Tinkoff v Malajzii s kvartetom Slovákov a debut Jána Valacha v pozícii hlavného športového riaditeľa

Slovenský šprintér tímu Tinkoff Michael Kolář obsadil v stredajšej úvodnej etape na cyklistických pretekoch Tour de Langkawi v Malajzii šieste miesto. Ďalší Slováci v drese Tinkoff Erik Baška a Juraj Sagan skončili na 48., resp. 110. pozícii.

Už zo svojho 19. víťazstva na tomto podujatí sa tešil Talian v službách Astany Andrea Guardini, ktorý zdolal Austrálčana Brentona Jonesa a krajana Andreu Paliniho. Dvadsaťšesťročný Guardini dosiahol v tejto sezóne premiérové prvenstvo, na pretekoch v Malajzii pravidelne jazdí od roku 2011.

Cyklistický tím Tinkoff práve absolvuje osemetapové preteky Tour de Langkawi do Malajzie (24. februára - 2. marca) aj s trojicou slovenských jazdcov Michaelom Kolářom, Erikom Baškom a Jurajom Saganom. Okrem nich sú v družstve aj Jesper Hansen, Michael Gögl a Jevgenij Petrov. Hlavným jazdcom na celkovú klasifikáciu bude 25-ročný Dán Hansen, v šprintoch sa budú snažiť o úspech Kolář s Baškom.

Do Malajzie cestoval aj štvrtý Slovák Ján Valach, ktorého čaká premiérové podujatie v profesionálnej cyklistike v pozícii hlavného športového riaditeľa. Na Tour de San Luis v Argentíne plnil úlohy druhého športového riaditeľa po boku Patxiho Vilu.

"Som veľmi motivovaný, budem sa usilovať odviesť čo najlepší výkon pre jazdcov, zamestnancov a celý tím. Nepovedal by som, že som nervózny, ale ide nepochybne o veľkú zodpovednosť byť na čele tímu. Tour de Langkawi sú rýchle preteky, sedem z ôsmich etáp je venovaných šprintérom. Myslím si, že máme správnu zmes cyklistov na toto podujatie. Máme dvoch mladých šprintérov Kolářa a Bašku, Hansen sa predvedie v kráľovskej etape a bude sa spoliehať na pomoc Petrova v záverečnom stúpaní do cieľa. Sagan a Gögl poskytnú cennú pomoc pri šprintoch a stúpaniach, budú sa zapájať aj do únikov," povedal pre oficiálnu stránku Tinkoffu Valach, ktorý prišiel do tímu pred začiatkom tejto sezóny.

Finálový kilometer

Výsledky - Tour de Langkawi 2016

1. etapa (Kangar - Baling, 165,5 km): 1. Andrea Guardini (Tal.) Astana 4:15:57 h, 2. Brenton Jones (Aus.) Drapac, 3. Andrea Palini (Tal.) SkyDive Dubai, 4. John Murphy (USA) UnitedHealthcare, 5. Dylan Page (Švaj.) Roth, 6. Michael Kolář,... 48. Erik Baška - všetci rovnaký čas ako víťaz, 110. Juraj Sagan (všetci SR) všetci Tinkoff +58 s

Poradie po 1. etape: 1. Andrea Guardini (Tal.) Astana 4:15:47 h, 2. Wang Mej-jin (Čína) Cheng-siang +2 s, 3. Adiq Husainie Othman (Malaj.) Terengganu +3, 4. Brenton Jones (Aus.) Drapac +4, 5. Andrea Palini (Tal.) SkyDive Dubai +6, 6. Meher Hasnaoui (Tun.) SkyDive Dubai +8,... 9. Michael Kolář, 51. Erik Baška - obaja +10, 126. Juraj Sagan (všetci SR) všetci Tinkoff +1:08 min
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.