Test: Lapierre Spicy 327 – krikľavý hrbáč

Test: Lapierre Spicy 327 – krikľavý hrbáč

LP Spicy bol v testoch už viackrát a nikdy neskončil zle. Možno si preto poviete, že „zase Spajsy...“, no snažili sme sa na tento bike nahliadnuť z vlastných skúseností z jazdenia rôznych bikov. Z rôznych geometrií, prepákovaní, výbav, veľkostí kolies, zdvihov 140-170 mm, atď. Spolu sme si potom vymieňali pocity z jazdenia a vlastností biku, aby to neostalo len na subjektívnom názore jednotlivca.

V tomto teste sme sa rozhodli pre trochu oživenia vo forme video testu, veríme, že sa vám bude páčiť. Najskôr si trochu predstavíme bike po technickej stránke, jeho výbavu, geometriu a potom pridáme pár našich komentov. Môžete si o tom urobiť svoj vlastný obraz. Určite nám napíšte vaše dojmy a názory, sme na ne zvedaví. Ale hlavne - užite si túto jazdu.

Výbava




Geometria



Viac o výbave na www.lapierre-bike.sk.

K biku


Dizajn rámu je už na prvý pohľad výrazný, nesie sa v krikľavo žlto – zelenom prevedení s belaso modrými nápismi, čo nám prišlo ako celkom vhodne zvolená kombinácia. Francúzka značka Lapierre u nového modelu Spicy mierne vylepšila geometriu rámu. Týka sa to napríklad hlavového uhla, ktorý je o pol stupňa menší (zo 66,7 na 66°), čo sľubuje lepšiu stabilitu v zjazde. Ďalej sedlový uhol je mierne vyrovnanejší, zo 73,7° na 75°, čo by mohlo znamenať mierne zlepšenie v pozícii šliapania. Čo si však každý všimne už ako prvé – pribudol mu na hornej rámovej trúbke hrb. Pýtate sa, načo vlastne ten hrb? Práve pre možnosť použitia tlmiča s expanznou nádržkou. Tá v predošlom modeli pri pohybe zadnej stavby chytala spodnú stranu hornej rámovej trúbky, takže to inžinieri vyriešili takýmto spôsobom. Či sa vám už hrbík bude pozdávať, alebo nie, necháme na vás. S istotou vám ale môžeme povedať, že na X-Upy u Spicyho zabudnite, budú vám cez 90° otočenie riadítok zavadzať brzdové páčky. Ak by vám to ale moc chýbalo, tak si ich nastavíte možno trochu vyššie a pôjde to...



Ale poďme ďalej. Dĺžka kónickej hlavovej trubky tiež o čosi narástla, a to v závislosti od veľkosti rámu, čo by malo znamenať zvýšenie pevnosti uchytenia vidlice. Zvýšila sa aj celková výška rámu od stredu, čo mierne zvýši posed. Na zadnej časti hlavného rámového trojuholníka nájdeme SAG-meter, čo poteší pri správnom nastavení tlaku v tlmiči. Zadný zdvih rámu je 165 mm. Ako sa to všetko prejaví v jazdení? Zdá sa, že nový Spicy bude ešte lepší v zjazdoch ako býval, bez toho, aby mu to ubralo na výjazdových vlastnostiach, o čom sa môžete presvedčiť aj vo video teste. Niekoho možno trochu zamrzí vonkajšie vedenie bowdenov, aj keď po spodnej časti rámu, ako je to už u Lapierra zvykom, no v ničom to neprekáža a pôsobí to vcelku uhladene. Na spodnej trubke zadnej stavby vám gumený chránič ochráni odieranie od nárazov reťaze. K celkovej tuhosti prispieva aj zadná 12 x 142 mm oska.



Čo sa týka výbavy, je jasne ladená do enduro štýlu. Či už je to pruženie v podobe prednej vidlice Fox Float 34 Performance so zdvihom 160 mm a 15 mm oskou a tlmičom Fox Float DPS Evol, teleskopickej sedlovky Kind Shock Cruxi alebo 27,5“ kolies Mavic EN323 s plášťami Schwalbe Hans Dampf Performance 2.35. K tomu prispieva riadenie v podobe 780 mm riadítok s predstavcom dlhým, či skôr krátkym – 45 mm. Pohon biku je v dokonalej symbióze SRAMu a Race Face. Na rozdiel od predošlého ročníka, ubudol mu prešmykač s radením a jedným prevodníkom a na kazete pribudol jeden pastorok. Správne zvolený 30-zubový prevodník s 11-rýchlostnou kazetou (10x42), je do výjazdov akurát. Udávaná váha 14,4 kg viac-menej súhlasí, čo je na bike v tejto kategórii priemerná hodnota. Spicy je dostupný vo veľkostiach S až XL a jeho cena je nastavená na 3 200 €.

Video test




Plusy

  • Geometria a s tým spojená stabilita v zjazde.
  • Vidlica Fox Float 34 Performance.
  • Pekné farebné zladenie.

Mínusy

  • Horšie zatáčanie v kľukatých úsekoch.
  • Hrbík.
  • Pohupovanie zadnej stavby.


(Test prebiehal počas neskorej jari.)

Čistokrvný endurák


Ako sme sa mohli presvedčiť, Spicy 327 je bike, s ktorým vyjdete na každý kopec, hoci nebudete možno v tempe maratónca. Smerom dole si to zase parádne štýlovo užijete a navyše, s jeho krikľavou fasádou budete neprehliadnuteľný, aj keby ste zrovna štartovali v dave bikerov na Megavalanche . Pokiaľ sa pre tohoto čistokrvného enduráka rozhodnete, určite oceníte jeho stabilitu v zjazde a prácu pruženia. Na záver chcem poďakovať za asistenciu pri tomto teste tímu Black Trail Riders, hlavne kameramanom Polovi a mojej polovičke Specke.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up7thumb_down comments 8 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Lapierre eZesty AM 9.0 - ebike s ovládateľnosťou klasického biku

Test: Lapierre eZesty AM 9.0 - ebike s ovládateľnosťou klasického biku

Letmý pohľad na eZesty francúzskej značky Lapierre nemusí hneď prezrádzať, že ide o ebike. To spoznáte až pri detailnejšom pohľade na kokpit a oblasť stredového zloženia. Na rozdiel od väčšiny ebikov vás však prekvapí aj hmotnosť...
Test: Lapierre Spicy 6.9 – enduro na steroidoch, ktoré vám prinesie nielen zábavu

Test: Lapierre Spicy 6.9 – enduro na steroidoch, ktoré vám prinesie nielen zábavu

O tom, že Lapierre Spicy vyzerá najmä v červenej farbe naozaj spicy, sa myslím nemusíme baviť. Enduro bike však nemá iba dobre vyzerať, ale hlavne skvelo jazdiť. Tento model má na to všetky predpoklady.
Test: Lapierre Overvolt TR 5.5 - ukáž mu smer a viac nerieš

Test: Lapierre Overvolt TR 5.5 - ukáž mu smer a viac nerieš

Lapierre vedel vždy robiť dobré bicykle a elektrika mu rovnako ide. Do testu som dostal Overvolt TR 5.5 a hneď, ako som ho vybral z krabice, spomenul som si na prvý ebike, ktorý som testoval.
keyboard_arrow_up