Test: Specialized Turbo Levo FSR Expert 6Fattie - ideálne využitie kolies 27+

Test: Specialized Turbo Levo FSR Expert 6Fattie - ideálne využitie kolies 27+

thumb_up-12thumb_down 55 komentárov

slavo 01.09.2016 40 fotografií   Elektrobicykle Horska Cyklistika Specialized Test 27+

Segment ebikov rastie míľovými krokmi a ak chcete využiť jeho možnosti naplno pre zábavu v teréne, prečo si nedopriať už riadnu mašinu? Široké plášte, poriadny tlmič s vidlicou 140 mm a silný pohon. A zábava sa môže začať!

 

Na žačiatok si predstavme podrobnejšie, s čím máme tú česť. Azda najzaujímavejšie sa mi z papierových predpokladov tohto ebiku zdá spojenie veľkých plášťov a pohonu. A samozrejme, že je to FS a Specialized.

Rám


Masívna spodná rámová trubka spolu s robustným stredom dominujú pri pohľade na bike. Väčšinou je baterka pri ebikoch umiestnená mimo rámu na spodnej rámovej trubke, ale Specialized pri celom rade TURBO skryl baterku do rámu, a tak ho musel aj o dosť zväčšiť.





Rám je z hliníkovej zliatiky, ktorá nesie označenie Specialized M5 Premium Aluminum a má trailovú geometriu. Takže sa na biku pôjde pohodlne hore, ale aj dole kopcom po náročnejších cestičkách, resp. trailoch.

Vnútorné vedenia sú tu zakomponované pre všetky vedenia (okrem prednej brzdy). Pre niekoho možná komplikácia pri servisovaní, ale trend je už viac ako jasný a vnútorné vedenia vyhrali u výrobcov (tým pádom aj u jazdcov) na plnej čiare.

Farbu tu nebudem veľmi riešiť, ale v teste bolo decentné tmavé prevedenie s pár sviežimi modrými detailami. Ebike je dostupný aj v oranžovej farbe.

Pruženie


Vpredu RockShox a vzadu FOX, symbióza, ktorá si rozumie. RockShox Pike RC Solo Air, do ktorej môžete dať koleso 29” aj 27.5+. Pevná oska 15x110 mm je tu samozrejmosťou. V prípade potreby sa dá znížiť jej rozsah zo 140 na 130 mm. Ovládanie z riadítok by ste tu hľadali márne, ale aj tak budete jazdiť stále na otvorenej. Prípadne výnimočne ju uzamknete, čo ide v rukaviciach pohodlne aj za jazdy. Navyše, vidlica má čierne klzné nohy, za čo treba dať rozhodne palec hore, lebo to do dizajnu krásne padne.

Tlmič FOX FLOAT Factory, Rx Trail Tune s obľúbenou povrchovou úpravou kashima, ktorá dodáva klznej ploche viac odolnosti. Jednoducho nastaviteľný ideálny stupeň tlmenia na hmotnosť jazdca sa robí pomocou AUTOSAG, ktorý spočíva v nafúkaní tlmiča a keď si jazdec sadne na bike, vyfúkne sa stlačením ventilika z tlmiča požadovaný vzduch, aby bola citlivosť práve na jazdcovu váhu. Môžem potvrdiť, že u mňa tento zjednodušovák pracoval správne.

Pohon


Legislatíva EU (smernica NF EN 15194) nastavila maximálnu hranicu pre ebiky na 25 km/h a výkon 250 W. Takže v týchto základných a daných parametroch sa drží aj Levo. Rozdiel nastáva už v krútiacom momente, stupňovaní dopomoci a softvéru, ktorý ovláda pohon. Specialized nestavil na hotové (prípadne mierne odladené) riešenie od Shimano Steps, Bosh, alebo Yamaha, ale vydal sa svojou cestou a hardware aj softvér si rieši vo vlastnej réžii. Či je to dobré riešenie, uvidíme pri testovacých výjazdoch…

Radenie je pod patronátom SRAM, a to 11-rýchlostná X1-ka s prehadzovačkou X01. Kazeta je ako inak SRAM (XG-1180) s rozsahom 10-42T, čo dovolí vydriapať sa aj do riadnych strmákov spolu s predným prevodníkom 32T. Reťaz nie je štandardná z bikov, ale zosilnená pre ebiky tak, aby zvládala väčšiu silu. Každopádne, všetko má svoje limity.



Aj batéria je pod patronátom Specialized s kapacitou 504 Wh (40x3.5 Ah), dostatočným stupňom ochrany voči nečistotám a vode so stupňom krytia IP 67. Takže po blate a vode alebo riadnych lejakoch sa môžete kľudne preháňať bez starostí. Pozor ale na výjazdy počas nízkych teplôt a mrazu. Základné pravidlo je nenechať baterku vymrznúť. Jazdiť sa dá aj počas slabších mrazov, ale hlavne nerobiť si veľmi dlhé prestávky, aby baterka nevymrzla. Alebo, ak sa napríklad zastavíte na chate občerstviť, zoberte baterku so sebou do tepla.

Zaujímavé je prevedenie bez displeja na riadítkach, kedy signalizáciu stavu batérie (dojazdu) označujú svetielka na ľavom boku batérie. Toto prevedenie sa mi pozdáva viac, ako mať veľký displej na riadítkach. Pri indikácií stavu batérie sú umiestnené dve tlačidlá, ktorými zvyšujete alebo znižujete dopomoc pohonu. Má tri stupne a už najslabšiu je dosť cítiť, pričom na trojke zaberá riadne, ale do strmáku sa dá ísť na dvojke, prípadne jednotke.

Kolesá a plášte


Rozmer 27+ a plášte 3.0" spolu s elektro pohonom dávajú podľa mňa ideálnu kombináciu. Navyše, hliníkové ráfiky sú tubeless ready, takže dostať defekt sa posunie ešte na inú úroveň.

Vpredu je o niečo výraznejší vzor, ktorý lepšie podrží stopu a predné koleso tak ľahko neustrelí. Navyše, jazdenie nižších tlakov, ktoré tieto balóny dovoľujú spolu s bezdušákmi, bude isto parádna. Už len samotné plášte dokážu spraviť pár cm pruženia, dovolil by som si napísať, že to môžu byť aj 3 cm, tj. 30 mm dodatočného tlmenia nad rámec tlmiča či vidlice. Práve vďaka mohutným plášťom sa dajú jazdiť “pohodlne” aj pevné či HT fatbiky. (Po novom už aj 27+, ktoré sa derú aspoň z pohľadu bike značiek na svetlo sveta.)

Plášte (Purgatory 650bx3.0) nemajú veľmi prenikavý vzor, takže až tak nebudú hučať pri jazde a mať výrazný valivý odpor. Pozor ale, toto porovnanie nevychádza z klasického XC biku, ale skôr s drsným enduro/AM pláštom.

Brzdy


Skúšali ste už v teréne 4-piestové brzdy? Ak nie, tak určite by ste mali vyskúšať, či už na “klasickom” biku alebo ebiku. Nie je to len marketingový výmysel, rozhodne lepšie brzdia . Ich sila je jedným slovom enormná, navyše pekne dávkovateľná. Nebudú mať problém ani jazdci, ktorí vážia viac ako metrák.



Podľa všetkého sa však dajú uvariť aj oni, ale tak to sa už bavíme o riadne krajných situáciach, do ktorých ich 99% jazdcov nedostane.

Pre úplnosť treba uviesť, že aj brzdy sú pod patronátom amerického SRAM-u a to Guide RS (hydraulické) s 200 mm kotúčom vpredu aj vzadu a na túto mašinu sa úplne hodia.

Posed


Teleskopická sedlovka je Command Post IRCC s vnútorným vedením ovládania a má 12 polôh. Jej dĺžka pri veľkosti rámu S je 100 mm a pre rámy M/L/XL má 125 mm. Pracovala spoľahlivo a hlavne pri takomto type “trail biku” je to už nutnosť, pretože v teréne príde jej funkcia vhod.

Sedlo je dosť individuálna záležitosť, ale mne padlo fajn, rovnako aj pár kamarátom, ktorým som sa dal na biku zviesť. Hlavne však treba jazdiť s cyklonohavicami a až potom riešiť, či sedlo tlačí...

Kokpit


Pekne široký, mierne do strán zvýšený o 10 mm, držal sa super a označkovaný je ako inak Specialized.

Dosť bolo teoretizovania a opisovania faktov, ide sa jazdiť


Dojazdnosť je veľmi relatívna záležitosť. Zaleží od hmotnosti jazdca a aj toho, ako veľkú dopomoc má zvolenú. 60 kg žena môže dostať batériu iba na 50% kapacity, pričom 100 kg muž už bude mať v rovnakom momente na rovnakej trase batériu úplne vyšťavenú. Na výjazdy dlhé 60-70 km s 1 500 výškovými metrami to bude úplne v pohode. Možno aj viac, ale na najvyšší stupeň pomoci to rozhodne nebude. V prípade potreby však je možné nosiť so sebou aj druhú pre ešte väčší dojazd.



Tank na dvoch kolesách


Tlaky treba skúšať a hlavne pri jazdení. Nespoliehajte sa na zázračné číslo, na ktoré dostanete zaručenú radu, ale zvažujte aj vlastnú hmotnosť a štýl (agresivitu) jazdy. Takže lepšie poskúšať a nechať sa viesť pocitom z jazdy.

Je to však balón, ktorý sa pri zjazdoch a rýchlych technických zákrutách bude správať trošku inak ako XC či AM plášť.



Priechodnosť čí už hore, ale aj dole kopcom je značne vyššia. Netreba sledovať až tak nerovnosti a prekážky, na ktoré treba reagovať pri klasických plášťoch. Tu si to kľudne pustite skrz a už to plášť spracuje. Širšie plášte až tak necítiť, pokiaľ máte zapnutý pohon, pretože zvýšenú námahu na jazdu dodá pohon.

Nešetrné zachádzanie a trhanie reťaze


Osobne som ešte netrhol reťaz na ebiku, ale stalo sa to už mnohým. Všetko podľa mojich skúseností (a logiky) vyplýva z toho, že sa proste nemôže bušiť do pedálov hlava-nehlava. Ebike má síce pohon, ktorý dodáva silu, ale stále treba dodržiavať optimálne prevody a pri stúpaní prehodiť na ľahší prevod. Obdobne ako na biku, netreba pri prehadzovaní naplno zaberať, ale zjemniť silu v nohách a nechať reťaz, aby sa chytila na novom prevode. Vytrhnúť zub alebo roztrhnúť reťaz nie je až také umenie na ebiku.

Výrobcovia o tomto samozrejme vedia a do pohonov budujú snímače, aby sa merala sila šliapania jazdca a mohol sa adekvátne znížiť výkom pri radení. Ale povedal by som, že sme ešte na začiatku týchto vychytávok, takže to nie je ešte spravené na 99%.



Jazdil som viacero ebikov, od klasických krosákov, cez základné a pokročilejšie HT až po nadupané FS. Zo všetkého čo som doteraz vyskúšal, mi spojenie širokých plášťov 3” na kolesách 27+ a celoodpruženého rámu spolu s pohonom vychádzajú jazdecky najviac hravo a priechodne cez terén. Levo je stvorený nielen pre skúseného šanteniachtivého jazdca, ale určite by som ho poradil aj neskúsenejším jazdcom. Vie chytiť za srdce na tom správnom mieste a začať si užívať terén, aj keď na to nemáte práve silu v nohách. Široké plášte zachránia jazdecké nedostatky a časom dopilujete aj techniku.



Za okraj: Trošku teórie


Stále sa stretávam s neporozumením zo strán skúsených alebo aj hobby jazdcov voči ebikom. Na jednom z výjazdov som požičal Levo kamarátovi a samozrejme to skončilo tým, že ma odbehol a následne čakal hore vyškerený ako lečo. Prirovnal bike vs ebike ako chôdza a beh. Za rovnaký čas si môžete užiť dvakrát toľko radosti. Nie je to o tom, že sa vôbec neunavíte, ale za rovnaké úsilie, ktoré by ste zdolali napríklad 30 km výjazd s 1 000 prevýšením, si teraz môžete naložiť 70 km / 2 500 výškových metrov.



Plusy

  • Silné brzdy.
  • Silný pohon.
  • Rozsah prevodov.

Jazdenie na ebiku, ktorý dáva jazdcovi viaceré tromfy pre užitie si obľúbených cestičiek alebo skúmaní nových, je jedným slovom zábava. Tento ebike nie je tank, ale bude to zvádzať, nechať ho pustiť či hore alebo aj dole kopcom riadnym terénom, pretože široké plášte, ktoré dokážu sami o sebe absorbovať aj väčšie nerovnosti spolu s tlmiacim účinkom 140 mm sú parádna kombinácia.

Kompletnú ponuku ebikov Levo si môžete pozrieť TU.
 

Fotogaléria k článku

 

Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v novej sekcii Elektrobicykle v skratke.

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

Coffey32 01.09.2016 (17:28)

thumb_up20thumb_down


čo má motor nieje bike!

 
chezter Coffey32 01.09.2016 (18:28)

thumb_up1thumb_down


Ved nie je, je to ebike bajk je zaujímavý ale článok sa mi veľmi nepáčil, ani štýl akým je napísaný...

 
slavo chezter 02.09.2016 (10:31)

thumb_up-1thumb_down


Aspoň si dočítal do konca?

 
chezter slavo 03.09.2016 (08:55)

thumb_up1thumb_down


jasne

 
iron.hide Coffey32 02.09.2016 (13:19)

thumb_up0thumb_down


jedine stastie je, ze to je drahe jak svina. Za tu cenu radsej kvalitnu motorku alebo hoci auto z bazaru.
Ale nevadi, tieto clanky o ebikoch ja osobne beriem ako nieco, co generuje redakcii aspon nejake peniaze, takze je to v poriadku.

 
AdMich 01.09.2016 (18:55)

thumb_up7thumb_down


Ak ebike, tak jednoznačne toto!

 
erikhanzel AdMich 04.07.2017 (07:11)

thumb_up0thumb_down


Vyzera to zaujmavo, este by ma zaujmalo ci vyriesili samovolne vypinanie motora pocas jazdy

 
birel 01.09.2016 (20:52)

thumb_up3thumb_down


To, že nemá displej je pre mňa velké mínus. Sledovať stav batérie na boku rámu je velmi nepohodlné tak isto ako prepínanie asistencie na ráme.

 
lto birel 01.09.2016 (22:25)

thumb_up1thumb_down


Asi to pojde sledovat na mobile cez ANT+/BT modul, mal by to mat.

 
birel lto 02.09.2016 (08:35)

thumb_up0thumb_down


Ano o tej možnosti viem, ale voziť mobil na rajdoch nechcem.Otázna je aj výdrž baterie a prípadná voda mu tiež moc neprospeje.Dá sa tam dať aj garmin ale to je navýšenie ceny bajku.

 
slavo birel 02.09.2016 (10:42)

thumb_up1thumb_down


Stav baterie nemusis sledovat neustale, tak preco sa na to pozerat neustale na velkej obrazovke na rajdoch?

Prepinanie intenzity pohonu, je nieco ako zamkinanie vidlice, takze velmi to nebudes vyuzivat pocas vyjazdu a da sa to pohodlne robit aj za jazdy.

 
birel slavo 02.09.2016 (16:57)

thumb_up0thumb_down


Displej mi ponúka aj dalšie informácie,rýchlosť,dojazd...Aplikácia je asi fajn len ja málokedy dopredu viem kolko km najazdim.A neviem isto či chcem nech za mňa premýšla aplikácia.

 
tmax birel 02.09.2016 (14:04)

thumb_up2thumb_down


Toto rieši aplikácia Specialized Misson Control, na ktorej si zadáš, koľko km chceš spraviť a koľko % batérie ti má ostať (napr.). Potom ti systém sám dávkuje intenzitu pomoci, aby si nemusel riešiť, či dôjdeš domov.

 
double 01.09.2016 (22:56)

thumb_up3thumb_down


presne tak 90% ludi je lenivých a len 10% bicykluje v kopcoch tak je teda jasne ze nas ´´ozajstných´´ bikerov prevalcuju a uz je to aj vidiet

 
Lechu double 02.09.2016 (09:19)

thumb_up1thumb_down


Ty si fakt ozasjtny .... Citis sa s tým lepsie, pohladkal si svoje ego? V lese je miesto pre každého.

 
slavo double 02.09.2016 (10:33)

thumb_up0thumb_down


Nepovedal by som, ze je to len o lenivost, ale tieto západňárske vymozenosti sa usadia (casom) aj u nas.

 
Lechu slavo 02.09.2016 (13:51)

thumb_up0thumb_down


My sme ti pravi bajkeri, ritieri na bielych konioch? Elita elit?

 
iron.hide double 02.09.2016 (13:22)

thumb_up0thumb_down


preco by nas mali prevalcovat? nemaju sancu
absolutne nie je dovod aby nas nejaki tlustoprdi na ebajkoch prevalcovali. Taki su radi ak sa dogulaju na Biely Kriz a daju si tam tri piva.

 
lto 01.09.2016 (18:43)

thumb_up2thumb_down


Nooo, konecne ebike mtb, ktory zacina mat zmysel Vsak oni sa casom dopracuju k realite. Este par uprav a aspon 2x taka kapacita baterie a uz to bude zaujimave. Btw, tie pedale to je fakt hnus. To neboli v sufliku dake aspon trosku pekne platformy ?

 
iron.hide lto 02.09.2016 (13:24)

thumb_up0thumb_down


ale potom budes jazdit sam alebo sa daj dokopy s milankom.

 
N/A 01.09.2016 (19:51)

thumb_up2thumb_down


Pekne napisane no uz neako moc vela e-bike tlacite. CO ak test Author Ronin, alebo ineho gravel bike to tu zatial nebolo.

 
Tomassoxx 01.09.2016 (20:52)

thumb_up2thumb_down


Pekne, len ta cena. Ja nemam na bike ani za dvojku,ale aj tak ma to bavi. ?

 
murderer 01.09.2016 (21:55)

thumb_up2thumb_down


Tlačia aj v Bike časopise, tlačia aj tu...KÚP SI EBIKE!

 
panZdenda 01.09.2016 (22:29)

thumb_up2thumb_down


Elektrokola se postupně stávají fenoménem, zejména na "západě". Je to ultimátní řešení pro lidi, kteří používají e-kolo nikoliv jako sportovní nářadí k získání fyzické kondice, ale jako dopravní prostředek nebo prostředek k rekreaci. Vzhledem k tomu, že tito lidé mezi běžnými cyklisty převažují, dá se očekávat, že jízdní kola bez pohonu budou postupně vyklízet pozice.

 
iron.hide panZdenda 02.09.2016 (13:26)

thumb_up-2thumb_down


jedine tak v tvojom mokrom sne

 
panZdenda iron.hide 02.09.2016 (19:32)

thumb_up3thumb_down


Žádný mokrý sen to není, ale realita. Jsem teď v Hallstattu a je to tady samý elektrikář, většinou nabušené Haibiky nebo Spešly, ale i spousta levnějších modelů. Klasické šlapací biky zde již hrají druhé housle. V půjčovnách už je tady taky skoro nemají, jen e-biky. Za pár let bude e-bike revoluce i u nás, s tím prostě nenaděláme nic.

 
iron.hide panZdenda 03.09.2016 (13:40)

thumb_up0thumb_down


dve veci - 1) v nemecku a rakusku su ludia bohatsi nez u nas ci v CR, a to vratane dochodcov pre ktorych su ebajky predovsetkym urcene (ano prekvapivo je to tak, tu druhu skupinu tvoria uz len lenivi tuckovia a alkoholici).
2) je od teba velmi smutne, ze takto podcenujes klasicke bajky, ony su totiz to sportove nacinie, vdaka ktorym maju mnohi z nas aspon aku-taku kondiciu a zdravie. To ze tak neznasas fyzicku namahu a poriadne "davanie si do tela" je len tvoj problem a tvoja lenivost.

 
iron.hide panZdenda 03.09.2016 (13:40)

thumb_up0thumb_down


dve veci - 1) v nemecku a rakusku su ludia bohatsi nez u nas ci v CR, a to vratane dochodcov pre ktorych su ebajky predovsetkym urcene (ano prekvapivo je to tak, tu druhu skupinu tvoria uz len lenivi tuckovia a alkoholici).
2) je od teba velmi smutne, ze takto podcenujes klasicke bajky, ony su totiz to sportove nacinie, vdaka ktorym maju mnohi z nas aspon aku-taku kondiciu a zdravie. To ze tak neznasas fyzicku namahu a poriadne "davanie si do tela" je len tvoj problem a tvoja lenivost.

 
panZdenda iron.hide 03.09.2016 (18:55)

thumb_up2thumb_down


Já se šlapáním problém nemám, nalítám každý rok přes deset tisíc a nastoupám kolem 150 km. To však nic nemění na tom, že většina lidí nejezdí na kole kvůli fyzické kondici a právě tito lidé jsou (pokud už ho nemají) potenciálními uživateli e-biků.

 
peter1976 01.09.2016 (21:24)

thumb_up1thumb_down


Like/dislike je takmer 50/50, marketing funguje.

 
maros1974 peter1976 01.09.2016 (23:06)

thumb_up1thumb_down


uz je to 2:1

 
slavo maros1974 02.09.2016 (10:37)

thumb_up0thumb_down


Pomer 1:2 je uz slusny a vyrovnava aj ked sa na 1:1 tak skoro nedostaneme. Nepovedal by som, ze je to marketing, ale skor ze ma viac ludi moznost to vyskusat a pridu na to, preco je to dobre.

 
N/A peter1976 18.03.2017 (22:42)

thumb_up0thumb_down


tak ja som videl toho isteho teda...dal ma v tom kopci pred vcelinom bez mihnutia oka! )

 
Gusto0 01.09.2016 (21:48)

thumb_up1thumb_down


ja si teraz mozem nalozit 70 km / 2 500 vyskovych metrov a budem sa citit ako niekto iny po 30 km vyjazde s 1 000m prevysenim - berte to radsej ako zart, nech ma tu neukamenujete ked vidim ako ludia zacinaju chodit autom doslova na hajzel ma tento trend e-bikov moc netesi. ale budem aspon velky borec ked udrzim snimi krok na biku bez baterky. a na stare znicene kolena to bude mozno dobra vec.

 
brudy 01.09.2016 (22:07)

thumb_up1thumb_down


hm... Specialized, ebike, 27+, ... tak toto je silny kandidat na rekordny pocet nepacikov :lol: ale mne sa lubi

 
Rimi 01.09.2016 (23:46)

thumb_up1thumb_down


Vseobecne plati, ze sa ti nemusi pacit, ale v prvom rade hodnot ebike z tvojho vlastneho pohladu a moznosti vyuzitia, ale uprimne. 70% ludi je lenivych aj bez ebajku, preto sa v poslednej dobe uchylili k Pokemonom.

 
tomas-g 02.09.2016 (09:06)

thumb_up1thumb_down


Natomto som pár krát jazdil, keď som sa už nevedel brániť že radšej to nechcem vyskúšať lebo sa mi to zapáči až moc. A tak sa aj stalo, jazda na miestom klukatom traily oveľa zábavnejšia smerom hore ako dole ale jazda dole tiež úplne skvelá, kolesá prepruzili všetko, geometria výborná, váhu, nebolo až tak cítiť. K e.bajkom mám neutrálny postoj, toto by som si vedel predstaviť mať doma, keď ma nachvíľu omrzí na endure sa stále len spúšťať dole kopcom, vytiahnuť toto, nájsť zaujímavú trasu smerom hore a zažiť úplne iný level zábavy na biku.

 
bimjeam 02.09.2016 (17:24)

thumb_up1thumb_down


Dneska som si Levo skúsil zdvihnúť na predajni v Kaktuse, neviem si predstaviť, že by som toto monštrum každý deň ťahal hore dole do bytu po schodoch. Nech je ako chce, kým budem zdravý a vládať, tak budem hľadať limity v sebe a nie v batérií a krútiacom momente.
PS: slavo opav si prosím tie oči-klajúce "inač"-e

 
miidlo 03.09.2016 (19:13)

thumb_up1thumb_down


Mame doma ebike ale iba Ht a zatial ma to nejako neoslovilo ale ak by som mal tento tu, tak mozno by som castejsie jazdil na ebiku ako na mojom, nikdy nevies.. ide o to ze podla toho co pises ty vidis ebike ako vec pri ktorej by si zlenivel lebo by si chodil rovnaku trasu ako na svojom biku ale stalo by ta to menej sil.. ja vidim ebike ako moznost ist dva krat taku dlhu trasu ako na obycajnom biku takze sa unavis rovnko ale uvidis dva krat tolko.. nesportovci maju zase moznost ist v malych karpatoch aspon na biely kriz a nemusia chodit iba po rovinach.. odkedy su ebiky tak jazdi ovela viac ludi... minule som videl na bielom krizi na ebiku tak tucneho chlapa ze ked sedel na biku tak ani nebolo vidiet bike.. ak by neboli ebiky mozno by sedel doma.. ja v tom vidim len pozitiva..

 
tmax 02.09.2016 (14:03)

thumb_up0thumb_down


V teste Leva mi chýba jedná podstatná vychytávka, ktorá ho odlišuje od iných ebajkov - aplikácia Specialized Mission Control.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.specialized.missioncontrol

 
AdMich 05.09.2016 (10:30)

thumb_up0thumb_down


Ako som písal aj na inom fóre, na ebike treba mať skill. Ak si nikdy na biku nesedel a kúpiš rovno 18-20kg ebike, je veľmi pravdepodobné, že sa v zjazde na prvom korienku vysekáš, necháš tam zuby, budeš mať cestný lišaj a ak na teba capne ebike, tak minimálne dobrú podliatinu, ak trafí lepšie, zlomeninu. Nie je to sranda, bez skúseností skrotiť takú váhu.

 
slavo AdMich 05.09.2016 (12:35)

thumb_up0thumb_down


Až tak strašne by som to nevidel. Je to rozdiel, ale na padanie to nie je. Treba skôr postupne pridávať na odvahe, lebo váha robí z toho celkom inú jazdu smerom dole.

 
Martin_AM 12.09.2016 (12:42)

thumb_up0thumb_down


Ked citam tento text mam niekedy pocit ze to pisal robot ...
Tu je dobra recenzia
http://www.bikeandride.cz/2016/03/specialized-turbo-levo-fsr-expert-6fattie-test/

 
Marek74 12.12.2016 (11:56)

thumb_up0thumb_down


tento bajk je pecka. pre niekoho súčasnosť, pre iných budúcnosť
test od nebajkera tu http://www.roadlife.sk/rs/auto-moto/lifestyle/specialized-turbo-levo-fsr-comp-C816.html
a tu je link na náš región https://www.specialized.com/sk/cs/men/bikes/mountain/turbo-levo/turbo-levo-fsr

 
ivan 15.07.2017 (22:39)

thumb_up0thumb_down


Motorky nazývať e-bike. To akože vážne ?

 
palo14 02.09.2016 (09:16)

thumb_up-5thumb_down


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
Lechu palo14 02.09.2016 (09:20)

thumb_up0thumb_down


Tak potom zákaz jazdit po lese xc-ckarom lebo generujú podobné waty!

 
tomas-g palo14 02.09.2016 (10:07)

thumb_up0thumb_down


Toto nemyslíš vážne, že?!

 
slavo palo14 02.09.2016 (10:34)

thumb_up3thumb_down


Pravdepodobne si na ebiku este nesedel a ani ho nejazdil priamo v terene, ked pises o rozryvani pody...

 
iron.hide slavo 02.09.2016 (13:35)

thumb_up-1thumb_down


ale ano, silny motor a agresivny vzor na plasti -> erozia. Ebajkeri jazdia po singloch aj hore kopcom, aj tam kde normalni bikeri jazdia iba nadol. Aj v tejto diskusii je jeden prispevok, v ktorom ebiker pise o tom, ze hore kopcom je to na singli na ebajku zabavnejsie nez nadol.

 
tomas-g iron.hide 02.09.2016 (14:09)

thumb_up0thumb_down


Ze ebiker si riadne pobavil a nevšimol si si slovo "miestnom" traily? Tým som myslel trail ktorý jazdí iba zopár lokalov a nikto viac o ňom nevie.. určite by som sa s ebajkom nesplhal hore heligonom alebo laskomerom

 
double iron.hide 02.09.2016 (20:23)

thumb_up3thumb_down


ver tomu ze ja spravým vacsiu eroziu ako niekto na e-biku a taktiez behni za hranice. HT bez baterky uz v pozicovni nedostanes. Ak by som videl niekoho ist na traily hore kopcom. tak by som mu jasne dal najavo co si otom myslim. skus si niekedy testunt e-bike . uplna hovadina to nieje. Ak chcem aby manzelka so mnou v buducnosti jazdila je to jedine riesenie a v alpach sme takto jazdili a boli sme obaja spokojní a stastní ze sme stravili cely den spolu na bicykloch v kopcoch

 
miidlo double 02.09.2016 (20:47)

thumb_up4thumb_down


Presne tak... moja zena ma tiez ebike a je super ze mozeme ist spolu na vyjazd.. bez problemov mi stiha a nepride domov rozbita ako po maratone.. tak isto pre starsich ludi alebo menej sportovo nadanych je ebike skvela vec.. nechapem co to tu vsetci hejtuju.. ako ked ma niekto auto na benzin a stale bude nadavat na naftu, lebo to jeho musi byt to najlepsie.. inak taky ebike uz by som bral aj ja ako doplnok na zabavu..

 
iron.hide double 03.09.2016 (13:49)

thumb_up0thumb_down


no tak ano, to je fajn ked ti to umozni travit cas s manzelkou.
Ved ani ja nie som apriori proti ebajkom, na dochadzanie do prace ci do skoly je to super. A Alpy neber ako vzor, tam je to trochu o inom, oproti nasim MK napriklad.
--
@ middlo - tak to vacsinou byva - kupis si ebajk "len pre zabavu ako doplnok" a po kratkom case zistis ze na starom normalnom bajku uz ani nevyjdes von.

 
miidlo iron.hide 03.09.2016 (19:14)

thumb_up3thumb_down


Mame doma ebike ale iba Ht a zatial ma to nejako neoslovilo ale ak by som mal tento tu, tak mozno by som castejsie jazdil na ebiku ako na mojom, nikdy nevies.. ide o to ze podla toho co pises ty vidis ebike ako vec pri ktorej by si zlenivel lebo by si chodil rovnaku trasu ako na svojom biku ale stalo by ta to menej sil.. ja vidim ebike ako moznost ist dva krat taku dlhu trasu ako na obycajnom biku takze sa unavis rovnko ale uvidis dva krat tolko.. nesportovci maju zase moznost ist v malych karpatoch aspon na biely kriz a nemusia chodit iba po rovinach.. odkedy su ebiky tak jazdi ovela viac ludi... minule som videl na bielom krizi na ebiku tak tucneho chlapa ze ked sedel na biku tak ani nebolo vidiet bike.. ak by neboli ebiky mozno by sedel doma.. ja v tom vidim len pozitiva..

 
Pridaj komentár