Test: Dámsky bike Liv Lust 2, 2016 – sexy dvadsaťsedmička

Test: Dámsky bike Liv Lust 2, 2016 – sexy dvadsaťsedmička

Už dávno neplatí, že ženský bicykel je ten s trubkou „dole“ a mužský s trubkou hore. Aj výrobcovia už začínajú chápať, že nežnejšie pohlavie má tiež záujem o kvalitné, spoľahlivé a v neposlednom rade dobre vyzerajúce prostriedky na bikovačku. Aj my sa chceme predsa baviť, užívať si... a tiež sa páčiť . Zatiaľ, čo v kategórii mužských MTB si pri toľkom množstve človek takmer nevie ani vybrať, u nás je to bieda. Nehovoriac o rozmeroch 27,5“. Lepšie časy však svitajú aj nám, dámam.

Stvorený pre ženy


V súčasnosti sa sa už na trhu objavujú aj výlučne dámske značky. Liv ako jediná zastrešuje kompletné portfólio modelov od cestných, cez mestské, krosové, detské a samozrejme MTB. Neodmysliteľne k nej patrí široká škála doplnkov od oblečenia, komponentov až po napríklad fľaše a pumpičky. Na vývoji sa podieľajú hlavne ženy, aby každý model spĺňal špecifické ženské požiadavky na pohodlie, dizajn a funkciu. Vyrábané rámy sú v menších veľkostiach, majú nižšie položený stred, odpruženie ladené pre nižšie váhy, a tiež prispôsobenosť ženskej anatómii napr. tvarom sedla a gripov. Okrem bicyklov rôznych kategórii ponúka značka Liv aj doladenú kolekciu oblečenia a doplnkov. Kategóriu pretekárskych XC full strojov háji model Lust 2 s cenovkou 2 199 eur, ktorý som mala možnosť otestovať počas dvoch víkendov.

Dizajnovo zaujímavo riešený rám s čiernym podkladom a s výraznou kontrastnou kombináciou farieb oranžovej a ružovej, pôsobí agresívnym, no zároveň elegantným dojmom. Na pohľad veľmi príjemný bike, čo my ženy rady oceníme. V krabici mi dorazila novinka pre sezónu 2016, Liv Lust 2. Jedná sa o cenovo dostupný bike, ktorý je osadený osadený prevažne komponentami od firmy Shimano.




Ohýbané rúrky


Ľahký, hydroformingom tvarovaný hliníkový rám s označením ALUXX SL. So svojim odpružením 100/100 mm je v súlade s geometriou rámu dokonalý a predurčený na víťazstvá v XC pretekoch a maratónoch. Postavený na strednej veľkosti kolies, teda 27.5", je kompletne v réžii od Giantu.

Kolesá 27,5"


Kolesá sú vypletené na už štandardne používaných dvojstenných ráfikoch s označením Giant XC S double wall. Predný náboj Giant sport tracker točený na 15 mm pevnej osi od DT Swiss, zadný náboj s rozmermi 135 x 5 mm je taktiež na pevnej osi od Švajčiarov. Set kolies bol v poriadku, možno by som opomenula bočnú tuhosť, kedy sa pri šliapnutí zo sedla z predného kolesa ozýval zvláštny zvuk. Možno by bolo treba len dotiahnúť výplet a všetko by bolo OK. Každopádne ide o testovací bike, ktorý dostáva často zabrať oveľa viac od rôznych testerov a u nového modelu túto záležitosť nepredpokladám. Obuté sú na 2,25" širokých plášťoch Schwalbe Racing Ralph s výbornými vlastnosťami na pevnom a suchom povrchu, avšak s trochu neistým chodom vo vlhkom, resp. blatistom teréne a na mokrých kameňoch. Vyriešila som to nižším tlakom v pneumatikách, potom už bol zjazd podľa mojich predstáv.



Suspension


O pohodlie sa staralo odpruženie od spoločnosti Fox. Vidlica Fox 32 Float Performance so 100 milimetrami bola vyladená na nižšiu váhu jazdca, teda ženu. Za jednoduché ovládanie so širokými možnosťami prispôsobenia sa vašim požiadavkám môžeme ďakovať novej patróne FIT4. Vzduchový tlmič Fox Float Performance taktiež so 100 mm a tromi funkciami Open / Medium / Firm, bol spoľahlivým partnerom, či už pri úplnom uzamknutí využitý predovšetkým pri prudkých výšľapoch a rýchlych presunoch, alebo tiež otvorený pri zjazdoch v hravých trailoch. Strednú polohu som využívala hlavne pri prejazdoch hrebeňov, kde sa tu i tam objavil krátky výšľap a zjazd. Ak vám nastavenia Open, Medium a Firm veľa nehovoria, skúste si prečítať článok o novinkách Foxu pre sezónu 2016.



Záchranná brzda


Zastaviť túto strelu pomôžu hydraulické brzdy od Japoncov s označením M395, objavujúce sa často ako výborne hodnotené brzdy v testoch k pomeru cena/výkon. V úvode som si chvíľu zvykala na ich hryzavý chod, neskôr sa však vžili pod kožu a vôbec som to nevnímala ako negatívum. Brzdové kotúče v rozmeroch 160 mm tiež od Shimano boli bez problémov a zbytočných nechcených „zvukov“. Určite by som ale prijala ich väčšieho brata vo veľkosti 180 mm aspoň dopredu, predsa len pri dlhšom agresívnejšom zjazde väčšie kotúče nebudú na škodu.



Pohodlne sa usaďte


Kokpit bol opäť plne pod záštitou Giantu. Kónické hlavové zloženie, rajdy, predstavec a gripy. Jediným nedostatkom gripov bolo ich zlé uchopenie s pocitom neistoty, ak navlhli. Jednoducho sa na nich ruky s rukavicami aj bez nich kĺzali. Sedadlo od Liv Contact Forward a sedlovka s logom Giant (inak veľmi milý detail) dávali pocit dostatočného komfortu.





„Hoď tam trojku“


Prevodová sústava kompletne zložená od Shimano zabezpečovala plynulý a bezproblémový chod. Dvojplackový prevodník s 22 a 36 zubami, reťaz KMC X10, desiatková kazeta 11 – 36, šalter aj prešmyk jednoducho nesklamali. Radiace páčky M591 s pohodlným ovládaním nemali chybu. Prevody 2x10 tak ponúkali dostatočný rozsah aj pre strmé stúpania, ale aj na riadne rýchlu jazdu po rovinke či v zjazdoch.



Ak testovať, tak poriadne


S bikom sme si vychutnávali a užili jazdy u nás na východe v Slanských vrchoch a tie veru vedia potrápiť. Bike dostal zabrať na dobre známom AM/EN closingu, výjazdu z Prešova na Stavenec, rázcestie 3 Chotáre, hore na Javornícku Poľanu k trailu Sisi, z nej na červenú značku k Čiernej hore a po žltej dole do Zlatej Bane. Hravo sme spoločne zvládli nielen náročné výšľapy, ale aj v technických zjazdoch Liv poslúchal, čo mi vyhovovalo a jazdila som sebavedomo. Pocit istoty sa u mňa umocňoval pri každom prejdenom kilometri. Bike si solídne poradí aj s nerovným povrchom, plynule po ňom prechádza a podrží vás. Prejazdnosť koreňov a kameňov je skvelá. Okamžite reaguje na pohyb jazdkyne a reálne mu pomáha svojim systémom odpruženia. Milo ma prekvapil aj v single trailoch. V Prešove vyrástol prvý legálny single trailový raj pod záštitou SLOMBY, brigádnici sa na ňom poriadne namakali a neustále dopĺňajú o nové traily. Ochutnala som takmer všetky - Endurob, Borsuk aj Papuľak. Liv Lust zostáva disciplinovaný aj v tomto prípade. Bol nádherne hravý, dynamický a obratný. Je ľahké ho natlačiť do zákrut, tých je tam veru požehnane, bike však pekne držal stopu. Tiež sme si light zalietali. Nachádzajú sa tam totiž mini skoky, ktoré hravo zvládnu aj menej zdatní jazdci. Na svoje si prídu tiež andrenalínoví nadšenci, singláč totiž ponúka niekoľko väčších skokov, no na tie som si už netrúfla.



Plusy


  • geometria
  • dizajn
  • ovládateľnosť

Mínusy


  • hmotnosť kolies
  • gripy

Suma sumarum


Bicykel je síce moja láska a jazdím už dlhšiu dobu, no nebola som si istá, či budem vedieť vnímať a opísať nejaké tie zmeny oproti klasike, veď predsa kolesá sa točia, brzdy brzdia, vidlica behá. No príjemné zmeny nenechali na seba dlho čakať. Pre mňa najväčším plusom bolo, že aj pri dlhšom výjazde sa neozvali bolesti v krížoch a kolenách, čo býva dosť nepríjemná záležitosť. Človek si prestane užívať a sústreďuje sa už len na bolesť, vtedy sa jazda mení skôr na utrpenie. Určite má rám riešený pre ženskú anatómiu svoj veľký význam. Takisto je postačujúco tuhý, takže nech už jazdíte v zákrutách, alebo pôjdete tvrdší zjazd, nebudete mať pocit, že sa pod vami bike krúti alebo pláva. Geometria je zvolená precízne, takže sa na ňom cítite pohodlne, či už šliapete po traile hore kopcom, alebo si to rezkejšie pustíte dole.

Oproti 26"kám, ktoré som jazdila doteraz, môžem potvrdiť, že ma 27,5"ky presvedčili o svojich výhodách a jazdu som užila v pohodlí, ako pri výšľapoch, tak aj pri zjazdoch. Môj nasledujúci bike bude určite mať tento rozmer kolies. Lust hodnotím ako univerzálny bike, s ktorým si budete užívať nie len pri bežných výjazdoch. Dá sa upraviť na viacero nastavení podľa štýlu jazdy, ktorý preferujete. Aj súťaživé typy si prídu na svoje a nezahanbí ich ani na pretekoch.

Je to jednoducho všestranný bike, správne agresívny, vyzývavý, so skrytou dávkou nežnosti, ktorý vám, milé dámy zdvihne nie len sebavedomie .

Kompletnú špecifikáciu a viac informácii si môžete pozrieť na http://www.giant-bicycles.com/sk-sk/bikes/model/lust.2/25512/91699/#specifications
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up9thumb_down comments 13 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Giant Trance X 29 2 – keď písmeno X prinesie ešte väčšiu zábavu

Test: Giant Trance X 29 2 – keď písmeno X prinesie ešte väčšiu zábavu

Model Trance od výrobcu bicyklov Giant určite nemusím predstavovať. Je to parťák na ľahšie traily so zdvihom 115 mm vzadu a 130 mm vpredu. Čo sa však stane, ak mu pridajú 20 mm zdvihu vpredu aj vzadu?
Unboxing: Liv Vall E+ 3 - takto má vyzerať dámsky ebike

Unboxing: Liv Vall E+ 3 - takto má vyzerať dámsky ebike

Ak si cyklistka hľadá ebike, očakáva komponenty pre ženy a že bez častého servisu bude dobre fungovať, pričom príjemný vzhľad je bonusom. Spĺňa tento ebike všetko?
Test: Giant Trance 2 2020 – menej zdvihu, ale veľa muziky

Test: Giant Trance 2 2020 – menej zdvihu, ale veľa muziky

Prepracovaná zadná stavba a progresívna geometria sú veci, ktorými chce Giant osloviť jazdcov, aby dali šancu tejto nízkozdvihovej dvadsaťdevine.
keyboard_arrow_up