Dizajn trofejí pre víťazov Tour de France opäť nesie slovenský rukopis

Dizajn trofejí pre víťazov Tour de France opäť nesie slovenský rukopis

PR článok

ŠKODA je tento rok už po trinástykrát oficiálnym partnerom aj automobilom pravdepodobne najťažších cyklistických pretekov na svete. Spoluautorom dizajnu trofejí, ktoré 24. júla v Paríži prevezmú víťazi tohtoročnej Tour, je slovenský dizajnér značky ŠKODA - Peter Olah.

Trofeje sú majstrovskými dielami českého sklárstva. Pri ich tvorbe sa nechali dizajnéri ŠKODA AUTO inšpirovať tvarom pneumatiky bicykla. Je to reminiscencia na bicykel, ktorým pred 121 rokmi začala história automobilky.

Celkovo 21 etáp Tour de France, ktoré vedú celým Francúzskom, je dlhých 3 519 kilometrov a prekonávajú 28 stúpaní. Víťazi budú vyhlásení 24. júla na Champs-Élysées. Okrem celkového víťaza v žltom drese si poctu pred miliónmi fanúšikov vychutná aj najlepší jazdec bodovacej súťaže v zelenom drese, najúspešnejší mladý profesionál v bielom a najlepší vrchár v bodkovanom drese. Odovzdávania cien sa zúčastní predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier.

Trofeje


Exkluzívne trofeje boli vyrobené renomovanou sklársku firmou LASVIT. Trofeje, vysoké 60 centimetrov a vážiace štyri kilogramy, nadchnú emocionálnymi tvarmi, umne odvodenými od tvarov bicykla. Dizajnéri sa tým odvolávajú na počiatky automobilky ŠKODA. V roku 1895 založili Václav Laurin a Václav Klement v sídle značky - Mladá Boleslava - manufaktúru na výrobu bicyklov. Už o desať rokov neskôr vyšiel z výrobných hál prvý automobil mladej firmy - typ Voiturette A.



Rovnako ako v roku 2015, trofej je pre nositeľa zeleného dresu vyrobená zo zeleného skla, keďže ŠKODA AUTO je v tomto ročníku Tour de France opäť partnerom zeleného dresu. Odovzdanie trofejí tohtoročným víťazom bude vyvrcholením širokého spektra aktivít značky ŠKODA v rámci Tour de France. Jedným z vrcholov je tiež nová ŠKODA SUPERB, ktorá opäť ide na čele pelotónu ako riaditeľský automobil. O pôsobivú prezentáciu značky na pretekoch okolo Francúzska sa navyše stará i veľká flotila automobilov značky ŠKODA. Značka poskytla zhruba 250 sprievodných automobilov, predovšetkým typu ŠKODA OCTAVIA COMBI a ŠKODA SUPERB.

Cyklistika je jedným z pilierov sponzoringovej stratégie značky ŠKODA


Okrem Tour de France a pretekov okolo Španielska Vuelta, podporuje automobilka aj ďalšie medzinárodné cyklistické preteky aj medzinárodné akcie na poli masovej cyklistiky. Angažmán v oblasti cyklistiky je dôkazom mimoriadneho vzťahu značky k bicyklom. Výrobou bicyklov, ktorú odštartovali zakladatelia firmy Václav Laurin a Václav Klement, začala pred 121 rokmi úspešná história značky.



ŠKODA AUTO dlhodobo podporuje cyklistiku aj na Slovensku. Je partnerom prestížnych cyklistických pretekov Okolo Slovenska a od roku 2015 aj novým partnerom najväčšej cyklistickej charitatívnej akcie na Slovensku – Parasport24 Tour. Spoločnosť ŠKODA AUTO Slovensko je už siedmy rok hrdým partnerom Petra Velitsa, jedného z najúspešnejších cyklistov v histórii Slovenska. Okrem toho z pozície generálneho partnera podporuje už tretí rok aj sériu najvýznamnejších pretekov horských bicyklov na Slovensku ŠKODA BIKE OPEN TOUR. Bližšie informácie nájdu fanúšikovia na stránke www.skoda-bike-open-tour.sk, kde sa môžu na preteky série aj registrovať.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

Pozvánka: Zažite podmienky Tour de France na Slovensku	PR článok

Pozvánka: Zažite podmienky Tour de France na Slovensku

Pokiaľ ste si doteraz mysleli, že rok 2021 bude len súčtom nudných pandemických mesiacov so zrušenými, či v lepšom prípade presunutými pretekmi, tak opak je pravdou. Slovensko po prvýkrát privíta preteky L’Etape du Tour de France.
Rok s WeLoveCycling PR článok

Rok s WeLoveCycling

WeLoveCycling v ničom nezaostáva za svojím názvom a neúnavne prináša zaujímavé články z oblasti cyklistiky. Pravidelná dávka noviniek zo sveta profesionálov, rozhovory na aktuálne témy či so zaujímavými ľuďmi.
Aký drahý cestný bicykel kúpiť?

Aký drahý cestný bicykel kúpiť?

Pohrávate sa s myšlienkou na cestnú cyklistiku a zvažujete, či cesťák za 1 000 € alebo už karbónový model? Aké komponenty sú dôležité? A keď už vyrazíme, ako sa správať na cestách?
keyboard_arrow_up