Test: KELLYS STAGE 90 - Pohodlný hardtail s overenou výbavou postavenou na Shimano XT

Test: KELLYS STAGE 90 - Pohodlný hardtail s overenou výbavou postavenou na Shimano XT

Najlepší hardtail od KELLYS-u s cenou €1999 a ambíciami bojovať na maratónoch o popredné miesta v cieli. Dvanásť párov špíc v každom kolese dávajú biku zaujímavý šmrnc, ale aj slušnú tuhosť spolu s karbónovým rámom. Čierno-oranžová farebná kombinácia s striebornými komponentami, v ktorom sa nájdu vyznávači jednoduchšieho aj pestrejšieho dizajnu. STAGE 90 je príjemný bike na pohľad aj jazdenie.

Výbava a geometria




Karbónový rám


Presné označenie rámu znie: High-modulus Carbon Composite HT 29 monocoque. Takže sa jedná o karbónový rám, ktorý sa vyznačuje výbornou tuhosťou a nízkou hmotnosťou. Za vnútorné vedenie vrátane zadnej brzdy dávam KELLYS-u rozhodne palec hore. Pre niekoho možná komplikácia s prípadným servisom v budúcnosti, ale servis budete robiť maximálne raz ročne, alebo ešte zriedkavejšie. Na druhú stranu však stále budete mať chránené vedenie zadnej brzdy pred prípadným mechanickým poškodením od vystreleného kameňa alebo konára od predného kolesa. Taktiež sa bude pohodlnejšie umývať rám, pretože vedenie nebude zavadzať.

Predná časť rámu je pomerne mohutná a širšie časti sú aj v oblasti stredovného zloženia pri prešmykači. Naopak vrchná časť zadnej časti rámu má trubky úplne tenké. Rám sa počas jazdy správal parádne a tuhosť spolu s kolesami je výborná. Uhladený dojem z rámu ešte umocňuje vnútorne vedenie bowdenov a navárkový prešmykač.

Farebné čierno – oranžové prevedenie rámu s matnou povrchovou úpravou so striebornými komponentami sa mi taktiež pozdáva. Aj keď na biku prevažuje čierna farba, určite nejde o nudný alebo všedný dizajn.



Štandard rady Shimano XT v radení aj brzdení


Radenie, prehadzovačka, prešmykovač, páčky a hydraulické brzdy (oba kotúče 160mm) s logom XT. V tejto kategórii maratónskych hardtailov okolo €2000 ide o štandardnú výbavu, ktorá je overená a robí si svoju robotu na výbornú. STAGE 90 má XT-čka v striebornom prevedení a dizajnovo spolu s čierno oranžovým rámom sa mi to veľmi páči. Radenie je bez ukazovateľov, čomu treba dať tiež len palec hore. Radenia s ukazovateľmi na drahších bikoch už považujem skôr za retro, ale občas je ho ešte stále vidieť.

S KELLYS-om po stopách KELLYS Bikefest Maratónu


Kalnicu mám z Piešťan vzdialenú ani nie 20 km, tak prečo nepotestovať maratónsky kúsok po trase maratónu KELLYS-áckeho maratónu? Síce som si trasu upravil, ale bike aj ja sme dostali zabrať. Trasa by sa dala charakterizovať ako rýchle XC s množstvom krásnych výhľadov na krajinu. Na širokých lesných cestách sa kolesá 29er pekne krútili a pri upravených aj neupravených zjazdoch to bola jedna veľká radosť. Už v predchádzajúcich testoch, ktoré som písal tento rok, spomínam, že 29“ je vhodný rozmer aj pre nižších jazdcov. Sám meriam 171 cm a testovaný bike bolo M-ko. Rád by som si vyskúšal aj S, ale oba rámy sú na moju výsku podľa mňa vhodné.

Rýchly 29er


O výhodách (prípadne nevýhodách) väčších 29“ kolies sa už popísalo kade-tade toho veľa a ešte stále občas vzplanú vášnivé diskusie o tom, kde a čo je pravda, keď sa stretnú zanietení zástancovia rôznych rozmerov. S 29er od KELLYS-u sa mi jazdilo výborne a na tomto rozmere už mám najazdené túto sezónu veľa kilometrov. Jazdievam často aj na 27,5“ resp 650b a na väčších 29-tkách sa mi ide tiež výborne aj keď mám, ako píšem v každom teste 171 cm. Pokiaľ jazdíte XC, potom s týmto 29er-om nebudete mať žiadny problém. V prípade, ak si nesadnete hneď, po pár výjazdoch si isto zvyknete. Pred 29er netreba mať vôbec obavy...



Kolesá a plášte


SCHWALBE Racing Ralph Performance 29x2.25 majú rýchly vzor ale isto znesú aj menšie blato. Na asfalte boli tiché a v lese držali spoľahlivo stopu. Pevné osi vpredu aj vzadu spolu s tuhým výpletom a rámom dávajú biku slušnú celkovú tuhosť, ktorú je na hardtaile pekne cítiť. Predné koleso má aj „rýchloupínak“, takže ak chodievate občas pod kopec autom ako ja a potrebujete zhadzovať predné koleso, túto vymoženosť určite oceníte.



Predná vidlica ROCK SHOX Reba RL, 100mm, Solo Air / PushLoc Remote Lockout - Maxle Lite 15mm thru axle.


Všetky hlavné veci sú obsiahnuté už v názve a to 100 mm pre XC 29er, čo je fajn. Na riadítkach je pohodlné ovládanie vidlice a tak si ju v stúpaniach môžete jednoducho vypnúť alebo naopak v teréne odomknúť. Má iba dve polohy a to zapnutie a vypnutie. Vidlica Reba RL sa správala výborne a jedine si ju musíte podľa svojej hmotnosti správne nafúkať.



Hurá na Zobor


Ďalším zaujímavým okruh v rámci testovanie bol pri Nite aj s výstupom na Zobor. Mimochodom v okolí sa nachádza aj viacero značených cyklotrás. Určite odporúčam preskúmať.



Doplnky KELLYS teda vlastne KLS


Výbornou maličkosťou je gumená ochrana proti oderu rámu na bowdenoch, ktoré zjemňujú trenie pri otáčaní riadítok. Logo KLS uvidíte aj na predstavci, riadítkach, sedlovke a bowdenoch. Sú decentne označkované a dotvárajú celkový pekný vzhľad biku. Ich spracovanie je dobré a určite čo to vydržia.



Sedlo fi"zi:k a absencia rýchloupínaku


Výbornú vychytávku má uchytenie sedla, ktoré si pohodlne nastavíte pomocou jedinej skrutky. Sedlo nie je ani extra tvrdé a spolu s cyklogaťmi zvládnete pohodlne aj dlhšie výjazdy. Jediná škoda, je že sedlovka nemá rýchloupínak, ale to je skôr pri karbónových rámoch výnimka ho bike má. Každopádne snáď sa ale aj táto vychytávka stane časom štandardom v tejto kategórii karbónových hardtailov do €2000.



Gripy


Na moje prekvapenie má STAGE 90 „penové“ gripy na riadítkach. Na prvý pohľad sa mi to veľmi nezdalo, ale držali sa pohodlne, takže nebudete potrebovať extra mäkké rukavice, ako v prípade tvrdej gumy, ktorá sa tak často používa na gripy. Určite sa však netreba obávať ich rýchleho poškodenia, pretože aj keď vyzerajú jemne, určite niečo vydržia.



Pedále SHIMANO M505 SPD


K biku dostanete aj nášľapné pedále SHIMANO M505 SPD, čo sa často nestáva pri iných značkách v tejto cenovej hladine. Každopádne, ak ešte nejazdíte na SPD, máte o výhovorku menej, prečo ste tak doteraz nespravili. Na druhej strane, ak už jazdíte SPDčka a pedále nepotrebujete, môžete ich predať alebo darovať kamarátovi, ktorý ešte nejazdí na nášľapných pedáloch a takto sa môže v technike jazdy posunúť o krok vpred. V špecifikácií biku je uvedená váha 11,45kg, čo je zapríčinené aj týmito pedálmi a keby sa do váhy nezapočítavajú, dostaneme sa na úroveň +/- 11kg.



Plus


  • Vnútorné vedenie bowdenov, vrátane zadnej brzdy
  • 2x10
  • Výbava XT

Mínus


  • Pedále SHIMANO M505 SPD - radšej mohol byť bike bez pedálov




Záver


Pohodlný hardtail s overenou výbavou postavenou na Shimano XT spoľahlivo zvládne prekonať rôznorodý terén. Či už máte maratónske ambície, alebo si len chcete dopriať výborný, tuhý a rýchly bike typu XC, určite vás tento KELLYS príjemne prekvapí a užijete si s ním veľa zábavy.

Presnejšie údaje o biku si môžete pozrieť na
http://www.kellysbike.com/SK/bicykle-2015/horske/hardtail-29/stage-90

info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
Páči sa ti tento článok? thumb_up13thumb_down comments 27 komentárov
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Kellys Hacker 90 – XC topka slovenskej produkcie

Test: Kellys Hacker 90 – XC topka slovenskej produkcie

Konkurenta s podobným osadením a hmotnosťou by ste medzi slovenskými značkami hľadali len ťažko. Kellys Hacker 90 drží krok skôr so zahraničnou produkciou a ani tam rozhodne nehrá druhé husle.
Test: Rock Machine Blizz TRL 70-29 2021 – hardtail, ktorý zvládne aj hrubšie zaobchádzanie

Test: Rock Machine Blizz TRL 70-29 2021 – hardtail, ktorý zvládne aj hrubšie zaobchádzanie

Značka Rock Machine predstavila pre rok 2021 nový model Blizz TRL – agresívnejšiu verziu roky používaného Blizzu. Viac o ňom sa dozviete v nasledujúcom teste.
Test: Canyon Exceed CFR Team – XCO raketa pre tých najnáročnejších

Test: Canyon Exceed CFR Team – XCO raketa pre tých najnáročnejších

Koncom augusta predstavil výrobca Canyon novú verziu pretekárskeho stroja Exceed CFR team. S rámom o hmotnosti 835 gramov sa zaradil medzi najľahšie bicykle na okruhoch svetového pohára. Ako dopadol v teste?
keyboard_arrow_up