Test: Letné dlhoprsté rukavice Roeckl Maldon - pohodlné, bezpečné a hlavne z látky, cez ktorú sa opálite

Letné mesiace prinášajú na výjazdoch rôzne úskalia a nájsť vhodné rukavice, tiež nemusí byť najjednoduchšia vec. Do redakcie sa nám dostali preto na jazdenie a následné opísanie pocitov z jazdy letné rukavice, ktoré podľa predpokladov prinášajú zopár zaujímavých vychytávok. Ako však fungovali na výjazdoch, prezradím už o pár riadkov.

Dlhoprsté rukavice jazdím celoročne, či už idem na jednoduchý XC výjazd alebo aj do náročnejšieho terénu v štýle AM. Niekedy však jazdím aj bez rukavíc, prípadne cestu hore dávam bez rukavíc a následne, keď sa profil zmení na hore/dole alebo zjazd, nasadím suché rukavice z vrecka na drese. Už si ani nepamätám, kedy som naposledy jazdil krátkoprsté rukavice, ale pravdepodobne to už budú aspoň 3 roky. Dlhoprsté používam aj na cestných bicykloch, ku ktorým mám posledné dva roky stále bližšie a bližšie až som si jeden nakoniec pred necelým mesiacom aj objednal .

Podľa mňa, už základnú a nutnú vlastnosť rukavíc - ovládanie dotykových telefónov - samozrejme spĺňajú aj tieto Maldon-y. S rukavicami sa dalo aj za jazdy fotografovať/telefonovať a keď si uvedomím, že takto maštrngujem v teréne s telefónom v hodnote stoviek €, treba si už byť celkom istý v stisku. Zatiaľ mi nikdy nepadol - našťastie.

Solar alebo ako NEmať NEopálené ruky

Roeckl udáva, že je to exkluzívna vlastnosť práve týchto rukavíc, ale niečo podobného sa bude dať (pravdepodobne) nájsť pri konkurencií, aj keď to nie je ešte vôbec bežná vlastnosť. Presné označenie materiálu znie Solar Tan Thru® druhej generácie.

Podstata spočíva v tom, že vrchná časť rukavíc je zo “sieťoviny”, ktorá je jednak veľmi vzdušná, ale prepúšťa aj dostatok slnečných lúčov, aby ste nemali úplne neopálené miesta. Takto potom nie je úplne silný prechod medzi nezakrytou časťou ruky a kožou pod rukavicami. Pri jazdení aj celodenných výjazdov, kedy si slnka užijete až až, bolo vidieť rozdiel medzi opálením, ale nebolo to až tak výrazné. Jedná sa však o individuálne rozdiely, ktoré bude mať každý jazdec špecifické. Treba používať aj opalovací krém s vyšším faktorom ochrany v dostatočnom predstihom pred výjazdom, aby sa dokázal krém absorbovať a nevypotil sa hneď pri prvom stúpaní. Podobne, ako keď sa idete kúpať .

Šikovná vychytávka spočíva aj v umiestnení suchého zipsovania rukavíc, ktoré sa nachádza z boku, takže netieni pri opaľovaní. Príde mi aj menšie, ale drží poctivo. Vďaka tejto sieťovej látke sú rukavice výborne vzdušné aj počas tropických dní. Samozrejme, že to neznamená, že sa v nich nespotíte, ale nevytvára to taký teplotný sklenník ako z iných materiálov. Preto, ak máte mäkké gripy, kľudne chodievajte do kopca bez rukavíc a nasaďte si ich až hore. Ruky sú tak pekne na vzduchu a aj sa opaľujú .

Pohodlné, ale hlavne funkčné tlmenie nárazov

Poron XRD® - mäkký materiál, ktorý je použitý na dlaňovej časti rukavíc, ktorý sa pri bežnom nosení prispôsobuje požadovanému tvaru (napríklad riadítok). Avšak, keď v prípade pádu príde k nárazu, tento materiál vie v momente stuhnúť, tj. lepšie stlmiť náraz a neporaníte si dlaň tak výrazne, ako v prípade rukavice bez použitia tohto (alebo podobného) materiálu.

Čo sa mi jediné nezdalo a nešlo mi vôbec do hlavy, sú štíky z vonkajšej strany, ktoré dosť trčia a označujú použitie materiálu Poron XDR®. Je vyborné, že je tento materiál použitý, ale na takéto označenie sa mi to vôbec nezdá, preto som oba štítky odstrihol. Na spodnej dlaňovej časti sú aj 4 malé otvory, ktoré ešte zvyšujú priedušnosť, ale môžu sa hodiť aj keď začne pršať.

Reflexné prvky

Okolo horného lemovania pri zápästí je reflexný pásik, ktorý opäť pridá niečo k vašej viditeľnosti pre vodičov počas neskorých večerných príchodov. Reflexný pásik je po celom obvode, takže ho je vidieť z každej strany. Hlavne reflexných prvkov nie je nikdy dosť a keď sú takto vkusne zapracované, ani nekazia dizajn.

Ako vybrať správnu veľkosť?

Plusy a mínusy

Nebudem uvádzať klasické položkovité plusy a mínusy. Všetko podstatné je uvedené v texte a vzhľadom na absenciu mínusov to radšej opakovať nebudem. Môžete namietať, že rukavice nie sú práve lacné, ale Roeckl je kvalitná nemecká značka, ktorá prináša slušný pomer ceny a výkonu. Jazdím ich necelé dva mesiace a preto sa neodvážim hodnotiť ich trvácnosť, ale zatiaľ na mňa pôsobia dobrým dojmom. Od minulého roka jazdím iné dlhoprsté rukavice taktiež značky Roeckl, ktoré sú však nie až tak vzdušné, ale kvalitovo sa držia dobre doteraz.

Cena rukavíc je približne 55 € a nájdete ich napríklad na stránke slovenského dovozcu firmy Sloger EU.
Páči sa ti tento článok? thumb_up2thumb_down comments 9 komentárov report_problem