Reportáž: Šprintpolom 2015 – vydarená akcia na obľúbenom kopci

Každý región má svoj obľúbený kopec. U nás v Žiline je týmto kopcom stúpanie do sedla Javorina alebo ľudovo povedané – Polom. Správny Žilinčan ho dookola brúsi a následne má možnosť zúročiť to práve pri tejto akcii . A už dávno sem nechodia len domáci borci...

Tak ako po väčšinu svojej histórie má Šprintpolom svoju základňu na námestí v Stráňavách, len pár kilometrov od Žiliny. Spolu s Lenkou teda vyrážame z domu na bikoch. Je trochu sychravo a hlavne trochu viac chladno – definitívny znak toho, že leto je už naozaj preč. Komu názov podujatia nič nehovorí, tak len upresním, že sa jedná o horskú časovku do kopca. Dokopy 7 000 m na dĺžku a 500 m na výšku pekného utrpenia po starom a rozbitom asfalte. Jediné, čo je podľa pravidiel zakázané, je cestný bicykel. No fantázii pri úprave toho horského sa medze nekladú. Takže opäť som si dal dokopy svoj (v podstate zimný) špeciál.

Ako vždy sa štartuje v 30 sekundových intervaloch, takže na základe štartového čísla si vie človek dobre odhadnúť, kedy má byť na štarte už rozohriaty a pripravený. Predsa len, v tejto zime by „studený“ štart nebol moc príjemný. Takže sa aj s chalanmi ideme ešte povoziť po trati a zároveň trochu zafandiť tým, ktorí sa už trápia naostro. Štartové čísla sa rozdávajú podľa príchodu na registráciu, takže sme sa zoradili tak, aby sme sa na trati ešte trochu popredbiehali a robili si navzájom aspoň chvíľu lovných králikov .

Štartujeme

Kúsok po 11:00 už prišiel môj čas. Hlavne to neprepáliť! To sa ale ďaleko ľahšie hovorí, ako dodržiava pri tom návale adrenalínu, keď človek vyletí zo štartovej brány. Takže po 10 sekundách čo šprintujem naplno si poslušne sadám a snažím sa uvoľniť. V prvej tretine treba mať stále malú rezervu. Plán nám vyšiel a postupne sa s chalanmi dobiehame, čo je fajn na morál a aspoň toľko nemyslím na pálenie v nohách. V časti ako sa pripája chodník od Hoblíka sa cesta opäť zdvihne a začína druhá polovica. O chvíľu prechádzam okolo mamy a „takticky“ odhadzujem fľašu (prosím brať s nadhľadom). Odtiaľ už idem v podstate naplno a ako každého ma neraz napadá otázka: „prečo?“. Myslím, že každý vie o čom hovorím, ale ona sa sama zodpovie približne 5 min po dojazde do cieľa . Inak tomu nebolo ani teraz...

Keď sa ako tak oklepem, tak idem hneď naspäť spraviť morálnu podporu Lenke, ktorá štartovala po mne. Držím sa tesne za ňou a trošku ju hecujem . Sám potom len „čumím“ ako ešte v závere dokázala pridať a dostať zo seba maximum. To je asi na tomto preteku najkrajšie – je skutočne pre každého.

Za fotografie ďakujeme Petrovi Buganovi

Hore v sedle už panuje naozaj dobrá nálada. Horúci čajík, kopec kamarátov, porovnávanie časov... Na cestu dole si berieme autom vyvezené veci a pri zjazde nechápem jedného, ktorý má na sebe len krátky dres a kraťasy.

Približne hodinu po dojazde posledného sa čaká na slávnostné vyhlásenie výsledkov. Dokopy sa zúčastnilo 176 ľudí a absolútnym víťazom sa stal Tomáš Kojtál s časom 26:52 min. Mne môj čas 29:46 stačil na celkové 7. miesto. Medzi ženami zvíťazila Natália Mynárová z Česka v čase 36:14 – a to je ročník 2001 . Aj tento rok bolo možné vymeniť bike za bežecké topánky a medzi bežcami zvíťazil Martin Kais za 36:00 min.

Nuž, tak ako každý rok, Šprintpolom je parádna rozlúčková akcia so sezónou. Týmto sa chcem poďakovať všetkým z Cyklopozitívu za super odvedenú robotu. Na takéto „zápolenia“ v priateľskej atmosfére vždy rád prídem...