Nový Garmin - Forerunner 305 - 1. časť

Už od Novembra minulého roku som sa obzeral po novom cyklo počítači. Browsoval som po nete a skúšal objaviť čosi trošku vyspelejšie ako priemerný tachometer.
Čítal som recenzie a už-už som bol rozhodnuty pre Forerunner 301, keď som zrazu objavil zmienku o chystanom Forerunneri 305... A tak som sa rozhodol že si počkám, vyskúšam a uvidím ten zázrak na vlastné oči.

GPS, personálny tréner a ešte čosi viac...

Už od Novembra minulého roku som sa obzeral po novom cyklo počítači. Browsoval som po nete a skúšal objaviť čosi trošku vyspelejšie ako priemerný tachometer.

Čítal som recenzie a už-už som bol rozhodnuty pre Forerunner 301, keď som zrazu objavil zmienku o chystanom Forerunneri 305... A tak som sa rozhodol že si počkám, vyskúšam a uvidím ten zázrak na vlastné oči.
Po pár mesiacoch netrpezlivého čakania mi prišiel mail od internetového dílera, že majú pár kúskov "in"..., nuž nelenil som a vyrazil k dílerovi osobne (naštastie má sídlo v tom istom meste ako ja) a jednu 305-ku som si priniesol domov.

Obsah boxu:
-Forerunner 305 (1 kus) ...škoda že nie dva
-cradle (nabíjačka), ktorá má v sebe malý USB port
-šnúra do zásuvky s malým USB portom na opačnom konci
-USB šnúra - regular USB versus malé USB
-heart-rate monitor (wireless)
-náhradný remienok
-CD so software a USB ovládačmi
-relatívne jednoduchý manuál
Základné vlastnosti to má mať ako stará 301, lenže zbavená detských chorôb, plus rôzne drobnosti pre potešenie duše, ale k tým o trošku neskôr.

Obsah boxu
Popis + vlastnosti:
305-ka je zhruba 2 až 3 krát vačšia ako priemerné pánske hodinky, stále je ale menšia ako bola 301-ka a napriek tomu má väčší display a tiež dokáže zobraziť 4 farby a nie iba čiernu a bielu ako 301-ka.
HeartRate monitor je umiestnený v plastikovom púzdre a upevní sa na hruď pružným nastaviteľným pásom. Napájaný je 3V gombíkovou baterkou, ktorá má podľa výrobcu vydržať 3 roky pri dennom hodinovom zaťažení.

Velkost
Napájanie 305-ky:
Samotná 305-ka je napájaná vnútornou Li-ion nabíjateľnou batériou, ku ktorej ako normálny používateľ nemáte prístup, ale jej očakávaná životnosť je viac ako 3000 nabití (niečo cez 8 rokov pri dennou používaní). Po tom ako si prinesiete 305-ku domov musíte je posadiť do nabíjačky, lebo s najvyššou pravdepodobnosťou bude na dne. Môžete ju nabíjať priamo zo siete cez cradle, alebo cez USB port svojho počítača. Výhoda je že si môžete priniesť 305-ku aj spoza oceánu, jednak vïaka USB nabíjaniu, alebo, preto že stačí obyčajná redukcia alebo napriklad 2 drôty a môžete ju nabíjať aj z 220V aj zo 110V zásuvky.

Display
Úvodné nabíjanie je niečo okolo 3 hodín, podľa mojich skúseností trošku menej. Zo zásuvky cca 2 hodiny a trošku viac cez USB cca 2,5 hodiny. Šťava by mala vydržať okolo 10 hodín čo je celkom slušná bajková túra.
S úplne novou 305-kou je to menej - cca 8 hodín, keďže batéria ešte nieje úplne oživená, ale po pár použitiach to dosiahne spomínaných 10 a viac hodín.

Kým sa mi 305-ka nabíja, tak študujem zovňajšok a príslušenstvo. 305-ka má spolu 7 tlačidiel, 2 - On/Off a Mode na ľavom boku, 3 - šipka hore+dole pre pohyb po Menu a Enter na pravom boku a 2 zvrchu pod displajom - Lap a Timer Start/Stop.

Display
Všetko ostatné príslušenstvo je jednoduché a niet príliš čo študovať, snáď CD stojí za zmienku - Obsahuje Training Center software, plus nejaké linky, ale chýba mi na ňom napríklad dokumentácia ku 305-ke v PDF formáte, čo teraz už býva dobrým zvykom. Každopádne môžem si ju stiahnuť zo stránky Garminu. K software sa vrátim neskôr, keď už budem mať nejaké dáta na analýzu, ale samotný software sa prvý krát spustí iba ak máte pripojený Forerunner. Ako som neskôr zistil aplikácia samotná je veľmi jednoduchá a nič mimoriadne neponúka, jej najvačší a napokon hlavný zmysel je zhromažďovanie dát z Forerunnera a ich zobrazovanie. Bohužiaľ nejaké analýzy alebo štatistiky chýbajú. Čo ale mňa osobne nadchlo je zobrazenie mojho tripu na reálnej mape. Takže hneď po štarte zazoomujem na kontinent, štát a oblasť, kde som podnikol svoj výlet
a na mape vidím kľukatú žltú linku, znázorňujúcu moju trasu. Prirodzene sa dá veľmi dobre zoomovať a tak po viacnásobnom preklikávaní a panelovaní vidím úplne úžasné detaily mojej cesty, bohuziaľ ale nie mapy...

Display
Mapa zobrazuje iba najhlavnejšie cesty idúce cez mesto, veľmi zjednodušene, prípadne rieky, vačšie jazerá a parky. Našťastie ale detaily mojej cesty sú úplne úžasne viditeľné.
Prvý krát som zobral Garmina so sebou cestou do školy a po následnom študovaní trasy vidím napríklad po ktorej strane chodníka som išiel alebo kde som stál na peróne keď som čakal na električku. Tiež vidím ako som nervózne pochodoval po zastávke keď som sa nevedel dočkať. Časť trasy cez mesto ktorá bola v skutočnosti úplne priama je zobrazená na moje prekvapenie kľukatá, to je ale spôsobené odrazom satelitného signálu od okolitých budov. Čo je ale úžasné signál nevypadol ani raz, napriek tomu že celé centrum je plné mrakodrapov. Dva úseky, keď sme prechádzali cez dlhšie tunely sú doplnené (dopočítané), takže cesta nie je prerušená a všetky ostatné dáta sú zachované.

Pokračovanie
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Garmin Edge 840 Solar – „nadupaný dotykáč“

Test: Garmin Edge 840 Solar – „nadupaný dotykáč“

Garmin si na tento rok pripravil naozaj mnoho noviniek a jednou z nich je aj dlhoočakávané uvedenie modelov Edge 540 a 840.
Unboxing: Garmin Edge 1030 - tu vám zrejme funkcie chýbať nebudú

Unboxing: Garmin Edge 1030 - tu vám zrejme funkcie chýbať nebudú

Vlajková loď od Garminu uspokojí každého náročného cyklistu, ktorý pozerá po najnovších technológiách a trendoch. Poďme sa bližšie pozrieť na to, čo sa skrýva v jeho balení...
Garmin EDGE 705 HR - diel prvý

Garmin EDGE 705 HR - diel prvý

Viacerí z vás si určite spomenú na etapu života kedy sa menili z malého chlapca na nebojácneho mládenca. S touto etapou boli neodmysliteľne spojené dobrodružné výpravy , či už inšpirované knihami J. Foglara alebo organizované skautskými oddielmi. Jednou zo súčastí výzbroje mladého dobrodruha bola tzv. KPZ – krabička poslednej záchrany, ktorá mala definovaný obsah určený na prežitie krušných chvíľ
keyboard_arrow_up