MTB Panaracer plášte - Between you and the trail

Dnes si predstavíme japonského výrobcu pneumatík Panaracer, ktorý napriek tomu, že ide o legendárnu značku, je v našich končinách menej známy. Pritom má bohatú ponuku nielen pre MTB. Značka produkuje plášte a duše pre cyklo disciplíny od roku 1978 a stáli pri zrode horskej cyklistiky.

Pri ich výrobe spolupracuje od roku 2009 aj majster sveta v zjazde Cedric Gracia, ktorý prešiel snáď všetkými MTB disciplínami. Neskôr zo spolupráce Panaracer s Kirkom Pacentim vzišli 27,5“ verzie plášťov Panaracer z označením Pacenti. Ďalšou zaujímavosťou je, že okrem kvality firma prihliada aj na čo najekologickejšiu výrobu a materiály pri výrobe ich výrobkov. Z ich širokej ponuky tentokrát predstavíme dva plášte určené predovšetkým na XC a Trail disciplínu – 27,5“ verziu plášťa Panaracer Neo Moto a pre všetkých verných 26“ kolesám, Panaracer CG SC XC.

Panaracer Neo Moto 27.5 x 2.3

Pneumatiku Neo-Moto navrhol pre Panaracer Kirk Pacenti a práve on je považovaný za otca  myšlienky zavedenia 27,5-palcových kolies (650 B) do sveta MTB. V roku 2007 požiadal Kirk Panaracer o výrobu prvých plášťov s novým rozmerom 650B na bicykel, ktorý postavil. Panaracer zo začiatku vyrábal tieto plášte pre Pacentiho na zakázku pod jeho menom. Od roku 2013 sa dohodli aj na uvedení 3 modelov Panaracer 27,5" nesúcich Pacentiho meno: Neo Moto, Pari Moto a Quasi Moto. Dnes si predstavíme spomínanú pneumatiku Neo Moto.

Je ako všetky pneumatiky Panaracer, rýdzo japonskej výroby a vyrába v rozmere 2,10" a 2.30" s kevlarovou pätkou. Hmotnosť tejto pneumatiky je 665 g, čo je na danú šírku a veľkosť pomerne ľahký plášť. Vďaka tomu vás tento plášť nebude brzdiť ani v náročných stúpaniach. Reálna šírka plášťa je 58 mm. Táto šírka ho predurčuje aj do náročnejších podmienok, ktoré môžete stretnúť na maratónoch, alebo na obľúbených trailoch. Hustota vlákien je 120 TPI a pneumatika sa vyznačuje stabilitou a agresívnym vzorom určeným do každých podmienok. Vďaka zošikmeným stredovým štuplom poskytuje nízky valivý odpor. Cena plášťa sa pohybuje okolo 42 €.


Panaracer CG SC XC 26 x 2.10

Ide o 26-palcovú verziu pneumatiky s kevlarovou pätkou. CG je skratka pre bikovú hviezdu Cedric Gracia, ktorý od roku 2009 pomáhal so svojimi bohatými skúsenosťami pri vývoji aj tohto plášťa. SC znamená Soft Compound, teda mäkkú zmes gumy a nakoniec XC ako Cross Country. Vyrába sa v šírkach 2.10 a 2.25“ a je určená od XC, trail až po all-mountain jazdenie. V mäkkej zmesi je vhodná hlavne pre mäkké povrchy ako blato a piesok a dizajnovaný tak, aby bol prechod z neho na suchý povrch bez straty priľnavosti. Výstupky dezénu sú pritom robené tak, aby ho blato neupchávalo. Ďalšou technológiou, ktorá je pri výrobe CG SC XC použitá, je Combo Compound. Ide o to, že v spodnej časti každého štuplíka je pružná zmes, vyvinutá ZSG technológiou, ktorá si sľubuje zachovať si svoje vlastnosti 2x tak dlho ako bežné štuplíky inej značky.


Na povrch každého štoplíka je pridávaná tvrdá zmes, ktorá uzavrie mäkkosť a zabezpečuje dlhovekosť a výkonnosť pneumatiky. Skombinovanie oboch zložiek zabezpečuje optimálnu schopnosť dezénu prispôsobiť sa podkladu pri maximálnej kontrole a komforte jazdy. A nakoniec, s technológiou ASB má pneumatika protiprierazový gumený pás, ktorý zase sľubuje zníženie možnosti defektu až o 40%. TPI tejto pneumatiky, teda počet vlákien na 1 palec a ich hrúbka, je udávaná číslom 66. Čím väčšie číslo, tým pevnejšia pletenina, možnosť fúkať väčšie tlaky, ale tiež pevnejší a rýchlejší plášť. Hmotnosť Panaracer CG SC XC je 650 g, čo je priemerná hodnota pre danú kategóriu. A nakoniec, cena tejto pneumatiky sa pohybuje okolo 41 €.


Na záver...

Ako hovorí úvodné logo MTB pneumatík Panaracer - „Between you and the trail“, sú pneumatiky Neo Moto a CG SC XC zrodené pre jazdu po traili. Ich rozmery a dezén napovedajú, že sú určené pre jazdcov, ktorí sú doma skôr v kategóriách XC, trail a all-mountain. Sami sme ich mali možnosť nejaký čas otestovať a na svoje určenie sú vyhovujúce. Tí, ktorí však hľadajú niečo pre náročnejšie jazdenie, sa môžu pozrieť po modeli pre 26“ kolesá ako Fire XC Pro, CG AC AM, prípadne 2,5 palcové CG DH určené na zjazd. MTB ponuku pre 27,5“ kolesá tvorí okrem testovaného Neo Moto napríklad lacnejšia pneumatika FireSport či XC – maratónsky Quasi-Moto. Zastúpenie 29“ kolies tvoria zase pneumatiky Comet HardPack, Driver 29er Pro kevlarSoar All Condition, ktoré sú určené na ľahšie XC, AM plášť FireSport a asi najdrahšia a najprepracovanejšia Rampage so šírkou 2.35 a určením od DH cez freeride a AM po XC.

Bližšie informácie o plášťoch Panaracer si môžete pozrieť na stránke esloger.sk/bicykle-a-cyklodoplnky/plaste-duse-kolesa/plaste alebo panaracer.com.

Tento text je "PR článok", ale nakoľko sú v ňom opísané skúsenosti testera a jeho spôsob a štýl vyjadrovania, vydali sme to pod jeho nickom.
report_problem Našiel si v texte chybu?
warzone 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

XC plášte – rýchlosť, priľnavosť a odolnosť PR článok

XC plášte – rýchlosť, priľnavosť a odolnosť

Cross-country jazdenie je náročné na výdrž, silu, nechýbajú strmé stúpania, rýchle a technické zjazdy. A to musia zvládnuť aj plášte. Poď si s nami vybrať tie pravé.
Test: Maxxis Minion DHF x Aggressor - ideálne kombo na suché traily

Test: Maxxis Minion DHF x Aggressor - ideálne kombo na suché traily

Plášte patria medzi najdôležitejšie komponenty na bicykli. Sú jediným kontaktným bodom bicykla s terénom, a preto treba dbať na ich výber.
Plášte do ťažkého terénu - spoľahni sa na grip PR článok

Plášte do ťažkého terénu - spoľahni sa na grip

Jarné podmienky sú spojené najmä s premočeným terénom. Na druhej strane sú tu disciplíny ako trail a enduro, kde je priľnavosť na prvom mieste. Máš správne plášte?
keyboard_arrow_up