Novinky Fox pre sezónu 2016

Firma Fox zaoberajúca sa výrobou vidlíc a tlmičov nám pripravila niekoľko noviniek pre rok 2016. Menšími zmenami prešla cross-country orientovaná vidlica série 32, väčšími zmenami prešla vidlica rady 34 a v ponuke sú aj nové tlmiče pre enduro a gravity jazdenie.

Zbohom CTD

Fox opúšťa svoje označenie CTD- Climb, Trail, či Descent, ktoré bolo zavedené na vidliciach od roku 2013. Naďalej však ostávajú tri polohy pre nastavenie vidlice, jednoducho Open, Medium a Firm. Okrem toho, Fox sa vrátil k nastaviteľnej nízko-rýchlostnej kompresii tlmenia, niečo podobné ako u FIT2 tlmiacej patróny, avšak tentoraz ide o novú patrónu s označením FIT4. Vďaka tejto novej patróne dostanete širší rozsah nastavenia vidlice. Napríklad, režim Firm už v podstate blokuje chod vidlice oproti režimu Climb, ktorý sa nachádzal na starom systéme CTD. Režim Climb ste mali nastavený na výšlapy, ale aj tak ste sa stále zabárali do zdvihu vidlice. Toto by sa vám už s novou patrónou FIT4 nemalo stať.

Menšie zmeny u rady vidlíc 32


Ako určite očakávate, vidlice rady 32 dostali novú patrónu FIT4. Okrem toho, rada Float dostala nové vzduchové pruženie, ktoré je ľahšie, takže celková hmotnosť vidlice pre 27,5“ kolesá sa znížila na 1,6 kg a pre 29“ kolesá je to iba 1,62 kg a nová patróna ponúka lepšiu citlivosť. U série vidlíc 32 ostal dizajn vonkajších nôh nezmenený a vychádza z modelovej rady z roku 2015.



Fox Float 34 2016

Vidlica Fox Float 34 2016 ponúka najširší rozsah zdvihu všetkých rád. Zdvih vidlice sa pohybuje od 120 mm do 160 mm. Vidlica je dostupná pre 27,5“ kolesá a dokonca aj pre 27,5+“ a pre 29“. Jazdci, ktorí jazdia na 26“ majú už smolu, Fox pre radu 34 vynechal klasické 26“ kolesá.


Float 34 2016 je zmenený vo všetkých smeroch, pretože má nový dizajn, novú tlmiacu patrónu a aj nové vzduchové pruženie.

Čo sa týka vonkajšieho vzhľadu, zmenená je korunka vidlice, mostík vidlice a vonkajšie nohy a rovnako bol použitý ľahší stĺpik. Všetok tento redizajn spolu so zmenami v pružení a tlmení sa premietol do hmotnosti. Vidlica pre 27,5“ kolesá stratila 219 g z hmotnosti oproti minulému roku a vidlica pre 29“ kolesá zhodila až 297 g. Firma Fox udáva celkovú hmotnosť vidlice Float 34 pre 27,5“ kolesá 1,78 kg a pre 29“ kolesá 1,80 kg.

Ako sme už spomínali, Fox použil novú tlmiacu patrónu FIT4, ktorá sa nachádza aj na vidlici Float 34 2016, konkrétne v pravej nohe vidlice. V ľavej nohe sa nachádza nové vzduchové pruženie. Fox eliminoval negatívnu pružinu a nahradil ju negatívnym pružením pomocou vzduchu. Týmto krokom Fox ušetril až 125 gramov z hmotnosti vidlice a rovnako sa znížilo trenie aj hluk, pretože pružina už vo vnútri nebzučí.


Fox Float 2016 by mala poskytovať lepší výkon pre širšie spektrum jazdcov. Je to spôsobené novým vzduchovým pružením, pretože ak ste boli ľahší (ako odhadoval Fox), tuhosť negatívnej pružiny bola väčšia, takže vidlica nechodila ideálne a hlavne nebola dostatočne citlivá. Ak ste však boli ťažší, negatívna pružina nebola dosť pevná. Tento problém s novým vzduchovým pružením odpadá, pretože si dofúknete komoru presne na svoju hmotnosť.

Tlmič Fox Float DPS Evol



Fox zrušil na svojom tlmiči názov CTD a nahradil ho dvoma významnými označeniami DPS a EVOL. Začnem teda tým, čo znamená skratka DPS - Dual Piston System. Pri tomto označení sa v tlmiči nachádzajú dva piesty namiesto jedného, ako tomu bolo u CTD. A to bol jeden najväčší problém CTD, pretože jeden piest zabezpečoval všetko: kompresiu, rýchlosť vracania a nastavenie daných módov - Climb, Trail a Descent. U DPS je to tak, že primárny piest sa stará len o rýchlosť vracania a kompresiu a druhý piest sa stará o dané tri módy.


EVOL - Extra VOLume negative spring

Alebo v preklade aj extra objem pre negatívne pruženie. Ide o niečo podobné ako technológia u RockShoxu DebonAir, ktorá sa nachádzala na poslednom modeli tlmičov rady Monarch. Celková hmotnosť tlmiča je 290 g a oproti minuloročnému modelu s CTD je len o 36 gramov ťažší.

Nový tlmič Fox Float X2

Prvé prototypy tohto tlmiča sa objavili na zjazďáku Aarona Gwinna a na celkovom vývoji Fox pracoval od roku 2012. X2 používa recirkulačnú olejovú patrónu, ktorá okrem lepšieho výkonu zabezpečuje aj lepšie riadenie tepla. Jazdcom ponúka možnosť samostatne si nastaviť kompresiu s vysokou a nízkou rýchlosťou, ako aj vysoké a nízke rýchlosti vracania tlmiča.


Tlmič Float X2 používa dvojitú konštrukciu piestu, kde menší piest je umiestnený vo väčšom pieste a diery pre prúdenie oleja sú situované v dolnej časti menšieho piestu, aby ľahšie olej prúdil pri práci (chode) tlmiča. Hmotnosť tlmiča je 506 g.


Inovácie tlmiča pre zjazdárov DHX2

Rovnako, ako tlmič Fox Float X2, aj tlmič DHX2 bol často vídaný na pretekárskych špeciáloch na svetovom pohári. Použité novinky v tlmiči Float X2 sa objavujú aj v tomto pružinovom tlmiči, konkrétne ide už o spomínané samostatné nastavenia rýchlej a pomalej kompresie s rýchlym alebo pomalým vracaním sa tlmiča.


Ďalšou novinkou je nová pružina SLS. Fox vynechal naháňanie sa za gramami v podobe titánových pružín a začal používať na tlmiči DHX2 špeciálnu proprietárnu oceľovú pružinu s menším priemerom drôtu a aj s menším vinutím pružiny bez straty tuhosti. Tlmič DHX2 váži bez pružiny 410 g a samostatná pružina SLS váži 292 g.


Záver

Fox predstavil niekoľko noviniek, ktoré budú mať podľa mňa úspech. Vidlice rady 34 určite často uvidíme na enduro bikoch v rámci pretekov Enduro World Series, pretože vďaka svojej nízkej hmotnosti, možnosťami nastavenia a výkonom sa z nej stáva ideálna enduro vidlica.

Na svoje si prídu aj priaznivci gravity disciplín. Novinka v podobe tlmiča Float X2 predstavuje ideálne riešenie pre zjazdárov, ktorí sa zúčastňujú mnohých podujatí a pretekov, ale aj pre jazdcov, ktorí sa idú len tak vyblbnúť na svoj trail.

Uvidíme, či budeme mať možnosť spoznať tieto novinky na testovacích bikoch a ak áno, určite sa radi s vami podelíme o naše postrehy a skúsenosti s týmito novinkami od Foxu pre rok 2016.
report_problem Našiel si v texte chybu?
adamoliva89 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Predstavenie: RockShox Psylo, Domain a Rudy 2025 – trojlístok nových vidlíc

Predstavenie: RockShox Psylo, Domain a Rudy 2025 – trojlístok nových vidlíc

RockShox patrí dlhoročne medzi lídrov na trhu s odpružením. Po minuloročnom update vidlíc Pike, Lyrik a ZEB prišli na rad aj cenovo dostupnejšie alternatívy.
RockShox ButterCups - čo je to a na čo je to dobré?

RockShox ButterCups - čo je to a na čo je to dobré?

Dalo by sa povedať, že americký výrobca SRAM má maslo pomerne v obľube. Vo vidliciach RockShox ho totižto nájdete v podobe SRAM Butter, ako aj v podobe ButterCups. Viete však, o čo ide?
Novinka: Bezdrôtový systém RockShox - začala nová éra odpruženia?

Novinka: Bezdrôtový systém RockShox - začala nová éra odpruženia?

Máme bezdrôtové radenie, máme teleskopické sedlovky bez káblov. A teraz prišiel čas, aby si svoje miesto našiel bezdrôtový a rovnako automatický systém odpruženia s názvom Flight Attendant .
keyboard_arrow_up