Pozvánka: KRÁĽ ZÁHORIA – úvod zaujímavej série na rýchlych a hravých singloch

Začiatkom sezóny prídu celkom vhod preteky, ktoré vás tak úplne nezničia a pritom ponúknu možnosť výborne sa zabaviť na rýchlych chodníčkoch. Takým podujatím je Cannondale KRÁĽ ZÁHORIA, ktorý sa koná 22.4.2017 a navyše otvára rozmanitú sériu pre tých, ktorým nie je cudzí ani horský triatlon či klasické XC.

Minulý rok som toto podujatie navštívil po prvýkrát a bol to v podstate môj úvodný pretek v sezóne. Report vtedy písal GaliPe54 a jeho dojmy si môžete prečítať v článku: Reportáž: KRÁĽ ZÁHORIA – kráľ singlov. Mne osobne najviac utkveli v pamäti krásne chodníčky, na ktorých sa dvíhal prach, keďže všade bolo parádne sucho. Dalo sa na nich ísť tak rýchlo, že miestami mal človek čo robiť, aby sa udržal v stope a neobmotal niektorý strom . A úplne na záver čakala lahôdka v podobe technických pasáži cez časť okruhu, kde sa jazdí Slovenský pohár v XC. Nás na dlhej neminulo ešte jedno kolo, ale vôbec som sa do neho nemusel nútiť (skôr naopak), čo je zrejme asi dostatočný dôkaz peknej trasy... Na výber budú tak ako vtedy 2 varianty, teda 25 km s prevýšením 590 m a 50 km (2 okruhy) s porciou 1 180 m. Organizátori ešte ubrali z asfaltu, ktorého tam už tak bolo skutočne málo, takže sa môžete opäť o čosi viac tešiť.

Zázemie preteku bude tradične v Zlatníckej doline kúsok od Skalice, ale po novom - v areáli prírodného kúpaliska. Tu bude pre pretekárov pripravený kompletný „servis“ zahŕňajúci to podstatné - WC, bufet, umývanie bicyklov a nebude chýbať ani EXPO aréna pre vystavovateľov a partnerov podujatia. Pre najlepších vo svojich kategóriách čakajú originálne trofeje a pomerne originálna je rovnako kategória dvojíc na dlhšej, prípadne kategória Fatbikov na krátkej trase. No a kedže sme na Záhorí, v tombole nebudú okrem iného chýbať špeciality ako "Skalický trdelník a Skalická Frankovka". Akurát treba myslieť na to, že podujatie má limit na počet štartujúcich – konkrétne 350. Všetky podrobnosti sa dozviete na stránkach podujatia h-triathlon.sk/kral-zahoria-mtb-maraton, prípadne sa rovno registrujte TU.

Zároveň je KRÁĽ ZÁHORIA súčasťou série s názvom HERTLSPORT EXTREM TOUR 2017 a tá má skutočne zaujímavé zloženie pozostávajúce zo 7. podujatí:
  1. KRÁĽ ZÁHORIA MTB MARATÓN - 50 km, 25 km
  2. H-TRIATHLON BORSKÝ MIKULÁŠ
  3. H-TRIATHLON GAZÁRKA
  4. KOMPAVA BEH ZDRAVIA SKALICA - 9 km
  5. H-TRIATHLON SKALICA
  6. H-TRIATHLON LUČINA (ČR)
  7. HERTLSPORT XC CROSS COUNTRY SKALICA – finále

Veľkú časť z nich tvoria horské triatlony, teda kombinácia plávania, biku a terénneho behu, nechýba ani samostatný bežecký pretek a záverečné XC, ktoré tvorí zároveň finále. Ideálne sa teda hodí pre všetkých, ktorí majú radi rozmanitosť a nie sú im cudzie ani iné športové „disciplíny“, prípadne chcú skúsiť niečo odlišné. Viac o celej sérii sa dozviete na domácich stránkach: h-triathlon.sk/hertlsport-extrem-tour-2014.

Ak sa už neviete dočkať kedy začne sezóna 2017, tak si určite poznačte KRÁĽA ZÁHORIA ako ideálny pretek na jej úvod.