ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2016 – aké máte spomienky na tretí ročník?

Asi by sa dalo povedať, že maratónska sezóna 2016 je definitívne minulosťou. Mnohé zážitky určite zostali ešte v pamäti a myslím, že len tak skoro ani „nezošednú“. Od blata, cez poriadny úpek, až po celkom slušnú zimu. Tak ako po minulé roky, si vybrané slovenské podujatia zobrala pod svoje krídla ŠKODA, čoho výsledkom bol 3. ročník ŠKODA BIKE OPEN TOUR.

Tento článok je len takým malým zhrnutím/pripomenutím zážitkov, ktoré možno príde vhod počas sychravých jesenných dní a v období „temna“ . Myslím, že tento rok bol opäť viditeľný progres v celkovom zabezpečení a ponúkaných službách v rámci celej série. Taktiež pribudlo aj množstvo nových účastníkov, ktorí sa odhodlali si vyskúšať bikový pretek na vlastnej koži – a dúfam, že nie naposledy . Už tradične sme priniesli z každého podujatia podrobnú reportáž. Taktiež ste opäť na každom podniku mohli navštíviť aj náš stánok, ktorý zároveň slúžil ako odberné miesto pre MTBIKER shop. V sérii bolo dokopy 6 pretekov, tak si poďme dať malú rekapituláciu...

30.4. 2016 - ŠKODA Svätojurský MTB maratón

Hneď úvodné podujatie vo Svätom Jure nás privítalo krásnym jarným počasím. Až takým, že nebol žiadny problém „vytasiť“ sa v kombinácii krátke/krátke a ukázať ešte pomerne biele nohy . Na výber boli dokopy 3 trate, okrem klasickej 70 km aj 42 km a 21 km. Ako inak, tento pretek je vždy poriadne rýchly a nie je problém ho doslova preletieť – tradične dobrá „rozcvička“ na úvod sezóny...

Reportáž: ŠKODA Svätojurský MTB maratón – Majstrovstvá Slovenska na poriadne rýchlej trati

Video: ŠKODA Svätojurský MTB maratón 2016 obrazom

14.5. 2016 - ŠKODA Maratón Maríkovskou dolinou

Na toto kolo, myslím, nikto len tak rýchlo nezabudne. V podstate každý jeden čo došiel do cieľa si určite zaslúži „absolutórium“. Ale treba s odstupom času uznať, že takéto zážitky sú zase tie najsilnejšie. Ak sa doma ešte poriadne popozeráte, možno nájdete nejaké zvyšky blata z okolia Maríkovej . Na výber boli dokopy 3 trasy, ktoré nás zaviedli aj na pekné chodníčky v okolí Púchova. Každopádne, ľudí zjavne baví čítať o bahenných galejách, pretože tento report sa stal zrejme naším načítanejším...

Reportáž: ŠKODA Maratón Marikovskou dolinou 2016 – nová definícia absolútneho blata

Video: Blatový videoklip: ŠKODA Maratón Marikovskou dolinou 2016

25.6.2016 - AUTHOR ŠKODA Bikemaratón Súľovské skaly

Rovnako aj ďalšie kolo v Súľove prinieslo extra porciu zážitkov. Prepracované (rozumej ťažšie) trate a hlavne neskutočné teplo boli poriadne náročnou kombináciou. V strmých stúpaniach sa horúci vzduch dal doslova krájať a veľká časť ioňtáku skončila v mojom prípade aj za krkom. Myslím, že pri studenej kadi s vodou v cieli ste strávili po dojazde rovnako nejaký ten čas naviac. Na výber boli 4 trate, ktoré nás zaviedli aj priamo do nádhernej oblasti Súľovských skál. Pamätám si ešte, že na „malú“ prišiel rad až neskôr večer .

Reportáž: AUTHOR ŠKODA Bikemaratón Súľovské skaly – ešte stále máte radi teplo?

Video: Súľovský maratón v 13 minútovom video zostrihu, Poriadny videoklip z pekelne horúceho maratónu AUTHOR ŠKODA Bikemaratón Súľovské skaly 2016

30.7.2016 - ŠKODA Stupava Trophy

Len o trochu menej horúca bola rýchla trať v Stupave. Toto tradičné podujatie opäť prilákalo veľké množstvo bikerov, ktorí si mohli vybrať zo 4 tratí vrátane jednej špeciálnej pre jednokolky. Malé Karpaty ponúkli aj slušnú porciu výškových metrov, ktorá dokáže potrápiť viac ako by si niekto „nezasvätený“ mohol myslieť. Komu bolo po sobote málo mohol sa ešte doraziť nedeľným behom, napr. na 17 km trati .

Reportáž: ŠKODA Stupava Trophy MTB a RUN 2016 – pekelne horúci víkend a aj podarené zážitky

Video: ŠKODA Stupava Trophy MTB a RUN v obraze – slnko, more prachu, dobrá atmosféra a záverečný brod

13.8.2016 - ŠKODA Horal MTB maratón

Legendárny maratón Horal vždy ponúka poriadnu porciu kilometrov (resp. výškových metrov) a inak tomu nebolo ani tento rok. Aj jazdci na kratších trasách (dokopy ich bolo 5) si mohli vychutnať krásne pohľady na Vysoké Tatry, účastníci „Krejzi“ aj priamo z Kráľovej hole. Relatívne chladný deň prinútil vytiahnuť aj vestičky a návleky – ale stále lepšie ako búrky z minulých ročníkov. Každopádne, o rok sa na najdlhšej trati budú konať Majstrovstvá Európy v maratóne, takže aspoň sme čo to potrénovali . Ani tento raz som nevynechal obľúbený mini-etapák Horal Tour, ktorý je súčasťou podujatia.

Reportáž: ŠKODA Horal MTB maratón 2016 – opäť jeden poriadne dlhý deň v sedle biku

Reportáž: Horal Tour 2016 – nevšedný domáci etapák pod Tatrami

Video: ŠKODA Horal MTB maratón 2016 - pohľad na Tatry a Roháče nikdy neomrzí

3.9.2016 - ŠKODA Slovenský raj

Aj tento rok sa finále série konalo v Slovenskom raji. Konečne prilákalo účastníkov nádherné počasie (rozumej nelialo ako z krhle) a nové trate – resp. tie isté, len v opačnom smere, čo bol v podstate výborný nápad. Na poliach sa doslova dvíhali oblaky prachu a všetko ubehlo akosi rýchlo. Sprievod sa navyše mohol „ponaťahovať“ na novo vybudovanej ferate . Samozrejme, na záver nechýbala ani tombola po ktorej si zopár účastníkov odnieslo domov nové bicykle ŠKODA.

Reportáž: ŠKODA Slovenský raj 2016 – opäť letecký deň, ale hlavne konečne zábavný

Video: Veľké finále v Slovenskom raji

Trochu štatistiky na záver

Je super, že séria sa teší stále väčšiemu záujmu a prilákala množstvo nových účastníkov. Dokopy o viac ako 10 percent stúpol počet aktívnych pretekárov v porovnaní s minulým rokom. Tretí ročník ŠKODA BIKE OPEN TOUR absolvovalo teda 4 678 pretekárov z 20-tich krajín, čo znamená o 494 viac ako v minulom roku. Dúfam, že tento trend bude pokračovať aj v ďalších rokoch. Výsledky všetkých pretekov a podrobné informácie sú k dispozícii na stránke skoda-bike-open-tour.sk/vysledky.

Sezóna 2016 so ŠKODOU je teda ukončená, ale pri písaní toho sumáru a prehliadaní jednotlivých reportov a fotiek môžem s pokojným srdcom povedať, že sa už neviem dočkať tej nastávajúcej. V nej sa teda opäť vidíme na štarte, prípadne neskôr vo „virtuálnej“ sfére...