Števková a Kalinová úspešne v Turecku

V dejisku budúcoročných Majstrovstiev Európy - Cappadocia (Urgup,Goreme) Turecko sa uplynulý víkend konali dva preteky MTB XC zaradené do 1.a 2.kategórie UCI. Janka Števková (Max Cursor) ako víťazka minuloročných etapových pretekov
servisman/pretekár - Tomáš Legnavský (Outsiterz-NOVATEC)

Janka Števková (Max Cursor) ako víťazka minuloročných etapových pretekov v Cappadocii obdržala od organizátorov pozvanie a tento rok sa k Janke pridala aj Ľubomíra Kalinová (KHC Klimatex Pezinok) a ja ako servisman/pretekár - Tomáš Legnavský (Outsiterz-NOVATEC)

Cappadocia sa nachádza v ázijskej časti Turecka, asi hodinu cesty autobusom z letiska v meste Kayseri a popri historických a prírodných
krásach ponúka aj výborné podmienky pre MTB.

Pretekov sa zúčastnilo okolo 70 mužov a 15 žien v kategóriach Elite. Svoj pretek tu ale mali aj veteráni, juniori a juniorky. Hlavnú časť štartového poľa tvorili domáci jazdci, no prišli aj reprezentanti Ukrajiny, Írska, Grécka, Veľkej Británie, Rumunska, Izraela, Škótska, Holandska a Iránu.

V piatok na trati ME 2007 v Goreme, zvíťazila Janka Števková a Igor Bogdan z Ukrainy. Piatkové víťazstvá si obaja zopakovali aj v nedeľných pretekoch v Urgupe.

Ľuba Kalinová obsadila v piatok tretiu priečku, keď dokázala v poslednom okruhu dotiahnuť minútovú stratu na ukrajinku Krompets a v záverečnom stúpaní ju predbehnúť. V nedeľu sa o druhej priečke v ženách rozhodovalo až v posledných metroch preteku medzi Kalinovou, Ronen a Owens. Ľuba Kalinová nakoniec obsadila druhú priečku za Jankou a tretia bola Izraelčanka Inbar Ronen.

Janka Števková si preteky v Turecku pochvaľuje:,,Posledné dva týždne som kvôli problémom s kolenom veľa netrénovala a do Turecka som išla hlavne potrénovať a otestovať nové kolesá Novatec X-Trail 2x2. Prvá päťka žien bola ale nakoniec dosť vyrovnaná a zvíťazitť nebolo ľahké. V Cappadocii som pretekala už dvakrát (2002,2005), dobre poznám prostredie a podmienky preteku, ľudia sú tam veľmi milí , organizátor poskytuje zahraničným pretekárom nadštandardné podmienky, panuje tam veľmi stabilné, teplé počasie a priateľská atmosféra. Preto sa do Turecka vždy rada vraciam.“

Ľubomíra Kalinová sa tento rok intenzívnejšie venuje medzinárodným pretekom v XC. Preteky v Turecku pre ňu znamenali ďalšie skúsenosti a nový pohľad na olympijské cross-country.
,,S mojím výkonom v Turecku som veľmi spokojná. XC je technicky náročnejšie ako maratóny, ktoré som jazdila v minulosti, na čo si musím postupne zvyknúť. Trať ME 2007 v Turecku je ťažká, sypký pieskový povrch, strmé zjazdy aj výjazdy. Výsledok tu môže ovplyvniť aj teplo (okolo 35stupňov), alebo defekty. Dúfam, že sa budem postupne zlepšovať. Rada by som vylepšila moje postavenie v UCI rebríčku, potrápila konkurenciu na pretekoch v Poľsku a zajazdila dobrý výsledok na tohtoročných ME v Taliansku“ načrtla svoje plány Ľuba.

Viac informácií a fotiek na www.cappadociamtbfestival.com

Výsledky Goreme 9.júna 2006 MTB XC 2.kat.UCI:

02 TUR19821013 AKGUL Bilal TUR
03 UKR19800315 RYSENKO Sergiy UKR

Fotografie k článku:
-pretek vysielala aj turecká TV, stupne víťazov, spoločná foto (Janka,Inbar a Ľuba),nechýbala výmena dresov s chlapcami z Iránu, návšteva tradičného tureckého obchodu s kobercami spojená s pitím čaju