Test: Veľká pumpa PRO Team HV na rýchle a pohodlné fúkanie

Veľká pumpa patrí medzi základné vybavenie, ku ktorému každý cyklistika postupom času dospeje. Zodpovedá tomu aj ponuka na trhu, pretože je naozaj z čoho vyberať. Do redakcie sa nám na dlhší test dostal zástupca z dielne PRO na auto aj galuskový ventil do nafúknutia tlaku 7 bar, resp. 100 psi. Poďme sa na ňu bližšie pozrieť z užívateľského hľadiska.

Svoje miesto si veľká pumpa nájde doma, ale aj v kufri auta cestou na maratón alebo výjazd a v podstate poslúži pred každým výjazdom pri kontrole tlaku, do čoho by sa vám s malou pumpičkou určite nechcelo .

Konštrukcia

Značka PRO už podľa svojho názvu naznačuje, že sa snaží robiť veci poctivo a pre ich správnu funkčnosť na dlhší čas. Základ pumpy tvorí veľký tank zo zliatiny s matnou povrchovou úpravou. Jeho steny nie sú vôbec pocitovo krehké a znesú aj prípadné hrubšie zaobchádzanie. Povedal by som, že pumpa prežije v poriadku aj stúpnutie, pokiaľ zrovna nemáte 100 kg, ale skúšať to nebudem .


Rúčka je anatomicky tvarovaná s gumenou povrchovou úpravou. Pohodlne drží či už v rukaviciach alebo bez nich a nešmýka sa, ani keď je mokrá. Po krajoch má vkusné modré zakončenia s logom, ktoré jej dodávajú šmrnc. Aj keď ide “iba o pumpu”, na dizajne si dali veru záležať. Páči sa mi aj vkusne zakomponované logo PRO v spodnej časti tanku, ktoré takmer nie je vidieť, ale perfektne tam vizuálne pasuje, keď si ho pozorné oko všimne.

Fúkanie

Práca s pumpou je rýchla a pohodlná. Jednoducho stačí vysunúť nadstavec toho typu ventilu, ktorý idete fúkať, následne priložiť na ventil a zatlačiť. Zacvaknutie je stopercentné a fúkanie prebieha absolútne bez straty vzduchu. Ukazovateľ tlaku je ručičkový, zobrazuje bar aj psi a hodnoty sú dobre čitateľné, nakoľko sú biele a podklad čierny. Odopnutie fúkacej hlavice je opäť jednoduchý úkon, stačí zatlačiť vysunutý nadstavec na druhej strane hlavice a ten následne uvoľní ventil na kolese.



Nielen na MTB

Síce pumpa nesie označenie MTB, ale uživil som ju aj pri gravel biku GT Grade alebo teste Pinarello pri mojej hmotnosti okolo 70 kg. Rezerva na tlaky tam bola ešte dostatočná (okrem Pinarella, ktoré sa fúkalo na 7 a viac barov), takže môže prísť vhod dosť značnému spektru aj cestných cyklistov. Cestné pumpy zväčša bývajú do 11 barov, ale na to bude fúkať málokto .




Až na 7 barov



Užitočné skrýše

V rúčke po oboch stranách sa dajú vysunúť modré koncovky, ktoré v sebe ukrývajú ventil na fúkanie nafukovačky, lopty a redukcia z galuskového ventilu na autoventil. Ventily aj redukcia pevne zapadajú do hlavice pumpy a fúkanie nafukovačky na dovolenke, alebo futbalovej lopty tak bude bez najmenších problémov.




Plus

  • Pohodlné držanie.
  • Robustné, ale pritom pomerne ľahké spracovanie.
  • Jednoduchá a pohodlná manipulácia pri nasadení a vysadení hlavice na ventil.
  • Ventil na nafukovačku, lopty a redukcia z galuskového na autoventil.

Mínus

  • Úchyt hadice - mohli byť dva.


Typ pumpy, ktorý sa hodí mať vo výbave

Veľká pumpa sa vo výbave cyklistu nestratí a používa sa veľmi často na to, aby človek o nej uvažoval ako o základe svojej výbavy. Osvedčila sa ako pohodlný a spoľahlivý pomocník pre môj hardtail, ale uživil som ju aj pri testovaní gravel a cestného bicykla. Pumpa PRO Team HV stojí približne 69 € a bližšie informácie o nej sa môžete dozvedieť TU.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Od základu: Plášte pre MTB – základný výber a tipy

Od základu: Plášte pre MTB – základný výber a tipy

Plášte sú najdôležitejšou časťou na bicykli. Ako si vybrať plášte a na čo si dávať pozor? V tomto článku vás prevedieme základnými tipmi.
Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Dobrý pomer vlastností zo sveta cestnej aj horskej cyklistiky, spojených s pohodlím a výkonom. To vôbec neznie zle. Ako sa jazdí v tretrách Kuro Tech a kde majú limity?
Test: Maxxis Minion DHF x Aggressor - ideálne kombo na suché traily

Test: Maxxis Minion DHF x Aggressor - ideálne kombo na suché traily

Plášte patria medzi najdôležitejšie komponenty na bicykli. Sú jediným kontaktným bodom bicykla s terénom, a preto treba dbať na ich výber.
keyboard_arrow_up