Zdroj: ŠKODA Svätojurský MTB maratón 2015, autor: tomkud

Počas minulého roku sme priniesli desiatky reportáži z menších, ale aj väčších bike akcií zo Slovenska, či zahraničia. Nakoľko je v týchto dňoch pekne mrazivo a veterno, pozrite si tie najzaujímavejšie a nechajte sa inšpirovať, kam vyraziť budúci rok...

1. miesto: 24h SLOVAKIA RING cycling race

Reportáž prečítaná: 5 706x

Takmer 600 facebook zdieľaní, 100 MTBIKER palcov hore a cez 30 komentárov si vyslúžil výnimočný výkon a pútavo napísaná reportáž z krúženia po automobilovom okruhu. Donny však za 24 hodín prešiel 923,5 km, a to je už veru niečo, veď je to 156 kôl. "Dojatie, radosť, splnený sen... práve vtedy sa mi premietol film celého môjho tréningového snaženia..." - viac už v samotnej reportáži.

2. miesto: SLOVAK WINTER MTB & RUNNING TROPHY 2015

Reportáž prečítaná: 5 477x

Zimné počasie akcii minulý rok veľmi neprialo a nakoniec z toho bola, ako napísal autor reportáže: "Super jarná akcia". Super zázemie v teplom stane, úschovňa bikov, kopec wapiek, bezproblémový priebeh, časomiera, atď. Navyše vďaka nedeľnému behu môžete aktívne zapojiť aj svoj sprievod, nech sa tiež ide trochu vyblázniť a cestou domov tak môžete spoločne diskutovať na rovnakú tému. Celá reportáž.

3. miesto: ŠKODA Horal MTB maratón - Majstrovstvá Slovenska v XCM

Reportáž prečítaná: 5 109x

Predstavovať Horala je asi naozaj zbytočné a za tie roky sa z neho stal už legendárny maratón. To isté platí pre trať s príznačným názvom „Krejzi“, ktorá každý jeden rok nezostáva nič dlžná svojmu významu. No a po večných ťahaniciach sme sa opäť mohli vydať aj na Kráľovu Hoľu - a tá veru nesklamala... Celá reportáž.

4. miesto: EuroBike 2015 – Nové trendy a prvé dojmy

Reportáž prečítaná: 4 654x

Aj keď je to celé jeden veľký a intenzívny cirkus plný informácií, je zaujímavé to zažiť na vlastnej koži a nechať sa pohltiť tým náporom všetkých možných typov informácií o bikoch, komponentoch a doplnkoch. Ak budete mať možnosť o rok vyraziť na EuroBike v nemeckom meste Friedrichshafen, určite si ho nenechajte ujsť. Celá reportáž.

5. miesto: MTB maratón Levočské vrchy - Trať výborne označená

Reportáž prečítaná: 4 462x

Trošku prekvapivé umiestnenie v tomto zozname obsadila reportáž z Levoče. Celkový dojem z pretekov je taký, že pretek ako 2. ročník bol zvládnutý slušne a organizátorom patrí aj pochvala a uznanie. Na jeho zaradenie do takej série, ako je Slovak XCM Tour, bolo podľa mňa zatiaľ ešte asi predčasné. Početnosť pretekárov tomu aj zodpovedá. Päťdesiatka na 75 km trati a cca 225 na strednej trati. Celá reportáž.

6. miesto: KELLYS GREEN BIKE TOUR 2015 - Pretek sa vydaril po všetkých stránkach

Reportáž prečítaná: 4 154x

Počasie po predchádzajúcich horúčavách takmer ideálne, tak prečo sa nepopreháňať po Malých Karpatoch. Vravím si aj s kamarátom "pome ho ta". Trošku sme si privstali, aby sme chytili dobré miesto na parkovanie a na ostatné sme sa už spoliehali, že bude prebiehať ako pri predchádzajúcich 7. ročníkoch. Nemýlili sme sa. Prívetivé zázemie, rýchla registrácia a príjemná štartová atmosféra. Organizátori pripravili 34 a 75 kilometrovú trať, nezabudli ani na detský pretek a 34 kilometrovou traťou potešili aj elektrobikerov. Celá reportáž.

7. miesto: Salzkammergut Trophy 2015, alebo aj poriadne dlhé rakúske saunovanie

Reportáž prečítaná: 4 138x

Trať, na ktorej aj imroman potlačil . Bez tejto 211 km dlhej a bláznivej trasy si už sezónu ani neviem predstaviť. Tých 7 000 výškových metrov sa dá spraviť vlastne aj niekde u nás, ale zaručene to nebude taká zábava. Väčšinou si tento fakt uvedomím až s odstupom času a najmä po ďalšom extrémnom ročníku. Vodu pre tentokrát vystriedala pravá sauna... Celá reportáž.

8. miesto: Author Šela Marathon - Dobre sa potrápiť je tiež občas potrebné

Reportáž prečítaná: 3 902x

Atraktívne miesta plné divákov, poriadna konkurencia, krásne traily, krátke kopce, dlhšie zvážnice a jedinečný finiš. Jednoducho, Top akcia. Celá reportáž.

9. miesto: ŠKODA Svätojurský MTB maratón - Oproti minulému roku výrazne zmenená trať

Reportáž prečítaná: 3 749x

Svätý Jur sa tak opäť ukázal ako výborné podujatie a je vidieť, že organizátor sa každým rokom snaží posunúť úroveň o čosi vyššie. A zatiaľ sa mu tento nastolený trend darí udržiavať, takže ja osobne určite prídem veľmi rád aj o rok na už tradičný maratónsky úvod sezóny... Celá reportáž.

10. miesto: ŠKODA Slovenský Raj 2015 - Rýchly pretek a pleťová maska ako bonus

Reportáž prečítaná: 3 709x

Musím povedať, že v cieli aj na diskusiách som zachytil dosť veľkú mieru nespokojnosti s traťou. Určite by do budúcna pomohlo zaradiť aspoň nejaké technické úseky, ktoré by prebili monotónne hlušenie. Netreba hneď 20 km singlov, ale aspoň nejaký by sa určite hodil. Ono, stratiť väčšinu výškových metrov po asfalte bikerov moc nebaví a dúfam, že ani nikdy baviť nebude. Celá reportáž.

Top 10 akcií roku 2014 si môžete pozrieť na http://www.mtbiker.sk/clanky/7460/10-najlepsich-reportazi-z-bike-akcii-v-roku-2014.html

Ktorá akcia bola pre vás top?

Dajte vedieť v komentári...