Canyon Ultimate CF EVO alebo, keď 6 kg je vlastne stále veľa

Nízka váha vždy fascinovala ľudí, ktorí sa „motajú“ okolo cyklistiky. Veď sa priznajte, koľko z vás hľadí pri kúpe vecí primárne na váhu, nehovoriac o tom, čo spravíte ako prvé, keď dostanete do ruky nový stroj – no predsa ho poťažkáte. Takže, aby vám nevystrelila ruka dohora, ak budete niekedy skúšať nový Ultimate CF s prívlastkom EVO.

Jednoducho hmotnosť je v cyklistike dôležitá, pretože sa musíme na kopec dostať vlastnou silou a e-biky nechajme teraz bokom. Aj keď väčšina z nás vlastní bike, ktorý nestojí viac ako lepšie auto, určite je zaujímave sledovať, ako sa technológie dokážu posúvať a kde sú pomyselné hranice. Práve znižovanie hmotnosti slúži ako výzva pre konštruktérov, kde Canyon týmto modelom opäť rozvíril vody.

Rámový set


Našťastie sú preč časy (teda aspoň dúfam), kedy sa do komponentov vŕtali diery a rôzne iné pokusy, pri ktorých máte strach pri jazde o vlastný život. Do úvahy sa už berie v prvom rade pomer hmotnosti a tuhosti, ktorá je pre tých, ktorí skutočne jazdia, kľúčová. Rada CF SLX reprezentovala vždy vrchol nemeckého Canyonu a priniesla im množstvo víťazstiev v profipelotóne. Prívlastok EVO znamená vo výsledku hmotnosť rámu 665 g a vidlice 270 g. Čo je ale najzaujímavejšie, tak tuhosť zostala zachovaná vrátane ostatných kľúčových vlastností rady CF. Ako sa to vlastne podarilo?


V prvom rade za tým stojí celková optimalizácia a hlavne výber vhodných karbónových vlákien. Zaujímavosťou je fakt, že aby sa k nim Canyon dostal, muselo mu byť udelené povolenie Japonského ministerstva obrany. Tieto vlákna následne umožnili dosiahnuť vysokú tuhosť pri čo najnižšej možnej váhe. Navyše, každá časť bicykla, teda od sedlovky až po kokpit, musela splniť rovnaké testy a štandardy, ktoré sa kladú na zvyšok radu Ultimate, takže výsledkom je bicykel využiteľný v skutočnom (cyklistickom) svete a nielen do vitríny.




Na výber sú 2 možnosti stavby - Ultimate CF EVO 10.0 SL a Ultimate CF EVO 10.0 SL LTD. Pre porovnanie hlavných rozdielov pozrite nižšie priloženú tabuľku. Samozrejme, pri takejto lahôdkovej záležitosti nemôžu chýbať komponenty od karbónových mágov ako Lightweight a THM. Taktiež je dostupný samostatný set rámu, vidlice, aero kokpitu a sedlovky, takže výber komponentov pre nový „dreambike“ je len na vás. Ak by ste sa chceli dozvedieť viac, kliknite na domovskú stránke kde nájdete aj peknú animáciu: canyon.com/evo.


Asi vám bude jasné, že tento stroj neuvidíte na každom rohu, ale svoje miesto si určite nájde. Canyon v ňom pekne demonštruje svoju „silu“ a schopnosti pri práci s karbónom, čo sa neskôr premietne aj do konštrukcie dostupnejších verzií. Práve v tom je najväčšia výhoda týchto skvostov...
report_problem Našiel si v texte chybu?
Imroman 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

MTBIKER novinky – naše plány do sezóny 2024

MTBIKER novinky – naše plány do sezóny 2024

Nové značky, nové spolupráce, nová predajňa, komunitné jazdy, ale aj jeden veľký letný projekt na východe. Pozrite si prehľad toho, čo chystáme.
Predstavenie: Nové kolesá FFWD RAW CS s karbónovými špicami - a čo konkurencia?

Predstavenie: Nové kolesá FFWD RAW CS s karbónovými špicami - a čo konkurencia?

Keramické ložiská a z karbónu nielen ráfiky, ale aj špice, dokonca aj porovnanie s konkurenciou. Značka FFWD predstavila najvyšší model cestných kolies.
Suunto Race – osvedčené funkcie aj v nových farbách PR článok

Suunto Race – osvedčené funkcie aj v nových farbách

Pre tento rok Suunto rozširuje modely hodiniek Suunto Race o ďalšie tri farebné variácie. Nájdeme medzi nimi modely s titánovou aj nerezovou lunetou. Nechýba ani novinka pre milovníkov hudby počas tréningu.
keyboard_arrow_up