Canyon Ultimate CF EVO alebo, keď 6 kg je vlastne stále veľa

Canyon Ultimate CF EVO alebo, keď 6 kg je vlastne stále veľa

238 komentárov

Imroman 04.02.2017 10 fotografií   Karbon Cestna Cyklistika Canyon Novinky Sezona 2017

Nízka váha vždy fascinovala ľudí, ktorí sa „motajú“ okolo cyklistiky. Veď sa priznajte, koľko z vás hľadí pri kúpe vecí primárne na váhu, nehovoriac o tom, čo spravíte ako prvé, keď dostanete do ruky nový stroj – no predsa ho poťažkáte. Takže, aby vám nevystrelila ruka dohora, ak budete niekedy skúšať nový Ultimate CF s prívlastkom EVO.

 

Jednoducho hmotnosť je v cyklistike dôležitá, pretože sa musíme na kopec dostať vlastnou silou a e-biky nechajme teraz bokom. Aj keď väčšina z nás vlastní bike, ktorý nestojí viac ako lepšie auto, určite je zaujímave sledovať, ako sa technológie dokážu posúvať a kde sú pomyselné hranice. Práve znižovanie hmotnosti slúži ako výzva pre konštruktérov, kde Canyon týmto modelom opäť rozvíril vody.

Rámový set




Našťastie sú preč časy (teda aspoň dúfam), kedy sa do komponentov vŕtali diery a rôzne iné pokusy, pri ktorých máte strach pri jazde o vlastný život. Do úvahy sa už berie v prvom rade pomer hmotnosti a tuhosti, ktorá je pre tých, ktorí skutočne jazdia, kľúčová. Rada CF SLX reprezentovala vždy vrchol nemeckého Canyonu a priniesla im množstvo víťazstiev v profipelotóne. Prívlastok EVO znamená vo výsledku hmotnosť rámu 665 g a vidlice 270 g. Čo je ale najzaujímavejšie, tak tuhosť zostala zachovaná vrátane ostatných kľúčových vlastností rady CF. Ako sa to vlastne podarilo?



V prvom rade za tým stojí celková optimalizácia a hlavne výber vhodných karbónových vlákien. Zaujímavosťou je fakt, že aby sa k nim Canyon dostal, muselo mu byť udelené povolenie Japonského ministerstva obrany. Tieto vlákna následne umožnili dosiahnuť vysokú tuhosť pri čo najnižšej možnej váhe. Navyše, každá časť bicykla, teda od sedlovky až po kokpit, musela splniť rovnaké testy a štandardy, ktoré sa kladú na zvyšok radu Ultimate, takže výsledkom je bicykel využiteľný v skutočnom (cyklistickom) svete a nielen do vitríny.







Na výber sú 2 možnosti stavby - Ultimate CF EVO 10.0 SL a Ultimate CF EVO 10.0 SL LTD. Pre porovnanie hlavných rozdielov pozrite nižšie priloženú tabuľku. Samozrejme, pri takejto lahôdkovej záležitosti nemôžu chýbať komponenty od karbónových mágov ako Lightweight a THM. Taktiež je dostupný samostatný set rámu, vidlice, aero kokpitu a sedlovky, takže výber komponentov pre nový „dreambike“ je len na vás. Ak by ste sa chceli dozvedieť viac, kliknite na domovskú stránke kde nájdete aj peknú animáciu: canyon.com/evo.



Asi vám bude jasné, že tento stroj neuvidíte na každom rohu, ale svoje miesto si určite nájde. Canyon v ňom pekne demonštruje svoju „silu“ a schopnosti pri práci s karbónom, čo sa neskôr premietne aj do konštrukcie dostupnejších verzií. Práve v tom je najväčšia výhoda týchto skvostov...
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)

Komentáre

N/A 05.02.2017 (10:50)

1


To kombo riadítok a predstavca vyzerá elegantne.

 
patrikde 05.02.2017 (15:15)

1


Klik sem, klik tam...

1.3.019
http://www.uci.ch/mm/Document/News/Rulesandregulation/17/68/12/1-GEN-20170130-EN_English.pdf

"The minimum weight of the bicycle (in working order) is 6.800 kg, considered without on-board accessories in place, that is to say those items that may be removed during the event. The bottles, on-board computers and all others removable accessories must be removed during the weight check. However, the bottle cages, fixture systems and clipped-on extensions are part of the bicycle and stay in place during the weighing."

 
N/A patrikde 07.02.2017 (11:43)

0


a?
schvalne aky bol tvoj podiel UCI regulovanych kilometrov voci tym neregulovanym za posledny rok?

 
mibu 05.02.2017 (13:00)

0


Ako je to vlastne momentálne s pravidlami UCI, môže vôbec taký ľahký bike na štart ? Viem že tam boli nejaké hmotnostné obmedzenia.

 
Imroman mibu 05.02.2017 (14:54)

0


limit mas stale 6.8 kg...takze si das bud to hlinikove rajdy a pod bezne veci alebo zavazicka

 
mibu Imroman 05.02.2017 (15:09)

0


Oceľový košík Longus, a predstavec ZOOM už by bolo asi načase prehodnotiť tento limit

 
AdMich 06.02.2017 (06:23)

0


Preto nosia v pelotónoch už aj športové kamery...sú vo váhe...

 
Imroman AdMich 06.02.2017 (08:01)

0


napriklad..cize ich mozu mat este viac

 
Pridaj komentár