudete mať žiadny problém. V prípade, ak si nesadnete hneď, po pár výjazdoch si isto zvyknete. Pred 29er netreba mať vôbec obavy...



Kolesá a plášte


SCHWALBE Racing Ralph Performance 29x2.25 majú rýchly vzor ale isto znesú aj menšie blato. Na asfalte boli tiché a v lese držali spoľahlivo stopu. Pevné osi vpredu aj vzadu spolu s tuhým výpletom a rámom dávajú biku slušnú celkovú tuhosť, ktorú je na hardtaile pekne cítiť. Predné koleso má aj „rýchloupínak“, takže ak chodievate občas pod kopec autom ako ja a potrebujete zhadzovať predné koleso, túto vymoženosť určite oceníte.



Predná vidlica ROCK SHOX Reba RL, 100mm, Solo Air / PushLoc Remote Lockout - Maxle Lite 15mm thru axle.


Všetky hlavné veci sú obsiahnuté už v názve a to 100 mm pre XC 29er, čo je fajn. Na riadítkach je pohodlné ovládanie vidlice a tak si ju v stúpaniach môžete jednoducho vypnúť alebo naopak v teréne odomknúť. Má iba dve polohy a to zapnutie a vypnutie. Vidlica Reba RL sa správala výborne a jedine si ju musíte podľa svojej hmotnosti správne nafúkať.



Hurá na Zobor


Ďalším zaujímavým okruh v rámci testovanie bol pri Nite aj s výstupom na Zobor. Mimochodom v okolí sa nachádza aj viacero značených cyklotrás. Určite odporúčam preskúmať.



Doplnky KELLYS teda vlastne KLS


Výbornou maličkosťou je gumená ochrana proti oderu rámu na bowdenoch, ktoré zjemňujú trenie pri otáčaní riadítok. Logo KLS uvidíte aj na predstavci, riadítkach, sedlovke a bowdenoch. Sú decentne označkované a dotvárajú celkový pekný vzhľad biku. Ich spracovanie je dobré a určite čo to vydržia.



Sedlo fi"zi:k a absencia rýchloupínaku


Výbornú vychytávku má uchytenie sedla, ktoré si pohodlne nastavíte pomocou jedinej skrutky. Sedlo nie je ani extra tvrdé a spolu s cyklogaťmi zvládnete pohodlne aj dlhšie výjazdy. Jediná škoda, je že sedlovka nemá rýchloupínak, ale to je skôr pri karbónových rámoch výnimka ho bike má. Každopádne snáď sa ale aj táto vychytávka stane časom štandardom v tejto kategórii karbónových hardtailov do €2000.



Gripy


Na moje prekvapenie má STAGE 90 „penové“ gripy na riadítkach. Na prvý pohľad sa mi to veľmi nezdalo, ale držali sa pohodlne, takže nebudete potrebovať extra mäkké rukavice, ako v prípade tvrdej gumy, ktorá sa tak často používa na gripy. Určite sa však netreba obávať ich rýchleho poškodenia, pretože aj keď vyzerajú jemne, určite niečo vydržia.



Pedále SHIMANO M505 SPD


K biku dostanete aj nášľapné pedále SHIMANO M505 SPD, čo sa často nestáva pri iných značkách v tejto cenovej hladine. Každopádne, ak ešte nejazdíte na SPD, máte o výhovorku menej, prečo ste tak doteraz nespravili. Na druhej strane, ak už jazdíte SPDčka a pedále nepotrebujete, môžete ich predať alebo darovať kamarátovi, ktorý ešte nejazdí na nášľapných pedáloch a takto sa môže v technike jazdy posunúť o krok vpred. V špecifikácií biku je uvedená váha 11,45kg, čo je zapríčinené aj týmito pedálmi a keby sa do váhy nezapočítavajú, dostaneme sa na úroveň +/- 11kg.



Plus


  • Vnútorné vedenie bowdenov, vrátane zadnej brzdy
  • 2x10
  • Výbava XT

Mínus


  • Pedále SHIMANO M505 SPD - radšej mohol byť bike bez pedálov




Záver


Pohodlný hardtail s overenou výbavou postavenou na Shimano XT spoľahlivo zvládne prekonať rôznorodý terén. Či už máte maratónske ambície, alebo si len chcete dopriať výborný, tuhý a rýchly bike typu XC, určite vás tento KELLYS príjemne prekvapí a užijete si s ním veľa zábavy.

Presnejšie údaje o biku si môžete pozrieť na
http://www.kellysbike.com/SK/bicykle-2015/horske/hardtail-29/stage-90

 

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Horské bicykle ~ Pevné a hardtail)

Komentáre

tomas12 08.08.2015 (20:43)

Presne...pekny bike s jedinym minusom ze MA pedale??? A ze vaha by BEZ pedalov bola iba okolo 11kg! Vobec nechapem tu modu udavat vahu bikov bez pedalov. Teda chapem vyrobcov, ze usetria +-400G a mozu tvrdit ze: "aha mame bike pod 11kg!" Ked budem udavat vahu biku bez kolies, dostanem sa v pohode aj pod 9KG! Cisto marketingovy tah, ktory je cyklistami z neznamych dovodov akceptovany.

 
slavo tomas12 10.08.2015 (08:51)

Mam 3 pedale, preco teda dostat este stvrte?

 
Strenki tomas12 10.08.2015 (10:10)

Naco by kazdemu normalne rozmyslajucemu bajkeru boli lacne a velmi tazke pedale? Tomu ja zasa nerozumiem.

 
imro1 08.08.2015 (22:05)

Neviem či je vedenie zadnej brzdy +, vyzerá to síce pekne, no asi len kým sa niečo nepokazí.

 
Jackob47 imro1 08.08.2015 (23:30)

súhlas... je to akurát komplikácia naviac a fakt som ešte nezažil, že by niekomu odstrelený kameň presekol hadicu brzdy...

 
A1ex 08.08.2015 (19:54)

Pekny bike, vpoho recenzia ale preco preboda je minus ze bike pride s pedalmi?? Radsej bez pedalov? Ved pedale naviac sa iba hodia...

 
slavo A1ex 10.08.2015 (08:53)

V tejto triede uz bude mat pravdepodobne biker svoje vlastne pedale, preto som to tam uviedol.

 
sk_wizard 08.08.2015 (21:17)

pokial su v cene aj naslapne pedale nech uz su akekolvek podla mna je to + troska som sa divil ze je v plusoch 2x10 ako v com je tato vyhoda? okrem toho ze je usetrenych par gramov. pri starom 9kole som prakticky s prevodmi bol na tom skoro rovnko ako s 2x10 skor by sa pani mohli zamysliet nad tym preco stale vyrabaju kazety ktore zacinaju na 11z ktory je v terene skoro nevyuzitelny a potom tie 3-4z prechody

 
tulenik sk_wizard 08.08.2015 (22:20)

sk_wizard
V jednoduchosti radenia, menej prekrývajúcich sa prevodov a ešte to treba drobet vidieť aj v kontexte tvoje 26" vs 29" kolesá.
http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=22,32,44&RZ=11,13,15,17,20,23,26,30,34&UF=2075&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&GR2=DERS&KB2=22,36&RZ2=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF2=2309
plus tam bude aj nejaký hmotnostný efekt.
Že ty nevyužiješ 11z pastorok je tebou. Minimálne na asfaltových úsekoch na HTčku chodievam najťažší prevod. A to som tam hodil dopredu "nechrťácku" dvojplacku, ktorá sa štandardne dáva na 27,5" AMká...
Pred tými "niekoľkozubovými" prechodmi ťa aj tak, viď obr., nezachráni nič. Neviem aký používaš systém radenia, ale pokiaľ nechceš v strednej oblasti veľmi maturovať so striedavým preraďovaním najprv veľká/stredná a potom stredná/malá + doladenie, tak na 32z píle v strede rozsahov (najčastejšie jazdené prevody!) sú skoky horšie ako na 10ke...
A mimochodom, nejazdené najťažšie prevody si práveže môžeš eliminovať menšou dvojplackou, ktorou menej pravdepodobne lapneš terén. Ako by to vyzeralo s 26" kolesami a hore uvedeným radením?
http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=22,32,44&RZ=11,13,15,17,20,23,26,30,34&UF=2075&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&GR2=DERS&KB2=22,36&RZ2=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF2=2075
Obetoval si 2 najťažšie tebou údajne nevyužívané prevody (najvyšší terajší pretty close druhému najvyššiemu z 44z XT trojplacky) a ešte získal jeden ľahší.
3placka je prežitok (hoci ju sám ešte vozím, ale už to dlho nepotrvá).
1placka je už iné kafe. To musíš mať buď dynamit v nohách alebo reálne ufiknúť časť rozsahu v ťažších prevodoch. Na tú by som si s mojou ťažko rekreantskou formou už netrúfol.
Ak sa ti nepáči stupňovanie, máš ešte možnosť 2x11

 
sk_wizard tulenik 10.08.2015 (16:32)

sice si to pekne popisal ale pri prevode 3x9 alebo 3x10 kde je 22x36 najmensi pomer len 0,61 a pri 2x10 najpozivanejsie kluky (shimano, sram) mensi ako 24z som nevidel (mozno existuje) cize je tam je stale tazsi prevod bez ohladu na velkost kolies ked bude 29 tie cisla len narastu cize prakticky sa narobim este viac jedine co ja v tom vidim ako plus je tych par gramov menej a jednoduchsie radenie. to ze ja nevyuzivam najmensie 3 pastorky je len mnou a mojim sposobom jazdenia v terene a na asvalte s nim nezavodim nan mam cestak a skor by sa mi pacilo 1x11. no ale kludne by mohli spravit aj kazety pre 2x10 ktore by zacinali na nejakych 15-16z

 
tulenik sk_wizard 10.08.2015 (18:37)

36/22 dvojplacky sú bežné:
http://www.raceface.com/components/cranks/next/next-sl/
http://www.raceface.com/components/cranks/turbine/turbine-crank/
http://www.raceface.com/components/cranks/evolve/evolve/
robia prakticky pre všetky stredy
ide to poriešiť aj SRAMom:
https://www.sram.com/sram/mountain/products/x0-crankset
treba si uvedomiť, že top sady sú chrťácke, takže zamerané na ťažšie prevody, a to isté platí o 1x11

 
tulenik tulenik 10.08.2015 (18:39)

(a o Shimane sa dá povedať, že je chrťácke celé...)

 
tomas12 sk_wizard 10.08.2015 (00:01)

sk_wizard 11 mozno preto, ze na MTB sa nejazdi iba v terene. Napriklad mne prevod 42/11 casto nestaci aj ked by som chcel/mohol ist este rychlejsie ako tych 60 co sa este ako tak da utocit. Takych zjazdov na 70+ km/h je aj v okoli BA mrte. a 2x10 je uplne v pohode, haluz je skor 1x11, to by som fakt asi nikdy nechcel. najtazsi prevod je tam este lahsi ako 42/11!

 
Strenki 08.08.2015 (21:32)

kua 11kg ... nechapem kde ten moj ma o 1kg menej ... nice try Kellys

 
whitemamut Strenki 09.08.2015 (22:33)

Kolesá.

 
Strenki whitemamut 10.08.2015 (10:06)

tam je rozdiel 200g. zvysnych 800? ok brzdy lahsie o 100g ale tam to uz konci moja predstavivost

 
BAJurajK 08.08.2015 (22:08)

A nieje pravdou, ze vyrobcovia stale udavaju vahu bez pedalov pri najmensej velksoti kostry? Teda tu pri velkosti S a bez pedalov by to mohlo byt, inak je to zavadzajuce....

 
janohalik 09.08.2015 (11:19)

Chybajuci rychloupinak na sedlovku pre XC HT bike s ambiciami bojovat na maratonoch o popredne miesta?

 
martinsulovsky 09.08.2015 (12:19)

Ja som uz tiez velmi davno vymenil rychloupinak sedlovky za samotnu objimku na 4 imbus. Vysku sedla som si nastavil a uz nemenim.

 
slavo martinsulovsky 13.08.2015 (08:47)

mne sa zmena sedla pri ostrych (velmi technickych) zjazdoch obcas hodi znizit, preto sa mi hodi skor na takyto bike rychloupinak.

 
490 10.08.2015 (11:09)

sorry ale zamyslat sa nad tym ci je bicykel v ponuke s pedalmi alebo bez nich.?a veta:radsej mohol byt bike bez pedalov,no dolezita uvaha-HA HA HA

 
tomas12 10.08.2015 (11:58)

slavo aj ja mam doma par pedalov. Tak ako mam doma par sediel, rajdov aj kolies. To ako teraz maju zacat predat biky bez urcitych komponentov, lebo ved ich uz ludia mozu mat doma?? V com su prave pedale ine, ze ich vynechavaju tak casto? Napriklad take sedlo je ovela osobnejsia vec..

 
slavo tomas12 13.08.2015 (08:44)

neviem, mozno zvyk. Kazdopadne fotka biku bez sedla je cudna, co sa o fotke biku bez pedalov neda povedat

 
Igorson 10.08.2015 (12:35)

Vyrobcovia bikov su z legislativneho hladiska povinni vybavit bike pedalmi. Predstavte si, ze by na biku nebolo sedlo, to je tiez velmi individualna zalezitost a casto si rider da to, ktore mu vyhovuje. Niektore znacky napr. davaju iba obycajne plastove pedale, tu su v cene SPD, takze z mojho pohladu urcite +.

 
slavo Igorson 13.08.2015 (08:43)

samozrejme +/- ktore som uviedol su vec pohladu a SPD pedalom sa moze aj vela ludi potesit.

 
yankoo 12.08.2015 (08:14)

slavo, a aky je tvoj pocit ked pri tolkych testoch a jazdeni presadnes z full na ht?je to naozaj take utrpenie sediet na hardtaily, ked uz poznas komfort FS?

 
slavo yankoo 13.08.2015 (08:41)

Utrpenie to rozhodne nie je. Mam rad rychle HT, ale samozrejme FS je tiez parada. Treba si vybrat podla toho co jazdis a pripadne ak jazdis vela v zime, potom je to pre HT iba plus.

 
Pridaj komentár