Test: CUBE STING 120 PRO WLS  - výborný trail bike vhodný na celodenné výjazdy po lesných singletrailoch

Test: CUBE STING 120 PRO WLS - výborný trail bike vhodný na celodenné výjazdy po lesných singletrailoch

Kto povedal, že ženy nemajú rady tvrdé jazdenie trialov? Takto znie úvodná prezentácia tohto celoodpruženého biku rady STING 120 PRO WLS, ktorý je určený ženám od značky CUBE pre rok 2016.

Po troch výjazdoch v poriadnom teréne som mala česť sedlať tohto belasého krásavca a preveriť jeho schopnosti. Recenziu mi pomáhal robiť manžel, tak vám chovanie biku skúsime čo najlepšie opísať. Hneď na úvod vám musím povedať, nedajte sa zmiasť 120 mm zdvihom. S jeho predchodcom - CUBE AMS, má v reáli spoločný snáď len ten zdvih, toto je čistá trailová kráľovná! Na testovanie sme pre ňu zvolili prirodzené prostredie - technické prírodné singletraily najprv v lokalite Sidorovo pri Ružomberku, potom okúsil Tatranské traily v okolí Štrbského plesa a nakoniec už polo zimný výjazd ku Zelenému plesu.



Prvý výjazd na trail Sidorovo bol trochu upršaný. Hneď ako sme vystúpili z auta nám začalo kropiť a postupne to silnelo, tak sme to po jednom kole vzdali. Čo sa týka terénu, je to viac menej hladký trail s pekným flow faktorom, sem tam korienky a kamienky. Presne to, čo takýto bike na začiatok otestuje najlepšie. Druhý výjazd už bol vo väčšom štýle v slnečnom jesennom počasí a v pravom Tatranskom teréne, takže Sting sa už nemal na čo vyhovárať a musel zvládať to, čo zvládali ostatné biky s 4-5 cm väčším zdvihom. A nakoniec, keďže nám na ďalší víkend v kopcoch a dolinách trochu nasnežilo, chceli sme ten biely svet okúsiť na vlastnej koži a kto okúsil cestu na „Brnčalku“, tak vie, že ide o technický trail plný kameňov...



Pohľad na bike


Model PRO je najnižší z modelov STING WLS s cenou o niečo presahujúcou 2 000 €. Bike z hliníkovej zliatiny je ponúkaný len v jednej farbe, ako to uvádza výrobca v názve farby reefblue´n´kiwi, teda belasej s krikľavo žlto–zelenými linkami. Vyrába sa vo veľkostiach 13,5" a 16" pre 27,5" kolesá a 17" a 19" pre 29" kolesá, čo tlačí vzrastovo vyššie záujemkyne o tento bike do 29" kolies. Ja so svojimi 164 cm som testovala 16" verziu s 27,5" kolesami a bol akurát pre mňa. Zadná stavba využíva štvorčapový systém prepákovania s názvom ETC 4-Link. K tomu nie je toho veľmi čo povedať, švorčap pozná asi každý, kto jazdil celopružníka. Ku geometrii rámu s 27,5" kolesami sme sa bohužiaľ nedopátrali, na stránke CUBE je zatiaľ len geometria s 29". Je príjemné vidieť, že aj táto značka ide s dobou a bowdeny sú pekne vedené vnútrom rámu, čo dodáva biku čistejší vzhľad a chráni farbu pred odieraním.





Čo sa týka pruženia, CUBE volil kombináciu vidlice Rock Shox Recon Silver TK Air, pri ktorej sa dá vyčítať len vyššia hmotnosť. Má ovládanie PopLoc zamykania z riadítok a zdvih 120 mm. Tlmič Manitou Radium Expert RL s rozmermi 184x44 mm má možnosť prepnutia polohy platformy kompresie, alebo uzamknutia s nastavovaním odskoku. Po nastavení sagu na oboch pružiacich jednotkách, vidlica ponúkala pekný hladký chod, žiadne prepadanie sa do zdvihu ani necitlivosť. S tlmičom sme sa pohrali trochu dlhšie, nakoľko sa mi zdal chodom tvrdší, ale po správnom nastavení zadná stavba začala pekne chodiť.





Pohon biku dodalo Shimano XT, a teda od radenia, prešmyku, prehadzovačky a kazety až po kľuky, čo je vcelku príjemný pomer medzi funkčnosťou a váhou s ohľadom na to, že ide o najlacnejšiu verziu modelu STING. Pri vybalení biku z krabice a pohľade na trojprevodník (22x30x40) sme boli trochu v rozpakoch. Očakávali sme dvojprevodník, ale 3 píly dávajú väčší rozsah použitia od XC-Trail až po All-Mountain, ako to aj výrobca pri tomto rade našepkáva. Kazeta má 11 pastorkov, tak rozsah radenia rýchlostí je bohatý. Dlhé ramienko prehadzovača Shimano XT Shadow Plus si síce v teréne koleduje o zachytenie o skalu, ale inak funguje výborne.



Veľmi milo prekvapili brzdy Magura MT2 so 180 milimetrovými kotúčmi vpredu aj vzadu, aj keď sú podľa výrobcu určené skôr na XC. Svoju funkciu si spĺňali veľmi dobre, majú dobrú dávkovateľnosť a páčky sú príjemne tvarované. Nepodarilo sa ich „zavariť“ ani v dlhom zjazde zo Zeleného plesa.



Riadenie biku nechali inžinieri v CUBE predstavcu CUBE Performance s celkom dobre zvolenou dĺžkou 6 cm, ktorý pre CUBE nadizajnovala značka Syntace a oversize riadidlá CUBE Raise Trail Bar so šírkou 700 mm, čo bude pre žienky v teréne akurát. Ďalšie veľké plus sú ergonomické gripy CUBE Natural Fit Tour, ktoré umožňovali veľmi dobrú a príjemnú oporu pri držaní, a tak držanie pri opretí netlačilo. Na kolesá Fulcrum Red 66 (s výpletom 28/28) by to chcelo ešte dlhší test, inak na ne nič zlé povedať nemôžem a myslím si, že aj na trailové jazdenie sú a budú úplne postačujúce. Rovnako bez problémov boli aj náboje od rovnakej značky.



Výhrady sme mali ku plášťom Schwalbe Nobby Nic kevlar 2.25 Liteskin, ktoré dodávali v mokrom teréne zaujímavú príchuť neistoty, takže jazda bola „pod hranu“ možností a schopností. Stručne a jasne – šmýkalo to, kde sa dalo, ale keď to uschlo, problémy boli fuč a držali v pohode. Pre mňa ďalším plusom je osadenie 15 mm QR oskou vpredu a X 12 mm oskou vzadu, ktoré pridáva na celkovej tuhosti.

Sedlo Selle Italia X1 WLS síce pekne farebne ladí, ale evidentne nie je stavané na moje pozadie. Od začiatku ma dosť tlačilo, ale so sedlami je to subjektívna záležitosť, tak sme ho v ďalšom testovacom dni vymenili a sedlo tu riešiť ďalej nechcem. Sedlovka CUBE Performance Post s hrúbkou 31.6 mm je dostatočne dlhá a rám umožňuje jej dostatočné zasunutie. V najvyššej rade STINGu 140 SL je vo výbave aj teleskopická sedlovka CUBE so 100 mm zdvihom, ovádaním z riadidiel a vnútorným vedením bowdenu.



Špecifikácia




Jazda


Pri prvom výjazde ku trailu sme aj pre počasie zvolili asfaltovú cestu Hrabovo - Malinô Brdo. Lock a platforma na tlmiči fungovala dobre, a tak som v otvorenom móde polovicu výšľapu skúšala pohupovanie zadnej stavby. Nebolo to nijako dramatické, ale na dlhšie stúpania, poprípade šliapanie v stoji určite platforma a uzamknutie poteší. Iné to bolo pri šliapaní v technickom teréne na Zelené pleso, kde som volila medzi platformovým a otvoreným nastavením tlmiča, kvôli prejazdu cez kamene a korene. Vidlicu uzamykať ani nebolo potrebné - jej uzamknutie som využívala len pri dlhom stúpaní po asfalte. Celkovo sa mi na Trail biku so 120 mm zdvihom do kopca šliapalo dobre, aj keď to trochu brzdila pocitovo vyššia váhu biku.



Čo sa týka zjazdov... jazdu po traili zvláda STING na svoj zdvih prekvapivo dobre. S prehľadom dáva drsnejší terén, aj keď chýbajúci zdvih som trochu cítila na vytrasených rukách po zjazde plnom skál a koreňov. Ale zase som si s ním užila dosť zábavy a uvoľnenia, čo pripisujem lepšej geometrii - kratšej zadnej stavbe a lepšiemu hlavovému uhlu. Škoda len, že som sa kvôli plášťom vo vlhkejších podmienkach nemohla viac pustiť a nechať tak pracovať bike trailom naplno...





Plusy


  • geometria rámu
  • ovládateľnosť
  • citlivá zadná stavba
  • XT výbava
  • dobre zvolený kokpit


Mínusy


  • plášte Schwalbe Nobby Nic
  • ťažšia vidlica Rock Shox Recon
  • sedlo (nesadlo mi)


Zhrnutie


Celkovo je STING 120 PRO WLS v 27,5" prevedení výborný trail bike vhodný na celodenné výjazdy po lesných singletrailoch. Aj napriek jeho 120 mm zdvihu, má výbornú geometriu. Bike za cenu 2 099 € ponúka nielen pekný dizajn, ale aj veľa zábavy. Akurát by som pri vyšších bikerkách zvážila, či im 29" kolesá nebudú v teréne moc neobratné... Mne osobne sadol prekvapivo dobre, akurát, ak by som si mala vybrať, poškuľovala by som po STING WLS 140 27,5 so 140 mm zdvihom. Samozrejme, samé musíte zvážiť, či ten zdvih využijete .

Viac informácií nájdete na stránkach výrobcu http://www.cube.eu/sk/bicykle/pre-zeny/sting-wls/cube-sting-wls-120-pro-reefbluenkiwi-2016/
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up14thumb_down comments 31 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Lapierre Spicy 6.9 – enduro na steroidoch, ktoré vám prinesie nielen zábavu

Test: Lapierre Spicy 6.9 – enduro na steroidoch, ktoré vám prinesie nielen zábavu

O tom, že Lapierre Spicy vyzerá najmä v červenej farbe naozaj spicy, sa myslím nemusíme baviť. Enduro bike však nemá iba dobre vyzerať, ale hlavne skvelo jazdiť. Tento model má na to všetky predpoklady.
Test: Canyon Stoic 4 – v jednoduchosti je krása

Test: Canyon Stoic 4 – v jednoduchosti je krása

Záujem, ktorý počas minulého roka vyvolalo predstavenie modelu Stoic, zodpovedal naladeniu jazdcov pre technickejšie jazdenie. V najvyššej verzii Stoic 4 sme ho dostali aj my do redakčného testu.
Test: Ghost ASX 160  Base - dvojkolesový tank na baterky

Test: Ghost ASX 160 Base - dvojkolesový tank na baterky

Prelom februára a marca zvyčajne jazdeniu v lese veľmi nepraje. Zima, mokro, blato, sneh a napadané konáre nie sú zrovna ideálne podmienky...
keyboard_arrow_up