Elite - tréning doma nemusí byť nuda
Nie každý má v zime chuť sadnúť na bicykel a vyraziť bojovať so živlami. To ale neznamená, že nie je spôsob, ako kvalitne trénovať. Práve preto je tu Elite so svojou širokou ponukou trenažérov, z ktorej si určite vyberie ako náročný užívateľ, tak aj hobby cyklista.
Elite je talianska značka ponúkajúca široké spektrum produktov už viac ako 30 rokov. Svojimi výrobkami podporuje mnohé Pro-Tour teamy a najviac si ju spájame s výrobou trenažérov. V dnešnom článku si trochu bližšie predstavíme 2 reprezentatívne modely, ktoré ponúkajú odlišné funkcie a zameranie.Real Tour B+
Slovíčko „Real“ v názve trenažéra (vlastne aj celej rady) znamená, že je možné ho prepojiť s počítačom. Táto funkcia je veľmi užitočná pri potláčaní najväčších nedostatkov všetkých trenažérov – nudy a stereotypu.Pomocou špeciálnych videí (Real Video) je možné si prejsť najkrajšie časti etáp Tour alebo Gira vrátane ťažkých stúpaní. Na základe aktuálneho profilu trasy trenažér automaticky pridáva a uberá záťaž a vnáša do tréningu novú formu zábavy. Real Tour B+ umožňuje simuláciu do max 6% stúpania (väčší odpor sa dá dosiahnuť voľbou ťažších prevodov). Pre náročnejších užívateľov sú určené vyššie modely, ktoré umožnia reálne simulovať aj ďaleko väčší sklon.
Dokonca je možné si pomocou telefónu a špeciálnej aplikácie vytvoriť svoje vlastné video obľúbeného okruhu, alebo je možné sťahovať videá vytvorené inými užívateľmi pomocou stránky http://elite-real.com/en/my-realvideo/.
My Real Video - nahranie vlastnej trasy
Ak nemáte chuť nahrávať videá, je možné uploadovať svoje existujúce trasy pomocou GPS záznamov a zobrazovať svoju polohou pomocou mapy – napr. vďaka veľmi populárnemu Google Earth. Trenažér opäť podľa aktuálneho profilu trasy reguluje záťaž.
Trenažér taktiež ponúka aj klasické tréningové programy a obsahuje špecifické formy intervalových tréningov založených na práci s výkonom. Je možné si dopredu zadefinovať potrebný výkon na jednotlivých úsekoch, dĺžku intervalov a pod. Týmto spôsobom je možné veľmi konkrétne pracovať na silových a rýchlostných schopnostiach a plniť pripravený tréningový plán, aj keď je vonku zima a tma. Samozrejmosťou sú aj úplne jednoduché programy, keď nechcete nič riešiť a iba si trochu potočiť nohami.
Základom každého trenažéra je kvalitný a spoľahlivý rám. Model Real Tour B+ má inovovaný design, ktorý umožňuje bezpečne uchytiť priemery kolies od 24" do 29". Srdcom je odporová jednotka, ktorá dokáže generovať odpor až do výšky 500 W (pri priemernej hmotnosti jazdca 85 kg a rýchlosti 30 km/h). Použitie Elastogelu umožňuje zvýšiť trenie medzi pneumatikou a valcom a zabraňuje stratám vo výkone. Taktiež je redukovaný hluk a miera opotrebovania pneumatiky. Prenos dát medzi trenažérom a ostatnými zariadeniami je bezdrôtový pomocou technológií ANT + a Bluetooth.
Pri výbere tohto alebo podobného trenažéra s funkciou „Real“, je potrebné dávať pozor najmä na minimálnu HW konfiguráciu počítača. Len v tom prípade budú všetky vlastnosti využité na 100 % a vy budete maximálne spokojní.
Elite Turbo Muin
Trochu odlišné funkcie a hlavne zameranie ponúka model Elite Turbo Muin. Ten je novým typom trenažéra s priamym uchytením. To znamená, že odpor je generovaný priamo bez strát a „prekĺzov“, ktoré vnikajú pri trení medzi plášťom a valcom, napríklad pri silovej jazde zo sedla. Jediné, čo potrebujete zo svojho zadného kolesa, je kazeta.Systém je kompatibilný so Shimano kazetami 9/10/11 a aj so systémom Campagnolo 9/10/11. Tým pádom odpadá aj opotrebovanie pneumatiky, ktoré vie byť pri pravidelnom tréningu veľmi výrazné. Zotrvačník s hmotnosťou 5,9 kg dokáže generovať odpor až 2 150 W, a tým pádom je ideálny aj na poriadne silové intervaly a špurty so sedla na maximum.
Elite Turbo Muin - ukážka použitia
Najväčším rozdielom je skutočnosť, že záťaž nereguluje užívateľ priamo, ale rastie so zvyšujúcou sa rýchlosťou - teda podobne ako sa správa odpor vzduchu pri klasickom výjazde. Takže pre tréning sily stačí použiť ťažšie prevody a na tréning kadencie tie ľahké. Napríklad, pri rýchlosti 20 km/h vyviniete 150 W, pri 30 km/h 450 W a pri 40 km/h až 1 000 W. Ďalšia úprava je možná pomocou zmeny prevodov. Trenažér nemeria výkon priamo, ale pomocou algoritmu za asistencie senzorov rýchlosti a kadencie. Dáta z trenažéra sa následne prenášajú bezdrôtovo do aplikácie v telefóne.
Taktiež samotné pedálovanie je plynulejšie a nemá ďaleko od reality. Ale najväčšou výhodou je hlučnosť celého systému. Práve hlučnosť často odrádza od kúpy trenažéra a najmä vtedy, ak človek býva napríklad v paneláku. Odstránením trenia medzi pneumatikou a valcom, ktoré sa podieľa na hluku najväčšou mierou, sa z tohto systému stáva ideálny kandidát pre vyslovene domáce použitie s úplne tichým chodom.
Komentáre Zobraziť komentáre (2)