Zvolenské zahájenie MERIDA PELOTON CUP-u

Druhá júnová sobota zahájila tohtoročnú sériu maratónov združených pod hlavičkou Merida Peloton Cup–u. V piatok podvečer nám vo Zvolene trošku spŕchlo, ale nádej na slnečnú sobotu nás aj napriek tomu neopúšťala. Ďalšia dávka vody nám z oblohy spadla ešte v sobotu ráno, našťastie sa slniečko nedalo odbiť a ešte pred štartom vyliezlo spoza oblakov.

Tesne pred štartom celá zúčastnená bikerská obec, ktorá sa nenechala znechutiť rannými prehánkami odhodila zábrany a ukázala zubatému slnku holé biele lýtka. Na štarte sa stretlo celkovo 174 nadšencov, s čoho bolo 11 žien a všetci sa chystali pokoriť novú, dúfame že lepšiu a krajšiu trať Zvolenského horského cyklomaratóniku. Na naše potešenie sa na štartovej čiare zišla početná zbierka zvučných mien, ktoré v slovenskej cyklistike niečo znamenajú. Zo všetkých spomeniem len mená ako Kováčik, Oprenčák, Čaprnka, Haring, Štvrtecký, Kondis, Glajza, Palčák...

O 8:30 odštartovali z letného štadióna spoločne všetky kategórie a začal sa boj o víťazstvo. Po vjazde do lesa čakal bikerov tiahli výstup v rozblatenom teréne, rozmasírovanom traktormi sťahujúcimi drevo. Na piatom kilometri, na vrchole prvého stúpania, čakali na prvých troch pretekárov finančné odmeny na horskej prémii. Ceny si rozdelili Oprenčák, Kondis a Štvrtecký. Potom nasledoval ešte krátky výstup a trať sa stáčala do zjazdu, na konci ktorého čakal brod a výjazd na asfalt. Po asfalte sa stúpalo cez Michalkovú, kde trať odbočovala na lúky a v neustálom stúpaní sme sa lesom dostali do oblasti s rýdzim slovenským názvom Žužňová. Potom prudká otočka doprava a po trávnatej zvážnici k zjazdu naspäť na Michalkovú. Tí, ktorí popri zjazdovaní a šlapaní stíhali registrovať aj okolitú krajinu si mohli vychutnať nádherné výhľady na celú Zvolenskú kotlinu a na druhej strane vysielač na Sitne. Pod zjazdom kúsok asfaltu a cez kamenistú pasáž znovu na lúky a do lesa. Kúsok po zvážnici, potom otočka doprava a mäkkým blatistým výjazdom po lesnej ceste smerom ku Kráľovej. Na kopci preklopenie do zjazdu a po trávnatej ceste dolu k prvej technickej lahôdke. Trochu sme boli sklamaní, že len málo bikerov našlo odvahu popasovať sa s touto technickou pasážou a považovali ju za neprimerane náročnú. Pod kamenistým úsekom čakal druhý brod, ešte kúsok zjazd, prejazd cez kanál a trochu asfaltu. Asfaltový podklad sa po chvíli stúpania zmenil na šotolinu a na jej konci čakala prvá občerstvovačka. Občerstvenie (iontový nápoj ENERVIT, FIT tyčinky, ovocie, hrozienka, keksíky...) bolo na mieste, pretože za ním nasledoval najťažší výstup, ktorý už na pohľad vzbudzoval rešpekt. Po naozaj dlhom a náročnom stúpaní nasledoval zjazd v ktorom čakal druhý technický zjazdový bombónik a cez osadu Sekier ďalej k výstupu na Kráľovú. Cestou tých viac turisticky založených určite nadchol prejazd pomedzi ohrady a lúky tunajších usadlostí s nádhernými výhľadmi na okolité hory. Ďalej kúsok asfaltu a zjazd po zjazdovke popri ohrade s koňmi priamo na druhú občerstovačku. Občerstvení a trochu vydýchaní sme išli po asfalte dolu smerom na Zvolen, ale aby to nebolo fádne, odbočili sme s asfaltu smerom na hrebeň, po ktorom striedajúc zjazdy a výjazdy sme vystúpali až na vrchol a potom krásnym single trackom zozjazdovali „takmer“až do Zvolena. Ešte pred vjazdom do mesta bola otočka doľava a tretia technická vložka v podobe prejazdu lesíkom pomedzi stromy a zjazdu končiaceho brodom. Nasledoval asfaltový zjazd a výšlap na križovatku, kde tí odvážnejší pokračovali do druhého kola a tí zvyšní stáčali svoje kolesá do cieľa. Príjazd do cieľa viedol cez záhradkársku oblasť, popri potoku a cez areál letného štadióna až na cieľovú čiaru.

Do cieľa ako prvý dorazil Martin Haring, víťaz mužskej kategórie na krátkej trati, nesledovaný Jozefom Palčákom a Petrom Bartoňom. Na dlhej trati to najlepšie šlapalo Mirovi Kováčikovi, ktorý sa stal celkovým víťazom. V „mladšej“ mužskej kategórii na dlhej trati vyhral Tomáš Hauser pred Vladom Oprenčákom a Miroslavom Suchárom. Medzi ženami kraľovala Lucia Pastoreková. Kompletné výsledkové listiny nájdete na stránkach:
www.vos-tpk.sk, www.cyklo.sao-tatry.sk/merida/zvolen alebo na stránke SCK Zvolen (www.sckzvolen.sk).

Po tom ako celý balík pretekania chtivých bikerov opustil priestory štadiónu, začalo sprievodné podujatie určené pre tých neskôr narodených, ale už v útlom veku rovnako „postihnutých“. Kým späť do priestorov štadiónu dorazia prvý pretekári zostávali asi dve hodiny času a tento čas organizátori venovali cyklistickej „omladine“ vo veku 0 až 15 rokov. V priestore štadiónu a v jeho tesnom okolí bola vytýčená trať na ktorej sa popasovali deti rozdelené do štyroch vekových kategórii. Myslím, že o budúcnosť nášho športu sa netreba obávať, pretože na štartovnej listine sa zišlo takmer 80 malých bikerov, ktorí sa občas aj za pomoci rodičov a známych popasovali s nástrahami trate a prejavili súťažné nadšenie.

Na záver trochu zhodnotenia. Podľa reakcii súťažiacich po dojazde do cieľa môžeme povedať, že Zvolenský horský cyklomaratónik bol úspešným zahájením tohtoročnej Merida Peloton série. Drvivá väčšina bikerov bola spokojná so zabezpečením trate a jej značením. Celkový víťaz maratónu, Miro Kováčik sa dokonca tesne po príjazde do cieľa v rozhovore s komentátorom vyjadril, že trať bola naozaj pekná a ďakuje autorovi trate Vladovi Oprenčákovi že ju zmenil. S podobnými reakciami sme sa stretali v cieľovom balíku často a pevne dúfame, že každý si na nie dlhej ale napriek tomu náročnej trati našiel to, čo má na maratónoch rád a príde si to zjazdiť aj na budúce ročníky.

Vieme aj o nedostatkoch, ktoré sa vyskytli a pozorne sledujeme ohlasy a internetové fóra a budeme vyvíjať úsilie na ich odstránenie. Priebeh udalostí sa nie vždy a všade dá ustriehnuť, ale snažíme sa zlepšovať.
V mene celého organizačného tímu sa chcem poďakovať všetkým, ktorí prišli, zajazdili si a došli úspešne až do priestorov cieľa. Verím že sa Vám páčilo a na budúci rok nebudete váhať či ísť alebo nie, ale prídete a dovediete aj ďalších, ktorí to majú radi práve takto.
Posledné poďakovanie patrí všetkým, ktorí priložili ruku k dielu a aj na úkor vlastného volného času venovali pár okamihov a úsilia na zabezpečenie hladkého chodu podujatia počas príprav aj priamo v deň podujatia.

Za organizačný tím jeden z členov
Igi

PS: ak máte záujem o fotografie z tohto podujatia – cca 500 fotiek (foto zo štartu/cieľa a trate) môžete si ich objednať na CD za symbolickú cenu 100,- Sk + poštovné a balné u autora fotiek Jána Galbáča (xxxxx.sk) na t. č.: 0903 526 407 alebo na adrese xxxxx@xxxxx.sk.