Zdroj: Facebook: Marian Veverka a Martin Haring

Majstrovstvá Slovenska v cyklokrose: Piaty titul pre Haringa, obhájila aj Keseg Števková

Majstrami Slovenska v cyklokrose sa v nedeľu v Krupine stali Martin Haring (Dukla Banská Bystrica) a Janka Keseg Števková (Outsiterz). Obaja obhájili domáce prvenstvá spred roka z Košíc. V juniorskej kategórii dominoval Jakub Varhaňovský (ŽP Šport, a.s. Podbrezová).

Haring sa stal domácim šampiónom po piaty raz a navyše v neprerušenej sérii. Triumfoval suverénne s náskokom 1:37 min pred najlepším v kategórii do 23 rokov Šimonom Vozárom (CT FIREFLY). Tretí skončil Ondrej Glajza z tímu Johnson Controls AŠ Mladá Boleslav s odstupom 2:41 min. Súťažilo sa na 2,1 km dlhom okruhu, ktorý cyklokrosári v hlavnej kategórii absolvovali 11-krát. Preteky sprevádzalo zimné počasie, ale rannú námrazu postupne roztápalo slnko a na trati sa hromadilo blato.

Zlomil som ho

"Husté blato a zákruty mi až tak nevyhovujú, trochu som sa toho obával, čo sa po štarte aj ukazovalo. Mali sme však s trénerom jasnú taktiku - skúsiť sa na hrubý výkon zbaviť všetkých súperov čo najskôr. Prvú vlnu nástupu Ondrej Glajza odrazil, no nechcel som nechať nič na náhodu. Keď som trochu predýchal, zaútočil som znova a zlomil som ho. Záver som si už kontroloval a z tohto piateho titulu mám veľkú radosť. Nie je ľahké súťažiť, keď sa nič iné odo mňa neočakávalo. Teraz ma čaká kvalitná príprava, účasť na pretekoch Svetového pohára s vrcholom - majstrovstvami sveta,“ povedal Martin Haring v tlačovej správe SZC.

Veteránsku A-kategóriu ovládol Milan Barényi (Trek KCK Oslany), ktorý len deň predtým získal bronzovú medailu na majstrovstvách sveta v belgickom Mole a do Krupiny prišiel po dlhej ceste z MS. Béčkovú kategóriu "masters" obhájil exmajster sveta v cyklokrose Ondrej Glajza (ŠK Tatry Bike Team Cyklomax). Medzi kadetmi triumfoval Samuel Hollý (CKM Poprad), v spoločnej kategórii žiačok a kadetiek zvíťazila obhajkyňa titulu z minulého roka Radka Paulechová (CyS - Akadémia Petra Sagana. V kategórii starších žiakov si majstrovský titul vybojoval Lukáš Kunštár (ŽP Šport, a.s. Podbrezová) a svoju úspešnú sezónu u mladších žiakov zavŕšil ziskom zlatej medaily Matthias Swarzbacher z rovnakého klubu.

"Po dlhej tradícii MSR v Prievidzi sme sa rozhodli rotovať organizátorov tak, aby sa majstrovské preteky každý rok uskutočnili na inej trati a v inej časti Slovenska. Po predvlaňajšej Trnave a vlaňajších Košiciach boli majstrovstvá pridelené na stred Slovenska do Krupiny, kde sa konali už po niekoľkýkrát v histórii," zhodnotil člen ŠTK SZC Marek

"Predbežne sme si stanovili nominácie na najbližšie svetové poháre v období Vianoc, po ktorých určíme definitívnu nomináciu na januárové majstrovstvá sveta v jednotlivých kategóriách. V Krupine nikto výrazne neprekvapil, každý zhruba potvrdil svoju celosezónnu výkonnosť. Verím, že práve tí najlepší sa ešte o trochu posunú vyššie, aby dokázali viac konkurovať v medzinárodnej konkurencii na MS. Čaká nás ešte dostatok štartov a záverečná príprava na vyladenie formy," povedal reprezentačný tréner Robert Glajza.

Výsledky - MSR v cyklokrose

Muži - elite + kat. do 23 rokov (11x 2,1 km): 1. Martin Haring (Dukla Banská Bystrica) 1:00:34,77 h, 2. Šimon Vozár (Cyklistický tím FIREFLY) +1:37 min, 3. Ondrej Glajza ml. (Johnson Controls AŠ Mladá Boleslav) +2:41, 4. Matej Ulík (Obecný športový klub TATRAN, Liptovská Osada) +3:55, 5. Jakub Kurty (ISAKO Šport) +5:26, 6. Václav Metlička (2x V Team) -1 kolo
Ženy - elite + juniorky (5x 2,1 km): 1. Janka Keseg Števková (Outsiterz) 33:05 min, 2. Tereza Medveďová (CT FIREFLY) +30 s, 3. Tatiana Jaseková (BIKEPRO SK) +1:17.
juniori (7x 2,1 km): 1. Jakub Varhaňovský (ŽP Šport, a.s. Junior) 43:15,42 min, 2. Lukáš Kubiš (ŽP Šport, a.s. Junior) +49 s, 3. Martin Chren (CK Olimpik Trnava) +1:34.
Masters A-kategória (7x 2,1 km): 1. Milan Barényi (Trek KCK Oslany) 43:19 min, 2. Róbert Glajza (CK Banská Bystrica) +1:04, 3. Juraj Karas (PROefekt Ghost Team) +1:07
Masters B-kategória (7x 2,1 km): 1. Ondrej Glajza st. (ŠK "Tatry Bike Team" - Cyklomax) 47:15 min, 2. Jaroslav Buchtík (Športservis Team) +1:22, 3. Henrich Stuhl (Autocentrum Veľký Krtíš) +1:49.

[Foto na úvode: Facebook: Marian Veverka a Martin Haring]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.