Reportáž: 1. Zimný Cyklonárez – slovo nárez tam nebolo len tak

Imroman 16.01.2017 55 fotografií   Reportaz Horska Cyklistika Sneh Zima Preteky Maraton Cyklonarez

„Poď na dno vlastných síl obklopený horským chladom ďaleko za limitmi fitnes krások a požieračov kuraciny “ - tak nejak znel slogan tohto, pomerne originálneho preteku. Proti fitness kráskam ja osobne nič nemám, ale aj tak som sa na akciu poriadne tešil a s pribúdajúcimi centimetrami snehu a mínusovými teplotami čoraz viac. A veru stálo to za to...

Takže v sobotu ráno, tuším prvýkrát dávam do auta bike a zároveň lyže, keďže štart bol v Partizánskej Ľupči, čo je už kúsok od našej chalupy na Donovaloch, kde zrovna „prikydla“ ďalšia dávka prašanu na nedeľu. V podstate nebolo dopredu úplne isté, či bude aj „dlhý“ variant trasy alebo to zostane len pri základnej verzii, no nakoniec bol v ponuke aj variant pre náročných . No uznajte sami, cca 900 výškových na 21 km, v zime a snehu, so záverom na chate Magurka vo výške 1 050 m poteší srdce každého (zimného) bikera. Navyše, všade okolo samé kopce, takže dokonalé horské prostredie.

Pred štartom

Do Partizánskej Ľupče dorazím skôr, ale trochu pokecám s kamarátmi, prichystám bike, zbalím si náhradné veci a odovzdám na vyvezenie, hodím striptíz pred obecným úradom a o chvíľu môžeme ísť na to. Chvíľu ešte rozmýšľam nad oblečkom, no nakoniec zvíťazí dlhá Castelli Gabba, neprefúkavé nohavice Polare Due a rovnako na ruky putovali teplé Roeckl Vreden, kedže predsa len ideme celkom vysoko a už teraz prituhuje. Do zimných tretier dávam navyše obľúbené ohrievače, čo s odstupom času hodnotím ako skvelý nápad . Trošku sa so Slavom a Tomášom (Katkom) rozhýbeme, no moc to zase nepreháňame. Na biku si hlavne skontrolujem správne (nízke) tlaky a pre dobrý pocit vezmem dušu a bombičku, do vrecka pre istotu malý multikľúč a jeden gél od OTE čo sme nafasovali – človek nikdy nevie, kde môže v závejoch „nakúpiť“ . Fľašu ale neberiem a radšej popíjam viac pred štartom, pretože už mám skúsenosť, že na podobných akciách si väčšinu vody prinesiem do cieľa.

Základný variant trasy, ktorý ide v podstate priamo dolinou, štartuje kúsok pred nami a potom už sa radíme na štart my s červenými číslami. Samozrejme, nie sú to majstrovstvá sveta, ale kedže ideme pretekať po štarte, žiadny výlet a postupne sa trháme. Po odbočení do našej extra slučky už definitívne. Chvíľu idem s Lukášom Bátorom, ktorý ale v decembri zapichol cyklokrosovú sezónu (našťastie) a po chvíli už som vpredu sám. Predo mnou ide džíp organizátorov a postupne ukrajujem výškové metre.

Na trati

Všade je samozrejme kopec snehu, no zatiaľ to ide v utlačenej koľaji výborne a sneh je pekne udusaný. Lenže ako stúpame vyššie, začína to byť horšie a horšie. Od výšky cca 800 m už s tým začínam bojovať a miestami kľučkujem ako po návrate zo šichty v miestnej krčme Najhoršie, že občas to ide a zrazu stojím a hrabem na mieste. Takže neviem, či mám bežať alebo bicyklovať. Vyššie už mám jasno a beriem nohy na ramená – s tým som viac-menej rátal a našťastie mám beh celkom rád . Aj keď zvážnica mala do kopca len pár kilometrov (cca 4), v závere sa mi zdá byť nekonečná. Najhorší pocit, keď za zákrutou namiesto očakávaného vrchola človek vidí len dlhú bielu rovinu do kopca. Ale všetko „dobré“ nakoniec skončí, míňam organizátorov a hurá dole. Lenže... to by nesmela byť konečne taká parádna zima a zjazd sa teda mení na cvičenie reflexov a driftovania.

Chvíľami stopa umožní pekne si púšťať, aby ste zrazu tancovali s „prirodzením“ na sedlovej trubke a jednou nohou na zemi. Nechávam sa ale rozhodiť a po pár chybách ich robím ešte viac. Za chvíľu ma ako guľa obehne Milan Jánošík a tesne pred koncom tejto bonusovej slučky aj Lukáš, a to som mal celkom náskok. Síce ešte periférne vidím v diaľke ako Milan hádže tigra, no hneď je späť v akcii a letí ďalej . Každopádne viem, že potom už bude cesta zase pekne tvrdá, a tak si hovorím, nech nerobím somariny a radšej zbehnem bez ujmy dole.

Podarilo sa a môžem začať poriadne tlačiť do pedálov bez toho, aby som stál na mieste. Vidím, že už bojujeme viac ako hodinu, tak si šupnem rýchlo ten gél čo veziem, podradím a za chvíľu som späť. Zatiaľ stúpame iba mierne, a tak myslím, že sa budeme striedať, ale keď vidím, že Lukáš ani Milan mi v háku nevydržia, idem proste ďalej. Podklad je krásne tvrdý, veď tu jazdí pomerne dosť áut a tatroviek čo vozia drevo. Kto si ale dobre pozrel profil, určite si všimol, že posledné cca 3 kilometre nie je žiadne vozenie po hrádzi, ale slušný kopec. Ceduľa „Magurka 3 km“ a začína miestne Alp d"Heuz . Samozrejme žartujem, ale sklon je miestami naozaj slušný, hlavne v niektorých úsekoch. Za chvíľu obieham kolegu (Boo Boo), ktorý sa kochá miestnou krajinou a postupne aj zopár ďalších z kratšieho variantu.

Len dúfam, že už nenabehnem do žiadnych závejov, keďže behu som mal na dnes tak akurát. Postupne pribúdajú znaky civilizácie, teda miestne chalúpky a keď idem okolo krásneho miestneho kostola, už viem, že chýba len kúsok. Vidím chatu, cieľovú pásku a keďže za mnou nikto nie je, robím to, čo som vždy chcel spraviť. Prejsť s bikom nad hlavou cez cieľ – ale mám na mysli ako víťaz . Dávam reč s ostatnými, medzi tým mi organizátor hneď berie bike a ide ho pekne odložiť. V chate už čakajú suché veci, teplo a dobrá atmosféra. Proste paráda a hlavne skvelo organizovaná, čo na mňa spravilo skutočne dojem.

Navyše, pri trati nechýbali ani dobre vybavení členovia horskej služby. Postupne sa trúsia ďalší a ďalší, no rozostupy sú poriadne. Predsa len, v tom snehu sa to hneď nadelí a navyše, ak to nejde, dokáže sa „morál“ rýchlo zlomiť. Nakoniec ale prídu všetci zdraví, vnútri sa podáva skvelá fazuľová, čaj, pivko a klobása. A čo je najdôležitejšie, panuje príjemná atmosféra, ktorú ešte umocňuje horské prostredie chaty. Ťažko si priať lepší záver ako rozoberanie zážitkov z trate pekne vyštípaní, v teple chaty a s kamarátmi. V rovnakom štýle prebieha aj vyhlásenie výsledkov, zvlášť je kategória klasických MTB a fatbikov. Mne trať nakoniec trvala cca 1:29 hod. No a samozrejme treba sa nejako dostať späť, takže, keď je po všetkom, postupne sa trúsime z chaty a dávame si naspäť cca 17 km dolinu. Ale, ťažko si predstaviť lepšie zakončenie tejto akcie...

Cyklonárez ako sa patrí

Čo dodať na záver? Takýto dobrý pocit z celého dňa som veru nečakal a myslím, že nehovorím len sa seba. Základom bolo skutočne výborné zabezpečenie, hlavne o pretekárov a ich bezpečnosť, plus všetko dôležité, na čo treba brať ohľad, keď niečo organizujete v zime. Rovnako prípadné behanie, mordovanie v snehu a občasné hromženie beriem ako súčasť takejto akcie, takže dúfam, že o rok sa tu opäť stretneme. Jednoducho, bol to zimný Cyklonárez ako sa patrí...

A mohli ste nás vidieť aj v správach

Výsledky si môžete pozrieť TU.
(Zdroje fotiek: Bicyklom po Slovensku, Pavel Ondrek)

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:

1. Zimný cyklonárez

14.01.2017
MTB - XC
Partizánska Ľupča (Slovensko)

Propozície, Pozvánka, Foto, Video, Výsledky, Reportáže
Zúčastnení bikerov (23)
590114andyapobealbucinajandano696DavideGulariloImromanjessjhleJurajvokatkolubomirluckymajo525maros1974mirec321mirec72miskozlapalo.parecPetersanslavoThomas6

MTBIKER shop (Výber z produktov v kategórii Výživa a nápoje ~ Pitný režim):

Prejsť do shopu (Výživa a nápoje ~ Pitný režim)

maros1974 16.01.2017 (21:08)

Dobre si to opisal, dokonca vyborne. Cela akcia mala iste caro aj s tym narocnym zasnezenym lesnym usekom aj s tou chatou kam sme sa vsetci zmestili a dostali vyborne obcerstvenie a caj. Ak bude tato akcia uspesna aj buduci rok uz to nebude tento komorny/komunitny format ale bude o dost viac ludi a atmoska uz bude ina, preto som rad ze som bol na tomto prvom Cyklonareze.

beal maros1974 16.01.2017 (21:57)

Tak to ťa idem prekvapiť. Uvedomujem si, že atmosféra bola super a tiež viem, že viac ľudí sa do chaty nevlezie, myslím, že teraz to bolo presne tak akurát. Preto v budúcom ročníku bude voľných len 65 miest. A pretože si vážim všetkých vás, ktorí ste prišli na prvý ročník do neznáma, dostanete pozvánku na pretek prví. Až následne sa bude žrebovať spomedzi nových záujemcov tak, aby bol výsledný počet 65 ľudí.

drahomir1 16.01.2017 (23:46)

Nadhera , dik za report .Gratulujem vytazom . Palec hore.

nostro66 17.01.2017 (00:06)

Gratulujem! Super reportaz, ako vzdy

nadro 16.01.2017 (20:52)

Inac gratulacia autorovi clanku za prve miesto. Chcel som to urobit sukromnou spravou uz v sobotu vecer po zhladnuti tv novin ale pockal som si az nieco napises lebo som vedel ze napises

Imroman nadro 16.01.2017 (20:54)

Ahoj, diky...tak takyto namet treba vyuzit

nadro Imroman 16.01.2017 (21:08)

Ved som si to aj hned myslel ze hlavny pisatel recenzii bude rad ked sa konecne podari ako si uz sam spomenul preniest ten bike cielom nad hlavou a hrdo napisat o tom clanok a report.

Imroman nadro 16.01.2017 (21:09)

No urcite by som pisal aj keby som nevyhral ale tak samozrejme to potesi

Jurošík1 17.01.2017 (11:42)

Myslím že to je adept na akciu roka ľutujem že som nešiel a pozerám že o rok ani nebude také jednoduché sa zúčastniť.

Imroman Jurošík1 17.01.2017 (12:51)

No ta atmoska je fakt uplne ina ako na klasickom "maratone" S tym poctom ide hlavne o bezpecnost takze sa ani necudujem ze to nechcu prehanat...

hellwings Imroman 17.01.2017 (15:08)

S tym poctom - netyka sa to iba vstupu do chaty ? Alebo ten obmedzeny pocet bude aj na ucast ? A este jedna otazka - dalo sa to /napr.fatbikom/ prejst aj cele ?

Imroman hellwings 17.01.2017 (15:57)

Aj chata aj zabezpecenie trate - predsa len sa to lahsie robi ked je menej ludi. Myslim ze kombinacia fatbike a dobra kondicka by mala stacit na to aby sa to dalo prejst na 99 percent cele...

beal hellwings 17.01.2017 (16:37)

Ten počet bude platiť aj na účasť. Nebol by problém pustiť dolinou po ľahkej trati aj 200 ľudí, ale prídu do cieľa a potom čo? Každý sa chce preobliecť, najesť, môže mrznúť alebo naopak pršať a toľko ľudí sa do chaty nevlezie. Výsledkom by potom bolo 200 nespokojných ľudí, a to určite nechcem. Radšej 65 šťastných

Boo_boo beal 17.01.2017 (17:15)

Postaviť stan pre 200 ľudí, plynove ohrievače a ide sa

majo525 17.01.2017 (20:30)

Vdaka všetkým čo zorganizovali tuto top akciu už sa neviem dočkat na budúci rok a ešte keby bola aj nejaká letná akcia bolo by to super,

Sarinator 18.01.2017 (08:59)

Burtal naozaj, no ked toto vidim stale sa neviem zbavit pocit ze v takych podmienkach je to ako skialp na trave

Imroman Sarinator 18.01.2017 (09:21)

Nie, vazne to bolo OK, nohy na ramena trebalo akurat na vrchole prveho kopca, potom uz bolo vsetko krasne tvrde vratane finalneho stupania. Keby tolko nekydlo posledne dni tak verim ze by to slo uplne cele aj na klasickom biku...

daniel_TRM 18.01.2017 (21:11)

Chlapci a čo takto v zime vyskúšať do snehu lyže?

Imroman daniel_TRM 20.01.2017 (17:33)

Lyze boli v nedelu

daniel_TRM Imroman 23.01.2017 (22:06)

A kde boli v nedeľu?

Imroman daniel_TRM 24.01.2017 (06:51)

Sli sme pozriet na Plosku vo Velkej Fatre

daniel_TRM Imroman 25.01.2017 (20:03)

Super. Takže skialp. Nebola vyfúkaná Ploská. Lebo naši boli v nedeľu a pondelok na Borišove a Krížnej. Na Krížnej by sa mohli aj ovce pásť.
My sme s kamarátom na skialpoch prešli z Brnčalky Baranie a Priečne sedlo až do Smokovca. Parádne počasie a vynikajúci sneh bol.

Imroman daniel_TRM 26.01.2017 (08:51)

No malo byt pekne ale na Ploskej bola hmla a fucak ale sneh nizsie bol vyborny. Pod Kriznou v Hornom Jelenci mame chalupu tak tam poznam miesta kde sa da jazdit aj ked je snehu malo alebo je to sfukane

daniel_TRM 26.01.2017 (19:03)

Poznáme to. Cez osadu Rybô chodíme na bicykloch na Krížnu potom na Sedlo Malý Šturec, Skalka a domov Na Novú Baňu. Krásny kraj osada Rybô atď.