Guerciotti – made in Milano

Guerciotti – made in Milano

PR článok

Taliansko je skutočne pre cyklistiku „zasľúbenou“ krajinou a ďalším dôkazom môže byť, resp. už dávno je - značka Guerciotti. U nás nemá ešte tak výrazné meno, no mnohých z vás určite prekvapí bohatá história a rovnako veľmi zaujímavé modely, ktoré ponúka.

V roku 2014 táto značka oslávila 50. rokov svojej existencie, ktorá sa začala písať v roku 1964. Korene nemá v úplne klasickej cestnej cyklistike ako väčšina, no v trochu menej tradičnej disciplíne, cyklokrose. Vtedy sa pretekár Italo Guerciotti a jeho brat Paolo rozhodli otvoriť malý obchod a servis o rozlohe 20 štvorcových metrov v Miláne. Postupom času sa práve Paolo poriadne „zažral“ do cyklokrosu a v roku 1979 sa zúčastnil aj majstrovstiev sveta. Vďaka kombinácii vášne a kvalitného prístupu sa značka Guerciotti dostáva medzitým čoraz viac do povedomia a postupom času zväčšuje samozrejme aj svoje priestory a v roku 1975 už exportuje bicykle aj do USA.



Značka sa v prvom rade špecializovala na cyklokros, ktorý jej priniesol postupne 10 titulov majstra sveta. Aj vďaka tomu sa stala lídrom v segmente cyklokrosových bicyklov na belgickom trhu, čo je v podstate dostatočný dôkaz kvality. Zároveň prenikala do cestnej cyklistiky a profipelotónu, čo bola vždy výstavná skriňa talianskej cyklistiky. Značka sa môže pochváliť mnohými úspechmi a v súčastnosti sú zrejme v cestnej cyklistike najviac viditeľné vďaka oranžovej formácii CCC Sprandi Polkowice. Zrejme stále ju najviac charakterizuje cyklokros, v ktorom má svoje pevné korene a v ktorého tradícii stále pokračuje na vrcholovej úrovni – hlavne čo sa týka podpory pretekárov. Výsledkom je vlastný tím Selle Italia Guerciotti Elite, ktorý dosahuje výborné výsledky.



Všetky tieto skúsenosti sa premietli do ucelenej kolekcie bicyklov, ktoré patria medzi veľmi originálne kúsky. Karbónové rámy nesú vlastný rukopis, použité technológie a taktiež sa pýšia nápisom „Made in Italy“. Ponechať výrobu doma v Taliansku je najlepší spôsob pre tradičné značky ako dohliadnuť na kompletný výrobný proces a výslednú kvalitu.

Cyklokros


V prípade cyklokrosových bicyklov je na výber ako karbónový variant rámu Lembeek, tak aj dostunejšia hliníková verzie Diadema a Antares.

Lembeek


Základom dobrého cyklokrosového bicykla je v prvom rade geometria, ktorá musí byť ladená trochu viac špecificky a s cieľom ponúknuť dostatočnú schopnosť manévrovania. Samozrejme druhou dôležitou vlastnosťou je celková tuhosť a nízka hmotnosť. Rám modelového radu Lembeek váži 1 150 g a takisto mu nechýba nič z vyššie spomínaného. Rovnako nájdete verziu na klasických alebo kotúčových brzdách, ktoré si razia celkom intenzívne svoju cestu v tejto disciplíne. Práve tento rám je rovnaký ako ten, ktorý jazdí tím Selle Italia Guerciotti.



Diadema a Antares


Začať s cyklokrosom netreba výhradne na karbóne a pre mnohých je stále dostačujúci dobre spracovaný hliníkový rám – konkrétne zo zliatiny 6061. Diadema používa výhradne kotúčové brzdy a tieto bicykle zároveň poslúžia veľmi dobre aj ako tzv. gravel, takže ich použitie sa nevzťahuje výhradne na blato a terén. Antares na oplátku ponúka takmer identickú geometriu ako TOP verzia Lambeek a môže to byť výborná voľba pre začínajúcich pretekárov.



Cestné modely


Eclipse-64-14


Čísla použité v názve nie sú v tomto prípade vôbec náhodné. Symbolizujú rok 1964, teda rok založenia a zároveň rok 2014, kedy značka slávila svoje 50. výročie. Návrh a tvorba modelu Eclipse 64-14 je založená na spolupráci so značkou BIMOTA, jednou z ďalších historických spoločností v motocyklovom sektore, ktoré majú vo svojom DNA – Made in Italy. Karbónové vlákna sú od lídra v danom segmente - spoločnosti Toray a sú zárukou vysokého pomeru nízkej hmotnosti a tuhosti - celková hmotnosť rámu sa pohybuje na úrovni 970 g. Konštrukcia a použité kevlarové vlákna navyše ponúkajú aj vysokú mieru komfortu. Eclipse 64-14 je zároveň oficiálnym bicyklom tímu CCC Sprandi Polkowice.



Eureka


Technológie používané v leteckom priemysle poslúžili pri konštrukcii modelu Eureka. Jedná sa o špecifický výrobný proces Adnvanced VABM + EPU, ktorý zaisťuje tvarovanie karbónu na vysokej úrovni, pričom sa používajú aj špeciálne grafitové vlákna a epoxidové živice. Hmotnosť rámu má hodnotu 990 g a na svojom konte pripísané preteky ako Milán San Remo, Giro"d Italia alebo okolo Lombardie. Zaujímavosťou je zadná brzda umiestnená pod stredovým zložením.



Eureka DX


Modelový rad DX je zásadnou novinkou pre rok 2017. Rámy sú vyrobené inovatívnou technológiou EPS (Expanded Polipropilene System), ktorá zaručuje, že pri formovaní nevzniknú žiadne vzduchové bubliny, ktoré by narušili celkovú pevnosť. Vďaka tomu je možné vyrobiť ľahký a pritom aerodynamický rám, ktorý spĺňa tie najvyššie nároky. Výsledkom je hmotnosť rámu 1 030 g aj pri výraznej profilácii s cieľom veľmi dobrých aerodynamických vlastností. Na výrobu boli opäť použité vlákna od japonského Toray. Nechýba ani integrovaný zámok sedlovky, ktorý taktiež nesie výrazný profil pre minimalizáciu odporu vzduchu.



Alero S


Aj keď značka Guerciotty v sebe nesie vášeň pre rýchlosť a preteky, nezabúda ani na kategóriu určenú pre milovníkov dlhších výjazdov bez potreby vyslovene agresívnej pozície. Práve takým bicyklom sú tie s označením Alero S ponúkajúce pohodlnejšiu geometriu, ktorá stále umožňuje športovú jazdu. Taktiež sa pri nich počíta s bezproblémovým použitím 28 mm plášťov, ktoré dokážu komfort výrazne zlepšiť. Pri jeho vývoji pomohla spätná väzba od jazdcov CCC najmä z pretekov, napríklad Okolo Flámska, ktoré obsahujú množstvo náročných pasáží po kockách, kde pohodlie a dobré vedenie stopy hrá dôležitú úlohu pri podpore maximálneho výkonu.



Cartesio a Diadema


Dalo by sa povedať, že vstupnou bránou do sveta cestnej cyklistiky sú pri Gurciotti tieto 2 modelové rady. Cartesio tvorí základ pre karbón a Diadema posúva cenu ešte nižšie vďaka hlinikovému rámu zo zliatiny 6061. Geometrie rámov nesú rozumný kompromis medzi agresívnym a pohodlným posedom a dalo by sa teda hovoriť o univerzálnych bicykloch pre každého.



Na záver ešte jedna špeciálna a časovo obmedzená ponuka. Kedže Guerciotti prichádza na slovenský trh, je pripravený „uvítací“ model Eureka SHM50 v dizajne CCC Sprandi 2016. Na sade Ultegra 2x11 a s kolesami Mavic Cosmis Elite vyjde na 2 649 €, takže sa jedná o veľmi zaujímavú kombinácu kvality a dostupnej ceny.



Test day v MTBIKER centre Hrádok už tento mesiac


Bližsie informácie doplníme čoskoro, ale cez víkend v dňoch 25-26.3 si budete môcť vyskúšať viaceré bicykle priamo na výjazde. Plus budete mať možnosť pozrieť a z časti aj vyskúšať si oblečenie Santini, doplnky Miche, prilby a okuliare Selev, tretry Crono a výživu Etixx. Viac informácií doplníme TU.


Ako vidíte, značka Gurciotti ťaží so svojej bohatej histórie, ktorú kombinuje s inovatívnymi technológiami. Pritom nezabúda ani na podporu športu a podujatí, vďaka čomu je cyklistika v Taliansku na vysokej úrovni. Ďalšie modely a presné informácie nájdete na oficiálnej stránke guerciotti.it/en alebo na stránkach slovenského zastúpania značky velostore.sk.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

Prechodné dresy – leto sa pomaly blíži PR článok

Prechodné dresy – leto sa pomaly blíži

Prechodné obdobie, keď už pomaly končí jar, ale leto ešte nezačalo vo svojej plnej sile, môže byť niekedy klamlivé. Aby vás nezaskočila nečakaná nepriazeň počasia, prinášame vám prehľad zaujímavých prechodných dresov.
Na sústredenie nielen kvôli tréningu

Na sústredenie nielen kvôli tréningu

Pozrime sa na cyklo sústredenia aj z iného uhla. Prečo sa na nejaké vybrať? Veď tréning nemusí byť jediný dôvod.
Ochrana pred dažďom - bundy do psieho počasia PR článok

Ochrana pred dažďom - bundy do psieho počasia

Počas celodenných výjazdov alebo v prípade dochádzania, nás nejedenkrát prekvapí nepriaznivé počasie a musíme sa pred ním chrániť. Nepremokavá bunda je vtedy základom.
keyboard_arrow_up