Test: Cyklotrenažér Elite Novo Mag Force - nenudí, udržiava a aj rozvíja kondíciu

Test: Cyklotrenažér Elite Novo Mag Force - nenudí, udržiava a aj rozvíja kondíciu

1616 komentárov

makro 05.10.2016 5 fotografií   Elite Horska Cyklistika Test Cestna Cyklistika Zima Jesen Trening Trenazer

Tento test vznikol ešte začiatkom roka, kedy prešlo niekoľko týždňov od Vianoc a konečne som si našiel čas napísať zopár riadkov k vianočnému darčeku, ktorý ma neskutočne potešil. Aby som bol častejšie doma, s rodinou a zároveň rozvíjal moje hobby – cestnú cyklistiku, na ktorú nemám stále rovnako čas, dostal som od mojej milovanej manželky trenažér Elite Novo Mag Force.

 

Don´t brake


Nikdy som žiadny nemal, a tak som si najprv prečítal návod... asi som prehliadol nálepku na obale návodu "don´t brake" a pri prvom rozjazde som skúsil brzdy . Došlo mi, že brzdiť nemám, no nič vážne sa nestalo, iba opäť poučenie, že mám čítať návod čo najdôkladnejšie . Elastogel je teraz po niekoľkých hodinách jazdy mierne ojazdený a od plášťa čierny. Nemám originál elite plášť pre trenážer a hoci uvažujem, nedostal som sa k tomu objednať si ho. Jazdím dve sady kolies, tak som si dovolil jeden najviac zjazdený plášť (Continental Grand Prix 4000S) ponechať na tento účel. V budúcnosti si plánujem zabezpečiť jedno osobitné zadné koleso s elite plášťom (červený hladký).



Pripravený na odskúšanie


Tak, ako komplikovane a rozsiahlo vyzerali krabice a súčiastky, tak relatívne rýchlo (pár minút) som mal poskladaný trenažér. Pripravený bol hneď a moja nedočkavosť bola na vysokej úrovni. Dostal som k nemu podložku pod predné koleso a podložku pod celý bike, čo som neskôr ocenil pri možnostiach tréningu a kvapkajúcom pote (mám ho doma na drevenej podlahe). Trenažér elite je pevný, ťažký a stabilný. Upevnenie zadného kolesa je jednoduché, rýchle a bezpečné. Koleso (rýchloupínak) sa upne pevne do "zveráka", ktorý cvakne a ani sa nepohne. Pri jazde na bicykli nemám pocit neistoty a kolísania sa na ňom.

Na riadítka som si napojil lankový ovládač na 5 úrovní záťaže – odporu magnetu. Plášte má nafúkané na 7 – 8 bar. V návode nie je presne uvedené, ako blízko má byť poloha odopnutého elastogelu (valček, ktorý trie o plášť zadného kolesa), ale po pár nastaveniach a pri ťažkom prevode som vycítil silu tlaku trenia a reguláciu som nastavil jednoduchým pootočením. Hluk z trenažéra nie je veľký, teda nemeral som ho v decibeloch, ale keď si pustíte hlasnejšie telku, tak je to niečo podobné. Rozdiel je v rovnakých frekvenciách. Samozrejme, čím je rýchlosť vyššia, tým je aj frekvencia vyššia a hluk sa zvyšuje. Ani bytovkári by s tým nemali mať problém. K odhlučneniu pomáha aj elite podložka.



Očakávania naplnené


Očakával som od trenažéra udržanie, ale aj rozvoj kondície v zimnom počasí, kedy je deň krátky a tma už striehne pred štvrtou poobede. Ako zamestnaný človek s povinnosťami otca štyroch detí, manžela a ešte aj muzikanta, je pre mňa jazda na biku reset a radosť. Nešlo mi a ani nejde o najazdenie čo najviac kilometrov a hoci na začiatok som si prehodil bezdrôtový cyklocomputer na zadné koleso, neskôr som to neriešil a šiel som na výdrž v čase. Niekde som niečo čítal o tréningu na cyklotrenažéroch (valce, pevné), a tak som sa nechal inšpirovať odporúčaniami múdrejších a skúsenejších. Zvyknem jazdiť celú hodinu a rozdeľujem si záťaž po 10 minútach. Prvý stupeň je na rozjazdenie (frekvencia) a zohriatie. Po 10 minútach prepínam na dvojku, po desiatich na trojku, kde už cítim odpor ako v miernom kopci alebo v protivetre. Po 30 minútach jazdy sa potím tak, že pot kvapká na podložku elite, ktorá je utierateľná a má svoj význam, nielen estetický. Je pevnejšia ako štandardná karimatka, ktorá by si vám pri zatočení tretrou na jednom mieste (nastupovanie, zosadanie z bicykla) mohla roztrhnúť. Je fajn mať pri sebe hodiny, ideálne digitálne, kde si odsledujem presné minúty. K štvrtému a piatemu stupňu sa dostávam po ďalších 10 minútach zľavnenia v druhom stupni a začína "stúpanie". Posledných pár minút (menej ako 10) si dávam na vyjazdenie v ľahkých prevodoch 3 – 2 – 1. Na biku mám štandardne nastavený prevod 53 – cca 18 a nemením ho. Záťaž vám urobí 5-stupňový prevod na magnete trenažéra.



Pitie je samozrejmosť a uterák cez celé riadítka je nevyhnutnosť


Raz som mal pred sebou aj obrazovku s nahratými reálnymi jazdami iných cyklistov (okolo hodinky), ale prišlo mi to trápne jazdiť a nemôcť sa vyhnúť prekážke , hoci to pre niekoho môže byť zaujímavé... Osobne si pustím muziku (na ktorú počúvanie inak nemám tiež veľa času) a šľapem. Skúšal som aj podložku pod predné koleso. Mimochodom, je dosť široká aj pre mtb plášte. Ale hlavne, má nastavenia na zvýšenie svetlej výšky, kde môžete dosiahnuť s predným kolesom stúpanie až okolo 6 %. Tréning so zdvihnutou podložkou je opäť o niečom inom a prevodové stupne sa vám zdajú byť ťažšie a ťažšie . Tiež som si nevedel zvyknúť na veľa potu napriek priotvorenému oknu. Pitie je samozrejmosť a uterák cez celé riadítka je nevyhnutnosť!
Očakávania sa naplnili.

Plusy

  • skladovateľnosť
  • bezpečnosť
  • stabilita
  • s podstavcom pod predné koleso možnosť variovať tréning a náročnosť
  • vraj o 20% nižšie opotrebenie plášťa

Mínusy

  • vyšší hluk pri vyššej rýchlosti
  • opotrebenie plášťa (aj napriek deklarovanému o 20% nižšiemu, je to stále výrazné)

Určite odporúčam


Trenažér ma nenudí, udržiavam a možno aj rozvíjam kondíciu v čase, kedy vonku určite bikom nepôjdem (mokro, tma). Možno ho využijem aj v lete, hoci ten pocit z jazdy vo februári pri slnku a šiestich stupňoch nad nulou sa nedá nahradiť žiadnym izbovým strojom... Veľa rodinných pohodových hodín aj na trenažéroch prajem...

Cena trenažéra je približne 130 € a viac informácií nájdete v MTBIKER shope - TU, alebo preskúmajte celú kategóriu cyklotrenažérov.
 

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Cyklotrenažéry ~ Trenažéry Elite)

Komentáre

janohalik 05.10.2016 (18:59)

2


Radsej v tme a zime von nez na tychto pekelnych strojoch

 
LubomirSVK 05.10.2016 (19:33)

1


Tipnem si, že si nečítal pri kúpe bicykla návod, kde pri Canyonoch vyslovene píše, že "tento bicykel nie je určený pre trenažéry".
Samotný stojan je fasa, mám ho odskúšaný, vo svojej cenovej kategórii určite neurazí.

 
SLR 05.10.2016 (18:47)

0


ja ho mám tiež a je naozaj dobrý...

 
Tibusz 05.10.2016 (19:30)

0


Používam taký istý , som s ním spokojný , účel plní , mám ho pred počítačom , púšťam si filmy alebo koncerty , takže sa tiež nenudím

 
plintak 05.10.2016 (22:47)

0


Mam ho tiez a vyuzivam ho hlavne v zime, ked je vonku sneh a dazd. Je to dobra nahrada za lahky trening na udrzanie kondicie.

 
slavomil 06.10.2016 (09:53)

0


Tiez mam tento trenazer, alebo podobny. Ma 8 stupnov zataze. Ja som nasiel vyuzitie pre intervalove treningy, pretoze na otvorenej rovnej ceste, kde skoro stale fuka nejaky vietor je tazke udrzat 5 minut rovnaky vykon, tak si davam taketo martyria doma. Pouzivam ho aj cez leto, ked rano prsi, dam si intervaly na trenazeri, cez obed, ked uz vyjde slnko idem zajazdit von. Celkom to setri cas a je moznost robit dvojfazovy trening. Najviac o ocenia manzelky/partnerky, pretoze sa nebudu citit ako "cyklisticke vdovy"

Taktiez odporucam prikupit valce a striedat to. Casto krat v zime, aby som nezomrel od nudy idem najskor na valce pol hodku a potom dam trenazer na zataz. Moje valce Elite Arion maju odpor 260W pri 90rpm. Nie je to malo, ale na trenovanie sily je to malo.

Co neodporucam je pozeranie filmov, respektive TV. To pisem hlavne pre ludi co rozmyslaju nad trenazerom/valcami s myslienkou, ze budu pri tom nieco pozerat. Skusal som to zopar krat a vzdy, ked som sa zapozeral, tak okamzite mi isla kadencia/vykon/tep mimo pasma, kde som chcel byt. Taktiez sa clovek moze na valcoch zabudnut a skoncit na podlahe.

Posledny tip. Ak niekto rozmysla nad trenazerom / valcami, skuste si to pozicat najskor od znameho. Nie kazdy sa dokaze psychicky prekonat sliapat "do blba" hodinu a viac. Co je zasa aj pozitivne, pretoze ten, kto chce takyto prostriedok naozaj pouzivat a vyhovuje mu to, moze ho v "akciovej" cene kupit z bazaru od niekoho, kto na tom najazdi 200km. Ja som tiez takto kupil valce ..

 
FEDERER 06.10.2016 (11:44)

0


Pozerať tv sa da, keď ked ideš vyslovene oddychový trening...inak nie

 
robobike 06.10.2016 (15:03)

0


Vždy pozerám tv ale nie seriály a filmy ale kráľovské etapy a to je iná motivácia.

 
IbagiOkimed 06.10.2016 (20:25)

0


Tiež som si pred rokom kúpil cyklotrenazer tusim to bolo za cca 220 € v akcii Cycleops fluid 2. Ked tak porovnam tento a moj tento má asi lepšie, rýchlejšie riesene uchytenia zadneho kolesa ( https://www.google.sk/search?q=cycleops+fluid2&rlz=1C1RNJN_skSK519SK519&espv=2&biw=1553&bih=817&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiGyrLJ4sbPAhWLuBQKHUr3AtIQ_AUIBigB#imgrc=Ypjc3SRtVjfNHM%3A ) naopak ako nevyhodu (a dosť velku) vidim v tom ze je to "elastogel" kým na mojom je to kovový valček. Tato vec (súciastka) patrí medzi najnamahanejšie, najviac celý opotrebeniu a kým kovový je prakticky nezodratelný (gumou), elastogel nie. Podotkol by som ze povazujem za nevyhnutnosť plášť urcený na trenazer. Okrem tichšieho chodu sa odvďačí aj prakticky svojou nezodrateľnosťou. Velmi dolezita poznámka v clánku alebo u diskutujucich bola ze takýto trenazer si treba vyskušať. Nie kazdemu sa osvedcí a je zbytocne zaplatit za to aby to po 2 mesiacoch stalo nevyuzite. Odporučam ešte takýto trenazer sparovat s pc s nejakým softom (je ich haba dej) napr. www.trainerroad.com, www.zwift.com, www.bkool.com, maximumtrainer.com, alebo nieco na baze video-premietaní kde sa frekvencia sliapania, resp rychlost otacania kolesa prenasa cez usb cidlo (z ciny to stoji cca8-10 € uz aj s postovnym) do pc resp telky. Dá to okamžite iný ráz treningu. Bez toho som mal dosť kukania do blba uz za 20-30 minut, malokedy som vydrzal viac ako 45 min. S takýmito hracickami sú aj 2 hodiny v pohode. Niektore taketo softy ponukaju skupinove preteky, rozne intervalove treningy. A ešte asi posledna poznamka ak clovek pozera čo i královský pretek, stale to je iba pasívne sliapanie,

 
IbagiOkimed 06.10.2016 (20:27)

0


...jaaaj a tiez som niekde cital ze nie je prilis stastne riesenie upevnovat karbonový bike do takychto trenazerov.....

 
Tibusz IbagiOkimed 06.10.2016 (21:55)

0


Aj ja, preto som tam dal manželkin hliníkový

 
robulus 07.10.2016 (22:27)

0


ventilator k nemu a bude menej potu na podlozke

 
tommee 12.11.2016 (22:13)

0


mam tento trenazer, som z neho sklamany. funkcnost je ok, problemom je kriva konstrukcia, co mi poriadne lezie na nervy, pretoze je bike pocas "jazdy" nakloneny do strany. ine znacky, resp. modely maju rozne nastavovacie skrutky, ktorymi sa da problem riesit, pripadne sa trenazer vdaka nim prisposobi krivej podlahe. musim si najst cas reklamovat ho. mimochodom, mali ste niekto podobny problem s trenazerom?

 
Tibusz tommee 13.11.2016 (19:14)

0


môj stojí rovno , aj počas "jazdy"

 
plintak 12.11.2016 (22:53)

0


Nerozumiem konstatovaniu: "je krivy, bike je nakloneny..."
Treba jemne dotiahnut tlak na naboj zadneho kolesa. Je to vec citu k materialu.
Ja mam 81 kg a bike sa so mnou neknise.
Predne koleso mam ulozene v stabilizatore, ktore je dostat ako prislusenstvo za cca 15,EUR.

 
tommee plintak 18.11.2016 (22:38)

0


podlozka pod predne koleso (teda ten tvoj stabilizator) sluzi na to, aby boli obe kolesa v rovnakej vyske, nema to nic spolocne s tym, ze je bike nakloneny do jednej strany. a nikde som nenapisal, ze sa so mnou bike knise prolbem je v tom, ze je cely nahnuty na jednu stranu, ako keby bola jedna strana upinaku vyssie ako ta druha. skusal som upnut koleso roznym tlakom, nemalo to ziaden vplyv na problem, ktory opisujem. v pondelok posielam na reklamaciu, tak som zvedavy, ako dopadnem... aj tak dik za rady

 
Pridaj komentár