Canyon Ultimate CF EVO alebo, keď 6 kg je vlastne stále veľa

Canyon Ultimate CF EVO alebo, keď 6 kg je vlastne stále veľa

Nízka váha vždy fascinovala ľudí, ktorí sa „motajú“ okolo cyklistiky. Veď sa priznajte, koľko z vás hľadí pri kúpe vecí primárne na váhu, nehovoriac o tom, čo spravíte ako prvé, keď dostanete do ruky nový stroj – no predsa ho poťažkáte. Takže, aby vám nevystrelila ruka dohora, ak budete niekedy skúšať nový Ultimate CF s prívlastkom EVO.

Jednoducho hmotnosť je v cyklistike dôležitá, pretože sa musíme na kopec dostať vlastnou silou a e-biky nechajme teraz bokom. Aj keď väčšina z nás vlastní bike, ktorý nestojí viac ako lepšie auto, určite je zaujímave sledovať, ako sa technológie dokážu posúvať a kde sú pomyselné hranice. Práve znižovanie hmotnosti slúži ako výzva pre konštruktérov, kde Canyon týmto modelom opäť rozvíril vody.

Rámový set




Našťastie sú preč časy (teda aspoň dúfam), kedy sa do komponentov vŕtali diery a rôzne iné pokusy, pri ktorých máte strach pri jazde o vlastný život. Do úvahy sa už berie v prvom rade pomer hmotnosti a tuhosti, ktorá je pre tých, ktorí skutočne jazdia, kľúčová. Rada CF SLX reprezentovala vždy vrchol nemeckého Canyonu a priniesla im množstvo víťazstiev v profipelotóne. Prívlastok EVO znamená vo výsledku hmotnosť rámu 665 g a vidlice 270 g. Čo je ale najzaujímavejšie, tak tuhosť zostala zachovaná vrátane ostatných kľúčových vlastností rady CF. Ako sa to vlastne podarilo?



V prvom rade za tým stojí celková optimalizácia a hlavne výber vhodných karbónových vlákien. Zaujímavosťou je fakt, že aby sa k nim Canyon dostal, muselo mu byť udelené povolenie Japonského ministerstva obrany. Tieto vlákna následne umožnili dosiahnuť vysokú tuhosť pri čo najnižšej možnej váhe. Navyše, každá časť bicykla, teda od sedlovky až po kokpit, musela splniť rovnaké testy a štandardy, ktoré sa kladú na zvyšok radu Ultimate, takže výsledkom je bicykel využiteľný v skutočnom (cyklistickom) svete a nielen do vitríny.







Na výber sú 2 možnosti stavby - Ultimate CF EVO 10.0 SL a Ultimate CF EVO 10.0 SL LTD. Pre porovnanie hlavných rozdielov pozrite nižšie priloženú tabuľku. Samozrejme, pri takejto lahôdkovej záležitosti nemôžu chýbať komponenty od karbónových mágov ako Lightweight a THM. Taktiež je dostupný samostatný set rámu, vidlice, aero kokpitu a sedlovky, takže výber komponentov pre nový „dreambike“ je len na vás. Ak by ste sa chceli dozvedieť viac, kliknite na domovskú stránke kde nájdete aj peknú animáciu: canyon.com/evo.



Asi vám bude jasné, že tento stroj neuvidíte na každom rohu, ale svoje miesto si určite nájde. Canyon v ňom pekne demonštruje svoju „silu“ a schopnosti pri práci s karbónom, čo sa neskôr premietne aj do konštrukcie dostupnejších verzií. Práve v tom je najväčšia výhoda týchto skvostov...
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up23thumb_down comments 8 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Uhlík, kevlar či kompozit – osobnosti

Uhlík, kevlar či kompozit – osobnosti

V ďalšom, voľnejšom pokračovaní dávnejšej trilógie „Uhlík, kevlar či kompozit...“ by som sa rád zameral na osobnosti, ktoré na Slovensku pôsobia v oblasti malosériovej výroby karbónových rámov.
Pinarello Prince 2021 - prefarbená F12

Pinarello Prince 2021 - prefarbená F12

Koľko technológií prebral úplne nový Prince z top modelu F12, v akých detailoch sa líši a oplatí sa rozmýšľať nad kúpou?
Novinka: Fast Forward Tyro - dostupnejší variant karbónových kolies

Novinka: Fast Forward Tyro - dostupnejší variant karbónových kolies

O význame dobrých kolies sa zrejme netreba dlho baviť a značka FFWD prináša tieto vlastnosti k širšej skupine jazdcov.
keyboard_arrow_up