Pozvánka: EKO Tour de Prešov

Druhý ročník cyklomaratónu opäť premení Hlavnú ulicu mesta Prešov na raj pre cyklistov. Široká cyklistická verejnosť tak môže stráviť sobotňajší podvečer a sviatočnú nedeľu 9.-10.7. 2016 v kruhu cyklistickej rodiny, ktorá sľubuje plno nezabudnuteľných zážitkov.

Začiatok tohtoročnej Tour sme sa rozhodli venovať motívu EKO. Každý človek si pod pojmom EKO vybaví vždy niečo iné. Pokiaľ spojíme ekológiu s cyklo dopravou, prezentujeme tak zdravý životný štýl, šetrnosť k životnému prostrediu a častokrát aj prostriedok pri dochádzaní za prácou či štúdiom. Tieto myšlienky budú základným motívom EKO cyklo jazdy, ktorou sa budeme snažiť upozorniť na alternatívne spôsoby dopravy v mestách na Slovensku. Pokračovať budeme krátkym workshopom na aktuálne témy cyklo dopravy a cyklo turizmu. Program spestrí pretek na 5 a 10 kilometrov bicyklom s pevným prevodom priamo na Hlavnej ulici. Chýbať nebude ani kvalitná hudba.

Pre súťaživých si organizátori pripravili program už v sobotu podvečer o 18. hod. Sily si zmerajú jazdci na bicykloch s fixným prevodom priamo v centre mesta. Registrácia a prezentácia bude prebiehať priamo na mieste v stánku s nápisom "registrácia". "Skúsenosť a dobré odozvy nás priviedli k nápadu rozšíriť formát Tour de Prešov o ďalší deň, čím chceme prešovskej verejnosti dopriať víkend plný cyklistiky. Naše mesto nám v tomto preukázalo silný potenciál, ktorý považujeme za hlavný motivačný nástroj pre našu činnosť v najbližšej budúcnosti", hovorí tajomník pretekov Martin Marton.

Druhý deň Tour de Prešov bude patriť pretekárom a bohatému sprievodnému programu. Nedeľa naplno začne o 10.30 slávnostným štartom hlavných pretekov z Hlavnej ulice. Ako minulý rok, tak aj tento rok si budú môcť pretekári vybrať pretekať v preteku na 100 kilometrov alebo v šprinte na 1 kilometer. Pre pretekárov na 105 kilometrov je otvorená online registrácia už od marca. Pre šprintérov bude registrácia otvorená priamo na mieste.

Na základe minuloročnej skúsenosti sme šprintérom a šprintérkam otvorili viaceré výkonnostné a vekové kategórie. Novinkou je kategória U23 pretekárov do 23 rokov a taktiež 40-kilometrová rovinka do prvého vážnejšieho stúpania. Poplatok pre pretekárov hlavného preteku je stanovený štartovný poplatok 6 € a pre šprintérov 3 €. Tentokrát každý pretekár, šprintér obdrží prezentačnú tašku s kvalitným tričkom a výživou. Štart hlavného preteku je naplánovaný z Hlavnej ulice smerom na Trojicu presne o 10:30. Pelotón bude postupne prechádzať cez mesto, sídlisko Sekčov, sídlisko Šváby s ostrým štartom za priecestím v obci Haniska. Približne 35-kilometrový úsek prevažne rovinatého charakteru sľubuje dokonalý zážitok z pocitu vyše 150-členného pelotónu. Po 25 kilometroch si zmerajú sily najrýchlejší pretekári pelotónu o rýchlostnú prémiu, ktorá pozostáva z finančnej odmeny 50 € v hotovosti a zelený dres víťaza rýchlostnej prémie TDP.

Prvé mierne stúpanie rozdelí pelotón približne na 2 polovice. Po technickom zjazde nasleduje mierna rovinka pred najnáročnejším stúpaním tohtoročnej Tour. Ešte pred stúpaním bude čakať pretekárov prvé občerstvenie. Stúpanie má niekoľko náročných pasáží. Radosť pretekárom bude robiť úplne nový koberec a malebné prostredie v okolí opálových baní Dubník. Na konci stúpania bude čakať pretekárov horská prémia, ktorá taktiež pozostáva z finančnej odmeny 50 € v hotovosti a červený dres víťaza horskej prémie. Na vrchole stúpania bude pripravené druhé občerstvenie. Nasleduje rýchly zjazd až do obce Dulova Ves, v ktorej pretekári nastúpia na druhé náročnejšie a zároveň posledné stúpanie až nad obec Záborské. Postupným klesaním až do obce Drienov s menším vlnením, až do záverečnej časti. Posledným miestom na útok je 400-metrový kopček pred vjazdom do Prešova s ostrým stúpaním. Nasleduje rýchly dojazd priamo na Hlavnú ulicu. Tohtoročná trať dáva príležitosť pretekárom a nadšencom cestnej cyklistiky zabojovať o víťazstvo v siedmich vekových kategóriach o celkové víťazstvo a samozrejme rýchlostnú a horskú prémiu. Počas celého dňa bude pretekárom a šprintérom plne k dispozícii stan s občerstvením, zdravotná a technická pomoc.

Pre všetkých registrovaných pretekárov a šprintérov sme je pripravená prezentačná taška s originálnym tričkom od TdP a energy tyčinky na posilnenie.

Pre návštevníkov podujatia sme si pripravili bohatý sprievodný program v podobe najväčšej EXPO cyklo prezentácie na východnom Slovensku. Množstvo súťaží o atraktívne ceny a hlavne tombola. Prvou cenou je značkový cestný bicykel od generálneho partnera podujatia STAR bike. Tento ročník bude naozaj výnimočný. Tešíme sa na vás.

Viac informácií nájdete na stránke: http://www.tourdepresov.sk/oficialne-propozicie-tour-de-presov-2016/ a https://www.facebook.com/events/1061478680570679/.