Pozvánka: Beskidy MTB Trophy 2016 – bude to divočina

Zostávajú približne 2 mesiace, než to opäť začne. Zase bude treba pobaliť všetko potrebné a vyraziť na 4 dni k susedom do Poľska. Potom stačí už len nastúpať niekoľko tisíc výškových metrov, spustiť sa dole po parádnych trailoch alebo v korytách plných šutrov a nakoniec sa šťastne vrátiť domov – aké jednoduché.

Tento rok navyše organizátori sľubujú, že prichystajú niečo extra. A je na to aj dobrý dôvod, pretože MTB Trophy oslavuje svoje 10. výročie. Tým hlavným lákadlom sú, ako inak, poriadne náročné trate a o ich kvalite svedčí už tradične bohatá medzinárodná účasť. Nie je teda problém si zapretekať s Belgičanmi, Holanďanmi, Angličanmi, Estóncami, atď. Väčšinou to dokopy vyjde na nejakých 20 rôznych národností, takže určite sa oplatí kričať radšej „left“ alebo „right“, aby človek nezostal nepochopený .

Pre nás sú opäť prichystané 4 etapy, konkrétne na Czantoriu, Javorovy (Javorový vrch), Veľkú Raču a Klimzcok, takže 10. ročník pôjde cez všetky legendárne lokality a kopce. Nehrozí teda žiadne motanie sa po rovine, ale veľká časť sa pôjde po hrebeňoch nad 1 000 m.n.m. Najmä na Slovenskú Veľkú Raču má väčšina tradičných účastníkov veselé spomienky, pretože mám pocit, že zakaždým, keď sme tadiaľ prechádzali, tak pršalo, bolo hrozné blato alebo všetko dokopy, plus poriadna zima k tomu . Uvidíme, čo na nás chystá tento rok.

Každopádne dúfam, že ročník 2013, kedy nám lialo v podstate 3 zo 4 dní, sa nebude tak skoro opakovať. Ešte stále mám v hlave niektoré spomienky na čistenie, rozoberanie biku a každodennú výmenu platničiek pri čelovke . Kto sa rád pozerá na „obalené“ biky, odporúčam nasledujúce video práve z roku 2013:

Na druhej strane, vedia byť Beskidy aj poriadne horúce, o čom nás presvedčil pre zmenu ročník 2015 a teploty okolo 30°C dali riadne zabrať:

Keďže MTB Trophy je jedna z najväčších bikových akcií široko ďaleko, už tradične vám prinesieme aj poriadnu reportáž, tak ako aj po minulé roky:
Spolu s Katkom už ladíme formu, samozrejme na klasickú verziu. K dispozícii totiž je aj skrátený variant pre tých, ktorí sa nechcú toľko trápiť, čo ale nie je náš prípad .