Test: Lapierre DH 527 - čistokrvný zjazďák, ktorý zvládne veľa

Test: Lapierre DH 527 - čistokrvný zjazďák, ktorý zvládne veľa

Francúzska značka Lapierre sa venuje výrobe bicyklov už veru pár rokov a patrí medzi špičku v tomto obore. Výnimkou nie sú ani zjazdárske mašiny a dôkazom je, že ich DH model sa pýši minuloročným titulom majstra sveta, ktorý zabezpečil francúzsky jazdec Loic Bruni. Sériový model sa od toho majstrovského príliš nelíši, takže sa poďme bližšie pozrieť na to, čo ponúka najekonomickejší model Lapierre DH 527.

Rám, dizajn


Na úvod by sa patrilo povedať, že predná časť rámu ako aj zadná stavba, je z hliníkových trubiek Supreme 6 SLT. Skratka SLT znamená Supra Link Technology a je to názov systému zadného pruženia. Avšak poporiadku. Horná rámová trubka pôsobí krátkym dojmom a plynule prechádza do sedlovej trubky. Dominantou rámu je masívna hlavová trubka, ktorá obsahuje dve diery pre vnútorné vedenie bowdenov, radiaceho aj brzdového, pre čistý dizajn biku. Čo ma prekvapilo, bolo zopár užitočných ochranných prvkov rámu. Hneď pri hlavovej trubke sa nachádzajú vymeniteľné odskrutkovacie gumové nárazníky, ktoré slúžia pred poškodením od dvojkorunkovej vidlice. Ďalším ochranný prvok sa nachádza na zadnej stavbe na ochranu rámu pred poškodením od reťaze.



Taktiež premyslený je aj integrovaný blatníček na zadnej stavbe, ktorý chráni jednotlivé vahadlá a aj zadný tlmič pred prípadnými nečistotami. Firma Lapierre ako pruženie zvolila prepákovaný jednočap. Hlavný čap sa nachádza v spodnej časti, kúsok nad stredovým zložením. Tlmič je uchytený na vrchnej časti zadnej stavby pomocou dvoch vahadiel. Pokiaľ sa pozrieme na geometriu rámu, Lapierre zvolil relatívne štandardný uhol hlavovej trubky - 64° a dĺžku zadnej stavby 445 mm. Čo sa týka dizajnu, rám dominuje neotreným dojmom, kombinácia farieb oranžovej, modrej a čiernej, je oku lahodiaca. Taktiež vnútorné vedenie všetkých bowdenov dodáva modelu 527 čistotu.



Komponenty


Lapierre svoj zjazdový špeciál vybavil rôznym mixom komponentov od rôznych značiek. Vidlicu pre tento rok vybral Lapierre od RockShoxu, konkrétne ide o model RC s 200 mm zdvihom. Vzadu mu sekunduje tlmič od Foxu, model Van R, ktorý dodáva zdvih rámu 210 mm. Príjemným prekvapením bolo, že aj na najlacnejšom DH modeli nájdete Direct Mount predstavec, od samotného Lapierru s označením Boxxer, taktiež vlastné riadítka Lapierre Nico Vouilloz Signature Alu6061 s dĺžkou 780 mm.



Radenie na tomto biku zabezpečuje firma Sram, ako prehadzovačka je použitá obľúbená Sram GX s krátkym ramienkom, kazeta je taktiež od Sramu s rozsahom 11x26 zubov.



Celému radeniu napomáhajú kľuky RaceFace Chester s dĺžkou 165 mm a prevodník s 36 zubami. Aby vám reťaz počas jazdy nepadala, o to sa postará napínák E13 LP1, ktorý môžete vidieť aj na drahších modeloch. Zabudnúť nesmieme ani na brzdy Sram Guide R spolu s 200 mm kotúčmi, ktoré poskytujú skvelý brzdný účinok za každého počasia. Zapletené kolesá, teda ráfiky, pochádzajú z dielne Alex Rims, samozrejme ide už o rozmer 27,5" a sú vypletené na zjazdových nábojoch Formula a obuté do univerzálnych plášťoch Maxxis High Roller so šírkou 27,5x2,4".



Bike je dostupný v troch veľkostiach, a to S, M a L a hmotnosť biku sa pohybuje okolo 18,4 kg. Vstupný model DH 527 kúpite za 2 871,9 €, stredný model DH 727 za 3 476 € a PRO model za 5 744 €.

Ako sa s ním jazdí?





Prvé, čo som si po vybalení biku z krabice všimol, bola vyššia hmotnosť. Čakal som teda ťažkopádny bike, ktorý sa ledva odlepí od zeme. Opak je však pravdou! Ide o rýchly bike s ľahkou obratnosťou. Bike je citlivý k zmene smeru a je len potrebné malé úsilie, aby ste dostali prednú pneumatiku nahor. Model DH 527 vďaka prepákovanému jednočapu ponúka citlivý chod zadnej stavby, ktorá si hravo poradí s poriadnymi koreňmi a robustnými kameňmi. Jednoducho, ide o poriadnu žehličku.



Predná vidlica Boxxer RC fungovala už od začiatku skvelo, nastaviť sa dala kompresia a rýchlosť odskoku. Chod vidlice bol veľmi progresívny, v prvých milimetroch zdvihu vidlica poberala aj tie najmenšie nerovnosti, pri väčšom ponorení do zdvihu sa prejavila progresivita a vidlica začala pomaly tuhnúť. S menším problémom som sa stretol pri nastavovaní tlmiča, na tlmiči ide nastaviť len rýchlosť vracania a predpätie pružiny. Na rýchlosť vracania sa na tlmiči od Foxu nachádza veľmi malé koliesko, ktoré bolo ťažko prístupné pre zložitosť zadnej stavby. Pomohli menšie ruky kamoša. Pochváliť musím najmä obutie biku. Príjemne ma prekvapili plášte Maxxis High Roller II, ktoré sú dosť univerzálne. Počas celej doby testovania za mokra aj sucha plášte fungovali skvelo, žiadne podšmyknutie som nezažil.



Testovanie na pretekoch WBS


Po dlhšej dobe som sa odhodlal znovu postaviť na štart pretekov WBS. Išlo o prvé kolo, ktoré sa konalo v Bučoviciach a keďže som mal ešte Lapierra doma, prečo ho nevyskúšať v plnom pretekárskom nasadení. S týmto bikom sa cítite naozaj isto. Aj keď robíte na tratiach chyby, skvelé pruženie a obratnosť biku sa ich snaží eliminovať.

Tréningové jazdy si môžete pozrieť tu




Model Lapierre 527 je naozaj pretekársky stroj, ktorý si hravo poradí s nástrahami akýchkoľvek tratí.

Testovanie...






Plusy

  • geometria (obratnosť, udržanie rýchlosti)
  • odpruženie
  • brzdy
  • dizajn
  • cena


Mínusy

  • rýchloupínak na sedlovku (pretože k svojmu trailu sa musíte dopraviť a je otravné stále vyťahovať imbus na zvýšenie sedlovky)
  • vyššia hmotnosť (najmä pri manipulácii biku, ako dávanie na nosič)


Verdikt


Chcete jazdiť ako svetový šampión? Možno s týmto bikom aj budete. Ide o čistokrvný zjazďák, ktorý zvládne všetko. Ponúka zjazdovú geometriu s viac než slušnými komponentami sa primeranú cenu. Odporučil by som ho začínajúcim jazdcom, ktorí chcú vyskúšať pretekanie, alebo si užiť svoj deň plný pohodového jazdenia vo svojom obľúbenom bikeparku.

Celú špecifikáciu biku si môžete pozrieť na http://www.lapierre-bike.sk/bicykle/mtb/gravity/dh-527/
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up8thumb_down comments 14 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Lapierre Overvolt TR 5.5 - ukáž mu smer a viac nerieš

Test: Lapierre Overvolt TR 5.5 - ukáž mu smer a viac nerieš

Lapierre vedel vždy robiť dobré bicykle a elektrika mu rovnako ide. Do testu som dostal Overvolt TR 5.5 a hneď, ako som ho vybral z krabice, spomenul som si na prvý ebike, ktorý som testoval.
Test: Lapierre Zesty AM 5.0 Ultimate 29“ – nenápadný, ale schopný trailbike

Test: Lapierre Zesty AM 5.0 Ultimate 29“ – nenápadný, ale schopný trailbike

Lapierre Zesty je na prvý pohľad nenápadný bicykel, ktorý však v sebe ukrýva plno malých prekvapení. Viac sa o ňom dozviete v nasledujúcom teste.
Test: Lapierre Spicy 6.9 – enduro na steroidoch, ktoré vám prinesie nielen zábavu

Test: Lapierre Spicy 6.9 – enduro na steroidoch, ktoré vám prinesie nielen zábavu

O tom, že Lapierre Spicy vyzerá najmä v červenej farbe naozaj spicy, sa myslím nemusíme baviť. Enduro bike však nemá iba dobre vyzerať, ale hlavne skvelo jazdiť. Tento model má na to všetky predpoklady.
keyboard_arrow_up