Kliknutím prejdeš na
www.bianchi.sk
Reklama
Novinky SRAM pre sezónu 2016

Novinky SRAM pre sezónu 2016

19 komentárov

adamoliva89 26.10.2015 22 fotografií   Sram Novinky Eurobike Horska Cyklistika Cestna Cyklistika

Najväčšou novinkou, ktorú firma SRAM predstavila na Eurobiku 2015, bolo iste bezdrôtové radenie RED eTAP. Ale aj horskí cyklisti sa môžu radovať, pretože obmenou prišli aj brzdy Guide a nová je aj sada SRAM GX, ktorá už bola predstavená skoršie počas tohto roku.

 

SRAM RED eTAP


Bezdrôtové radenie RED eTap umožňuje vzácny a vzrušujúci pohľad do budúcnosti. Bude tiež bezdrôtové elektronické radenie čoskoro aj na horských bicykloch? Uvidíme za pár rokov...



Samostatná prehadzovačka pozostáva z karbónového ramienka, eloxovanej zliatiny a v kolieskach boli použité keramické ložiská. Hmotnosť prehadzovačky je 238 g aj s batériou. Špecialitou tejto sady sú kľuky SRAM Red Quarg Power so zabudovaným wattmetrom. Tento merač výkonu využijete pri každej disciplíne na ceste, triatlone, časovke alebo cyklokrose. Kľuky majú certifikáciu IPX7 a sú kompatibilné so SRAM s 11- rýchlostnými aj 10- rýchlostnými kazetami. Svoje údaje získate cez aplikáciu Qalvin, ktorý je dostupný pre všetky platformy Windows, Android, iOS. SRAM dosiahol aj úctyhodnú výdrž batérie, ktorá by mala vydržať aspoň na 1 000 km. Batéria sa dá z prehadzovačky vytiahnuť a nabiť cez špeciálnu nabíjačku SRAM eTap Battery Charger. Celková dĺžka nabitia na 100% trvá len 45 minút.



Sada SRAM GX


SRAM v roku 2015 predstavil aj novú sadu GX (1x11). Tá spája známe funkcie s jednoduchšími materiálmi, dostupnejšou cenou a pritom ponúka rovnaký prevodový pomer ako drahší súrodenci. Jej základom ostáva 11-rýchlostná kazeta s rozsahom zubov 10 až 42. Hmotnosť tejto kazety je 394 g. Prehadzovačka je vyvinutá pre sady s jedným prevodníkom a využíva technológiu X-Horizon. To znamená, že pohyb prehadzovačky sa deje len v horizontálnom smere. Poslednou časťou sady sú kľuky, ktoré sú zhotovené z hlinika a ich hmotnosť je 680 g.



Sram X01 DH


SRAM X01 DH poskytuje rýchlejšie radenie a presnejšie sprevodovanie. Sada pozostáva zo 7, 10 alebo 11 rýchlostnej prehadzovačky X01 X-HORIZON, X-Dome MINI BLOCK kazety a karbónových kľúk XO1 s prevodníkom X01- X-sync. Ako aj sada SRAM GX, aj táto sada obsahuje novú technológiu X-horizon. Samostatná prehadzovačka váži iba 257 g a karbónové kľuky s X-snyc 36 zubovým prevodníkom vážia 655 g. X-Dome MINI Block kazeta (7-rýchlostná) váži len 136 g a rozsah zubov je 10-12-14-16-18-21-24.



Nové oceľové prevodníky X-sync boli za neuveriteľnú cenu len 19,90€, a pritom poskytovali perfektné vedenie reťaze. Sú k dispozícii v troch veľkostiach. Pre direct mount – 28 zubov a pre 4-skrutky sú vo veľkostiach 30 a 32 zubov.



Rock Shox – RS1


Jedna z najúspešnejších vidlíc vo Svetovom pohári XC, ktorá sa môže zaradiť medzi tie najľahšie vzduchové pruženia na svete. Ide o typ inverznej vidlice tzv. up-side-down so zdvihmy 80 / 100 / 120 mm. Vidlica je dostupná jednak pre 27,5” aj 29” kolesá. Hmotnosť vidlice pre 27,5” kolesá je 1 646 g a pre 29” kolesá je 1 666 g. Za túto nízku hmotnosť je zodpovedný krk a korunka, ktoré tvoria jeden celok a samozrejme materiál, ktorým je karbón. Pruženie zabezpečuje vzduchová komora SoloAir a o tlmenie sa stará inovovaná patróna Accelerator. Vnútorné nohy vidlice majú klasických 32 mm.





SRAM Guide Ultimate


SRAM Guide Ultimate sú novým lídrom vo svojej triede. Majú nový štvor-piestový strmeň a SwingLink páčky. Hmotnosť týchto bŕzd sa pohybuje okolo 360 gramov a boli vyvinuté pre ľahké, ale hlavne výkonné brzdenie so schopnosťou čo najlepšie odvádzať teplo. Na tieto brzdy SRAM prvýkrát použil systém Bleeding Edge, ktorý by mal uľahčiť napĺňanie a odvzdušnenie bŕzd. Systém spočíva v inovovanom ventile (na ktorý SRAM dodáva adaptér) pre brzdovú kvapalinu a jej zlepšeným vnútornom vedením v brzde.





SRAM inovoval vo všetkých kategóriách. Sada SRAM Red eTap je jedným z najväčších pokrokov z hľadiska technológií, čo sa týka cyklistiky. Uvidíme, ako sa táto sada uchytí v nasledujúcej sezóne 2016. SRAM však myslel aj na sady (SRAM GX), ktoré ponúkajú výborný pomer ceny a výkonu a sú určené aj pre širšie hobby skupiny jazdcov.


 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty ~ Brzdy ~ Brzdové platničky)

Komentáre

bady007 28.10.2015 (10:39)

nno...Sram neSram... vysielačkové radenie bez bowdenov je dobrý nápad. Ušetrí sa na hmotnosti /bowdeny a lanká/. Ale pridá sa na hmotnosti /baterky a náhradné baterky v ruksaku/. Otázne je, aká rýchla je odozva na radenie. Nastavovania by som sa nebál, princíp bude zrejme rovnaký ako doteraz... a rušenia už tiež nie.. veď žijeme v digitálnom svete... Otázna je ešte životnosť súčiastky, ktorá hýbe ramienkami /servo?/... Toť sú podľa mňa otázky na zamyslenie...

 
Chris 26.10.2015 (21:16)

Tak aj SRAM je v elektroklube ... Ked su tam uz davno vsetci ostatni. (kazovost elektro saltungu je len bonus)
1700g vidla v dnesnej dobe ... vtipalci ... Clovek (a SRAM tiez) setri gramy kde sa da, a potom nahodi na predok taketo zavazie. USD vidla a XC je tazky oriesok, no a zatial stale nerozlusknuty.
.... dufam, ze takto buducnost nevyzera

 
lto 26.10.2015 (18:30)

"ktorá sa môže zaradiť medzi tie najľahšie vzduchové pruženia na svete"

S 1600g sa moze zaradit akurat tak na koniec Vidlice so 100m zvihu sa robili hlboko pod 1400g uz pred 10 rokmi. A s 80mm zdvihu existovali aj okolo 1000g. Davno, pradavno

A ten specialny odvzdusnovaci ventil s adapterom ? WTF ? Ste sa uz v SRAMe uz uplne zblaznili ?

 
Jackob47 lto 26.10.2015 (18:37)

Áno, možno robili... ale ten chod (blaaah). Ale inak nie som fanúšikom RS1...

 
slavo lto 26.10.2015 (18:49)

lenze sa s nimi nejazdilo tak ako s touto

 
dodobiker lto 27.10.2015 (08:37)

No si pamätám prvú SID v bledomodrej farbe a mala okolo 1100g tuším v 1997. Len dnešné vidly majú hrubšie nohy, vtedy bol štandard 28,6mm a neboli zďaleka tak pevné a zdvih bol tiež štandard 63mm

 
whitemamut lto 27.10.2015 (11:19)

Tak pod 1600 (29) poznám akurát tak DT Swiss (to sú podľa mňa najľahšie). Sid váži tiež okolo tých 1600. S 80mm by som to neporovnával, tiež nejaké menšie firmy ako FRM a pod.

 
peterg whitemamut 02.11.2015 (22:09)

Omylom som reakciu napisal pod Greywolf-a.

 
Greywolf lto 27.10.2015 (13:33)

Hlavne to boli vidlice pre 26palce iba

 
peterg Greywolf 02.11.2015 (22:07)

Bos Dizzy, 29" - 100/120mm, 27.5" - 120/140mm, 1580g (claimed).

 
DaDo.Bzz 26.10.2015 (19:46)

No len co stoja tie Ultimate brzd! A pochybujem, ze ten kotuc odvadza lepsie teplo ako XTR.

 
adamoliva89 DaDo.Bzz 27.10.2015 (14:19)

Brzda stojí okolo 200 dolárov, teplo asi lepšie nebude odvádzať ako IceTech kotúče od Shimana, ale myslím že brzdný účinok bude aj tak vyšší ako Shimano brzdy. Testoval som bike kde boli Sram Guide R, a výborné brzdy so skvelým brzdným účinkom napr. s porovnaním Shimano XT

 
martin 123 27.10.2015 (12:57)

A pojdem s tym okolo niakej anteny a bude mi to radit same ? dalsia bezvyznamna vec do svetu bajkov zaujimalo by ma ci to ma niaku odolnost voci EM ziareniu .....

 
perez 27.10.2015 (13:19)

no radit ti to same urcite nebude, kedze SRAm pouziva svoj proprietarny protokol a 128 bitove sifrovanie. Za bezvysnamne by som to urcite nepovazoval, minimalne ubudnu dva bowdeny (alebo droty)

 
martin 123 perez 27.10.2015 (13:50)

a usetris 20 gramo v vahy na ukor kazovosti ? to je rovnaky blud jak lefty vidlice len dalsia modna picovina pre tych co evedia co s peniazmi ... a ste jedna dost podstana vec .... takuto "super modernu" prehadzovacku asi sam nenastelujes ked sa ti rozladi .. dalsi dovod predavat to = servis servis servis

 
perez martin 123 27.10.2015 (15:22)

nie, hmotnost neusetris, skor naopak (+baterka). Ide o eliminovanie zbytocnej kabelaze. Ale kludne napis do SRAM-u, vysvetli im to, mozno to vyhodnotia tak, ze stopnu vyrobu. Btw, celkom nechapem taketo reakcie - niekto ta nuti pouzivat Lefty alebo SRAM? Mas svoju zbierku argumentov, nekupis si to - hotovo. Odkial mas inac tie informacie o kazovosti? Pochybujem ze by tu sadu niekto realne a hlavne dlhodobejsie testoval. Detto konstrukt o stelovani - nevsimol som si, ze by sa nejak hromadne predavali systemy Di2 od Shimana.

 
kungpao 27.10.2015 (13:31)

Skopírovať reklamný článok, pridať pár fotiek a celé to nazvať článkom - také slovenské...

 
slavo kungpao 27.10.2015 (14:22)

Dakujem za komentar, aj ked v nom nie je ani stipka pravdy.

 
Greywolf 27.10.2015 (13:35)

Elektronika bez káblov- konečne zmysluplná pridaná hodnota. Fajn mäso!

 
Pridaj komentár