Test: Cyklotrenažér Elite Novo Mag Force - nenudí, udržiava a aj rozvíja kondíciu

Test: Cyklotrenažér Elite Novo Mag Force - nenudí, udržiava a aj rozvíja kondíciu

Tento test vznikol ešte začiatkom roka, kedy prešlo niekoľko týždňov od Vianoc a konečne som si našiel čas napísať zopár riadkov k vianočnému darčeku, ktorý ma neskutočne potešil. Aby som bol častejšie doma, s rodinou a zároveň rozvíjal moje hobby – cestnú cyklistiku, na ktorú nemám stále rovnako čas, dostal som od mojej milovanej manželky trenažér Elite Novo Mag Force.

Don´t brake

Nikdy som žiadny nemal, a tak som si najprv prečítal návod... asi som prehliadol nálepku na obale návodu "don´t brake" a pri prvom rozjazde som skúsil brzdy . Došlo mi, že brzdiť nemám, no nič vážne sa nestalo, iba opäť poučenie, že mám čítať návod čo najdôkladnejšie . Elastogel je teraz po niekoľkých hodinách jazdy mierne ojazdený a od plášťa čierny. Nemám originál elite plášť pre trenážer a hoci uvažujem, nedostal som sa k tomu objednať si ho. Jazdím dve sady kolies, tak som si dovolil jeden najviac zjazdený plášť (Continental Grand Prix 4000S) ponechať na tento účel. V budúcnosti si plánujem zabezpečiť jedno osobitné zadné koleso s elite plášťom (červený hladký).


Pripravený na odskúšanie

Tak, ako komplikovane a rozsiahlo vyzerali krabice a súčiastky, tak relatívne rýchlo (pár minút) som mal poskladaný trenažér. Pripravený bol hneď a moja nedočkavosť bola na vysokej úrovni. Dostal som k nemu podložku pod predné koleso a podložku pod celý bike, čo som neskôr ocenil pri možnostiach tréningu a kvapkajúcom pote (mám ho doma na drevenej podlahe). Trenažér elite je pevný, ťažký a stabilný. Upevnenie zadného kolesa je jednoduché, rýchle a bezpečné. Koleso (rýchloupínak) sa upne pevne do "zveráka", ktorý cvakne a ani sa nepohne. Pri jazde na bicykli nemám pocit neistoty a kolísania sa na ňom.

Na riadítka som si napojil lankový ovládač na 5 úrovní záťaže – odporu magnetu. Plášte má nafúkané na 7 – 8 bar. V návode nie je presne uvedené, ako blízko má byť poloha odopnutého elastogelu (valček, ktorý trie o plášť zadného kolesa), ale po pár nastaveniach a pri ťažkom prevode som vycítil silu tlaku trenia a reguláciu som nastavil jednoduchým pootočením. Hluk z trenažéra nie je veľký, teda nemeral som ho v decibeloch, ale keď si pustíte hlasnejšie telku, tak je to niečo podobné. Rozdiel je v rovnakých frekvenciách. Samozrejme, čím je rýchlosť vyššia, tým je aj frekvencia vyššia a hluk sa zvyšuje. Ani bytovkári by s tým nemali mať problém. K odhlučneniu pomáha aj elite podložka.


Očakávania naplnené

Očakával som od trenažéra udržanie, ale aj rozvoj kondície v zimnom počasí, kedy je deň krátky a tma už striehne pred štvrtou poobede. Ako zamestnaný človek s povinnosťami otca štyroch detí, manžela a ešte aj muzikanta, je pre mňa jazda na biku reset a radosť. Nešlo mi a ani nejde o najazdenie čo najviac kilometrov a hoci na začiatok som si prehodil bezdrôtový cyklocomputer na zadné koleso, neskôr som to neriešil a šiel som na výdrž v čase. Niekde som niečo čítal o tréningu na cyklotrenažéroch (valce, pevné), a tak som sa nechal inšpirovať odporúčaniami múdrejších a skúsenejších. Zvyknem jazdiť celú hodinu a rozdeľujem si záťaž po 10 minútach. Prvý stupeň je na rozjazdenie (frekvencia) a zohriatie. Po 10 minútach prepínam na dvojku, po desiatich na trojku, kde už cítim odpor ako v miernom kopci alebo v protivetre. Po 30 minútach jazdy sa potím tak, že pot kvapká na podložku elite, ktorá je utierateľná a má svoj význam, nielen estetický. Je pevnejšia ako štandardná karimatka, ktorá by si vám pri zatočení tretrou na jednom mieste (nastupovanie, zosadanie z bicykla) mohla roztrhnúť. Je fajn mať pri sebe hodiny, ideálne digitálne, kde si odsledujem presné minúty. K štvrtému a piatemu stupňu sa dostávam po ďalších 10 minútach zľavnenia v druhom stupni a začína "stúpanie". Posledných pár minút (menej ako 10) si dávam na vyjazdenie v ľahkých prevodoch 3 – 2 – 1. Na biku mám štandardne nastavený prevod 53 – cca 18 a nemením ho. Záťaž vám urobí 5-stupňový prevod na magnete trenažéra.


Pitie je samozrejmosť a uterák cez celé riadítka je nevyhnutnosť

Raz som mal pred sebou aj obrazovku s nahratými reálnymi jazdami iných cyklistov (okolo hodinky), ale prišlo mi to trápne jazdiť a nemôcť sa vyhnúť prekážke , hoci to pre niekoho môže byť zaujímavé... Osobne si pustím muziku (na ktorú počúvanie inak nemám tiež veľa času) a šľapem. Skúšal som aj podložku pod predné koleso. Mimochodom, je dosť široká aj pre mtb plášte. Ale hlavne, má nastavenia na zvýšenie svetlej výšky, kde môžete dosiahnuť s predným kolesom stúpanie až okolo 6 %. Tréning so zdvihnutou podložkou je opäť o niečom inom a prevodové stupne sa vám zdajú byť ťažšie a ťažšie . Tiež som si nevedel zvyknúť na veľa potu napriek priotvorenému oknu. Pitie je samozrejmosť a uterák cez celé riadítka je nevyhnutnosť!
Očakávania sa naplnili.

Plusy

  • skladovateľnosť
  • bezpečnosť
  • stabilita
  • s podstavcom pod predné koleso možnosť variovať tréning a náročnosť
  • vraj o 20% nižšie opotrebenie plášťa

Mínusy

  • vyšší hluk pri vyššej rýchlosti
  • opotrebenie plášťa (aj napriek deklarovanému o 20% nižšiemu, je to stále výrazné)

Určite odporúčam

Trenažér ma nenudí, udržiavam a možno aj rozvíjam kondíciu v čase, kedy vonku určite bikom nepôjdem (mokro, tma). Možno ho využijem aj v lete, hoci ten pocit z jazdy vo februári pri slnku a šiestich stupňoch nad nulou sa nedá nahradiť žiadnym izbovým strojom... Veľa rodinných pohodových hodín aj na trenažéroch prajem...

Cena trenažéra je približne 130 € a viac informácií nájdete v MTBIKER shope - TU, alebo preskúmajte celú kategóriu cyklotrenažérov.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

12 otázok pre výber správneho cyklotrenažéra

12 otázok pre výber správneho cyklotrenažéra

Ktorý trenažér získal podľa tvojich odpovedí najviac bodov? Klasika s brzdením o plášť, moderný s vlastnou kazetou, valce alebo Smart Bike?
Test: Porovnanie 6 indoor cyklistických platforiem

Test: Porovnanie 6 indoor cyklistických platforiem

Ponuka virtuálnych cyklistických platforiem je pestrá a všetci si z nej vieme vybrať takú, ktorá pomôže splniť naše ciele.
Blíži sa obdobie trenažérov - čo všetko u nás nájdete? PR článok

Blíži sa obdobie trenažérov - čo všetko u nás nájdete?

Počasie ešte stále praje výjazdom, no pomaly sa blíži ten čas, keď je tma priskoro a teploty spadnú opäť nižšie. Vtedy sa už oplatí vytiahnuť aj trenažér. Že nemáš? Pozri našu ponuku…
keyboard_arrow_up