Giant MTB 2017 – novinky v znamení väčšej zábavy

Giant MTB 2017 – novinky v znamení väčšej zábavy

PR článok

Nové rámy pri modeloch Anthem a Trance sľubujú v prvom rade výborné ovládanie a zábavu v teréne. XTC Andvanced + zase prekvapí svojimi možnosťami použitia v kombinácii športového a „adventure“ jazdenia.

Na novú sezónu si konštruktéri v Giante pripravili niekoľko zaujímavých noviniek. Pritom nechýba vylepšenie už doslova legendárneho odpruženia Maestro, ktoré tvorí základ pre XC raketu akou je Anthem, ale rovnako pre trailovo orientovaný Trance. Tie už dlhé roky patria medzi najpopulárnejšie modely značky. Ale poďme pekne po poriadku a najskôr sa pozrieme čo nové priniesol segment „pevňákov“.

XTC Advanced 29/27,5 +





Máte radi jednoduchosť, ľahkosť a ochotu ísť vpred, ktorú stále ponúka klasické HT, no pritom vás to občas láka skúsiť náročný terén bez ohľadu na podmienky? V tom prípade za zmienku stojí určite tento chameleón. Dá sa použiť ako rýchly a ľahký 29-er a nebude mu robiť problém ani náročný maratón. Ak máte chuť vyskúšať poriadny terén, stačí nasadiť kolesá o priemere 27,5 +, ktoré otvoria nové možnosti a o jazde napríklad na snehu ani nehovoriac. Pre najväčších „fajnšmekrov“ navyše nechýba možnosť prerobenia na singlespeed. Ak stále preferujete viac prevodov, tak poteší možnosť montáže prešmykača, ktorá s vlnou jednoprevodníkov už zďaleka nie je pri nových modelov samozrejmosťou. Pre zvýšenie tuhosti a čo najlepšiu priechodnosť bol štandard osiek Boost jednoznačná voľba. Tento bicykel je tak adeptom na dokonalý univerzálny bike pre celoročného športového nadšenca so sklonmi k náročným trailom.

Nie každý má záujem o komfort a priechodnosť extra širokých gúm a pre nich Giant ponúka klasické verzie XTC, no stále necháva možnosť voľby medzi 27,5-palcovým a 29-palcovým variantom. Takže aj extra vysoký a rovnako nižší jazdci si pre seba nájdu svoju vhodnú veľkosť a priemer kolies.

XTC Advanced 29 ER 1 a XTC Advanced 2




XTC Advanced 27.5 + 2




Fathom





Schopný XC bike nemusí byť nutne postavený na karbóne, stačí sa v prvom rade zamerať na to najdôležitejšie. Základom je spoľahlivá geometria a funkčné odpruženie. Vďaka kombinácii týchto prvkov s hliníkovým rámom zo zliatiny Aluxx SL vznikla tzv. vstupná brána do sveta pretekárskych XC bicyklov – modelový rad Fathom. Použitie 29-palcových kolies je v tomto prípade veľmi dobrá voľba vďaka ich schopnosti ponúknuť dostatok komfortu a výbornú priechodnosť terénom pri zachovaní celkovej jednoduchosti.

Fathom 29 ER 1 LTD




Celoodpružené modely – ešte viac zábavy


Veľká väčšina bikerov berie dobrý technický zjazd ako tú najlepšiu odmenu. Zároveň sa moderné XC trate stávajú čoraz viac náročnejšie. Čo majú tieto 2 veci spoločné? Výsledkom uspokojenia požiadaviek náročných pretekárov sa následne bicykle stávajú ďaleko viac schopné pre trailové jazdenie – a to platí hlavne aj pre športové modely s nižším zdvihom. Výsledkom je teda stroj schopný zvládnuť v pretekárskom tempe (teda bez straty energie) akýkoľvek kopec a zároveň poskytnúť poriadnu porciu zábavy smerom dole. Spokojní sú teda pretekári aj naroční amatéri požadujúci bicykel na celodenné jazdenie v horách. Anthem a Trance majú ambície túto náročnú úlohu splniť.

Geometria a systém Maestro


Najlepší spôsob ako to dosiahnuť, je samozrejme v samotnej geometrii, ktorá preberá prvky od AM strojov. Takže horná rámová trubka sa predĺži (približne o 1 cm), skráti sa predstavec a zadná stavba, no a hlavový uhol sa viac položí. Výsledkom je v prvom rade spoľahlivé ovládanie v strmých technických úsekoch, ktoré klasickej „maratónskej“ geometrii toľko nevoňajú.

Zmeny nastali aj pri zadnom odpružení, ktoré dlhé roky zostávalo takmer bez zmien, kedže svoju úlohu stále plnilo na výbornú. Dôsledkom je technológia Trunnion Mount, čo znamená radiálne uloženie čapu tlmiča. Tým sa ušetril priestor pre potrebné súčasti a samozrejme tlmič. Takže celkové ťažisko sa posunulo o čosi nižšie, čo je pre stabilitu celku vždy dôležité. Navyše tlmič bude môcť pracovať s nižším tlakom, takže vzrastie citlivosť na drobné nerovnosti. Zároveň doznalo zmeny tiež samotné vahadlo, ktoré nesie skratku SMC. Po novom vystriedal hliník kompozit, takže sa zvýšila tuhosť a zároveň klesla hmotnosť takmer o polovicu.

Anthem – synonymum pre XC a maratón





Pri modeloch Anthem bol zvýšený zdvih zadnej stavby na 110 mm, vidlica bude operovať so 120 mm, takže terénne chúťky tohto pôvodne čistokrvného „chrta“ výrazne stúpli. Zadná stavba sa skrátila o 0,5 cm, čo nevyzerá ako veľké číslo, no vo výsledku sa zvýši obratnosť. Hlavový uhol má sklon približne 68 stupňov a v podstate sa jedná o hodnotu, ktorá ešte nedávno patrila k trailbikom. Spomínané upravené vahadlo a geometriu dostali 27,5-palcové modely ako na karbónovom ráme (Advanced), tak hliníkové verzie. Maratónsky ladený 29 er zostal stále verný predchádzajúcej konštrukcii.

Anthem Advanced 1 a Anthem 2 GE




Trance – bike takmer na všetko





Ak netúžite tak úplne po pretekoch, ale viac po celodenných výletoch v našich horách, zrejme bude pre vás vhodnejší model Trance. Slovami testovacieho jazdca Adama Craiga z Giant Factory tímu – jedná sa o tzv. „do it all trailbike“ a vzhľadom na celkovú koncepciu nebude ďaleko od pravdy. Pod týmto pojmom si môžete predstaviť bike, ktorý stúpa bez najmenších problémov a z kopca vám umožní ďaleko viac pustiť uzdu ako klasické XC. Ak by ste sa chceli trochu potrápiť, môžete s ním absolvovať aj nejeden športovo ladený výjazd, či nebodaj maratón – ak teda nemáte ambície na TOP umiestnenie, ale idete skôr za zážitkami. Nová geometria jeho schopnosti posunula ešte viac smerom do terénu. Taktiež došlo k predĺženiu hornej rámovej trubky o 1 cm a ku skráteniu zadnej stavby o 0,5 cm a vďaka systému Trunnion Mount klesol stred, a teda ťažisko. Zadný zdvih teraz ponúka 140 mm, vpredu narástol na 150 mm. To všetko pri 27,5-palcových kolesách, ktoré Giant už dlho prezentuje ako ideálnu voľbu pre takýto typ bicykla.

Trance a rovnako aj Anthem ponúkajú samozrejme najnovšie štandardy ako Boost, ktorý by mal opäť o čosi zvýšiť tuhosť najmä v zadnej časti a nechýbajú ani charakteristické technológie Giantu, teda hlavová partia Overdrive, extra široká spodná trubka MegaDrive a 92 mm široké stredové púzdro PowerCore. Prívlastok Advanced už tradične znamená použitie karbónu na poste hlavného rámového trojuholníka, keďže sa nezabúda ani na hliníkové rámy.

Trance Advanced 1 a Trance 2 LTD BLACK




Či už viac na výkon orientovaný Anthem alebo univerzálny Trance, oba tieto modelové rady prinášajú v roku 2017 spoločné znaky – v prvom rade väčšiu zábavu pri technickom jazdení, ktoré postupne naberá na popularite. Ak je reč o univerzálnosti, tak XTC Advanced + posúva tento pojem opäť o čosi vyššie a má ambíciu stať sa celoročným spoločníkom do každého terénu a podmienok. Samozrejme kompletná kolekcia je oveľa väčšia a všetky dostupné modely rozdelené podla kategórií nájdete na stránke: giant-bicycles.com/sk/.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

Video: Ebike novinky 2021 -  Giant TRANCE X E+ PRO 2 a Liv INTRIGUE E+ play_arrow

Video: Ebike novinky 2021 - Giant TRANCE X E+ PRO 2 a Liv INTRIGUE E+

Predstavenie elektrobicyklov Giant a Liv pre rok 2021 zameraných na kvalitu a zábavu. Aj podľa vás sú ich lakovania jedny z najkrajších?
Unboxing: Giant Trance X E+ Pro 29 3 - komfort a zábava

Unboxing: Giant Trance X E+ Pro 29 3 - komfort a zábava

Nechať si pomôcť s výstupom na kopec a potom si užívať zjazd, skoky a klopenky. Alebo len pohodlne putovať krajinou, pruženie a pomoc motora vám spríjemnia jazdu.
Koľko energie si berie pruženie pri jazde v stúpaní?

Koľko energie si berie pruženie pri jazde v stúpaní?

Tiež patríte medzi tých, čo neustále siahajú na páčku zamykania, len čo sa terén zvrtne smerom nahor? Rozhodli sme sa pre menší pokus a porovnanie v reálnych podmienkach...
keyboard_arrow_up