Test: KELLYS Hacker 90 - Nadupané HT-čko v znamení XTR na kolesách Crankbrothers 650B

Test: KELLYS Hacker 90 - Nadupané HT-čko v znamení XTR na kolesách Crankbrothers 650B

Hľadáte ľahký bike na maratóny alebo XC jazdenie, ktorý zvládne aj náročnejší terén? Dobre známa slovenská firma KELLYS BICYCLES predávajúca značnú časť svojej produkcie aj v zahraničí, predstavila na sezónu svoj HT-čkový top model s elektrickým radením, kolesami Crankbrothers 27,5" a samozrejme karbónovým rámom. Na pár dní som mal to šťastie jazdiť na ňom a aké boli dojmy z jazdenia spolu s fotogalériou, uvidíte v nasledujúcich riadkoch.

Počas minulého leta bol v redakčnom teste aj model Stage 90, ktorý je niečo podobné, ale na rozdiel od Hackeru, má kolesá 29" a klasické radenie s prevodmi 2x10. Zhodou okolností som Stage v teste jazdil a spísal tiež. Dá to tak celkom slušný obraz o tom, v čom je ešte lepší tento lepšie vybavený Hacker na kolesách 27,5".

Rám


Rám s celým názvom KELLYS iCAD HT 27.5 (650B) Carbon Composite DRT (pevná os 12x142 mm). V prípade, ak si to po čase rozmyslíte a budete chcieť neskôr nahodiť dopredu dvojplacku, rám je na to pripravený. Našťastie je však minimalistický a pri používaní jednoplacky si ho takmer ani nevšimnete.



Na výber máte z troch veľkostí S / M / L, ktoré majú dĺžku sedlovej trubky 379 / 423 / 468 mm, vzdialenosť (hlava - sedlo) 576 / 601 / 641 mm, pričom každý rám má rovnaký hlavový uhol 69°. Niektorí výrobcovia používajú aj väčší hlavový uhol 70° alebo 71°, kedy zdoláte ešte väčšie stojky bez toho, aby vám zdvíhalo predné koleso. Na Slovensku však takých miest veľa nenájdete, ak vôbec nejaké, na ktorých sa bežne jazdieva.

Už z názvu rámu je jasné, že vzadu sa nachádza pevná os s parametrami 12x142 mm, čo predstavuje štandardnú a dobrú voľbu pre takýto typ biku.

Povrchová úprava farby je matná, čo dáva biku pekný elegantný nádych. Decentné tmavé farby dopĺňajú výraznejšie žiarivo modré časti grafiky, ktoré môžu osloviť oba typy vkusov – či už preferujete decentný alebo výraznejší.

Vidlica FOX


Ide o novinku pre rok 2016 z dielne FOX, s celým označením 32 Float Factory so zdvihom 100 mm. Povrchová úprava klzných nôh je Kashima Coat, ktorá sa vyznačuje tmavšou zlatistou farbou a odolnejšími vlastnosťami pred opotrebovaním a aj lepšími klznými charakteristikami. Vidlica má nové vzduchové tlmenie s novou partrónou FIT4, ktorá ponúka lepšie, respektíve citlivejšie reakcie na nerovnosti terénu. Jej hmotnosť je 1,6 kg. Z riadítok sa dá pohodlne uzamknúť, čo som aj pri jazde do kopca využíval a uzamknutie vidlice bolo takmer na 100%. FOX zmenil označenia nastavenia vidlíc, a tak už neuvidíte možnosti Climb, Trail, či Descent, ale naopak - Open, Medium a Firm. Podľa názvu sú tie módy aj celkom jasné a kto má záujem sa dozvedieť viac, je tu pre neho článok o novinkách FOX pre sezónu 2016.



Počas jazdenia som využíval iba mód Open a následne úplné uzamknutie z riadítok. Tieto dve polohy boli pre moje jazdenie ideálne, pričom sa ešte môže hodiť aj poloha Medium, kedy vo zvlnenom teréne alebo na hrebeni potrebujete aj sčasti pruženie, ale zase nechcete, aby vidlica príliš pracovala pri zaberaní. Poloha Firm je už dosť tvrdá, ale nakoľko na riadítkach je priamo pohodlná možnosť úplného uzamknutia, využíval som ju, pretože som na to zvyknutý aj zo svojho biku. U takto špičkového biku je samozrejmosťou aj použitie pevnej osi s označením 15QR. Vidlica je vzduchová, takže v prípade potreby si ju môžete trošku sfúknuť oproti odporúčaniam a získate väčšiu citlivosť, ako som to napríklad spravil aj ja.

Radenie v znamení Di2


Nakoľko je to prevodový systém 1x11, predné radenie odpadá a majiteľ tohto nadupaného tátoša už má mať minimálne lepšiu hobby kondíciu, takže vpredu dve placky rozhodne nebude potrebovať. Predná píla má 34 zubov, čo sa dá považovať za ideál, kde s pomocou zadných 11-tich pastorkov s rozsahom 11-42, zdoláte na Slovensku čokoľvek. V pohode však zvládnete aj preteky, či dovolenkové jazdenie v Alpách. Kľuky navyše majú prispôsobenú dĺžku podľa veľkosti rámu, a to konkrétne pre rám S je dĺžka 170 mm a pre M a L je to 175 mm.

Zadný menič Shimano XTR SW-M9050-R Di2 Firebolt si s SI Display SC-M9050 rozumie dobre. Elektronické radenie Shimano, ktoré som mal možnosť jazdiť aj na cestnom bicykli oveľa dlhšie, pracovalo rýchlo a presne. Nie je ani vôbec hlučné a chod je veľmi tichý. V prípade potreby je možné preradiť aj o viacero prevodov, pričom zmena prebehne veľmi rýchlo.



Displej je dobre čitateľný aj na slnku a toto riešenie mi vyhovovalo. Je to šikovné a dostatočne malé (oproti ebikovým displejom), aby to nevyrušovalo za jazdy a v prípade pádu dobre chránené, takže to len tak nerozbijete.

Brzdovové ústrojenstvo


Shimano XTR M9020 Hydraulic Disc s kotúčmi 160 mm vpredu aj vzadu. Páčky sú taktiež v réžii XTR a to s presným označením Shimano XTR BL-M9020. Čo dodať k tomuto brzdnému systému? V prípade, ak ste maratónec s najvyššími ambíciami alebo milovník rýchlych hardtailov, tak jedine to, že treba začať šporiť. Brzdný účinok je parádny a vpredu použitý kotúč 160 mm je skôr použitý kvôli váhe, ale určite zvládne aj dlhý, technický a pekne ostrý zjazd. Popravde, v tých extrémnejších zjazdoch som nestihol pojazdiť, ale v tom, čo som najazdil, bola jasná spokojnosť.



Kolesá a plášte


„Buď ich milujete, alebo ich nenávidíte“ – s takými reakciami sa často stretávam pri zapletených kolesách Crankbrothers. Hacker 90 má osadené konkrétne Crankbrothers Cobalt 2 a ak sa ešte neradíte do jednej z dvoch uvedených skupín, tak v prípade, ak im dáte šancu, ľahko sa môže stať, že budete ich stúpencom. Obutie je v znamení na Slovensku veľmi populárneho výrobcu Schwalbe, s presným označením Racing Ralph Performance 57-584 (27.5x2.25) folding. Aj keď sú s rozmerom 2,25", vďaka jemnému vzoru sú rýchle, tiché a na pevnom povrchu dokážu pekne podržať. Aj nápis na ráfiku prezrádza, že kolesá sú bezdušové, ako sa na túto triedu biku patrí.



Sedlo


So sedlom fi´zi:k Gobi M5 sme si pekne sadli. Jednoduché je aj nastavenie optimálneho sklonu a posunutia. Povrchová úprava sa zdá pekne odolná a celé sedlo váži iba 220 gramov. Výrobca fi´zi:k označuje toto sedlo vhodné ako na maratóny, tak aj na all mountain, čiže vás nebude obmedzovať ani pri zdolávaní náročnejších terénov. Sedlovka je však bez rýchloupínaka, čo môže sťažovať zdolávanie ťažšieho terénu, ak ju budete mať vysoko. V takom prípade príde celkom vhod, ak máte nosíte na výjazdy okrem pumpičky aj inbusový kľúč.

Riadítka


Predstavec so sklonom 6° spolu s riadítkami Crankbrothers Cobalt 3 a gripmi, resp. rukoväťami tiež Crankbrothers Cobalt, tvoria dobre zladený kokpit. Dávnejšie som nepreferoval „penové“ gripy, ale čím viac s nimi jazdím na testovacích bikoch, stále sa mi viac a viac pozdávajú. Naopak, moje „gumené“ girpy sa mi začínajú zdať tvrdé a na jar ich za niečo mäkšie vymením. Ich odolnosť sa mi zdá dobrá a pozdávali sa mi aj pri jazdení na už spomínanom Stage 90 (2015).

Šírka riadítok ako aj dĺžka predstavca sa líši podľa veľkosti biku, konkrétne šírka 680 mm (S), 720 mm (M – L) a dĺžka 80 mm (S), 90 mm (M), 110 mm (L).

Jazdenie







Pre jasnejšiu predstavu uvediem, že testovaný bike bol veľkosti M a ja mám 171 cm. S bikom som si celkom pekne sadol. Pár dní som mal to šťastie sa na ňom preháňať v okolí Piešťan po Považskom Inovci. Jazdenie prebiehalo na začiatku zimy, ale vtedy bolo ešte teplo a sucho, takže panovali ideálne podmienky. Terén výjazdov sa dá považovať za klasické XC, ale bike by mal a určite aj toho znesie viac.

Pri jazde na tomto biku zaujme hneď viacero vecí, ale zo všetkého vyčnieva úplne ľahký pocit, ktorý nie je iba pocitom, Hacker 90 je naozaj ľahučký. Pri zaberaní do pedálov alebo v klopenkách, či zákrutách, bike dobre drží stopu a je zábava to skúšať vo vyšších rýchlostiach. Rám si spolu s ďalšími komponentami, ktorými sú hlavne kolesá, rozumie na výbornú. O pohodu sa postará aj presné a rýchle elektronické radenie Di2, ktoré je tak tiché, že ním nevyrušíte ani srnky v lese.

Ak rozmýšľate nad výnimočným hardtailom vo vyššej cenovej kategórií, stojí za to naň sadnúť a vyskúšať ho. Potom naozaj na vlastnej koži pocítite rozdiel, ktorý sa dá ťažko opísať, ale ľahko pocítiť.

Hacker 90 stojí 4 399 €, čo je už riadna suma za bike a takmer určite týchto strojov na výjazdoch nestretnete veľa. Každopádne, KELLYS posunul hranice svojho top-modelu opäť o kus vyššie oproti minulému roku. V kategórií HT-čiek dokázal, že vie postaviť a vyskladať dobre odladený stroj aj pre tých najnáročnejších bikerov, ktorí preferujú ľahký, hravý a spoľahlivý hardtail.



Plusy

  • Výbava XTR, 1x11 a elektrické radenie.
  • Kolesá, ale tie môžu ísť kľudne aj do mínusov, pretože v prípade centrovania alebo prasknutej špici to nebude vedieť spraviť každý servisák.
  • Tuhosť - aspoň v rámci môjho krátkeho jazdenia.

Mínus

  • Absencia rýchloupínaka na sedlovku, pravdepodobne sa išlo na hmotnosť. Kto bude potrebovať, môže pevnú podsedlovú obíjmku vymeniť.

Záverečný verdikt: Nadupané HT-čko s luxusnou výbavou.


Luxusná výbava v podobe top rady Shimano XTR použitá na brzdy aj elektronické radenie s prevodom 1x11. Zaujímavé je aj použitie kolies 27,5” Crankbrothers, ktoré dávajú biku zaujímavý šmrnc. Aj predstavec, riadítka, rukoväte a sedlovka, sú pod patronátom značky Crankbrothers. Bike je tak pekne osadený a spolu s prednou vidlicou a slušným karbónovým rámom uspokojí nejedného náročného jazdca.



Výbave Hackera 90 odpovedá aj samotná cena, ktorá je 4 399 €. Na rovnakom ráme je postavený aj Hacker 30 s výbavou SLX a Deore a cenou 1 699 €. Kompletnú ponuku hardtailov na kolesách 27,5" si môžete pozrieť na: http://www.kellysbike.com/SK/bicykle-2016/horske/hardtail-27-5. Bike si taktiež môžete vyskúšať aj tento víkend na BikeFeste v Kálnici.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up24thumb_down comments 41 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Canyon Exceed CFR Team – XCO raketa pre tých najnáročnejších

Test: Canyon Exceed CFR Team – XCO raketa pre tých najnáročnejších

Koncom augusta predstavil výrobca Canyon novú verziu pretekárskeho stroja Exceed CFR team. S rámom o hmotnosti 835 gramov sa zaradil medzi najľahšie bicykle na okruhoch svetového pohára. Ako dopadol v teste?
Test: Cyklobrašne Kellys – nielen na bikepacking

Test: Cyklobrašne Kellys – nielen na bikepacking

Slovenský producent Kellys sa okrem výroby bicyklov dlhodobo venuje vývoju vlastných doplnkov. V teste sa pozrieme na štvoricu brašien určených primárne na bikepacking.
Test: Kellys Swag 50 -  overené slovenské enduro v super výbave

Test: Kellys Swag 50 - overené slovenské enduro v super výbave

To, že značka Kellys je jednotkou medzi cyklistickými značkami na Slovensku, snáď nemusíme pripomínať, no bude také aj ich najvyššie endurko Swag 50? Na to sa pozrieme nižšie v teste.
keyboard_arrow_up