Felt 2017 – zaujímavé novinky v cestnej kolekcii, modely FR a VR

Felt 2017 – zaujímavé novinky v cestnej kolekcii, modely FR a VR

PR článok

Americký výrobca Felt na sezónu 2017 pripravil množstvo noviniek. Dnes sa pozrieme trochu bližšie na tie, ktoré určite zaujmú najmä milovníkov asfaltu a svižnej jazdy, prípadne aj tých, ktorí hľadajú nové možnosti využitia cestného bicykla.

Hlavné inovácie prebehli v podstate na dvoch frontoch a vznikli tak dva nové modelové rady. Tým prvým je FR kombinujúci v sebe vlastnosti, ktoré ho predurčujú ako univerzálnu cestnú zbraň pre tých najnáročnejších. Druhým je „endurance“ rad s názvom VR, vďaka ktorému sa aj tie najnenápadnejšie a zabudnuté cesty stanú bez problémov novými tréningovými destináciami.

Felt FR





V podstate sa jedná o nástupcu populárnej F série, ktorá bola doteraz tým hlavným na poste univerzálneho stroja pre všetky traťové profily. Nový rám prešiel viacerými zmenami oproti stávajúcemu modelu. Ako základ na prenos sily je použité masívne stredové puzdro BB386 o šírke 86,5 mm. Širšie puzdro znamená aj širšie zadné vzpery, ktoré sú vďaka tomu ešte tuhšie, no pritom umožňujú bezproblémové použitie 28 mm plášťa. Zmeny nastali aj v geometrii. Nový rám je vpredu vyšší ako jeho predchodca o 19 mm naprieč veľkosťami, pričom tento nárast sa rozdelil medzi vidlicu a hlavovú trubku. Pritom sa stále jedná o pretekárske „náradie“, keďže pri veľkosti 56 cm je výška hlavovej trubky 155 mm. Dôvodom na zmenu bol fakt, že pôvodný rám bol geometriou až príliš zameraný na profi jazdcov. Nové zmeny majú priniesť pohodovejšie ovládanie pre všetky skupiny jazdcov, ale bez negatívneho vplyvu na výkon.





Rám taktiež prešiel aj odtučňovacou kúrou. Vo veľkosti M je to momentálne 685 g, čo predstavuje úsporu 5% oproti modelu F. Ušetrenú hmotnosť má na svedomí aj snaha o väčší komfort, kedy bol za týmto účelom odstránený zadný mostík a materiálu je umožnené v tomto mieste lepšie pracovať a pohlcovať nerovnosti. Brzda sa tak premiestnila trochu netradične pod stredové púzdro.



Základom je špecialita Felt-u v podobe UHC NANO TeXtreme®. Jedná sa o nový materiál z uhlíkových vlákien vyrábanom švédskou firmou Oxeon. Tento unikátny patentovaný materiál pozostáva z plochých priamych pásikov namiesto tradičnej karbónovej pleteniny, ktorá je tvorená spletanými vláknami. Tento spôsob zaisťuje, že pri jeho použití vznikne na určitej ploche vyššia hustota vlákien ako pri použití klasickej karbónovej pleteniny. Prináša oveľa viac vlákien s menším množstvom živice pre ľahšiu a pevnejšiu základnú stavebnú vrstvu. Taktiež umožňuje použitie karbónového vlákna s vyšším modulom pevnosti.



Už zabehnutým procesom vo výrobe je technológia, ktorá zabezpečuje, že všetky veľkosti rámov majú rovnaké charakteristiky. Teda vrstvenie a množstvo materiálu závisí od veľkosti a nestane sa napr., aby bol menší rám tuhší ako ten väčší. Novinkou je použitie rôzneho priemeru spodného ložiska. Veľkosti 43 a 47 majú štandardný priemer 1 1/8”, 51 a 54 majú 1 1/4” a tie najväčšie 56, 58, 61 dokonca 1.5”.

Zaujímavým detailom je použitie zadného reflexného prvku a reflexnej farby na logách v kompletnom modelovom rade. Bicykel vyzerá normálne pri dennom svetle, ale zmysel sa ukáže až pri umelom osvetlení. Bezpečnostných prvkov na našich cestách totiž nie je nikdy dosť. Majiteľov meračov výkonu (SRM, Pioneer) poteší aj „zabudovaný“ magnet pri všetkých karbónových verziách rámu.



Felt FR bude dostupný v mnohých špecifikáciách. Od TOP modelov až po dostupnejšie verzie vrátane hliníkových rámov, s kotúčmi alebo bez. Nezabudlo sa ani na ženy, ktoré sa dočkajú tiež hneď niekoľkých verzií.

Felt VR





V tomto modelovom rade chce Felt ponúknuť bicykel, ktorý umožní pohodlne zvládnuť akúkoľvek cestu a nezľakne sa ani tých bohom zabudnutých. V podstate vám umožní vytvoriť úplne nové tréningové okruhy, pretože mu nevadí ani šotolina či poľná cesta (VR = variable road = rôzne druhy ciest). Základom je opäť prepracovaný rám a geometria. Vyššia hlavová trubka ponúkne vzpriamenejší posed umožňujúci pohodlne zvládnuť každému aj tie najdlhšie výjazdy. Karbónové rámy majú základ z UHC (ultra-hybrid-carbon), čo v skratke znamená rôznu orientáciu a rôzne druhy vlákien na dotvorenie požadovaných vlastností. Najvyššie modely sú navyše doplnené ochranou vrstvou TeXtreme®.



Na čom sa najviac pracovalo, bolo rozšírenie zadnej stavby. Základom je opäť masívne stredové zloženie o šírke 86,5 mm – BB386. Dôvodom nebolo ani tak extrémne navýšenie tuhosti ako možnosť použitia čo najširších plášťov. Vo výsledku nie je problém obuť aj 35 mm široký plášť s dostatočnou rezervou. Práve vďaka tomu je možné ho čiastočne zaradiť aj do kategórie „gravel“. Tento fakt podporujú aj prevody, ktoré idú výrazne do ľahka, tzv. sub-compact. Napr. model VR2 používa kombináciu prevodníkov 46/30 s kazetou 11-32. Vďaka tomu bude ďaleko ľahšie zvládnuť aj tie najťažšie stúpania mimo hlavné cesty. Samozrejme na naháňanie sa po rovine a v balíku to nebude, ale tam VR nemá ambície.



Tak ako pri modeloch FR, aj tu je použitá technológia spracovania rámov podľa veľkosti, teda je jedno či máte 160 alebo 195 cm – rám si stále zachováva rovnaké vlastnosti. V podstate tento výrobný proces je Felt-u vlastný už pomerne dlhú dobu. Spoločné s FR je aj použitie reflexného nástreku, ktorý je aplikovaný na spodnej rámovej trubke, na sedlových vzperách a tiež na logách vidlice, čo oceníte najmä pri neskorých návratoch. Zaujímavosťou je, že kompletný modelový rad sa spolieha výhradne na kotúčové brzdy. Tie nájdu pri tomto type bicykla svoje opodstatnenie a plné využitie. Keďže sa jedná o stroje do každého „terénu“ (a počasia), vyvinuli konštruktéri pre tento účel aj dokonale padnúce blatníky. Milovníkov tých najdlhších výjazdov poteší aj možnosť namontovania pevnej kapsy priamo na hornú rámovú trubku.



Ponuka modelov bude opäť veľmi široká vrátane tých cenovo dostupných. Navyše si na svoje prídu aj nežnejšie polovičky, pre ktoré bude určený rad VRW. Ten nesie tie isté charakteristické vlastnosti, ale v špecifickej úprave – najmä s ohľadom na špecifickú geometriu.

Ako vidno, Felt nezaháľa v žiadnom zo svojich segmentov. Tentoraz inovoval svoju najpopulárnejšiu F-sériu, čoho výsledkom je nekompromisný FR, ktorý poslúži ako dokonalý stroj pre väčšinu traťových profilov. Modelom VR nezabúda ani na stále populárnejší segment, akým sú vytrvalostné bicykle schopné zvládnuť aj nejednu poľnú cestu. To všetko spája TOP spracovanie karbónu, ktoré zdobí značku Felt už niekoľko rokov. Viac informácií nájdete na stránke: feltbicykle.sk.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

MTBIKER shop: čas jazdenia, doba zháňania

MTBIKER shop: čas jazdenia, doba zháňania

Vďaka takýmto pravidelným prehľadom vám neuniknú tie najzaujímavejšie videá, články a príspevky a dozviete sa novinky z predajne, shopu a našich akcií.
Elektronické radenie - výhody a ako na prerábku

Elektronické radenie - výhody a ako na prerábku

Zvažujete, či mechanickú alebo elektronickú sadu? Máte obavy z “elektriky”, či ju budete vedieť nastaviť a používať? Čo obnáša prerobenie mechaniky na Di2, aké sú výhody bezdrôtovej sady?
Video: Trendy cestných bicyklov v roku 2021 - pohľad Cepa a Imra play_arrow

Video: Trendy cestných bicyklov v roku 2021 - pohľad Cepa a Imra

Cyklistika zažila obdobie prudkého rastu, ako sa to prejaví na podobe cestných bicyklov a ich komponentov pre rok 2021, akú zábavu hľadajú nový majitelia smart trenažérov?
keyboard_arrow_up