Specialized Roubaix a Ruby 2017 – ďalší posun v kombinácii pohodlia a rýchlosti

Specialized Roubaix a Ruby 2017 – ďalší posun v kombinácii pohodlia a rýchlosti

PR článok

Kolekcia Roubaix nie je určená len výhradne pre tento slávny pretek. Odtiaľ prišla hlavne prvotná myšlienka - priniesť na trh bicykel pre ľudí, ktorý zvládne s prehľadom aj tie najťažšie cesty. Práve v nej sa už od začiatku Specialized snaží kombinovať dve tak trochu protichodné charakteristiky – rýchlosť a pohodlie. V roku 2017 posúva túto kombináciu opäť o čosi ďalej a vďaka modelu Ruby nepríde nakrátko ani nežnejšie pohlavie.

Požadované vlastnosti, teda pohodlie a tuhosť v zábere, sa dajú dosiahnuť profiláciou trubiek tak, aby pracovali len v určitom smere alebo s použitím tzv. tlmiacich jednotiek. Tie sú umiestnené v zadných vzperách alebo v prednej vidlici. Majú názov Zertz a jedná sa v podstate o akési elastomerové vložky. Tejto technológii zostal Specialized verný aj naďalej, no len pri verziách rámu SL4. Pri tých vyšších sa v sezóne 2017 vydal úplne novým smerom...



Tomu všetkému predchádzala spolupráca s firmou McLaren, kde sa snažili v prvom rade analyzovať, akým spôsobom pôsobia sily na jazdca pri prechádzaní nerovnosťami. Zistili, že najväčšie otrasy (vibrácie) pochádzajú z prednej časti rámu a prenášajú sa do riadítok. A práve v tomto mieste ich chceli inžinieri aj eliminovať. Výsledkom je pomerne radikálne riešenie s názvom Future Shock.



Názov Future Shock až tak úplne nový nie je a určite niečo hovorí milovníkom MTB spred pár rokov (pozn. redakcie). Jedná sa v podstate o tlmič umiestnený v hlavovej partii rámu, ktorý umožňuje vertikálny pohyb riadítok v rozsahu 20 mm. Navyše je možné doladiť jeho správanie/tvrdosť pomocou 3 ponúkaných verzií pružín. Hlavnou devízou je, že bicykel dokáže oveľa lepšie držať stopu aj v náročných úsekoch, kde by inak koleso nepríjemne odskakovalo. Jazda je vďaka tomu plynulejšia a vo výsledku rýchlejšia s menšou únavou jazdca. Dalo by sa povedať, že nie je ani tak odpružený bicykel, ako skôr jazdec.



Myslelo sa aj na pohodlie v zadnej časti a Specialized Roubaix 2017 ponúka v podstate kompletne prepracovaný rám. Základom celého je napojenie sedlových vzpier a uchytenie sedlovky, ktoré je oveľa nižšie – Drop Clamp. Vďaka konštrukcii je umožnený jej pohyb v rozsahu až 20 mm. Pohodlie ešte umocňuje aj samotná konštrukcia sedlovky a jedná sa o už osvedčený model CG-R (alebo aj Cobl Gobl-R), ktorá sa vo veľkej miere stará o elimináciu vibrácií. Tá sa osvedčila už pri mnohých predchádzajúcich modeloch. Veľkou zmenou prešla aj celková geometria rámu. Minulosťou je dlhší rázvor a extra dlhá hlavová trubka. Súčasný Roubaix je oveľa agresívnejší a v podstate sa vo veľkej miere priblížil modelu Tarmac. Navyše, nový rám je opäť o čosi ľahší a tuhší vďaka prepracovanej oblasti okolo stredového zloženia. Pojme gumy až do šírky 32 mm a hlavne je určený výhradne pre diskové brzdy.

SWAT


Táto skratka je už je v rámci Specialized pomerne známa najmä z MTB modelov. Jedná sa o rôzne odkladacie miesta pre náradie a doplnky potrebné k základnej oprave defektu a pod. Tento systém dostal po novom aj model Roubaix a bude umiestnený nad stredovým puzdrom. Štandardne bude súčasťou modelov PRO a SWORKS – pri ostatných radách sa bude dať dokúpiť ako voliteľné príslušenstvo.



Ruby


Myslelo sa opäť aj na dámy, čoho výsledkom je model Ruby. V podstate obsahuje tie isté technológie ako model Roubaix, len s tým rozdielom, že geometria a ostatné kľúčové časti sú prispôsobené ženám. Veľmi zaujímavé je použitie výrobného procesu Rider-First Engineered™, kedy sú všetky veľkosti rámu vyvinuté zvlášť s ohľadom na výšku jazdca. Ruby sa tak stáva prvým dámskym cestným bicyklom, ktorý bol pomocou tejto technológie vytvorený. Štandardný proces výroby rámov sa totiž zameria iba na výrobu strednej veľkosti a ostatné veľkosti sú od toho následne odvedené.



Najvyššie modely SWORK Roubaix a Ruby budú navyše osadené novými karbónovými kolesami Roval CLX 32. Tie sú oproti stávajúcim modelom ľahšie, aerodynamickejšie a s nižším valivým odporom ako ponúkal stávajúci model CLX 40.

Ako vidíte, Specialized pri bicykloch Roubaix a Ruby razí jasnú stratégiu. Hlavný koncept: „plynulejšie znamená rýchlejšie“ naberá opäť ďalší rozmer. Cieľom je priniesť bicykel, ktorý bude vaším celoročným spoločníkom bez ohľadu na to, akú cestu si vyberiete. Nezľakne sa pritom ani tých poriadne rozbitých.

Specialized Ruby a Roubaix




Podrobnejšie informácie o novinkách 2017- Roubaix a Ruby sa dozviete aj tu: specialized.com/sk/cs/smoother-is-faster.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

Jeden rám, dva bicykle - cestné a gravel biky Superior X-ROAD PR článok

Jeden rám, dva bicykle - cestné a gravel biky Superior X-ROAD

Trhalo by ti srdce, vybehnúť s cestným bicyklom do terénu, bál by si sa, že poškodíš rám? Na druhú stranu, mať gravel by sa ti páčilo, ale nechceš alebo nemôžeš mať 2 bicykle?
Pinarello Dogma F - nový najlepší bicykel na svete

Pinarello Dogma F - nový najlepší bicykel na svete

Práve skončilo svetové embargo na nový top model značky Pinarello a vy sa môžete pozrieť na jeho vylepšenia medzi prvými na svete.
MTBIKER shop: čas jazdenia, doba zháňania

MTBIKER shop: čas jazdenia, doba zháňania

Vďaka takýmto pravidelným prehľadom vám neuniknú tie najzaujímavejšie videá, články a príspevky a dozviete sa novinky z predajne, shopu a našich akcií.
keyboard_arrow_up