Test: Rock Machine CROSSRIDE 500 - radosť z jazdy

Test: Rock Machine CROSSRIDE 500 - radosť z jazdy

Pri práci v MTBIKER centre sa stretávam denne so zákazníkmi, ktorí nemajú pretekárske ambície, terénu sa vyhýbajú, avšak chcú v pohodlí zvládnuť rozbité asfaltky, poľné cesty či chodníčky v lesoparku. Títo ľudia siahajú spravidla po crosovom biku, ktorý uspokojí ich hlad po cyklistike.

Ako ale predávať tieto bicykle, keď všetci jazdíme namakané fully, cesťáky, či MTB HT-čká? Je to vcelku výzva hovoriť o niečom, čo reálne človek nemá vyskúšané a hovorí iba ako múzejný sprievodca. Preto som uvítal možnosť otestovať krosáčik CROSSRIDE 500 od Rock Machine.

Pri predstavovaní bicyklov ste zvyknutí počúvať o čapoch, uhloch, zdvihoch, váhe, pohonoch 1x11,2x11. U Crossride to bude ale o inom. Žiadne kecy o ovládateľnosti na trailoch, super tuhosti, super váhe, apod. Crossride je skrátka bike pre hobíkov.

Bike v tejto kategórii musí zaujať masy najmä dizajnom, Rock Machine vsadil na dominantnú čiernu, ktorú vkusne dopĺňa modrá a v malej miere aj biela farba. Osvedčená kombinácia, ktorá sa páči a je obľúbená. Ak sa pozrieme na rám bicykla, vyzerá príťažlivo a ponáša sa na MTB modely. Horná rámová trubka vedená oblúkom plynulo nadväzuje na zadnú stavbu, čo sa mne osobne páči.



Samotná špecifikácia


Vidlica SR Suntour NEX–DS HLO so zdvihom 63 mm poteší plynulým chodom a hydraulickým lockoutom, ktorý sa ovláda na vidlici. Ak sa pozrieme na MTB modely, tie majú v rovnakej cenovej hladine ovládanie na riadítkach, ktoré by určite potešilo aj na krosákoch, kde však túto vychytávku nevidno.



Pohon v réžii Shimana je vyskladaný presne pre cieľovú skupinu užívateľov. Kľuky Nexave s trojprevodníkom 48/38/28 a prešmykom Acera dopĺňa vzadu deviatková kazeta HG-200 11-32 s Deore prehadzovačkou. Rozsah prevodovania bohato postačuje na jazdenie po ceste a ľahkom teréne. O brzdenie sa starajú hydraulické M-355ky. Kotúče majú vpredu aj vzadu 160 mm, dopredu by sa možno hodil aj 180 mm, predsa len, pri mojej vyššej váhe a dlhšom klesaní bol úbytok brzdného účinku vcelku citeľný. Ako keby sa zabúdalo, že krosové bicykle využijú aj ľudia, ktorí bike použijú ako fitnes doplnok na chudnutie z vyššej váhy a teda budú potrebovať väčšiu brzdnú silu na zastavenie.

Kokpit vcelku milo prekvapil, sedlo Selle Royal 3050 HRN bolo pohodlné a ani pri dlhších výjazdoch som nepociťoval otláčanie či iné nepríjemnosti. Riadítka vybavené ergo gripmi sa držali vskutku príjemne. Posed na bicykli je vzhľadom na geometriu dosť vzpriamený, na rekreačné využitie ako stvorený. Plášte Schwalbe Silento v rozmere 700x40 držali pevne a boli rýchle, ako som čakal. 28“ kolesá sú v tejto kategórii nevyhnutnosť, či už hovoríme o rýchlosti alebo komforte jazdy. Komfort bol vzhľadom na vidlicu a plášte na dobrej úrovni, aj nie práve najhladšie chodníky bike zvládal bez problému, bez natriasania.





Rock Machine v sérii Crossride ponúka štyri stupne výbavy, okrem najvyššej 500-vky aj 200-vku, 300-vku a 350-vku. Dámske prevedenia nájdeme vo verziách 200 a 350.

350-ka vo farebnej kombinácii čierna, žltá oproti najvyššiemu radu ochudobnie o kotúčové brzdy a komponentová výbava je troška nižšia, rovnako obutie ide trocha nižšie, stále však môžete rátať s lockoutom na vidlici.

300-ka opäť ponúka hydrauliky rovnako ako 500-ka, uskromniť sa musíte pri prevodoch, kde zadný menič ponúka 8 rýchlostí. Poteší nastaviteľný predstavec, ktorým viete prispôsobiť vzdialenosť a uhol riadítok tak, ako Vám to najviac vyhovuje.

200-ka ako základný model na V-čkach bez lockoutu na vidlici ponúka za fajn cenu vstup do crosovej kategórie. Taktiež tu nájdeme nastaviteľný predstavec a 8 rýchlostnú prehadzovačku s trojpílou vpredu. Ak nehľadíte na komponentovú výbavu a skôr na cenu, tento model je tu pre vás.



Poďme do terénu


Čo jazdenie? Bike som skúšal najmä v terénoch, na ktorý je určený, teda po asfaltkách, poľných a kvalitnejších lesných cestách. Či to bol okruh z MTBIKER centra k Zelenej vode a nazad popri Váhu cez Hornú Stredu, okruh okolo Sĺňavy, či trocha terénnejšia trasa Okolo Domaše, bike nesklamal. Splnil očakávania, ktoré som doňho vkladal. Na asfalte bol rýchly, ak narazil na prekážku alebo nerovnosti terénu, pomohli veľké kolesá a vidlica, ktorá aj napriek malému zdvihu postačovala. Miernou nevýhodou je slabšia odolnosť plášťov, tu by som odporúčal presedlať na plášte so zvýšenou odolnosťou voči defektu. Počas testu sa mi pošťastilo chytiť iba jeden, avšak ak by som mal jazdiť na tomto biku dlhšie, určite by som obetoval pár gramov a eur navyše a šiel do niečoho odolnejšieho aj keď stále s rýchlym hladkým vzorom.





Ak hľadáte bicykel na pohodové jazdenie bez veľkých výziev alebo chcete sekundovať svojej polovičke či detvákom, Rock Machine Crossride 500 môžem s čistým svedomím odporúčať. Výbavou a správaním spĺňa požiadavky, ktoré sú kladené na bike z tejto kategórie. Geometria, posed a komfort bicykla spolu s ľahkým ovládaním prinášajú radosť z jazdy, pri ktorej nejde o sekundy, výkon či posúvanie limitov.

Viac sa môžete dozvedieť aj na stránke rockmachine.sk/kolekcia/crossride-500, pričom doporučená maloobchodná cena je stanovená na 669 €.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up5thumb_down comments 3 komentáre report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Rock Machine Blizz TRL 70-29 2021 – hardtail, ktorý zvládne aj hrubšie zaobchádzanie

Test: Rock Machine Blizz TRL 70-29 2021 – hardtail, ktorý zvládne aj hrubšie zaobchádzanie

Značka Rock Machine predstavila pre rok 2021 nový model Blizz TRL – agresívnejšiu verziu roky používaného Blizzu. Viac o ňom sa dozviete v nasledujúcom teste.
Video: Nastavenie ebiku - posed, pruženie, tlak, kontrola play_arrow

Video: Nastavenie ebiku - posed, pruženie, tlak, kontrola

Ako si nastaviť ebike na svoju postavu? Ako zistiť správny tlak pruženia a obutia, čo skontrolovať nielen na novom elektrobicykli?
Prečo som v zime vymenil enduro za hardtail?

Prečo som v zime vymenil enduro za hardtail?

Zimné obdobie je oproti letnej sezóne pre väčšinu bikerov nočná mora. Jazdenie, ktoré je spojené s hodinami údržby a čistenia bicykla, si určite už vyskúšal takmer každý.
keyboard_arrow_up