Pozvánka: STAR of SOUTH – nový poľský etapák v tieni Babej hory

Naši severní susedia milujú MTB, čoho dôkazom je ďalší etapový pretek, ktorý má možno pre nás trochu zavádzajúci názov. Každopádne, opäť to bude niečo pre milovníkov divočiny a trailov, ktoré ponúka oblasť Beskýd.

Tí, ktorí nás pozorne sledujú si určite všimli, že pravidelne prinášame reportáže z už klasického etapáku Beskidy MTB Trophy. Nový projekt určite nesie mnohé spoločné znaky a pod palec si ho vzal bývalý výborný poľský cyklista Cezary Zamana (mimo iné napr. víťaz Okolo Poľska alebo Critérium du Dauphiné). Ten preskúmal tie najlepšie traily v okolí a rozhodol sa ich ponúknuť vo forme úvodného prologu a 3 hlavných etáp. Samozrejme, skúsenosti s podobnými akciami mu nechýbajú, pretože v súčasnosti organizuje bikové maratóny vrátane najväčšej série - Mazovia MTB Marathon.

Pretek sa koná v dátume od 13. do 16. júla a zázemie obstarajú 3 malebné dedinky, ktoré ležia priližne 60 km od Krakowa. Každopádne, pre nás ešte názornejšie poslúži informácia, že celá akcia prebieha v “tieni” kopca Babia Hora (Babia Gora), ktorý je najvyšší vrchol Beskýd s výškou 1 725 m.n.m a ktorý zároveň tvorí najsevernejší bod Slovenska.

Etapy sú namixované skutočne rozmanito a prevažujú v nich hlavne výškové metre nad dĺžkou. Kto ale jazdil v Beskydoch, tak určite mi dá za pravdu, ako “pomaly” tam kilometre naskakujú a aj porcia okolo 60 km vie poriadne vytrápiť. Dĺžky etáp a náročnosť záleží od zvoleného variantu, v ponuke je verzia pre náročných (Pro), prípadne kratší variant (1/2 Pro). Spomínaný prolog je v podstate časovka na 7 km, ktorá vedie aj po technickom traili a zároveň nadelí štartové polia podľa výkonnosti. Druhá etapa už ponúka poctivých 2 200 výškových metrov, tretia, kratšia - 1 340 m a záverečná opäť väčšiu porciu okolo 2 000 m – všetko platí pre variant Pro. Každopádne, prvotným cieľom je poskytnúť bikerom hlavne nové traily, trochu divočiny a poriadnu porciu MTB. Navyše oblasť Babej Hory je skutočne známa pre svoje nevyspytateľné počasie...

Pravdepodobne najlepšou motiváciou bude porcia “pohyblivých” obrázkov z terénu, ktoré slúžia zároveň ako stručné predstavenie

Zrejme ste si všimli, že podujatie sa koná v hlavnej sezóne, kedy je už na výber veľké množstvo akcií, ale organizátori pevne veria, že vďaka charakteru tratí a celkovej atmosfére si nájde svojich fanúšikov. Ak sa chcete dozvedieť viac, navštívte prosím domovskú stránku podujatia mazoviamtb.pl.